9 juni, 20.45 uur Nederland-Italië

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
wimpey

Bericht door wimpey » di jun 10, 2008 1:25 pm

Bertje schreef: Complete samenvatting.
Bedankt, Bert. Tenenkrommend commentaar trouwens van die Snoeks. Op de Finse staatstelevisie had zelfs de doelman van FC Den Bosch nog interessanters te melden...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 10, 2008 1:32 pm

Ach, ik hoor het commentaar bij voetbalwedstrijden (die ik écht volg) amper. Dan heb ik het te druk met vloeken, tieren, opspringen, huilen, juichen en zuipen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 10, 2008 1:36 pm

Bertje schreef:Ach, ik hoor het commentaar bij voetbalwedstrijden (die ik écht volg) amper. Dan heb ik het te druk met vloeken, tieren, opspringen, huilen, juichen en zuipen.
Dat laatste heb ik normaal ook (vloeken en tieren), maar dat was gisteren niet zo. Een paar keer op Joris en een keer op RVN net voor rust, maar verder... Goede pot voor de zintuigen en de zenuwen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 10, 2008 1:41 pm

Mathijsen was gisteravond beduidend beter dan Ooijer, Wimpey. Kijk de hoogtepunten er nog maar eens op na. Ooijer is Toni twee keer compleet kwijt bij een hoge bal (de manier waarop was echt schandalig) en hij liet hem lopen bij die levensgrote kans die Toni over wipte. Daarnaast kwamen ook de gevaarlijke momenten van Del Piero via zijn kant, waarbij DP naar binnen trok en makkelijk de trekker over kon halen. Daar staat van Mathijsens kant alleen dat moment van wederzijds vasthouden met Toni tegenover, voor zover ik me kan herinneren.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 10, 2008 1:42 pm

wimpey schreef:
Bertje schreef: Complete samenvatting.
Bedankt, Bert. Tenenkrommend commentaar trouwens van die Snoeks. Op de Finse staatstelevisie had zelfs de doelman van FC Den Bosch nog interessanters te melden...
Staat ie er nog dan? Bij mij staat dat ie niet meer available is.

Hier kun je het tweede doelpunt in ieder geval nog vinden, inclusief springende Van Basten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jun 10, 2008 1:51 pm

wimpey schreef:
Jim schreef: Met andere woorden, wat moet je nou eigenlijk met dit soort onzin.
Inderdaad. Ik reageer er dan ook verder maar niet op. :biggrin.gif:
Zwak.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 10, 2008 1:52 pm

Ik heb de samenvatting ook op m'n pc staan, dus liefhebbers moeten maar een PM sturen.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 10, 2008 1:56 pm

brigade zuid schreef:
wimpey schreef:
Jim schreef: Met andere woorden, wat moet je nou eigenlijk met dit soort onzin.
Inderdaad. Ik reageer er dan ook verder maar niet op. :biggrin.gif:
Zwak.
Nee, verstandig.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 10, 2008 2:04 pm

Thomas schreef:Mathijsen was gisteravond beduidend beter dan Ooijer, Wimpey. Kijk de hoogtepunten er nog maar eens op na. Ooijer is Toni twee keer compleet kwijt bij een hoge bal (de manier waarop was echt schandalig) en hij liet hem lopen bij die levensgrote kans die Toni over wipte. Daarnaast kwamen ook de gevaarlijke momenten van Del Piero via zijn kant, waarbij DP naar binnen trok en makkelijk de trekker over kon halen. Daar staat van Mathijsens kant alleen dat moment van wederzijds vasthouden met Toni tegenover, voor zover ik me kan herinneren.
Willem?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 10, 2008 2:05 pm

Overigens heel mooi hoe Van der Vaart bij het derde doelpunt meteen naar Kuijt schreeuwt dat de bal naar Van Bronckhorst moet.

En met niemand anders!

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 10, 2008 2:06 pm

Thomas schreef:
Thomas schreef:Mathijsen was gisteravond beduidend beter dan Ooijer, Wimpey. Kijk de hoogtepunten er nog maar eens op na. Ooijer is Toni twee keer compleet kwijt bij een hoge bal (de manier waarop was echt schandalig) en hij liet hem lopen bij die levensgrote kans die Toni over wipte. Daarnaast kwamen ook de gevaarlijke momenten van Del Piero via zijn kant, waarbij DP naar binnen trok en makkelijk de trekker over kon halen. Daar staat van Mathijsens kant alleen dat moment van wederzijds vasthouden met Toni tegenover, voor zover ik me kan herinneren.
Willem?
Thom? Ik heb de highlights nog niet gezien. Plak het hier neer en ik laat me overtuigen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di jun 10, 2008 2:08 pm

De Engelsen hadden een uitgebreide samenvatting waarin men ook alle kansen van de Italianen liet zien:

http://www.zshare.net/download/13368585be38859c/

999

Bericht door 999 » di jun 10, 2008 2:41 pm

Tjonge die van Bronckhorst is pas 1 wedstrijd goed ...
Blij met de punten ...

Scherrer
AT Toto winner 10/11

Bericht door Scherrer » di jun 10, 2008 5:11 pm

Peter schreef: Je kan veel over Italianen zeggen, maar ze spreken altijd met respect over hun tegenstanders. Zou je een voorbeeld aan kunnen nemen, maar in Nederland is het een sport om de tegenstander te kleineren.
Wat dat betreft ben je dan in ieder geval nog een über-Hollander, want zo respectloos als jij over deze prestatie van het Nederlands elftal spreekt, is om in jouw termen te blijven regelrechte 'topsport'.

