De voorbereiding van Oranje

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Plaats reactie
Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jun 02, 2008 10:57 am

Tja, lastig. Uitgaande van 4-2-3-1:

Sar

Melchiot, Ooijer, Mathijsen, Bouma

Heitinga, Van Bronkhorst

Sneijder, VDV, Robben

Van Persie

Ik wil hoe dan ook dat het controlerende blok voor de verdediging echt kan controleren en ballen kan veroveren. Dus geen veredelde aanvallende middenvelders als Engelaar of Sneijder svp.

Alexander

Bericht door Alexander » ma jun 02, 2008 11:29 am

De opstelling van Johnk kan ik me helemaal in vinden, behalve dat Boula er bij moet centraal achterin en dat Ooijer dan rechtsback staat .

Jesse

Bericht door Jesse » ma jun 02, 2008 11:37 am

Bertje schreef: VN;
Robben, Kuijt;
Vd Vaart, Sneijder;
De Zeeuw;
Bouma, Mathijsen, Ooijer, Melchiot;
Vd Sar;
Is alleen de Zeeuw als controleur niet wat weinig? Misschien Kuyt wisselen met Sneijder? Sneijder dus meer aanvallend en Kuyt die zich ook wat meer met de verdedigende taken kan bezighouden?

En wat als v. Persie fit is? Moet hij altijd spelen? Zo ja, voor wie?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma jun 02, 2008 11:38 am

Jöhnk schreef:Tja, lastig. Uitgaande van 4-2-3-1:

Sar

Melchiot, Ooijer, Mathijsen, Bouma

Heitinga, Van Bronkhorst

Sneijder, VDV, Robben

Van Persie

Ik wil hoe dan ook dat het controlerende blok voor de verdediging echt kan controleren en ballen kan veroveren. Dus geen veredelde aanvallende middenvelders als Engelaar of Sneijder svp.
Ik kan me hier goed in vinden, maar zou toch De Zeeuw opstellen in plaats van Van Bronckhorst. En als Boulahrouz fit is maakt hij altijd kans om basisspeler te worden.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 02, 2008 11:41 am

Jesse schreef:Is alleen de Zeeuw als controleur niet wat weinig? Misschien Kuyt wisselen met Sneijder? Sneijder dus meer aanvallend en Kuyt die zich ook wat meer met de verdedigende taken kan bezighouden?

Kuijt kan als buitenspeler toch ook gewoon meeverdedigen?

En Van Persie, tsja. Zo'n opstelling houdt toch nooit lang stand, dus die komt er heus wel ergens in.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jesse

Bericht door Jesse » ma jun 02, 2008 11:43 am

Oké, dan bedoelen we hetzelfde mbt Kuyt.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 02, 2008 3:36 pm

Balans... dat is het sleutelwoord. Heeft iemand een idee hoe de opstelling van Donadoni eruit zou komen te zien? Peter misschien?
IK GELOOF!!!!!!

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jun 02, 2008 3:44 pm

Opstelling staat zo goed als vast. Enige positie waar ik denk dat hij over twijfelt is degene waar ik dus 2 namen heb staan.

Panucci-Cannavaro-Barzagli-Zambrotta
-Gattuso-Pirlo-Ambrosini/Aquilani-
-Camoranesi-Toni-Di Natale-

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 02, 2008 3:44 pm

Bedankt.

Daar hoeven we ook niet bang voor te zijn
IK GELOOF!!!!!!

jabu

Bericht door jabu » ma jun 02, 2008 3:56 pm

Voor Oranje is het beter dat Ambrosini speelt ipv Aquilani. Gelukkig moet De Rossi ook op de bank plaatsnemen.

peter

Bericht door peter » ma jun 02, 2008 3:56 pm

Perrotta zit overigens ook nog tegen een basisplek aan denk ik. Di Natale moet zich bewijzen tegen Nederland, want anders schreeuwt de natie weer om Ale.

Verder weet ik niet waarom de Rossi geen speeltijd kreeg tegen de Belgen, maar misschien heeft hij wel een kwaaltje. Die jongen zou bij mij namelijk wel op een basisplek kunnen rekenen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 02, 2008 3:59 pm

Ik neem toch aan dat De Rossi gewoon zal spelen.

