9 juni, 20.45 uur Nederland-Italië

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
999

Bericht door 999 » di jun 10, 2008 8:17 am

joey schreef: Op de Mof zeiden ze dat Italië maar zeven procent van de duels won. Zeven procent, dat is echt niet normaal. Ligt dit aan de verwoestende duelkracht van Oranje of heeft het ook iets met Italié te maken?

Het voordeel is dat we nu hopelijk De Rossi en Aquilani nog te zien krijgen. En Italië is traditioneel een slow starter, dus dit resultaat zegt niets.
En als hier nu mensen met een Duitse achtergrond geregistreerd, c.q. in gelogd zijn Joey ?.Jij die altijd zijn mond vol heeft van .... :aai.gif:
Blij met de punten ...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 10, 2008 8:18 am

Volgend jaar ook oppassen geblazen voor Feyenoord. De grote vBronckhorst heeft afgelopen seizoen al aangetoond dat hij geweldig kan voetballen. Zambrotta en Abidal hadden een waardeloos seizoen, maar vBronckhorst heeft Feyenoord hoogstpersoonlijk naar de 6e plaats geloodst. Onderschat dat niet, Voetske.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di jun 10, 2008 8:23 am

Voetske schreef:
Peter schreef:Rishi maakt zich compleet belachelijk. Zambrotta en Abidal kneuzen noemen en vBronckhorst een klasse speler. Tsja, wat één wedstrijd tegen een allerbelabberst Italië al niet teweeg kan brengen. Got wat lachen.

Thomas zegt het prima. Donadoni is een lafaard en zijn analyse snijdt hout.
Maar dat is typisch voor supporters, eerst zitten we in de poule des doods en kunnen we na nog geen wedstrijd gespeeld te hebben al naar huis, en nu worden we EK kampioen :aai.gif: :smallgrin.gif:
Ach zo zie je maar...aan beide kanten 'tzelfde 'genuil'...Nederland werd vooraf door velen al afgeserveerd en als kansloos gezien, dus tja...zoals ik al zei...geniet gewoon van deze pracht overwinning...misschien is het wel de laatste... :wk.gif:
Laatst gewijzigd door Ramona op di jun 10, 2008 8:23 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » di jun 10, 2008 8:23 am

Kaboem schreef:Ben blij dat ik maar weinig van voetbal snap, dan kun je tenminste nog genieten van een 3-0 overwinning op de Italianen!
Ja, zo gaat de lol er wel een beetje af, niet?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 10, 2008 8:24 am

Voetske schreef:
joey schreef: Op de Mof zeiden ze dat Italië maar zeven procent van de duels won. Zeven procent, dat is echt niet normaal. Ligt dit aan de verwoestende duelkracht van Oranje of heeft het ook iets met Italié te maken?

Het voordeel is dat we nu hopelijk De Rossi en Aquilani nog te zien krijgen. En Italië is traditioneel een slow starter, dus dit resultaat zegt niets.
En als hier nu mensen met een Duitse achtergrond geregistreerd, c.q. in gelogd zijn Joey ?.Jij die altijd zijn mond vol heeft van .... :aai.gif:
Ik heb het er wel eens met Duitsers over gehad dat ze zo genoemd worden in Nederland, maar daar liggen ze geen seconde wakker van. Hun reactie: 'Als dat alles is...' Duitsers zijn zich heel erg (misschien wel te) bewust van hun duistere verleden en accepteren dat ze om die reden niet overal populair zijn. Daarnaast: een mof is gewoon een laars, dus het beledigende gehalte van die uitdrukking is niet zo hoog. Maar dit is Ot. :oops.gif:

Gelijk heb je, Peter. De euforie neemt nu al griezelige vormen aan. 'We' winnen een keer en meteen steekt het Who the fuck is Milan-syndroom de kop op. Een beetje respect voor de tegenstander is wel op zijn plaats.
Het stinkt aan alle kanten!

Ramona

Bericht door Ramona » di jun 10, 2008 8:25 am

Niks andere vormen in mijn ogen dan de negatieve klanken van anderen...

