Peking 2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo jun 11, 2008 8:51 am

OCNSF wijst verzoek Yao Jie af
RIJSWIJK - Sportkoepel NOCNSF heeft het verzoek van de Nederlandse badmintonbond (NBB) om Yao Jie toch naar de Olympische Spelen af te vaardigen afgewezen. De badmintonster had bij het afgelopen EK de halve finale moeten halen, maar strandde in de kwartfinale.

De sportkoepel legt in een brief uit dat Jie "niet heeft voldaan aan de eisen die door NOCNSF, na overleg met de NBB, zijn vastgesteld”. De badmintonbond heeft in verscheidene brieven aan de sportkoepel erop gewezen dat Jie na een lange blessureperiode sterk is teruggekomen. Dat resulteerde onder meer in overwinningen op de huidige wereldkampioene Xie Xingfang en de regerend olympisch kampioene Zhang Ning, beiden uit China. Volgens de badmintonbond bewees Jie daarmee in Peking een medaillekandidate te zijn.

Het NOCNSF bleef echter onverbiddelijk: "Uw overige argumenten waarop u heroverweging voor Yao Jie vraagt zijn op zich daarmee niet meer relevant.”
Hier snap ik dus ook helemaal niks van.. net als dat gedoe met Marianne Vos... zijn die bobo's soms een beetje ziek in hun hoofd ofzo.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jun 15, 2008 9:27 pm

Vos heeft de afgelopen dagen even vier etappes in een Baskische rittenkoers gewonnen. Uiteraard inclusief een tijdrit waarin ze een aantal geduchte tegenstanders heeft verslagen.

Nee, die moesten we maar niet mee laten doen.....
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jun 18, 2008 2:22 pm

Ze mag meedoen inmiddels.

Meer goed nieuws:
Drie oranje-boten via OKT naar Peking 18-06-08

De roeisters Marit van Eupen en Kirsten van der Kolk zijn er bij het olympisch kwalificatietoernooi in Poznan in geslaagd een startbewijs voor Peking veilig te stellen in de lichte dubbeltwee.

Het duo diende in de Poolse stad bij de eerste twee te eindigen om de reis naar China te mogen boeken. Ze bleven in de finale met een tijd van 7.10,63 de VS ruim voor. Het Amerikaanse koppel Jennifer Goldsach en Renee Hyke zette 7.14,69 op de klokken. Polen werd derde met een tijd van 7.17,44.

De kwalificatie van het duo, dat sinds eind vorig jaar na een intermezzo van drie seizoenen weer bij elkaar in de boot zit, komt niet onverwacht. Van der Kolk en Van Eupen bewezen tijdens de afgelopen wereldbekerwedstrijden al dat ze in hun klasse tot de wereldtop horen. In 2004 veroverden de roeisters brons op de Spelen.

Achten
Ook de mannen- en vrouwen-acht grepen hun laatste kans op het olympisch toernooi. De vrouwen dienden in de finale bij de eerste twee te finishen en voldeden aan die eis. Alleen Canada bleef de Oranje-boot voor. China werd het kind van de rekening. De boot uit het land dat de Spelen organiseert werd derde op bijna twee tellen van Nederland.

Voor de mannen volstond slechts winst. Die opgave werd met glans volbracht. In de finale bleef de ploeg Rusland voor. Na het matige optreden bij de wereldbekerraces in Luzern, waar een roemloze laatste plaats werd behaald, moesten Reinder Lubbers, Simon Glazenborg en stuurman Hergen Meijer plaats maken voor Meindert Klem, Olivier Siegelaar en Peter van Wiersum. Die 'last minute'-wijzigingen betaalden zich dus volledig uit.
www.nos.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo jun 18, 2008 2:22 pm

Duke schreef:Ze mag meedoen inmiddels.
Wie? Yao?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jun 18, 2008 2:24 pm

Nee, Vos. En voor Yao heeft de NBB beroep aangetekend, meen ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13816
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma jun 23, 2008 9:23 am

Inmiddels mogen onze witte Keniaan Vroemen (knap op zijn 39ste) en Maase ook naar de OS. Van die laatste dacht ik trouwens dat hij al lang geplaatst was.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr jul 11, 2008 1:13 pm

Streep die witte keniaan maar door:

Steeplechaser Vroemen betrapt op dopinggebruik

Simon Vroemen (foto) gaat niet naar de Olympische Spelen. Bij de steeplechaser zijn bij een door hem zelf aangevraagde dopingcontrole geringe sporen van het verboden middel metandiënon in zijn urine gevonden. Dat zegt hij vrijdag in NRC Next. "Onder deze omstandigheden heb ik helemaal geen zin in Peking", aldus Vroemen, die niets van de hele zaak snapt.