En met niemand anders!

jabu

Bericht door jabu » ma jun 02, 2008 4:00 pm

Ik ben ook wel een fan van De Rossi. Het schijnt last te hebben van fysieke klachten.

Met Perrotta, De Rossi en Del Piero heeft Italië wel sterke wisselmogelijkheden.

peter

Bericht door peter » ma jun 02, 2008 4:03 pm

Waar wil je DeRossi neerzetten dan Bert? Ik denk dat Donadoni kiest voor Gattuso met daarbij deRossi als standin.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » ma jun 02, 2008 4:16 pm

Ik zou in ieder geval De Rossi, Pirlo en Gatusso op het middenveld zetten. De rest komt daarna. Zoiets dan:

De Rossi;
Pirlo, Gatusso.

Verder in ieder geval Camoranesi en dan Di Natale om Toni te ondersteunen.

En met niemand anders!

Lionel

Bericht door Lionel » ma jun 02, 2008 4:31 pm

Dan hou je alleen nog de verdediging over... Neem aan dat Buffon ook wel een zekerheid is.
IK GELOOF!!!!!!

Hoeladans

Bericht door Hoeladans » ma jun 02, 2008 5:42 pm

Geen Materazzi?

peter

Bericht door peter » ma jun 02, 2008 6:10 pm

Materazzi heeft nog altijd weinig ritme en in de tussentijd heeft Barzagli het aardig gedaan. Ik denk dat Donadoni daarom vasthoudt aan de laatstgenoemde.

Raul Gonzalez Blanco

Bericht door Raul Gonzalez Blanco » ma jun 02, 2008 11:01 pm

Jesse schreef:
Ik vind dat men zijn waarde wat overdrijft. Van Persie is vrijwel nooit langere tijd topfit, dus het zou al een wonder zijn als je 'm elke wedstrijd op kunt stellen. Hij moet de concurrentie aan met spelers die stuk voor stuk meer hebben laten zien dit jaar.

Ik vind het ook een mooie en goede voetballer, maar Oranje is niet afhankelijk van hem en ik zou geen rare dingen doen omdat hij per sé in de ploeg moet. Zoveel heeft hij ook niet bewezen.

Dat 4-2-3-1 is een mooi systeem(denk aan Deportivo met Makaay en Valeron; geschikt voor pressie als counter) en ik denk dat het Oranje ook prima past. Maar je moet het wel laten functioneren, en ik denk dat van Basten dezelfde fout gaat maken als Trappatoni 4 jaar geleden. De Italianen gingen freewheelend de Europese titel ophalen, waren de getipte nummer 1 in elke pool met een fantastisch functionerend 4-2-3-1. Maar puntje bij paaltje was de verleiding toch te groot om alle grote namen op te stellen ipv de 'systeemvoetballers' en moesten Del Piero(tot dan toe stand-in Totti) en Cassano er bij en liep Italië zich in een trechter vast in een doodsimpele poule.
Ik zie dat gevaar ook hier; als van Persie fit was dan stelde van Basten hem op ipv Engelaar, die in positie vervangen zou worden door Sneijder. En dat zie ik niet werken, te weinig uitgebalanceerd.

Opstellen is keuzes maken. Niet én Sneijder, én vd Vaart, én Van Persie, én Robben. Goede spelers op de bank zijn ook wat waard, een soepel draaiend systeem nog meer.

Ik zou het zo doen

------------------RVN--------------------
--Robben-------Sneijder---------Kuijt--
-------Engelaar/Zeeuw---Jong/Heitinga
Bronko-------Bouma----Ooijer----Melchiot

Bouma voor de snelheid achterin, Ooijer omdat ik hem de beste allround verdediger vind(en geen geweldige back). Bronko en Melchiot(de enige optie, de Jong vind ik weinig toevoegen op die positie) zijn logische backs en kunnen opkomen. Bhoularouz oogde mij nog allesbehalve 100% fit.

Als van Basten begint met de Zeeuw-Engelaar zou ik dat een gedurfde keuze vinden, die te verdedigen is. Engelaar brengt het meeste voetbal (in vergelijking, bij Italië ging het destijds om de vraag of Pirlo ipv Perrotta of Gattuso moest spelen), maar idealiter zet je daarin 2 echt verdedigend sterke spelers. Ik zou wat echte power (de Jong/Heitinga-een gevaar als verdediger) zetten naast een man met wat meer schwung (de Zeeuw, voor de verdedigend meest sterke combi).