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 10, 2008 8:27 am

Ramona schreef:Niks andere vormen in mijn ogen dan de negatieve klanken van anderen...
Dan bied ik jou mijn nederige excuses aan, lieve Nimweegse. :666.gif:

Duke

Bericht door Duke » di jun 10, 2008 8:28 am

Nauwelijks te overtreffen hoogtepunt
ANALYSE, Paul Onkenhout
gepubliceerd op 10 juni 2008 02:46, bijgewerkt op 02:46

BERN - Onorthodoxe Van Basten heeft altijd op zijn gevoel vertrouwd. Al zijn beslissingen pakten gisteren in Bern goed uit.

De afscheidstournee van Marco van Basten als bondscoach is gestart met een hoogtepunt dat op Euro 2008 nauwelijks nog te overtreffen valt. Zelfverzekerd, brutaal en op technisch hoogwaardige wijze werd in Bern een historische overwinning geboekt op de kampioen van de wereld.

Oranje startte het Europees kampioenschap met een anderhalf uur durende aaneenschakeling van hoogtepunten. Overwinningen laten zich moeilijk vergelijken, maar het duel riep herinneringen op aan de dag dat Nederland onder leiding van spits Van Basten 20 jaar geleden in Hamburg West-Duitsland versloeg.

Het verschil met het laatste grote optreden van Nederland op het internationale podium was levensgroot. Twee jaar geleden leverde de ploeg een royale bijdrage aan een van de vulgairste wedstrijden uit de geschiedenis, het duel met Portugal in Neurenberg in de achtste finale van het WK.

Dat het eerherstel uitgerekend werd terugverdiend in een wedstrijd tegen het land dat dat toernooi won, Italië, is spectaculair. De revanche had volmaakte trekjes – en niet alleen door het resultaat. Dat was overigens extra voordelig door de uitkomst van het andere duel in groep C, Roemenië - Frankrijk: 0-0.

In de meeslepende wedstrijd werd Italië op beheerste wijze verslagen. De techniek zegevierde in Bern, waar Nederland de eerste overwinning op Italië boekte sinds 1978, op het WK in Argentinië.

In zijn 49ste interland als bondscoach voelde Van Basten de druk bijna letterlijk. Het verklaarde de, voor zijn doen, heftige reactie op het doelpunt waarmee Sneijder de stand op 2-0 bracht. Aan de zijlijn sprong Van Basten driemaal in de lucht, van vreugde en zonder twijfel met grote opluchting.

De bondscoach heeft vier jaar lang toegewerkt naar het EK. Gezien de ervaring en de leeftijd van de spelers achtte hij de kans op succes in Zwitserland en Oostenrijk groter dan op het WK in 2006 . Tot maandagavond was dat echter slechts een theorie die nauwelijks op feiten was gebaseerd.

Het eerste deel van het laatste examen van Van Basten begon met een fascinerend gevecht, waarin Oranje de wereldkampioen zonder enige schroom uitdaagde. Misschien nog wel het opmerkelijkst was het dat het Nederlands elftal fysiek op de been bleef.

Dat gold ook voor de twee lichtvoetige oud-Ajacieden in wie Van Basten zoveel vertrouwen heeft gesteld, Sneijder en Van der Vaart. Het duo regisseerde de wedstrijd, won de meeste gevechten op het middenveld en kreeg daarbij veel steun van Engelaar.

Het gemak en de koelbloedigheid waarmee hij de strijd op het middenveld aanging met de Italianen, was verbluffend. Overtuigend leverde hij het bewijs dat reputaties, zoals van Italiaanse wereldkampioenen, maar relatief zijn. Engelaar (28) is een speler van FC Twente die het, schijnbaar zonder enige angst, opnam tegen gelouterde Italiaanse vedetten.

Oranje overtuigde in Bern en dat deed daardoor ook de bondscoach, vanwege de manier waarop hij het elftal prepareerde en samenstelde. In Zwitserland zette hij zijn vaak onnavolgbare spel stoïcijns en met een glimlach voort.

Opnieuw werd duidelijk dat Van Basten vooral op zijn gevoel vertrouwt. Het elftal werd in vergelijking met de oefencampagne op diverse plaatsen gewijzigd. Slechts voor een deel (een blessure van Robben) was dat noodzaak.

Van Basten is vier jaar lang gebleven wie hij was, een onorthodoxe coach die risico’s niet schuwt en de weg van de minste weerstand vermijdt. Al zijn beslissingen, ook de discutabele, pakten maandag in Bern goed uit.

