13 juni, 18.00 uur Italië-Roemenië

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » vr jun 13, 2008 6:54 pm

Ik mag het niet zeggen van RGB, maar Italië wordt weer eens goed genaaid. Die klotenoor kan er geen ene moer van. In de dying seconds nog een gele kaart voor De Rossi die he-le-maal nergens over gaat. Wat een gepruts, zeg.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr jun 13, 2008 6:56 pm

Leuke wedstrijd. Italië had niet echt geluk maar overtuigen konden ze ook niet.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 13, 2008 6:56 pm

bryan schreef:Lobont is behoorlijk goed bezig.
Leuk voor hem. :headbang.gif:

Lekkere invalbeurt van Cassano. Pffff. :smallgrin.gif:

Pirlo maakte ook een lekker uitgebluste indruk. Buffon weer de beste Italiaan. Dan weet je het wel. Heel teleurstellend, het spel van de wereldkampioen. Ze kunnen zoveel beter.
Het stinkt aan alle kanten!

peter

Bericht door peter » vr jun 13, 2008 6:57 pm

Ik vond De Rossi de beste man, trouwens.

joey
Erelid

Bericht door joey » vr jun 13, 2008 6:59 pm

Maar Buffon pakt weer een paar heel goede ballen. Die man is beslissend. Neem die penalty. Prachtige beelden, je zag Mutu ineenkrimpen. Wij zeiden al: die gaat missen.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr jun 13, 2008 10:57 pm

Wat is Cassano toch eigenlijk goed.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » vr jun 13, 2008 11:08 pm

Peter schreef:Ik mag het niet zeggen van RGB, maar Italië wordt weer eens goed genaaid. Die klotenoor kan er geen ene moer van. In de dying seconds nog een gele kaart voor De Rossi die he-le-maal nergens over gaat. Wat een gepruts, zeg.
Dus daarom hebben ze niet gewonnen!

Jammer dat Buffon die pingel met wat kunst en vliegwerk pakt, anders was het al over geweest voor de wereldkampioen. Wat had trouwens om zijn nek hangen? Is het omdat ie het modieus eruit vind zien of dat geluk brengt?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » za jun 14, 2008 7:16 am

Jinne schreef:
Peter schreef:Ik mag het niet zeggen van RGB, maar Italië wordt weer eens goed genaaid. Die klotenoor kan er geen ene moer van. In de dying seconds nog een gele kaart voor De Rossi die he-le-maal nergens over gaat. Wat een gepruts, zeg.

Jammer dat Buffon die pingel met wat kunst en vliegwerk pakt, anders was het al over geweest voor de wereldkampioen. Wat had trouwens om zijn nek hangen? Is het omdat ie het modieus eruit vind zien of dat geluk brengt?
zijn hairband.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » za jun 14, 2008 8:22 am

Ik vond die blik van Buffon zo cool, zo van "klote, moet ik dit weer gaan oplossen, nou ja...laat ik dat maar doen." Erg toffe gast, haarband of niet, als je hem ook zo ziet na de wedstrijd met Lobont (die keepte ook een wereldpot.)

peter

Bericht door peter » za jun 14, 2008 9:31 am

Jinne schreef:
Zeg ik dat dan? Overigens werd er wel een glaszuivere goal afgekeurd inderdaad.

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » za jun 14, 2008 10:34 am

Ja je zegt het. Je bedoelt het niet zo, maar het is wel op die manier te lezen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

bryan

Bericht door bryan » za jun 14, 2008 11:21 am

Het was gewoon een voorbeeld van hoe de arbitrage niet bepaald in het voordeel van Italie was. De afgekeurde goal, de onterechte penalty, en de gele kaart van De Rossi bij een prima tackle.

Waar alles voor Nederland goed gaat, lijkt alles voor Italie fout te gaan.

gaizka

Bericht door gaizka » za jun 14, 2008 11:45 am

bryan schreef:Het was gewoon een voorbeeld van hoe de arbitrage niet bepaald in het voordeel van Italie was. De afgekeurde goal, de onterechte penalty, en de gele kaart van De Rossi bij een prima tackle.

Waar alles voor Nederland goed gaat, lijkt alles voor Italie fout te gaan.
Met de afgekeurde goal en onterechte kaart voor de Rossi ben ik het eens (al was het laatste niet echt belangrijk), de penalty vond ik echter terecht. Panucci hing met zijn arm om de nek van de tegenstander heen, ook nog eens onnodig gezien de de posistie waar die speler stond.

Frank

Bericht door Frank » za jun 14, 2008 11:47 am

Onterechte penalty? Ze zouden er veel meer moeten geven bij die worstelpartijen in de 16 meter....