Metandiënon behoort tot de anabolen steroïden en stimuleert de groei van de spieren. "Als steepleloper heb je er dus niets aan. Bovendien is dit middel tot negen maanden te traceren bij een dopingtest", zegt Vroemen op zijn eigen website. De 39-jarige atleet was eigenlijk al atleet af, maar plaatste zich op 11 juni in Cottbus met een toptijd van 8:12.50 onverwacht toch voor Peking.

"Ik heb na die wedstrijd zelf gevraagd of ik kon worden gecontroleerd", aldus Vroemen. "De Nederlandse dopingautoriteit heeft me toen out of competition getest, in de lobby van een hotel in Wolvega. Vorige week woensdag werd ik ingelicht over de positieve uitslag. Ik was met stomheid geslagen." Volgende week dinsdag of woensdag is de contra-expertise in Keulen.

Vroemen gist naar de oorzaak van zijn positieve test. "Ik heb in de winter de ziekte van Pfeiffer gehad. Een van de tips was het drinken van veel Chinese kruidenthee drinken met Ginseng. Misschien was dat supplement vervuild." Hij sluit vervuild koeienvlees uit Egypte, waar hij op vakantie was, ook niet uit. "Daar spuiten ze die beesten vol met hormoonpreparaten. Als je dan hoort dat ze bij mij maar een minieme concentratie hebben gevonden, zou dat er wellicht mee te maken kunnen hebben."

Bron: sportweek.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 06, 2008 12:11 pm


Gebruikersavatar
999
Berichten: 59103
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 06, 2008 7:37 pm

Vertraging in tv-beelden Spelen


PEKING - Het Internationaal Olympisch Comité heeft zijn woord gehouden. Voorafgaand aan de Zomerspelen in Peking maakte het IOC al bekend dat de livebeelden van alle sporten met een vertraging van enkele seconden de wereld zouden worden ingestuurd. En zo geschiedde vandaag bij de eerste voetbalwedstrijden van de vrouwen.


De 'vertragende maatregel', die ook bij andere grote evenementen al eens is ingevoerd, is in het leven geroepen om eventuele protesten buiten beeld te houden. In aanloop naar de Spelen, vooral tijdens de fakkeltocht, ontstonden er al diverse demonstraties rondom de schending van mensenrechten in China.
Telesportredactie

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr aug 08, 2008 1:29 pm

Mooi hoor, de opening! :worshippy.gif: Tjonge, wat een hoop vrijwilligers!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 08, 2008 1:31 pm

Tja, aan mensen geen gebrek in China.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 1:35 pm

Is het al afgelopen? Bweh. :excited.gif:

Zijn er vandaag nog wedstrijden? Ik heb hier geen programma.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 08, 2008 1:38 pm

Nee, begint morgen pas.

De opening sla ik altijd even over. Onzinnig prestigeproject.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 1:39 pm

Ja, een festijn van burgertruttigheid en dom gesjouw met vlaggen. Daar ga ik echt niet naar kijken. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » vr aug 08, 2008 1:45 pm

Onwijs knap, een mooi draaiboek zeg!
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 08, 2008 1:49 pm

AT bestaat echt uit ouwe zuurpruimen!
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 1:52 pm

Ja, het is een schande. De openingsceremonie van de OS niet leuk vinden! :1evil.gif:


:smallgrin.gif: :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 08, 2008 1:54 pm

Nee hoor, natuurlijk mag je het niet leuk vinden. Maar tussen niet leuk vinden en het een festijn van burgertruttigheid en dom gesjouw met vlaggen noemen, zit nog wel wat ruimte
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 08, 2008 1:59 pm

Dat die Chinezen al dat geld eens ergens anders aan besteden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 08, 2008 2:00 pm

Tja, dat is mijn mening. Ik vind het niet leuk omdat ik het een festijn van burgertruttigheid en dom gesjouw met vlaggen vind.

Een ander vindt voetbal een dom spel of kinderboeken achterlijk of Amsterdam een junkenhol. Mag allemaal.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 08, 2008 2:01 pm

Natuurlijk, maar een plaats waar vrijwel alles met de grond gelijk gemaakt wordt, is een zuur forum.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33925
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 08, 2008 2:08 pm

Gelukkig zijn ze in de minderheid, Lucas.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr aug 08, 2008 2:10 pm

Jöhnk schreef:Nee, begint morgen pas.

De opening sla ik altijd even over. Onzinnig prestigeproject.
Ik ook, heb nou net toevallig ff aanstaan maar vond het toch wel indrukwekkend hoor.. dat vuurwerk net.. echt geweldig.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr aug 08, 2008 2:13 pm

Duke schreef:Gelukkig zijn ze in de minderheid, Lucas.
Dat is ook zo. En het voordeel is dat als Ajax dadelijk als een tierelier begint te draaien iedereen vooraan staat in de polonaise. Eerst het zuur, dan het zoet nietwaar? :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr aug 08, 2008 2:15 pm

Duke schreef:Gelukkig zijn ze in de minderheid, Lucas.
Ik denk niet dat Luuk dit een fijne opmerking vindt, Duke. :666.gif:

Plaats reactie