Dat wordt in ieder geval lachen ja. Misschien dat hij Hofland ook nog wel oproept.goodfella schreef:van Marwijk gaat gewoon dik falen. Die roept die vieze hond van Bommel weer op en dat gaat botsen met oa Sneijder en van Persie.

Zou ik niet doen. Oranje zit in een roes. Spaar de jongens met gele kaarten en lichte blessures en stel voor het overige het elftal van de eerste 2 wedstrijden op. Oranje moet dit vasthouden... en we zitten niet te wachten op de Cler en Heitinga, lijkt me...brigade zuid schreef:Ik zou gewoon het b-team opstellen
Ik val van m'n stoel! Dus Jim heeft het verkeerd gezien v.w.b. MVB? I'll be damned....Jim schreef: Dus ere wie ere toekomt, van Basten heeft het geluk dat je nu eenmaal nodig hebt, voor een aanzienlijk deel ook afgedwongen. Chapeau.
De Bergdolmo voor VDM-variant. Of de Bosvelt voor Robben-variant... Aanval is toch de beste verdediging blijkbaar, MVB wisselde meesterlijk. Hij is, net als zijn spelers, gegroeid sinds 2006.Moet eerlijk toegeven dat ik zelf eerder dacht aan het brengen van een verdediger.
Engelaar deed het prima tegen Italie, tegen Frankrijk had ie het moeilijk. Zo kan iedereen natuurlijk z'n gelijk halen. Als je maar lang genoeg slagen om de arm houdt, komt er uiteindelijk wel een moment waarop je je 'gelijk' kunt halen.Dit schreef ik bijvoorbeeld na de wedstrijd tegen Italie:
Yup. Je schreef in een ander topic ook dat Van Bommel prima in dit Oranje zou passen. Ben ik niet met je eens. Van Bommel kan niet zo dienend spelen en zichzelf volledig ondergeschikt maken als Nigel de Jong dat doet. Karakterkwestie, dat botst met Van Bommel's ego. Van Bommel heeft de drang zich te manifesteren bij balbezit. De Jong niet, die kommert zich enkel en alleen om z'n tegenstander.Een verdedigend blok van 7 spelers (inclusief v.d. Sar) die volledig in dienst spelen van de bepalende spelers, degenen die het verschil kunnen maken.
Zeg ik dat? Je trekt, zoals wel vaker in je ongebreidelde opportunisme, weer een overhaaste en onjuiste conclusie.wimpey schreef: Ik val van m'n stoel! Dus Jim heeft het verkeerd gezien v.w.b. MVB? I'll be damned....
Ja hoor, hij is gegroeid.wimpey schreef: Aanval is toch de beste verdediging blijkbaar, MVB wisselde meesterlijk. Hij is, net als zijn spelers, gegroeid sinds 2006.
Lang genoeg?. Mwaah, ik had er slechts anderhalve wedstrijd voor nodig. Zo lang is dat toch ook weer niet?.wimpey schreef: Engelaar deed het prima tegen Italie, tegen Frankrijk had ie het moeilijk. Zo kan iedereen natuurlijk z'n gelijk halen. Als je maar lang genoeg slagen om de arm houdt, komt er uiteindelijk wel een moment waarop je je 'gelijk' kunt halen.
Prima, is in die wedstrijd om voor Oranje des keizers baard niks mis mee.wimpey schreef: Het is aan Engelaar om zich te revancheren... Ik zou 'm tegen de Roemenen weer opstellen en dan beoordelen wat ie wel of niet brengt.
Dat klopt. Maar tegen Frankrijk speelde hij weer een gewone pot als linksback. Terwijl de linkshalf het toen liet afweten. Het is maar hoe je het bekijkt.wimpey schreef: Je wilt Gio als linkshalf. Als dat tegen Italie het geval was geweest, had die jongen in ieder geval geen wereldpot als linksback kunnen spelen.
