Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008
Drie verdedigers is te veel?
Stam, Grygera en Heitinga zijn weg, Kuffour mag weg? Vermaelen is vaak geblesseerd, v.d. Wiel is er nog lang niet, die jongen heeft er nog geen halve competitie opzitten, Ogararu komt tekort.
Ik zie in Vertonghen een gelegenheidsback. Ik heb hem goed zien spelen als linkermiddenvelder en had als kritiekpunt "hij moet iets meer van Davids hebben". Als back heeft hij dat, m.a.w. kan hij dat ook als middenvelder dan hebben we daar een klassespeler staan. Urby blijft in mijn ogen geen back.
Als kritiek op mijn bericht kun je denken aan iets als "Is er niemand goed genoeg?"; ik denk dat er mogelijkheden zijn, maar niet in de combinatie waarin Ajax speelt, met drie centrale verdedigers naast elkaar (v.d. Wiel - Vermaelen - Vertonghen), ze zijn opgeleid als inschuivende laatste man, niet als keiharde mandekker. Het aantal tegendoelpunten met onze huidige verdedigers zegt genoeg.
Vergeet niet dat de OS in augustus beginnen en dan zijn waarschijnlijk Vermaelen, Vertonghen en Urby(?) weg. Ik mag tenminste hopen dat v.d. Wiel niet mee hoeft (Siem de Jong missen we dan ook al).
Ajax zou misschien wel op dat moment voorronde CL moeten spelen met??? Ogararu - Silva - Colin - ??? Ik denk niet dat we dan ver komen.
Stam, Grygera en Heitinga zijn weg, Kuffour mag weg? Vermaelen is vaak geblesseerd, v.d. Wiel is er nog lang niet, die jongen heeft er nog geen halve competitie opzitten, Ogararu komt tekort.
Ik zie in Vertonghen een gelegenheidsback. Ik heb hem goed zien spelen als linkermiddenvelder en had als kritiekpunt "hij moet iets meer van Davids hebben". Als back heeft hij dat, m.a.w. kan hij dat ook als middenvelder dan hebben we daar een klassespeler staan. Urby blijft in mijn ogen geen back.
Als kritiek op mijn bericht kun je denken aan iets als "Is er niemand goed genoeg?"; ik denk dat er mogelijkheden zijn, maar niet in de combinatie waarin Ajax speelt, met drie centrale verdedigers naast elkaar (v.d. Wiel - Vermaelen - Vertonghen), ze zijn opgeleid als inschuivende laatste man, niet als keiharde mandekker. Het aantal tegendoelpunten met onze huidige verdedigers zegt genoeg.
Vergeet niet dat de OS in augustus beginnen en dan zijn waarschijnlijk Vermaelen, Vertonghen en Urby(?) weg. Ik mag tenminste hopen dat v.d. Wiel niet mee hoeft (Siem de Jong missen we dan ook al).
Ajax zou misschien wel op dat moment voorronde CL moeten spelen met??? Ogararu - Silva - Colin - ??? Ik denk niet dat we dan ver komen.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
In een ideale wereld koopt Ajax er nog drie verdedigers bij. We zijn echter geen Chelsea en hebben in voorgaande zomers fouten begaan (je noemt zelf het niet adequaat vervangen van Grygera en Stam). Ik vind het niet realistisch om te verwachten dat de nieuwe beleidsbepalers dat komende zomer allemaal herstellen.
We kunnen er niet vanuit gaan dat alle verdedigers blessure- en schorsingsvrij blijven en met alleen Silva als verdediger redden we het niet, gaan we op dezelfde manier onderuit als dit jaar.
Denk niet dat spelers als Colin en Ogararu volgend seizoen beter zullen zijn en dat Vertonghen niet af en toe een slippertje maakt of dat Urby in zijn derde/vierde seizoen ineens wel weet hoe je verdedigt. In Jong Ajax zit die verdediger niet, in de A1 ook niet!
Laten we v.d. Wiel niet naar een extreem hoog niveau tillen, ook hij maakt fouten; hij verdedigt positioneel meestal goed, maar kan in een één-op-één weggespeeld worden, koppend voegt hij niets toe aan Ajax (Colin, Urby, Ogararu en Vertonghen zijn ook geen koppers, koppen zit niet in de opleiding bij Ajax?). Tegen de tijd dat hij alle facetten beheerst zal hij wel naar Spanje gaan, het lot van Ajax.
Denk niet dat spelers als Colin en Ogararu volgend seizoen beter zullen zijn en dat Vertonghen niet af en toe een slippertje maakt of dat Urby in zijn derde/vierde seizoen ineens wel weet hoe je verdedigt. In Jong Ajax zit die verdediger niet, in de A1 ook niet!
Laten we v.d. Wiel niet naar een extreem hoog niveau tillen, ook hij maakt fouten; hij verdedigt positioneel meestal goed, maar kan in een één-op-één weggespeeld worden, koppend voegt hij niets toe aan Ajax (Colin, Urby, Ogararu en Vertonghen zijn ook geen koppers, koppen zit niet in de opleiding bij Ajax?). Tegen de tijd dat hij alle facetten beheerst zal hij wel naar Spanje gaan, het lot van Ajax.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
- Daily Blind
- Cluijffert
- Ajaciedjuh
- Ajaciedjuh
- Ajaciedjuh
Gezien het feit dat Martin weg is, staat Marco dus ook volledig achter de beslissing om Hennie Spijkerman hoofd Scouting te maken.Peter schreef:Ze waren druk op zoek naar een vervanger voor Heitinga. ENKELVOUD dus. Verder wordt de transfer van Cvita zeer spoedig afgerond. Sulejmani en Hennie waren alleen de prioriteit. Hennie moet dan de nieuwe Hoofd Scouting worden.
Vreemd dat er niet gezocht wordt naar iemand die achter de spitsen kan spelen. Of zal Cvitanich dan toch voor deze positie zijn aangetrokken:
----------- Stekelenburg
Silva --- Aankoop - Vermaelen - Vertonghen
---Gabri --------------------------Lindgren
----------------Cvitanich
Suarez -------- KJH ----------Sulejmani
Als basis!?
25/4/2008 - AS:'Ajax denkt aan Fernando Llorente'
(Gepost door RvN)
Volgens de Spaanse krant AS zou Ajax denken aan Fernando Llorente bij een vertrek van Klaas-Jan Huntelaar. Vorige zomer zou Henk ten Cate ook al interesse hebben gehad in het talent van Athletic Bilbao. De kans dat Ajax de 23-jarige Fernando Llorente weg zou kunnen halen uit Spanje lijkt op voorhand klein. Hij zou een contractuele afkoopsom van 30 miljoen euro in zijn contract hebben staan, waarop de club zich kan beroepen als die hem niet weg wil laten gaan.