Net zo opvallend als de kracht van de aanval was de staat van de verdediging, het deel van de ploeg dat de meeste vragen opriep. De speelwijze, bekritiseerd door onder anderen mentor Cruijff, bleek een probaat middel om een van de sterkste landen te temmen.

De 33ste overwinning van de bondscoach is zonder twijfel zijn mooiste. Van Basten versloeg met Oranje het land waar hij als voetballer groot werd en dat onder leiding staat van een goede vriend, oud-ploeggenoot van AC Milan Roberto Donadoni. Het was een aardig detail op een avond die Nederland een hoogtepunt in het naoorlogse interlandvoetbal opleverde.
www.volkskrant.nl

Salvador Dali

Ramona

Bericht door Ramona » di jun 10, 2008 8:29 am

joey schreef:
Ramona schreef:Niks andere vormen in mijn ogen dan de negatieve klanken van anderen...
Dan bied ik jou mijn nederige excuses aan, lieve Nimweegse. :666.gif:
U bent te goed...genadige heer...derhalve in dank aanvaard... :wk.gif: :666.gif:

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » di jun 10, 2008 8:32 am

Geldt ook voor mij. Negatief ben ik eigenlijk niet over Nederland, maar ik zaag Italië dwars doormidden. Nederland heeft prima geprofiteerd van de onkunde van Italië. Met spelers als Sneijder, vdVaart en vdSar weet je dat je dan tot grote hoogten kan stijgen en Italië mag blij zijn dat het bij 3-0 bleef.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 10, 2008 8:36 am

Aan de andere kant had Italië ook kunnen en misschien wel moeten scoren. Dat ze die kansen hebben laten liggen, verbaast me nog wel het meest. Teken toch dat ze 'niet geheel' scherp waren.

Sneijder maakte die counter magistraal af. En wat een power! Alsof hij bij Madrid veel fitter geworden is.

Real Ajax

Bericht door Real Ajax » di jun 10, 2008 8:38 am

Hèhè, dat was genieten. Beste wedstrijd van Oranje in 10 jaar. Moet eerlijk bekennen dat toen ik de opstelling zag Bouhla erin, Ooijer centraal, Heitinga eruit al iets meer vertrouwen kreeg. Italië snapte ik weinig van, zaten net iets teveel has-beens tussen (Matternazi was gisteren een lachertje, probeerde het nog even met een paar vieze trapjes maar hij begreep het allemaal niet zo) en met een achterstand voetballen ligt ze ook niet zo.

Ben wel nieuwsgierig hoe het vrijdag tegen de "stugge" Fransen gaat lopen. Gelijkspelletje zou een prima resultaat zijn.

Verder zullen er vandaag wel een paar mensen door het stof moeten gaan betreffende MVB, ik noem maar: een Derksen, een Von Bommel, een Onkenhout (tot eergisteren nog aan het miepen over Seedorf/Bommel), een Cruijff (met zijn obsessie met een systeem uit de 17e eeuw)...een Baseman. :biggrin.gif:

Zal ik het goede voorbeeld geven door te stellen dat ik het helemaal verkeerd zag wat betreft Visstick Kuyt. (krijgt die dekselse RGB toch weer gelijk.)

Laatste kleine detail: is er een slechtere commentator in Europa dan Frank Snoeks? :crazy.gif: Wat een stroom tegeltjeswijsheden en slechte dichtkunst produceert die pannenlap. Na 4 minuten zat ik al bij de Duitser te kijken, die heel professioneel, met lichte sympathie voor Oranje het spel beschreef. Wat een verademing.

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 10, 2008 8:50 am

Wie kijkt er dan ook naar de NOS als de BBC en de Mo... eh... ARD de wedstrijd ook uitzenden!

De Duitse commentator deed, zoals gebruikelijk, écht zijn best om de namen van de Nederlandse spelers goed uit te spreken. Kuyt werd Keut, dat wel. :smallgrin.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010

Bericht door Thijs » di jun 10, 2008 8:53 am

Man, ik ben nauwelijks bijgekomen! Wat een feest!

We kunnen nu twee dingen doen: Of we gaan de hele tijd zeggen dat Italië dramatisch was, of we gaan nu met z'n allen compleet euforisch doen (griezelig euforisch dus) en genieten van hopelijk een fantastisch toernooi.

