Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma mar 24, 2008 5:01 pm

GangstaRiB schreef:
Daniel_vT schreef:En toch acht de kans bij Defour het grootste dat hij wél komt, Defour heeft een bepaalde persoonlijke bewondering voor Ajax..
Dat horen we nu ook al 2 jaar. Ajax is gewoon de eerste geweest die concreet achter Defour aanzat, maar intussen koos Defour voor Standard en heeft hij een contractverbetering afgesloten! Met een beetje mazzel geraakt Standard in de CL en dan heeft Ajax helemaal het nakijken.
Defour koos niet voor Ajax, Ajax besloot Defour niet te benaderen omdat hij transfervrij was door een of andere maffe Belgische wet. Hierdoor wilden andere Belgische clubs hem ook niet hebben, daar is een gentlemen's agreement over. Alleen Standard profiteerde er toch van, tot ongenoegen van de rest van het land.

Aristides

Bericht door Aristides » ma mar 24, 2008 5:53 pm

Jij was er anders van overtuigd dat die kakkerlakken na de winterstop vrijwel niks zouden weggeven.
Zij hadden verreweg het eenvoudigste programma! Weggeven doen ze niet, ze verliezen gelukkig af en toe. Wij geven wel weg door gebrek aan bezieling.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma mar 24, 2008 7:46 pm

Joeska schreef:
GangstaRiB schreef:
Daniel_vT schreef:En toch acht de kans bij Defour het grootste dat hij wél komt, Defour heeft een bepaalde persoonlijke bewondering voor Ajax..
Dat horen we nu ook al 2 jaar. Ajax is gewoon de eerste geweest die concreet achter Defour aanzat, maar intussen koos Defour voor Standard en heeft hij een contractverbetering afgesloten! Met een beetje mazzel geraakt Standard in de CL en dan heeft Ajax helemaal het nakijken.
Defour koos niet voor Ajax, Ajax besloot Defour niet te benaderen omdat hij transfervrij was door een of andere maffe Belgische wet. Hierdoor wilden andere Belgische clubs hem ook niet hebben, daar is een gentlemen's agreement over. Alleen Standard profiteerde er toch van, tot ongenoegen van de rest van het land.
Standard kwam 'gewoon' tot een akkoord met Genk. Had Ajax ook kunnen doen.

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » ma mar 24, 2008 9:46 pm

Jöhnk schreef:
Joeska schreef:
GangstaRiB schreef: Dat horen we nu ook al 2 jaar. Ajax is gewoon de eerste geweest die concreet achter Defour aanzat, maar intussen koos Defour voor Standard en heeft hij een contractverbetering afgesloten! Met een beetje mazzel geraakt Standard in de CL en dan heeft Ajax helemaal het nakijken.
Is dat zo? Dan zeg ik niets meer :rules.gif:

Lionel

Bericht door Lionel » ma mar 24, 2008 10:04 pm

Dat hoeft nou ook weer niet
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mar 25, 2008 10:10 am

Joeska schreef:
Jöhnk schreef:
Joeska schreef: Defour koos niet voor Ajax, Ajax besloot Defour niet te benaderen omdat hij transfervrij was door een of andere maffe Belgische wet. Hierdoor wilden andere Belgische clubs hem ook niet hebben, daar is een gentlemen's agreement over. Alleen Standard profiteerde er toch van, tot ongenoegen van de rest van het land.
Is dat zo? Dan zeg ik niets meer :rules.gif:
Nee Joeska, jij hebt gelijk hoor. De wet van '78 die in Belgie geldt, is eigenlijk door iedereen verworpen. De wet an sich geldt nog steeds, maar de clubs hebben onderling besloten dat ze afzien van spelers die zich beroepen op die wet. Van Geel is het braafste jongetje van de klas en daardoor zag Ajax ook af van de transfer. Standard (niet bepaald het braafste jongetje :smallgrin.gif: ) sloeg wel toe.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 10:29 am

Ik vond dat destijds goed te billijken. Anders zijn wij weer de 'Ollanders met de dikke nekken'.
Ajax heeft geld, dus als het Defour wil, dan moet het gewoon flink betalen. Probleem opgelost.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 25, 2008 10:58 am

Standard heeft er gebruik van gemaakt in die zin dat ze hebben ingespeeld op het feit dat de situatie onhoudbaar was geworden en Genk Defour wel moést verkopen.