De Cler heeft in verdedigend opzicht zeker zijn gebreken. Maar die heeft v. Bronckhorst als linksback evenzeer. Daarnaast is De Cler in aanvallend opzicht niet of nauwelijks minder dan v. Bronckhorst. Overall is het niveauverschil tussen De Cler en v. Bronckhorst als linksback (dus) te verwaarlozen. Daar doet een goede wedstrijd van v. Bronckhorst op die plek tegen Italie weinig aan af.wimpey schreef: En Tim de Cler in Oranje? Daar kan zelfs van der Sar niet tegenop keepen.
Dan zijn we het dus weer niet eens. Van Bommel kan zich prima ondergeschikt maken. Dat heeft hij dit seizoen overduidelijk bewezen bij Bayern waar hij zich in een controlerende positie volledig in dienst van het team stelde.wimpey schreef: Je schreef in een ander topic ook dat Van Bommel prima in dit Oranje zou passen. Ben ik niet met je eens. Van Bommel kan niet zo dienend spelen en zichzelf volledig ondergeschikt maken als Nigel de Jong dat doet. Karakterkwestie, dat botst met Van Bommel's ego. Van Bommel heeft de drang zich te manifesteren bij balbezit. De Jong niet, die kommert zich enkel en alleen om z'n tegenstander.
Ik zat je maar te stangen.Jim schreef: Dat betekent niet dat ik meteen mijn algemene mening over hem bijstel en alles wat hij doet of zegt kwijlend van adoratie voor zoete koek aanneem. Ik heet geen Wimpey of Jack van Gelder.
Nu is het een blok. Met van Bommel erbij zou het een blok + van Bommel zijn geweest. De Jong doet z'n werk uitstekend en past karakterologisch blijkbaar prima in dit team. Dus is hij de juiste man voor die plek.Met andere woorden, het verdedigende blok van Oranje was met van Bommel een stuk sterker geweest.
Jij hebt wel genoeg van dit EK?Jöhnk schreef:Detail: Van Bommel kan niet verdedigen. Engelaar ook niet, maar goed. De Jong? Mwah. Het liefst zou ik Heitinga en Van Bronckhorst als defensief blok op het middenveld zien.
Ik vind Heitinga beneden modaal. Vaak verkeerde keuzes, vaak ongeconcentreerd. Dat breekt 'm in de HCE al vaak op. Op een EK heeft ie dus m.i. helemaal niets te zoeken.Jöhnk schreef:Ik vind De Jong een modale speler. Over Heitinga op het middenveld (dus niet in de verdediging) ben ik prima te spreken.
Waar Nigel de Jong nog relatief jong is, is Tim de Cler al aardig op leeftijd. Nigel heeft nog genoeg jaren om bij een topclub te komen.Jesse schreef:Wie zou jij dan linksback zetten, Jöhnk?
@ Rishi, bij de Cler en van Bronckhort maakt het wel uit bij welke club ze spelen en is het een argument, maar bij van Bommel mag je dat dan weer niet gebruiken?
Alleen aan het spelen voor een club kan je natuurlijk maar gedeeltelijk zien wat iemands kwaliteiten zijn. Bij HSV speelt naast De Jong namelijk ook Vd Vaart. Hij is in mijn ogen meer een aanvallende middenvelder zoals Von Bommel. Ondanks dat Vd Vaart bij HSV speelt en Von Bommel bij Bayern, is Vd Vaart in mijn ogen toch 10 klassen beter dan Von Bommel.Jim schreef:En hoewel de Jong het tot dusver aardig doet, is van Bommel natuurlijk in alle opzichten een betere speler. Als dat niet zo was had trouwens de Jong heus wel in zijn plaats bij een absolute topclub als Bayern gespeeld.
Van Bommel ziet de vrije man net wat sneller, voelt net wat beter aan wanneer druk te zetten en boezemt door zijn grotere uitstraling en persoonlijkheid net wat meer angst in dan de in dat opzicht wat bleke De Jong.
Met andere woorden, het verdedigende blok van Oranje was met van Bommel een stuk sterker geweest. Tot dusver is het bolwerk nog overeind gebleven, maar het piept en kraakt regelmatig in zijn voegen.