Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
joey
Erelid

Bericht door joey » vr mar 28, 2008 12:14 pm

Ajaciedjuh schreef:
Sportweek schreef:Van Basten wil Gourcuff naar Ajax halen
Door Sander Berends
Vrijdag, 28 maart 2008, 10:22

Marco van Basten wil Yoann Gourcuff graag naar Ajax halen. Volgens de Italiaanse media zou de nieuwe trainer van de Amsterdammers al contact met zijn oude werkgever AC Milan hebben opgenomen om de middenvelder een jaar te kunnen huren. De Franse international onder 21 jaar kan bij de rosseneri momenteel niet rekenen op een basisplaats.

Van Basten ziet in Gourcuff de ideale schaduwspits die de rol van Rafael van der Vaart of Wesley Sneijder zou moeten invullen. De 21-jarige aanvallende middenvelder werd in 2006 voor 4,5 miljoen euro door Milan overgenomen van Stade Rennes. Onlangs verlengde hij zijn verblijf tot medio 2012. Naast Ajax is ook Olympique Marseille in de race voor Gourcuff.
Supertalent, maar je zou hem voor twee jaar moeten kunnen huren.
Het stinkt aan alle kanten!

Maurice
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr mar 28, 2008 12:44 pm

Toch, Gourcuff speelt erg weinig de laatste tijd, en ondanks dat het een super talent is, vraag ik me af of hij op dit moment een echte aanwinst is.
Pompiedom

Pierre

Bericht door Pierre » vr mar 28, 2008 1:09 pm

Misschien dat een huur met optie tot koop mogelijk is? Al zal Milan daar niet snel mee akkoord gaan lijkt me...

999

Bericht door 999 » vr mar 28, 2008 1:28 pm

Huren, eeeh ik dacht dat het kapitaal op het AJAX-veld moest staan ..
Blij met de punten ...

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 28, 2008 1:33 pm

joey schreef:Supertalent, maar je zou hem voor twee jaar moeten kunnen huren.
Mee eens. Gourcuff is erg goed, maar één jaar is te weinig.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mar 28, 2008 2:07 pm

Pierre schreef:Misschien dat een huur met optie tot koop mogelijk is?
Precies daar zat ik ook al aan te denken ja.. dat zou ideaal zijn natuurlijk. Maargoed het stemt mij iig tevreden dat van Basten aan spelers van dit kaliber denkt.. daar was ik een beetje huiverig voor eerlijk gezegd.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 28, 2008 2:11 pm

Ik denk niet dat Milan daarop zit te wachten. Dan verkopen ze hem liever gelijk, denk ik.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » vr mar 28, 2008 2:27 pm

De vraag is wat Gourcuff wil. Ik acht Berlusconi tot een vriendendienst in staat als het om Van Basten gaat.

Pierre

Bericht door Pierre » vr mar 28, 2008 2:31 pm

Gourcuff zal toch vooral willen spelen neem ik aan, iets wat hem in Milan ook volgend seizoen waarschijnlijk niet veel gaat lukken...

Maar goed, een vriendendienst? Zou mooi zijn maar heb er weinig hoop op!

Jesse

Bericht door Jesse » vr mar 28, 2008 2:53 pm

Niet geschoten is altijd mis, maar mocht het niet lukken snel weer verder zoeken. Niet maanden hierbij blijven hangen zoals bij Modric.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Harm

Bericht door Harm » vr mar 28, 2008 3:28 pm

Ik dacht dat er ook een aantal clubs waren die Gourcouff wilden kopen van Milan.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mar 28, 2008 3:28 pm

Gourcuff? Joey?

:hypocrite.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Harm

Bericht door Harm » vr mar 28, 2008 3:34 pm

Ajax moet natuurlijk eerst wachten op de plannen van de (nieuwe??) trainer. Milan moet komend seizoen de bezem flink door de selectie halen en de boel verjongen, misschien is er wel ruimte voor die jongen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 28, 2008 4:01 pm

Uh, Milan heeft gewoon een (uitstekende) trainer, hoor.

En met niemand anders!

Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr mar 28, 2008 5:31 pm

Wie zegt van niet dan?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » vr mar 28, 2008 5:48 pm

Harm had het over eventueel een nieuwe trainer. De plannen van de huidige trainer zijn bekend, neem ik aan.

En met niemand anders!

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » vr mar 28, 2008 8:14 pm

Volgens de geruchten verlaat Ancelotti Milan aan het eind van het seizoen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Aristides

Bericht door Aristides » vr mar 28, 2008 11:35 pm

Ben benieuwd hoeveel toekomstige sterren aan Ajax worden gekoppeld. Hij is 21, heeft geen basisplaats, die 18-jarige Braziliaan wel?