Dat dat niet gebeurt maakt de penalty van gisteren niet ontercht. Panucci hing gewoon met zijn arm om zijn nek.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » za jun 14, 2008 11:49 am

bryan schreef:Waar alles voor Nederland goed gaat, lijkt alles voor Italie fout te gaan.
Ach, het is dat Nederland er gisteren vier inschiet anders zaten we elkaar nu door te zagen over het buitenspeldoelpunt van Henry en dat Makalele niet van het veld was gestuurd.

peter

Bericht door peter » za jun 14, 2008 11:50 am

Die inconsistentie is juist het probleem. Bij Panucci leggen ze hem op de stip en Mathijsen mag Toni wél onderuit trekken. Ik vind het beide keren wel meevallen, maar als je echt consistent wil gaan fluiten, dan moet je iedere wedstrijd een penalty geven in dat geval.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za jun 14, 2008 11:52 am

Die situaties zijn natuurlijk niet te vergelijken, Peter. Panucci heeft zijn arm om de nek van zijn tegenstander (!), waar Mathijsen en Toni elkaars shirt vasthouden.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

bryan

Bericht door bryan » za jun 14, 2008 11:54 am

En de Roemeense aanvaller viel tegen Panucci aan. Kan je net zo goed een vrije trap voor Italië geven.

peter

Bericht door peter » za jun 14, 2008 11:55 am

Neem dan het voorbeeld van die Polen erbij. Wel een penalty, maar ik heb ze in eerdere wedstrijden geen penalty zien geven. Panucci idem dito.

Verder vind ik het nog altijd onbegrijpelijk dat er met dergelijke belangen nog altijd zo veel fouten worden gemaakt op buitenspel. Dergelijke dingen kost je gewoon de kop.

Frank

Bericht door Frank » za jun 14, 2008 11:59 am

Hoeveel kansen heeft Toni gisteren gehad en gemist?

Er wordt (als er verloren wordt) altijd met het vingertje naar anderen gewezen, maar zelden naar zichzelf gekeken.

Heeft overigens niets met Italie te maken, Peter. Iedereen doet het.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

bryan

Bericht door bryan » za jun 14, 2008 12:00 pm

Real Ajax schreef:
bryan schreef:Waar alles voor Nederland goed gaat, lijkt alles voor Italie fout te gaan.
Ach, het is dat Nederland er gisteren vier inschiet anders zaten we elkaar nu door te zagen over het buitenspeldoelpunt van Henry en dat Makalele niet van het veld was gestuurd.
Vond het doelpunt van Henry niet buitenspel.

Afbeelding

Waar voor had Makelele een rode kaart moeten krijgen?

Volgens sommigen had Frankrijk een penalty voor hands moeten krijgen, maar heb eerlijk gezegd nog geen goede herhaling van gezien.
Laatst gewijzigd door bryan op za jun 14, 2008 12:03 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

peter

Bericht door peter » za jun 14, 2008 12:01 pm

Toni heeft er bakken gemist, maar hij scoorde ook één keer. Dat hij dan die kansen mist moet niet uitmaken. Op een dergelijk tournooi weet je dat je moeilijk tot scoren komt en als het dan raak is, is dat een zegen.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » za jun 14, 2008 12:03 pm

bryan schreef:Waar voor had Makelele een rode kaart moeten krijgen?
Gele kaart voor schoppen in het begin daarna nog een voor slaan in het gezicht.

Dat plaatje lijkt anders op buitenspel, bedankt voor het bewijs...of lag er nog een Oranje speler achter de lijn? :biggrin.gif:

Buitenspel blijft wel irritant, op een gegeven moment moet dat toch met een computer gedaan worden.
Laatst gewijzigd door Real Ajax op za jun 14, 2008 12:06 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Frank

Bericht door Frank » za jun 14, 2008 12:03 pm

Ik heb de situaties met Makalele niet gezien, maar schijnt zowel Kuyt als Van der Vaart geslagen te hebben, geloof ik.

Hands van Ooijer is een moeilijk geval. Hij doet het in ieder geval niet expres (kijkt niet naar de bal en de bal komt tegen zijn hand achter het lichaam aan) maar hij had wel 1000% voordeel van die handsbal. Anders was de bal gewoon het doel in gegaan, Van der Sar had er nooit meer bij gekund.

bryan

Bericht door bryan » za jun 14, 2008 12:06 pm

Real Ajax schreef:
bryan schreef:Waar voor had Makelele een rode kaart moeten krijgen?
Gele kaart voor schoppen in het begin daarna nog een voor slaan in het gezicht.
Mwah, hij wist niks van zijn arm tegen Van der Vaart, zat absoluut geen opzet in. Het is en blijft een contactsport. Ik bedoel, ik ben een verdediger bij amateur voetbal en ik krijg twee of drie keer per wedstrijd bij een corner zo'n arm richting mijn gezicht.

Plaats reactie