Ze hebben uiteindelijk 3 miljoen + een aanzienlijk doorverkooppercentage betaald.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 11:18 am

Voor de Bradley-fans:

Bradley, die begin 2006 overkwam van de New Jersey Metrostars, waar zijn vader coach was, zal Nederland na het seizoen hoogstwaarschijnlijk Nederland verlaten, ondanks zijn contract tot 2009. Een club als Ajax ziet hij niet zitten. ‘De Nederlandse manier van spelen past niet bij, denk ik. Ik vind mezelf een “two-way-midfielder”. Ik val aan en maak doelpunten, maar verdedig ook hard mee en verover veel ballen. In Nederland is het vaak het één of het ander,’ aldus de speler die op 18-jarige leeftijd de jongst verkochte speler ooit uit de Noord-Amerikaanse voetbalcompetitie (Major League Soccer) was, tegenover het supportersblad van Ajax. ‘Ik streef naar het hoogste. Het is tijd om de volgende stap te maken,’ besluit Bradley. (MB)
Sportweek

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » di mar 25, 2008 1:09 pm

10 miljoen voor Heitinga, 20 of meer voor KJH plus al het geld wat we nog hebben.. dus gewoon weer een zomer waarin er geld zat is voor versterkingen..

Harm

Bericht door Harm » di mar 25, 2008 1:12 pm

Of voor het inkopen van aandelen :hypocrite.gif:

rocky

Bericht door rocky » di mar 25, 2008 2:15 pm

joey schreef:Voor de Bradley-fans:

Bradley, die begin 2006 overkwam van de New Jersey Metrostars, waar zijn vader coach was, zal Nederland na het seizoen hoogstwaarschijnlijk Nederland verlaten, ondanks zijn contract tot 2009. Een club als Ajax ziet hij niet zitten. ‘De Nederlandse manier van spelen past niet bij, denk ik. Ik vind mezelf een “two-way-midfielder”. Ik val aan en maak doelpunten, maar verdedig ook hard mee en verover veel ballen. In Nederland is het vaak het één of het ander,’ aldus de speler die op 18-jarige leeftijd de jongst verkochte speler ooit uit de Noord-Amerikaanse voetbalcompetitie (Major League Soccer) was, tegenover het supportersblad van Ajax. ‘Ik streef naar het hoogste. Het is tijd om de volgende stap te maken,’ besluit Bradley. (MB)
Sportweek
Naar Ajax in de Jari rol op 10? Misschien moeten ze dit menneke eens wat dvd's toesturen.
Hee, Marco, je zit toch wel op te letten, he?

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » di mar 25, 2008 2:42 pm

Bradley really schreef:Bradley, die begin 2006 overkwam van de New Jersey Metrostars, waar zijn vader coach was, zal Nederland na het seizoen hoogstwaarschijnlijk Nederland verlaten, ondanks zijn contract tot 2009. Een club als Ajax ziet hij niet zitten. `De Nederlandse salarissen passen niet bij mij, denk ik.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Cluijffert

Bericht door Cluijffert » di mar 25, 2008 2:49 pm

Waarom een speler uit subtop zou op dit moment voor Ajax kiezen?
Het niveau is ongeveer gelijk, europees net zo weinig kans, maar wel veel meer onredelijk druk, de club is altijd onrustig, het beleid is een slecht grap... alleen op mooie blauwe ogen en een grote naam uit verleden haal je tegemwoordig nog maar weinig spelers.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mar 25, 2008 2:49 pm

:drecul.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 4:42 pm

Ajax zal binnenkort wel met aankopen komen, al is het maar om de verkoop van seizoenskaarten op gang te brengen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 25, 2008 4:44 pm

Hoe hebben ze dat vorig jaar gedaan dan? Denk niet dat men ook maar enige rekening houdt met het op gang brengen van de verkoop van seizoenskaarten.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mar 25, 2008 4:44 pm

Dat lijkt mij ook. Ajax zal ook wel een en ander afgestemd hebben met Heitinga, want het kan natuurlijk niet dat zoveel slecht nieuws elkaar opvolgt zonder dat er goed nieuws tegenover staat.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di mar 25, 2008 4:49 pm

Thomas schreef:Dat lijkt mij ook. Ajax zal ook wel een en ander afgestemd hebben met Heitinga, want het kan natuurlijk niet dat zoveel slecht nieuws elkaar opvolgt zonder dat er goed nieuws tegenover staat.
Hoe is het de afgelopen jaren gegaan?