Alle grote namen zullen weer de revue passeren, we gaan steeds meer op feyenoord lijken, daar worden ook altijd grote namen aan gekoppeld (Rotterdamse krant!) Voorlopig hebben we voor volgend jaar Dylon Claassen vastgelegd, kan, denk ik, ook op die plaats spelen. we hebben Siem de Jong nog, kan ook op die plaats spelen en zijn fans weten al dat zijn naam weer eens en keer noem: Perez! De man met de chemie met ??? even vergeten.

Laten we naar tweede garnituur kijken, want veel meer (op Suarez na) is er de afgelopen tijd niet binnengehaald. Eerst zien, dan geloven of op z'n Rotterdams "geen woorden, maar daden".

Toppie

Bericht door Toppie » za mar 29, 2008 9:25 am

Nou Maldini, Costa Curta en we hebben het elftal van 1992 weer bij elkaar van Milan :excited.gif:

Banjavi
Contacteer:

Bericht door Banjavi » za mar 29, 2008 9:42 am

'Van Basten wil ook Tiago voor Ajax'
Tiago Mendes is één van de namen die voorkomt op het verlanglijstje dat Marco van Basten heeft ingediend bij Martin van Geel. De bij Juventus overbodige middenvelder moet de vormgever worden van het 'nieuwe Ajax'.

Volgens de Italiaanse kwaliteitskrant La Gazetta dello Sport wil Van Basten zijn middenveld om Tiago heen gaan bouwen. De Portugees, die in het verleden onder meer speelde voor Chelsea en Olympique Lyon, moet ruim zeven miljoen euro kosten. Ook Tottenham Hotspur en Manchester City hebben interesse in de international.

Van Basten heeft van de directe van Ajax de toezegging gekregen dat hij flink mag investeren. Ajax heeft zich voorgenomen dat het kapitaal voortaan weer op het veld moet staan. De nieuwbakken trainer van de Amsterdammers lijkt dan ook flink te willen investeren komende zomer, zo werd eerder bekend dat AC Milan-middenvelder Yoann Gourcuff op zijn lijstje staat.
voetbalprimeur.nl
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 29, 2008 10:00 am

Mannen als Gourcuff en Tiago staan ongetwijfeld net als Modric afgelopen seizoen te springen om bij Ajax aan de slag te gaan. :hypocrite.gif:

Ik vind het prima hoor. Dat gedroom. Als ze bij de start van het seizoen maar niet aankomen met het excuus dat de beoogde versterkingen niet haalbaar waren en dat we dus uiteindelijk geen versterkingen halen.
Nil volentibus arduum

Toppie

Bericht door Toppie » za mar 29, 2008 10:02 am

Van Bastens Dreamteam :ajaxtalk.gif: met Colin als de opvolger voor Heitinga :blush.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » za mar 29, 2008 10:29 am

Natuurlijk wordt Colin niet dé opvolger van Heitinga, het idee alleen al. :1evil.gif:
Ik vind wel dat er een verschil zit tussen Modric en Tiago&Gourcouff. De eerste gaat er nog van uit dat hij het gewoon gaat maken in de top, de anderen hebben gemerkt dat het niet gemakkelijk is. Die kunnen een vaste plaats in AJAX-1 onder begeleiding van San Marco (die in Italië een enorme naam heeft, zeker bij Milan) zien als een investering voor hun carriëre. Zeker als beider clubs het ook zo afspreken, mits bij goed presteren natuurlijk.
Misschien ziet Berlusconi het óók wel als een investering in de toekomst om Marco over 4 jaar binnen te halen.

goodfella

Bericht door goodfella » za mar 29, 2008 10:48 am

Demosthenes schreef:Ben benieuwd hoeveel toekomstige sterren aan Ajax worden gekoppeld. Hij is 21, heeft geen basisplaats, die 18-jarige Braziliaan wel?

Alle grote namen zullen weer de revue passeren, we gaan steeds meer op feyenoord lijken, daar worden ook altijd grote namen aan gekoppeld (Rotterdamse krant!) Voorlopig hebben we voor volgend jaar Dylon Claassen vastgelegd, kan, denk ik, ook op die plaats spelen. we hebben Siem de Jong nog, kan ook op die plaats spelen en zijn fans weten al dat zijn naam weer eens en keer noem: Perez! De man met de chemie met ??? even vergeten.

Laten we naar tweede garnituur kijken, want veel meer (op Suarez na) is er de afgelopen tijd niet binnengehaald. Eerst zien, dan geloven of op z'n Rotterdams "geen woorden, maar daden".
Pleur nou eens op met je rotterdam. ;-)

Echt in elke post moet je die club erbij halen en telkens weer die conclusie dat Ajax niet op die club moet gaan lijken. Nou, er is iig al een Ajax supporter die erop begint te lijken en dat ben jij. In rotterdam moeten ze immers ook bij elke voetbaldiscussie hun grote concurrent noemen.

Begin januari zat je trouwens nog te ouwehoeren dat 010 alle thuiswedstrijden wel even zou gaan winnen. Alsof je erop hoopte.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » za mar 29, 2008 11:08 am

We gaan de Serie A leegplukken? :hypocrite.gif:

Gesloten