Ik weet het wel, ik ga een TOPtijd hebben in Bern!

Duke

Bericht door Duke » di jun 10, 2008 9:03 am

Ik denk dat bij de Italianen de leeftijd gaat spelen. Gisteren was de jongste in de basisopstelling 27 jaar!

Salvador Dali

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 10, 2008 9:04 am

[quote="Thijs"]Man, ik ben nauwelijks bijgekomen! Wat een feest!

We kunnen nu twee dingen doen: Of we gaan de hele tijd zeggen dat Italië dramatisch was, of we gaan nu met z'n allen compleet euforisch doen (griezelig euforisch dus) en genieten van hopelijk een fantastisch toernooi.

En er is geen tussenweg?

Volgens mij is het best mogelijk om enthousiast te zijn over de prestatie van Oranje en tegelijkertijd te constateren dat Italié het wel heel erg liet afweten.

Ramona

Bericht door Ramona » di jun 10, 2008 9:04 am

Bijna 7 miljoen mensen zagen Oranje winnen
Uitgegeven: 10 juni 2008 08:59
Laatst gewijzigd: 10 juni 2008 09:13

HILVERSUM - Bijna zeven miljoen mensen zijn maandagavond getuige geweest van de mooie prestatie van de Oranje-ploeg tegen het team van Italië op het Europees Kampioenschap Voetbal.

Dat staat op de site van de Dienst Kijk- en Luisteronderzoek.

Er schakelden 6.992.000 belangstellenden in om te zien hoe het Nederlandse gezelschap de wereldkampioen te pakken nam met een overwinning van 3-0.

Naar de nabeschouwing keken ook nog eens 4,5 miljoen liefhebbers.

Bron: www.nu.nl

Zou Nederland nu nog meer oranje gaan kleuren?
'kVind de versierselen enorm meevallen dit jaar nl.

WP_Legend

Bericht door WP_Legend » di jun 10, 2008 9:06 am

Holland Top Speed (kph) Distance (m)
1. Edwin van der Sar 18.96 4706
2. Andre Ooijer 24.26 9741
4. Joris Mathijsen 25.93 9659
5. Giovanni van Bronckhorst 24.33 10364
8. Orlando Engelaar 23.79 11143
9. Ruud van Nistelrooy 29.02 8130
10. Wesley Sneijder 24.18 10685
17. Nigel de Jong 23.34 11044
18. Dirk Kuyt 29.80 9980
21. Khalid Boulahrouz 26.41 7981
23. Rafael van der Vaart 29.46 11335
3. John Heitinga 20.81 1821
7. Robin van Persie 26.01 2666
20. Ibrahim Afellay 26.15 1810
leuk staatje!

Heitinga is echt traag als dikke stront he!

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 10, 2008 9:10 am

Kijk en vergelijk.

De Italianen blijven toch wat achter. Di Natale zeker.

Grappig dat Dirk Visstick juist minder heeft gelopen dan andere spelers.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 10, 2008 9:12 am

Ook grappig dat VDV volgens dit staatje de uitblinker was.

El Clavo
AT Toto winner 08/09

Bericht door El Clavo » di jun 10, 2008 9:13 am

Zo, iemand nog ontevreden hier?

joey
Erelid

Bericht door joey » di jun 10, 2008 9:16 am

Jöhnk schreef:Ook grappig dat VDV volgens dit staatje de uitblinker was.
De snelste van allemaal, dat kan toch niet? :baaa.gif:

M..

Bericht door M.. » di jun 10, 2008 9:19 am

Spijker schreef:Zo, iemand nog ontevreden hier?
jawel hoor, jij ook?

999

Bericht door 999 » di jun 10, 2008 9:19 am

Goed laat de azijnzeiker in me wel het volgende nog even zeggen:MvB stuurt Boularouz naar huis, heeft hem niet nodig, maar de blessure van Babel zorgt ervoor dat ie terug mag komen, en de eerste de beste wedstrijd om het eggie staat ie erin.Tja ...
Blij met de punten ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di jun 10, 2008 9:28 am

Omdat Melchiot niet fit was en MVB het wijzelijk toch niet aandurfde met brokkenpiloot Heitinga in het centrum.

Maar het blijft opvallend, daar heb je gelijk in.

Plaats reactie