Sneijder vertrok, Van Geel antwoordde: "Wacht maar af".

Babel vertrok, Van Geel antwoordde: "Wacht maar af".

Sorry, ik heb er weinig vertrouwen in. Misschien is het goede nieuws dat Colin (zonder dat ie het zelf wist) een contractverlenging krijgt! Dat doet de verkoop van seizoenskaarten zeker goed....... :confused.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di mar 25, 2008 4:51 pm

Ik bedenk me nu wel dat een Boulahrouz wel eens voor het goede nieuws zou kunnen gaan zorgen. Ongekend populair bij het Nederlands publiek namelijk. Alleen opbouwend dramatisch natuurlijk.

Jöhnk

Bericht door Jöhnk » di mar 25, 2008 4:51 pm

Jansma schreef:Waarom een speler uit subtop zou op dit moment voor Ajax kiezen?
Het niveau is ongeveer gelijk, europees net zo weinig kans, maar wel veel meer onredelijk druk, de club is altijd onrustig, het beleid is een slecht grap...
Alsof dat die spelers iets uitmaakt. Ajax is goed voor je CV en voor je portemonnee. Het is niet voor niets dat spelers van Groningen op hun knieen naar Amsterdam komen.

joey
Erelid

Bericht door joey » di mar 25, 2008 4:53 pm

GangstaRiB schreef:Sorry, ik heb er weinig vertrouwen in. Misschien is het goede nieuws dat Colin (zonder dat ie het zelf wist) een contractverlenging krijgt! Dat doet de verkoop van seizoenskaarten zeker goed....... :confused.gif:
Kijk, je hoeft het goede nieuws niet als zodanig te herkennen. Het gaat erom dat zíj het goed nieuws vinden.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » di mar 25, 2008 4:56 pm

En AJAX heeft nog altijd meer kans dan een Groningen, Twente, of Roda om Europees voetbal te halen. Bij AJAX spelen we elk jaar Europees, de twee laatste seizoenen waren uitzonderingen. Bij de subtoppers is het juist andersom.

Ik ben het met Peter eens wat betreft Boulahrouz. Het zit er dik in dat hij bij ons komt voetballen. Of we daar blij mee moeten zijn? Hij zal wel beter dan Kuffour zijn...Ik vrees echter dat hij dan als opvolger van Heitinga wordt gezien en we voor de rest niks mee bij halen voor de verdediging...Wie gaat dan de opbouw verzorgen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Daniel

Bericht door Daniel » di mar 25, 2008 5:25 pm

Zelfs ook Boulahrouz zie ik niet komen.

Ik zie eigenlijk niemand komen, en zeker geen directe versterkingen. Or am I being to hard for myself and us now? :blush.gif:

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » di mar 25, 2008 6:56 pm

Sommigen zouden je realistisch noemen, ik noem je een azijnpisser :biggrin.gif:

[adem in]
Nee ff serieus, als Marco op de persconferentie zegt dat het geld op het veld moet staan, dat hij als super-ambitieus te boek staat, dat hij natuurlijk bepaalt wat er volgend jaar gebeurt en dus gewoon echt goede spelers wil hebben, dat bovendien ook het rapport zegt dat er geen breedteaankopen meer gedaan mogen worden, dat MvG geen echte macht meer heeft en alleen nog als chef verkoop en contracten mag werken, dat de uitvoering van het rapport bij vdAat gelegd is en dat dat ook bepaald geen koekebakker is....
[adem uit]

[ff adem in]

dan komen er echt prima spelers bij ons cluppie... :ajaxsmiley.gif:

Gesloten