Ze komt denk ik van de interne indeling binnen Ajax kaartcontrole

http://www.repubblica.it/popup/servizi/ ... io_wm.html
Nou, als je weet dat je mee gaat doen met de CL. zou je misschien eerder geneigd zijn om wel bv. die 15 miljoen te betalen voor bv. die Reira.Immers je krijgt door die deelname weer meer geld in het laatje ...LucaS schreef:Dat is raar, want van Geel zou bezig moeten zijn met de (middel)lange termijn. Maar goed, de meeste aankopen van van Geel tot nu toe zijn natuurlijk korte termijn aankopen geweest.
Bron van deze opvallende opmerking?Toppie schreef:Ajax komt vanmiddag met een persconferentie over een nieuwe aankoop.
Ze komt denk ik van de interne indeling binnen Ajax kaartcontrole![]()
Komop Lucas, Blind ging wat dat betreft behoorlijk de mist in.Financieel, maar ook wat zijn aankopen hebben laten zien op het voetbalveld.LucaS schreef:Ik denk dat TD blind Ajax uiteindelijk niet veel geld heeft gekost. Een aantal dure aankopen leverde inderdaad weinig meer op, maar op Chivu is een vermogen verdiend.
Toppie, want het was een grapje.De Dominee schreef:Bron van deze opvallende opmerking?Toppie schreef:Ajax komt vanmiddag met een persconferentie over een nieuwe aankoop.
Ze komt denk ik van de interne indeling binnen Ajax kaartcontrole![]()
Geloof ik niet. HtC wel natuurlijk maar de rest niet hoor, had niet de indruk dat men in zak en as zat.joey schreef: ,,Ik hoopte vurig dat Real Madrid snel een nieuwe aanvallende middenvelder zou aantrekken,’’ vertelt de technisch directeur van Ajax, ,,zodat ze definitief zouden afhaken voor Sneijder en wij verder konden met waar we gebleven waren. Want begrijp me goed: iedereen bij Ajax wilde dat Wesley zou blijven.’’
fluwelen linker schreef:
Ongelofelijk hoe sommigen halsstarrig blijven vasthouden aan bepaalde namen die hetzij niet haalbaar zijn, hetzij niet geïnteresseerd zijn in Ajax, hetzij Ajax niet in geïnteresseerd is (Motta, Riquelme, Moutinho, Engelaar, Boussoufa, ...).
Bovendien zijn er nog steeds mensen die ervan uitgaan dat Ajax met een directe vervanger voor Sneijder op de proppen komt. Ik weet niet hoe duidelijk Van Geel en Ten Cate nog moeten zijn vooraleer die mensen het begrijpen.
Ten eerste : Van Geel heeft al -tig keren moeten verkondigen dat types als Motta, Riquelme niet haalbaar zijn qua salaris. Dan zijn ze dus niet haalbaar, oké.
Ten tweede : Van Geel heeft verkondigd dat er 2 spelers worden aangetrokken (en daar is Mendoza niet bijgerekend). Er komen er dus geen 3 of 1, maar 2 spelers (én eventueel Mendoza na zijn stage).
Ten derde : Van Geel heeft verkondigd dat ze geen type Sneijder zullen aantrekken, die zijn namelijk niet te vinden binnen de financiële mogelijkheden van Ajax. Ajax zoekt dus geen type "10" zoals Sneijder dat invulde, maar een ander type middenvelder. Hou dus al maar op met bepaalde spelers die in beeld zouden zijn te zien als dé opvolger van Sneijder want dat creëert verkeerde verwachtingen.
Ten vierde : Van Geel heeft verkondigd dat Ajax 2 spelers uit het buitenland zal aantrekken. Geen Engelaar, geen Affelay, geen Aissati, geen Medunyanin.
Ten vijfde : de beoogde spelers zijn jonge, talentvolle spelers. Geen spelers die er meteen als absolute meerwaarde zullen staan, maar dat op termijn wel in zich hebben. Geen Riquelme, geen Seedorf, geen Engelaar.
