10 juni, 18.00 uur Spanje-Rusland

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 10, 2008 7:23 pm

Lagerbäck spant echt de kroon, hoor. Domenech is natuurlijk ook een flinke nitwit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » di jun 10, 2008 7:50 pm

Laat ik maar beginnen met te stellen dat Rusland me ontzettend tegenviel. Slappe hap en ik verwachtte gave messcherpe combinaties. Trucje van die overschatte Hiddink is blijkbaar toch uitgewerkt.

Spanje irriteerde me eens een keer niet. :excited.gif: Heel beheerst, lekker de bal rond tikken, goede stofzuiger met die Senna op het middenveld en toch wel een heel interessant spitsenduo. Beetje braaf misschien maar wel een lekkere binnenkomer. En wat een verademing om Spanje te zien spelen zonder die halfdode muilezel Raúl. :whip.gif:

Starring

Bericht door Starring » di jun 10, 2008 9:20 pm

Wanneer irriteerde Spanje je dan voor het laatst, Real Ajax? Ik heb Spanje ook een aantal keren aan het werk gezien tijdens de kwalificatiereeks en in oefenwedstrijden. Wat ik meestal zag: was goed en een fris combinerend geheel. Heel mooi om te zien. Ik verwacht en hoop dat zij dit toernooi ver zullen reiken. Als de efficiency-niveau voorin hoog blijft, moet dat gaan lukken.

Spanje, Portugal en Oranje zijn voor mij de enige ploegen die écht kunnen en willen voetballen (dit EK tot nu toe)...
AFCA!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jun 10, 2008 10:42 pm

Bertje schreef:Sowieso tot nu toe een leuk toernooi.
Maar toch valt het niveau me wel wat tegen.. Nederland, Portugal, Spanje en Duitsland waren oke maar de rest was veelal slecht of hoogstens matig... dat is toch eigenlijk heel magertjes voor een EK.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » di jun 10, 2008 10:46 pm

Eén matige tot slechte wedstrijd per dag. Vind ik niet verkeerd voor een EK. Zeker aangezien je met Nederland - Italië, Portugal - Turkije en vandaag Spanje - Rusland toch ook leuke wedstrijden hebt gehad.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 10, 2008 10:49 pm

brigade zuid schreef:
Bertje schreef:Sowieso tot nu toe een leuk toernooi.
Maar toch valt het niveau me wel wat tegen.. Nederland, Portugal, Spanje en Duitsland waren oke maar de rest was veelal slecht of hoogstens matig... dat is toch eigenlijk heel magertjes voor een EK.
Maar ik vermaak me beter dan bij het WK in 2006. Dat was een ramp. Slecht voetbal van de grootmachten aangevuld met kermisattracties als Zuid Korea, T&T en Togo.

En Nederland speelt tot nog toe goed. Dat maakt het ook leuker.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di jun 10, 2008 10:51 pm

O ja de wedstrijden zijn best aardig alleen ik vind dat je in de breedte een iets hoger niveau mag verwachten op dit podium.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jun 11, 2008 2:29 am

Ik verwacht dat Rusland nog gewoon doorgaat hoor. De eerste helft hadden de Russen ook zeker aanspraak mogen maken op een doelpunt. Na de 3-0 lieten ze de teugels flink vieren, maar dat is met alle respect volgens mij inherent aan de mentaliteit van de spelers uit Rusland.

Wat me het meest opviel was dat de Russen aan de bal individueel wel aardig waren, maar als team moeilijk functioneerden. Het leek wel alsof de communicatie erg moeizaam verliep. Sowieso nam die ploeg veel teveel risico, waarmee het Spanje in het zadel hielp. Spanje wil constant tikken en heeft daarmee ontzettend veel moeite om de ploeg af te stemmen op Torres, die juist baat heeft bij de snelle omschakeling. De Russen leden via risicovolle passes af en toe op zo'n absurde wijze balverlies dat de Spanjaarden vanzelf lekkerder in de wedstrijd kwamen te zitten. Het had natuurlijk ook geholpen als Hiddink iemand had opgesteld die in staat was om Silva en Iniesta in de zone op te vangen in het centrum, want nu trok met name Iniesta naar binnen en zorgde hij voor veel gevaar met z'n passing. Die Russen zijn achterin te traag om jongens als Villa en Torres bij te houden, dus dat bracht problemen met zich mee.

Ik verwacht niet dat Spanje het verder schopt dan de kwartfinale. De linkerkant van de verdediging is niet sterk genoeg, het middenveld herbergt vooral meer van hetzelfde, men beschikt niet over goede flankbespelers en Torres draait vooralsnog niet lekker in deze ploeg.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » wo jun 11, 2008 8:44 am

Starring schreef:Wanneer irriteerde Spanje je dan voor het laatst, Real Ajax?
Elk groot toernooi? :eusa_doh.gif: Zie bijvoorbeeld het vorig WK, een gewonnen wedstrijd tegen een slecht Frankrijk kinderachtig uit handen geven.

Inmiddels weet ik ook wel dat ze in de kwalificatiereeks en de eerste ronde de sterren van de hemel kunnen spelen. Winst was dat ik ze gisteren vrij degelijk vond, al kunnen zowel Ramos als Puyol bij het uitverdedigen soms hele rare fratsen uithalen. :excited.gif: Marchena vind ik een verschrikkelijke houthakker maar zolang er geen behoorlijke rechtsachter is kan Ramos niet centraal spelen, Capdevilla vertrouw ik op zich wel, kan in aanvallend opzicht ook wel leuke dingen (maar de backs hebben ik begrepen opdracht gekregen om het in beginsel rustig aan te doen wat betreft het aanvallen.) Vond Xavi gisteren opvallend lekker in zijn vel zitten na toch een naadseizoen bij Barca. En dat spitsenduo hè? Dat geeft hoop.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 11, 2008 10:12 am

Thomas schreef: Ik verwacht niet dat Spanje het verder schopt dan de kwartfinale. De linkerkant van de verdediging is niet sterk genoeg, het middenveld herbergt vooral meer van hetzelfde, men beschikt niet over goede flankbespelers en Torres draait vooralsnog niet lekker in deze ploeg.
Ik ben ook niet echt onder de indruk van dit Spanje. Villa en Torres zijn 2 van hetzelfde, ze missen wat diepgang op de vleugels en ik vind de verdediging nog minder als die van Nederland.
IK GELOOF!!!!!!

Nihad

Bericht door Nihad » wo jun 11, 2008 10:40 am

Spanje vliegt er in de kwartfinale er toch uit.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

wimpey

Bericht door wimpey » wo jun 11, 2008 11:17 am

Die nummer 14 van Rusland staat hoog op de nominatie voor slechtste speler. Bij die eerste goal geeft ie de bal knullig weg en laat vervolgens ook nog eens Villa uit z'n rug komen. Oetlul.

Spanje heeft wel een aardig ploeggie. Defensief i.m.o. wat minder, dus denk dat ze het ook dit keer weer niet redden...

Lionel

Bericht door Lionel » wo jun 11, 2008 11:44 am

Ik vond, achteraf misschien makkelijk, Hiddink ook een beetje slecht.

Hoe kan je nou 2 gasten die even snel zijn als Frank Verlaat 1 op 1 laten spelen tegen Torres en Villa?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie