Onbetrouwbaar transfernieuws 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 16, 2008 12:26 pm

Jack Reynolds schreef:
Neefkens schreef:Als je structureel problemen hebt, PM je me maar even.
Bertje mist gewoon zijn mama zo af en toe. Daar is niks mis mee.
Ohh is dat het? Dat verklaart een hoop.

MvG lijkt idd wat onzeker, in ieder geval over de scouts die spelers aandragen. Hij is zekerder over spelers die hij zelf kent.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 16, 2008 12:26 pm

Marillion schreef:Overigens durft hij die bedragen wel degelijk te investeren. Kijk maar naar Huntelaar en Suarez.
Helaas zijn deze (inderdaad prima) investeringen geen regel maar uitzondering.

MVG lijkt Ajax te willen volplempen met middelmaat. Heel gevaarlijk.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 12:30 pm

Marillion schreef:Het maakt in die zin uit dat Ajax dat structureel niet kan bolwerken. Wij moeten het meer hebben van slimme transfers. Kwalitatief goede spelers voor relatief weinig geld die we later met winst kunnen doorverkopen. Daar mag best een keer een uitzondering tussen zitten als het om een relatief 'zekerheidje' gaat maar het moet geen gewoonte worden.
Ik geef je gelijk als je het hebt over een speler als Modric. Die is te duur voor ons. Maar spelers van 7, 8 miljoen euro zijn wel degelijk haalbaar. Die moet je kunnen en durven scouten. Suárez en KJH zijn daar voorbeelden van. Dat geld zie je wél terug, het geld van goedkopere en kwalitatief mindere spelers niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 16, 2008 12:33 pm

Maar goedkoper hoeft niet altijd kwalitatief minder te betekenen. Het is zo ontzettend belangrijk voor Ajax om de scouting goed in orde te hebben. Dan kunnen we echt nog altijd voor veel lagere bedragen goede spelers halen. Daar ben ik van overtuigd.

7 0f 8 miljoen mogen we alleen uitgeven aan een echte topper waarvan je bijna zeker bent dat hij gaat presteren.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » wo jan 16, 2008 12:38 pm

Marillion schreef:Maar goedkoper hoeft niet altijd kwalitatief minder te betekenen. Het is zo ontzettend belangrijk voor Ajax om de scouting goed in orde te hebben. Dan kunnen we echt nog altijd voor veel lagere bedragen goede spelers halen. Daar ben ik van overtuigd.
Ik ook. Al wordt de markt wel steeds transparanter en dus duurder.
7 0f 8 miljoen mogen we alleen uitgeven aan een echte topper waarvan je bijna zeker bent dat hij gaat presteren.
Eigenlijk zou je alleen maar spelers moeten halen waarvan je bijna zeker bent dat ze gaan presteren, of ze nu transfervrij zijn of de hoofdprijs kosten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jan 16, 2008 12:40 pm

Ja, in principe is dat waar. Maar met een jonge speler is de risicofactor wat hoger. Omdat hij als het goed is niet zo duur is kun je als club daar echter wel een keer een misser maken.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 12:45 pm

Jöhnk schreef:Eigenlijk zou je alleen maar spelers moeten halen waarvan je bijna zeker bent dat ze gaan presteren, of ze nu transfervrij zijn of de hoofdprijs kosten.
Inderdaad. Anders kun je net zo goed een jongen uit de eigen jeugd opstellen.
Wat moeten wij met spelers als Delorge, MKD en Colin? Die zijn weliswaar goedkoop, maar ze voegen niets toe.

Harm

Bericht door Harm » wo jan 16, 2008 12:49 pm

joey schreef:
Marillion schreef:Het maakt in die zin uit dat Ajax dat structureel niet kan bolwerken. Wij moeten het meer hebben van slimme transfers. Kwalitatief goede spelers voor relatief weinig geld die we later met winst kunnen doorverkopen. Daar mag best een keer een uitzondering tussen zitten als het om een relatief 'zekerheidje' gaat maar het moet geen gewoonte worden.
Ik geef je gelijk als je het hebt over een speler als Modric. Die is te duur voor ons. Maar spelers van 7, 8 miljoen euro zijn wel degelijk haalbaar. Die moet je kunnen en durven scouten. Suárez en KJH zijn daar voorbeelden van. Dat geld zie je wél terug, het geld van goedkopere en kwalitatief mindere spelers niet.
Met een beetje scouting had je ze samen voor 4 miljoen op kunnen halen.

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 12:53 pm

Harm schreef:Met een beetje scouting had je ze samen voor 4 miljoen op kunnen halen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Al zal Ajax, in het geval van KJH, bedenkingen hebben gehad omdat Hiddink de speler ongeschikt had bevonden voor het hoogste niveau. De carrière van KJH heeft een wel heel apart verloop gekend.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » wo jan 16, 2008 1:07 pm

Daarnaast: soms groei je bij een kleinere club nu eenmaal makkelijker dan bij Ajax. De Huntelaar van AGOVV had het bij Ajax niet gered, denk ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 1:35 pm

Huntelaar vind ik een uitzondering, maar een speler als Suárez is blijkbaar met goed scouten nog voor een prikje op te halen in Zuid-Amerika. Dat zou de mensen bij Ajax aan het denken moeten zetten.
Misschien moeten we scouts scouten? Streuer van Vitesse is onlangs naar Rusland vertrokken. Die heeft spelers als Cocu, Machlas, Van den Brom, et cetera ontdekt. Ook Chivu had hij bijna te pakken. Zo iemand zou bij Ajax goed werk kunnen doen.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo jan 16, 2008 1:35 pm

Waar ik me nog de meeste zorgen over maak is het feit dat we het met Engelaar wederom hebben over een jongen die geen enkele restwaarde vertegenwoordigt. Twente gaat waarschijnlijk een miljoen of zes vragen en dat gaat geen club over twee of drie jaar voor Engelaar betalen. Laat staan dat ze meer gaan betalen.

Verlies lijden op spelers moet je alleen doen bij de absolute buitencategorie als Davids, Cocu en Stam.

LouisXIV & co

Bericht door LouisXIV & co » wo jan 16, 2008 1:45 pm

Goeie keuze, Engelaar. Alleen laat Twente hem nooit gaan. Verder wil ik graag opmerken dat ik liever eerst een verdediger zie komen. Maar met Engelaar zelf is niks mis. Kom maar door.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

joey
Erelid

Bericht door joey » wo jan 16, 2008 2:02 pm

Maar Engelaar was dus zo goed als gratis op te halen bij Genk. En wij gaan de hoofdprijs betalen.

Starring

Bericht door Starring » wo jan 16, 2008 2:29 pm

joey schreef:Maar Engelaar was dus zo goed als gratis op te halen bij Genk. En wij gaan de hoofdprijs betalen.
Pure wanbeleid van de alleenheerser Martin van Geel dus! Wat ben ben ik blij dat de Neerlandse suptopclubs hun spelers niet zonder slag en stoot laten gaan.

Het is overigens dat Jan Arie (nog) niet het fysiek heeft van Engelaar, want hij kan technisch/tactisch een veel betere voetballer worden als Orlando. Engelaar zou m.i. sowieso niet kunnen brengen wat hij bij FC Twente brengt. Naast het feit dat we anders spelen, zal een nivootje hoger zijn minpunten (traagheid en omschakeling) nog meer aan het licht komen. Net als Kennedy meer een speler voor AZ. We moeten nu hopen dat FC Twente voet bij stuk zal houden, want ik dacht gelezen te hebben dat zij geld nodig hadden. Zij scouten overigens wel geweldig op hen level. Ze halen ongetwijfeld moeiteloos een vervanger voor Engelaar.

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » wo jan 16, 2008 2:34 pm

Starring schreef:
joey schreef:Maar Engelaar was dus zo goed als gratis op te halen bij Genk. En wij gaan de hoofdprijs betalen.
Pure wanbeleid van de alleenheerser Martin van Geel dus! Wat ben ben ik blij dat de Neerlandse suptopclubs hun spelers niet zonder slag en stoot laten gaan.

Het is overigens dat Jan Arie (nog) niet het fysiek heeft van Engelaar, want hij kan technisch/tactisch een veel betere voetballer worden als Orlando. Engelaar zou m.i. sowieso niet kunnen brengen wat hij bij FC Twente brengt. Naast het feit dat we anders spelen, zal een nivootje hoger zijn minpunten (traagheid en omschakeling) nog meer aan het licht komen. Net als Kennedy meer een speler voor AZ. We moeten nu hopen dat FC Twente voet bij stuk zal houden, want ik dacht gelezen te hebben, dat zij geld nodig hebben. Zij scouten overigens wel geweldig op hen level. Ze halen moeiteloos weer een vervanger voor Engelaar.
Inderdaad, Twente scout goed voor het nivo dat zijn willen nastreven. Net zoals Groningen dat doet. Helaas zit Ajax in dezelfde vijver te vissen en de media vinden het raar dat een nivellering in het Nederlandse voetbal plaatsvind..

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 16, 2008 3:05 pm

Jöhnk schreef:Ik ook. Al wordt de markt wel steeds transparanter en dus duurder.
Spelers worden steeds duurder, ja. Maar dat geldt toch ook voor de spelers van Ajax? Wij vragen ook de absolute hoofdprijs.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Aristides

Bericht door Aristides » wo jan 16, 2008 3:12 pm

Jesse schreef:
Jöhnk schreef:Ik ook. Al wordt de markt wel steeds transparanter en dus duurder.
Spelers worden steeds duurder, ja. Maar dat geldt toch ook voor de spelers van Ajax? Wij vragen ook de absolute hoofdprijs.
Wij vragen en krijgen veel, maar als we dat gaan uitgeven aan middelmaat???????/ Is Van Basten (ik vrees toch echt dat hij de nieuwe trainer wordt) overtuigd van de kwaliteiten van Engelaar? Ik meen begrepen te hebben dat HtC misschien wel gecharmeerd van hem was, maar die is nu weg!

Iemand anders schreef:
Inderdaad, Twente scout goed voor het nivo dat zijn willen nastreven. Net zoals Groningen dat doet. Helaas zit Ajax in dezelfde vijver te vissen en de media vinden het raar dat een nivellering in het Nederlandse voetbal plaatsvind..
Dat doet Ajax zelf!

Onze jeugd is goed (Siem de Jong speelt pas 2 1/2 jaar bij Ajax), maar met die paar scouts die wij hebben scoren wij op het gebied van de 18+-ers erg slecht.!!!!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Neefkens
Erelid

Bericht door Neefkens » wo jan 16, 2008 3:22 pm

MvB heeft Engelaar toch ook bij oranje gehaald?

Jesse

Bericht door Jesse » wo jan 16, 2008 3:25 pm

En weer laten gaan.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Harm

Bericht door Harm » wo jan 16, 2008 3:35 pm

Starring schreef:

Het is overigens dat Jan Arie (nog) niet het fysiek heeft van Engelaar, want hij kan technisch/tactisch een veel betere voetballer worden als Orlando. Engelaar zou m.i. sowieso niet kunnen brengen wat hij bij FC Twente brengt. Naast het feit dat we anders spelen, zal een nivootje hoger zijn minpunten (traagheid en omschakeling) nog meer aan het licht komen. Net als Kennedy meer een speler voor AZ. We moeten nu hopen dat FC Twente voet bij stuk zal houden, want ik dacht gelezen te hebben dat zij geld nodig hadden. Zij scouten overigens wel geweldig op hen level. Ze halen ongetwijfeld moeiteloos een vervanger voor Engelaar.
Die hebben ze al in de persoon van Maaroufi.

Mr. Ajax

Bericht door Mr. Ajax » wo jan 16, 2008 4:51 pm

Michael Bradley mag weg bij Heerenveen, volgens de VI.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Daniel

Bericht door Daniel » wo jan 16, 2008 5:18 pm

Let wel, in de zomer. Ik hoop dat Ajax een lijntje uit gooit.

goodfella

Bericht door goodfella » wo jan 16, 2008 5:44 pm

GangstaRiB schreef: Inderdaad, Twente scout goed voor het nivo dat zijn willen nastreven. Net zoals Groningen dat doet. Helaas zit Ajax in dezelfde vijver te vissen en de media vinden het raar dat een nivellering in het Nederlandse voetbal plaatsvind..
Uh...

Kanu en Finidi werden uit de jungle van Nigeria gehaald. Marc Overmars kwam van Willem II, terwijl de linksbuiten van Sparta als linksback werd gescout. En kwam Danny Blind ook niet van Sparta?

Ajax heeft wel vaker op dat niveau gescout. En zo links en rechts valt er best wel wat te halen.

Lionel

Bericht door Lionel » wo jan 16, 2008 5:50 pm

Heb jij 12 jaar geslapen?
IK GELOOF!!!!!!

Gesloten