Ik weet dat het in deze (ongeduldige) tijden moeilijk is om het hoofd erbij te houden en dat sommigen dromen van gevestigde namen, maar probeer een beetje af te gaan met de zaken die feitelijk gezegd worden door de technische staf. Probeer dus bij elk gerucht eerst rekening te houden met hetgeen Ajax zoekt en hetgeen Ajax haalbaar acht. Dat houdt het een stuk overzichtelijker en realistischer. Met al die nutteloze geruchten/veronderstellingen schieten we niks op.
Jammer dat Espanyol niet wil meewerken aan een overgang van Riera. Leek me wel in de categorie "haalbaar en groeipotentie". Bovendien zei Van Geel al sinds woensdag bezig te zijn met spelers en clubs. Van Geel weet dus al welke spelers openstaan voor Ajax en waarschijnlijk hebben die spelers duidelijke afspraken gemaakt om er zo weinig mogelijk ruchtbaarheid aan te geven vandaar dat het allemaal zo op de achtergrond gebeurt. Ik denk idd dat de 2 spelers uit het niets zullen komen.
Rekening houdende met mijn 5-punten plan lijkt mijn initiëel lijstje nog steeds stand te houden :
1. Defour (is wel al lang in beeld, maar sinds Sneijder weg is, zijn er geen concrete geruchten vandaar dat ik dan ook denk dat Ajax echt met hem bezig is)
2. Prieto (is al een tijdje stil rond hem, maar is misschien wel al op de koffie geweest in de Arena tijdens de oefenstage van Sociedad in Nederland )
Andere genoemde namen lijken mij allemaal af te vallen als ik ze aftoets aan mijn 5-punten plan (eigenlijk is het Van Geel zijn visie en niet de mijne).
Mij ook; op AN kan dit gewoon worden geplaatst zonder van alle kanten te worden aangevallen? HtC en MvG moet je toch met de grond gelijk maken? Ik ga ook eens op AN kijken.Duke schreef:Lijkt inderdaad een goede analyse.
Ik gaat nu lekker slapen.. De lijst bij de Uefa zal ongewijzigd blijven. Wat dus ook betekend voor de return. Ajax zal dus tijdens mijn vakantie zich hopelijk gaan versterken. Maar vergis jullie allemaal niet. Mocht Ajax niet de CL halen dan breekt de P. uit. Ik heb dan ook het idee en stille verwachting tot Ajax zeker weet waar het dit seizoen aan toe is en daarop dus wacht. Dit ondanks alle milj. euro'tjes die binnen zijn gekomen.Marillion schreef:Tja, het zou allemaal best kunnen. Helemaal waar.
Maar eh.....Ik wil namen! En rap een beetje! Ik zit nu al dagenlang alle relevante sites te 'F5-en' op zoek naar nieuws over nieuwe spelers. We hebben al concessies moeten doen voor de voorronde CL maar zondag begint ook gewoon de competitie. We moeten dit jaar kampioen worden, de CL halen en daarin een fatsoenlijke prestatie neerzetten maar voorlopig is onze selectie niet eens compleet.
Zo, dat is er uit. Dan ga ik nu weer braaf zitten wachten op het hopelijk goede nieuws.
Ik ben het met je eens dat Ajax geen 5 versterkingen moet halen. Maar de aankopen moeten er wel komen, zolang het maar gericht is. Spelers als Van der Wiel of Vertonghen komen er bijvoorbeeld wel, omdat Stam en Davids volgend jaar stoppen.LucaS schreef:Dat geeft niet hoor Johnk! Volgens mij roep ik al jaren dat de grote hoeveelheid doorstromende talenten bij Ajax ook deels het gevolg is van een chronisch tekort aan geld.
Mag ik je erop wijzen dat je een categorische leugenaar bent zodra Danny Blind ter sprake komt?LucaS schreef:Ik denk dat TD blind Ajax uiteindelijk niet veel geld heeft gekost. Een aantal dure aankopen leverde inderdaad weinig meer op, maar op Chivu is een vermogen verdiend.