Ik moet zeggen dat ik qua beleving tijdens wedstrijden van Nederland een beetje op de lijn van Jesse zit, veel lol, heerlijk opportunistisch en vooral niet te veel zeuren bij een overwinning. Gelukkig was mijn gezelschap van Oranje-kijkers het daar wel mee eens, want de zure-melk lucht die zich uit mijn computer een weg naar buiten werkte toen ik deze gisternacht na thuiskomst aandeed, had ik onder geen beding de hele avond willen ruiken. Mijn god, wat zijn er hier soms een stel azijnlepelende zeikwijven, zeg. Op AN werd over AT een tijdje geleden de vergelijking gemaakt met die twee mopperende opa'tjes op het balkon bij de Muppets-show en daar hebben ze zowaar een punt mee. Zó, dat moest er even uit.

Over de wedstrijd dan. Verbijsterend, natuurlijk. Zelfs spelers waar ik helemaal niets mee heb als Van Bronckhorst en Kuyt speelden prima. Boulah was een beest, Sneijder dodelijk en De Jong en Engelaar zowaar degelijk. Van der Sar was een held, is een held en gaat naar het niveau dat 'ie nog wel wat decennia een grote held zal blijven.

En oja, de verdediging van de Italianen was een gatenkaas. Als Nederland zo had verdedigt hadden de kranten volgestaan met 'zoveel kansen zouden de Italianen nooit weggeven'. Zo zie je maar weer, open deuren zijn niet altijd waar.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di jun 10, 2008 5:15 pm

Wedstrijdbeeld was toch als verwacht? Aanvallend was Nederland erg scherp, verdedigend was het vaak billenknijpen. Dat Nederland er drie inschiet en Italie geeneen geeft de verhoudingen niet echt weer. De verrassing was dat Italie verdedigend niet klopte. Italie speelt altijd om niet achter te komen. Pressie spelen kunnen ze niet.
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op di jun 10, 2008 5:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

999

Bericht door 999 » di jun 10, 2008 5:16 pm

Nu ik vond de kritieken en de daaraan gekoppelde azijnlucht best meevallen, eigenlijk ...
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 10, 2008 5:17 pm

Scherrer schreef:Op AN werd over AT een tijdje geleden de vergelijking gemaakt met die twee mopperende opa'tjes op het balkon bij de Muppets-show en daar hebben ze zowaar een punt mee. Zó, dat moest er even uit.
Daar ben ik ook wel eens mee vergeleken! Wat zijn die twee geweldig! :drecul.gif:

En met niemand anders!

gaizka

Bericht door gaizka » di jun 10, 2008 5:54 pm

Monkey Tonk schreef:Wedstrijdbeeld was toch als verwacht? Aanvallend was Nederland erg scherp, verdedigend was het vaak billenknijpen. Dat Nederland er drie inschiet en Italie geeneen geeft de verhoudingen niet echt weer. De verrassing was dat Italie verdedigend niet klopte. Italie speelt altijd om niet achter te komen. Pressie spelen kunnen ze niet.
Ben ik het niet mee eens, als je hoeveelheid en de grote van kansen tussen Nederland en Italie vergelijkt was Nederland ruim de betere.

Ik heb vanochtend de 1e helft nog eens zijn geheel nagekeken, die was echt goed! Met name van der Vaart, super in de aanname en werken als een paard, klasse.

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 10, 2008 5:57 pm

Inderdaad. Echt onzin om te verkondigen dat Italie en Nederland beiden kansen kregen en Nederland geluk had dat er 3 ingingen..
IK GELOOF!!!!!!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di jun 10, 2008 6:01 pm

Over geluk heb ik het niet gehad. Ik zei alleen maar dat de score de verhoudingen niet echt weergaf. Het had net zo goed 3-1 of 3-2 kunnen zijn. Doet niets af aan de prestatie van Oranje.

Ik was na afloop eigenlijk het meest verwonderd over de nul achterin.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di jun 10, 2008 6:06 pm

Monkey Tonk schreef:Over geluk heb ik het niet gehad. Ik zei alleen maar dat de score de verhoudingen niet echt weergaf. Het had net zo goed 3-1 of 3-2 kunnen zijn. Doet niets af aan de prestatie van Oranje.

Ik was na afloop eigenlijk meer verwonderd over de nul achterin dan over de drie gescoorde goals.
Nederland had ook bij rust op 3-0 kunnen staan en met 5-1 kunnen winnen.
Nederland en Italië hebben allebei precies twee grote kansen gemist.

Het was gewoon een koningswedstrijd.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » di jun 10, 2008 6:10 pm

Als Ruud zijn vizier op scherp had gehad waren er gewoon drie meer in gevlogen, de overwinning was meer dan terecht. Mooi om te zien dat het fanatisme nu ook overal toe neemt. Vanaf de halve finale doe ik ook mee.

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » di jun 10, 2008 6:16 pm

Thijs schreef: Het was gewoon een koningswedstrijd.
Het was een koningsresultaat. Een team dat aanvallend meer brengt dan Italie schiet er zo twee in.

Maar het maakt verder niet uit. Vier lekker feest.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jun 10, 2008 6:34 pm

Ik vond eerlijk gezegd Nederland ook niet overdreven goed hoor.. het was verdiend daar niet van maar hoogstaand, nou nee.

Arthur

Bericht door Arthur » di jun 10, 2008 6:36 pm

Vergeleken met wat we al jaren bij Ajax zien was het buitenaards, dus ik heb er in ieder geval van genoten.

Plaats reactie