7 juni, 18.00 uur Zwitserland-Tsjechië

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 08, 2008 12:22 pm

Opzettelijk of niet, je hand een meter in de lucht houden terwijl je niet eens springt voor een luchtduel is honderd procent zeker een strafschop. Ujfalusi's hand had daar niets te zoeken.

Sverkos raakte die bal inderdaad helemaal verkeerd.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo jun 08, 2008 12:27 pm

Streller is niet om aan te zien. Vreselijk prut. Derdyok en Frei was de ideale koppel voorin, maar nu Frei geblesseerd is, dan maar Yakin en Derdyok.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 08, 2008 12:31 pm

D_skilled schreef:Streller is niet om aan te zien. Vreselijk prut. Derdyok en Frei was de ideale koppel voorin, maar nu Frei geblesseerd is, dan maar Yakin en Derdyok.
Yakin kan er ook niets van. Ja, het oogt mooi, hij ziet het spel, maar hij is zo lang-zaaaam. En zo weinig killer. Net als Streller volledig geflopt bij VfB, niet voor niets natuurlijk...

jabu

Bericht door jabu » zo jun 08, 2008 12:31 pm

Zo slecht, als bijna iedereen hier stelt, vond ik de Zwitsers niet. Ik vond ze niet slechter dan Tsjechië, die mij wel tegenvielen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 08, 2008 12:33 pm

Ik vond Zwitserland ook de betere ploeg. Van de Tsjechen wist ik dat ze over the hill waren. Dat was het afgelopen WK (off the top of my head werden ze laatste in de poule met Italië, Ghana en de VS) al zo en twee jaar later zijn ze er niet bepaald sterker op geworden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo jun 08, 2008 12:34 pm

Ze waren wat mij betreft allebei erg slecht, maar de Zwitsers waren iets minder slecht.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 08, 2008 12:37 pm

Zwitserland had iets meer goede wil, maar zowat elke pass in de diepte was te hoog, te laag, te hard, te zacht of onzuiver. Tsjechie vind ik ook niks, maar daar verwachtte ik niets van.

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 08, 2008 12:37 pm

Thomas schreef: Van de Tsjechen wist ik dat ze over the hill waren. Dat was het afgelopen WK (off the top of my head werden ze laatste in de poule met Italië, Ghana en de VS) al zo en twee jaar later zijn ze er niet bepaald sterker op geworden.
Ze wonnen wel effe met 0-3 in Duitsland, Thom... Matejowsky was in die pot echt groots, raar dat ie gisteren niet speelde... Fenin miste ik ook.

Dat middenveld was echt een gotspe: Jarolim, Galasek, Polak. Dan kun je goed voetbal natuurlijk vergeten.

Maar in de problemen zijn ze niet of nauwelijks geweest. In de slotfase creerden die Zwitsers pas een overwicht.

D_skilled

Bericht door D_skilled » zo jun 08, 2008 12:38 pm

Als Tsjechie een progressieve coach had gehad, dan zou Tsjechie zeker een beter elftal hebben gehad als ie mix wist te vinden tussen jonge en oude spelers. De grap is nu, dat de jonge spelers totaal geen kans krijgen. En daar zit je dan opgescheept met een draver van Sionko en die onzichtbare Plasil. Tsjechie U20 heeft niet voor niks hoge ogen gegooid op het WK onder-20. Daar zit zeker talent.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo jun 08, 2008 12:42 pm

wimpey schreef:Ze wonnen wel effe met 0-3 in Duitsland, Thom... Matejowsky was in die pot echt groots, raar dat ie gisteren niet speelde... Fenin miste ik ook.

Dat middenveld was echt een gotspe: Jarolim, Galasek, Polak. Dan kun je goed voetbal natuurlijk vergeten.

Maar in de problemen zijn ze niet of nauwelijks geweest. In de slotfase creerden die Zwitsers pas een overwicht.
Vriendschappelijk voetbal zegt me heel weinig. En ik heb er natuurlijk rekening mee gehouden dat Brückner juist niet voor een jonge speler als Fenin zou kiezen. Vandaar ook dat ik er weinig van verwacht.

Over die kansen ben ik het niet met je eens. Frei tikte van dichtbij op Cech. En als hij geen oogkleppen had op gehad dan had hij een medespeler redelijk vrij kunnen spelen voor de goal. Daarnaast was er nog dat schot en de daaropvolgende knal van Vonlanthen op de lat. Daar zetten de Tsjechen op die goal na echt niets tegenover.

jabu

Bericht door jabu » zo jun 08, 2008 12:43 pm

Het probleem bij de Tjechen is in mijn ogen dat alleen de matige oude garde is overgebleven. De oudere spelers die een toegevoegde waarde waren omdat ze iets konden creëeren, zoals Nedved, Poborsky, Smicer en Berger, zijn gestopt. Daarnaast missen ze Rosicky ook.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » zo jun 08, 2008 12:47 pm

D_skilled schreef:Streller is niet om aan te zien. Vreselijk prut. Derdyok en Frei was de ideale koppel voorin, maar nu Frei geblesseerd is, dan maar Yakin en Derdyok.
Is Lustrinelli eigenlijk geselecteerd? De held van FC Thun. :worshippy.gif:

wimpey

Bericht door wimpey » zo jun 08, 2008 12:48 pm

Thomas schreef: Frei tikte van dichtbij op Cech. En als hij geen oogkleppen had op gehad dan had hij een medespeler redelijk vrij kunnen spelen voor de goal. Daarnaast was er nog dat schot en de daaropvolgende knal van Vonlanthen op de lat.
Je moet natuurlijk ook rekening houden met de onkunde van Frei en VL. :smallgrin.gif:

Frei had in de eerste minuut Behrami vrij voor Cech moeten zetten. Deed me denken aan NL - Port op het WK. Vul voor de blinde Frei de naam van Van Bommel in en voor Behrami de naam van Van Persie...

Frei schiet altijd op doel, of het nou van 15, 30 of 40 meter is. BVM is gecharmeerd van hem. Echt, de Bassie-bashers worden na het EK op hun wenken bediend. :biggrin.gif:

bryan

Bericht door bryan » zo jun 08, 2008 1:52 pm

Frei is een beetje de Zwitserse Dirk Kuijt.

Veel inzet, energie, sterkte enz., maar nog lang geen top spits.

Plaats reactie