Daarvoor Sneijder op de positie waar hij het beste is(als je hem rechts neerzet gaat hij daar ook lopen en dan raakt de ploeg weer uit het lood), Robben voor de diepgang, extra wapen en de meest positie loyale speler op links. Rechts Kuijt, aan wie iedereen een hekel heeft maar wat een prima speler is die goud waard is als je iets van een systeem overeind probeert te houden. Je zou er VD Vaart bij kunnen zetten ipv 1 van laatst genoemden, afhankelijk vd tegenstander, tactiek, stand of vorm van de overigen. Anders zou ik hem als stand-in/vervanger van Sneijder gebruiken. Iemand die dezelfde positie beheerst maar daar iets anders brengt.

En Vennegoor erbij als de nood aan de man is, niet Huntelaar(dat is de vervanger van RVN, geen breekijzer).

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 03, 2008 12:52 am

Ik denk dat Marco het juist moet zoeken in het voetballende vermogen om zich met dit team te onderscheiden. En met deze opstelling vind ik dat er te weinig voetballend vermogen is.

Al klinkt het op zich best logisch zou ik toch kiezen voor wat aanvallendere spelers. VDV hoort overigens gewoon te spelen!
IK GELOOF!!!!!!

wimpey

Bericht door wimpey » di jun 03, 2008 6:04 am

joey schreef:Zacht uitgedrukt, Wimpey. Heitinga komt zwaar tekort als verdediger. Die kun je beter als middenvelder opstellen.
10 miljoen is pure winst. Ben blij dat die snurker eindelijk, na al die jaren, weg is.

Ik zou voor RBG's opstelling gaan, met Nigel en De Zeeuw. Die jongens hebben de dynamiek om zowel die 3 voor ze als die 4 achter ze te ondersteunen.

Voor Heitinga achterin zal voor MVB diens redelijke snelheid pleiten. Wat voor Mathijsen pleit, is me een raadsel... Ooijer en Bouma lijkt me een betere oplossing. Kennen elkaar bovendien nog van hun tijd bij PSV.

Beloki

Bericht door Beloki » di jun 03, 2008 10:54 am

Van Persie vraagt Van Basten om extra oefenduel

03/06/2008 10:15

EXCLUSIEF - Robin van Persie heeft bondscoach Marco van Basten verzocht een extra oefenduel in te lassen om wedstrijdritme op te doen voor het EK-duel met Italië van komende maandag.

De aanvaller van Arsenal, die herstelt van een dijbeenblessure, speelde nog geen minuut mee tijdens de voorbereiding van het Nederlands elftal. Woensdag traint Oranje voor het eerst op Zwitserse bodem. Van Persie zal bij die gelegenheid voor het eerst aansluiten bij de groep.

De Rotterdammer verwacht dat hij volledig hersteld zal zijn voor het eerste groepsduel van Nederland, maar hoopt voor die tijd nog wedstrijdritme op te doen.

'Ik heb bij de bondscoach het verzoek voor een extra oefenwedstrijd aangekaart', zegt Van Persie. 'Eventueel in de vorm van een onderling duel op de training, maar een extra wedstrijd tegen een team uit de buurt is wat mij betreft ook goed.'

De mogelijkheden voor een extra oefenwedstrijd worden nu bekeken door de staf. Van Persie: 'Voor mij zou het ideaal zijn als er nog iets geregeld kan worden, maar ik begrijp dat de trainer ook aan de andere spelers moet denken. Het moet wel passen in het totaalplaatje.'
VI
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Lionel

Bericht door Lionel » di jun 03, 2008 12:12 pm

Ik wil best wel spelen in het belang van het Nederlandse voetbal. Wie regelt die oefenwedstrijden? :ajaxsmiley.gif:
IK GELOOF!!!!!!

666
Site Admin
Contacteer:

Bericht door 666 » di jun 03, 2008 5:42 pm

Doc is toch de klusjesman van FC Ajaxtalk? Die oranje prutsers spelen we fluitend alle hoeken van het veld af.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

peter

Bericht door peter » vr jun 06, 2008 8:56 pm

Dat programma op 2 doet weer net alsof we één of ander topland zijn. Komen met allerhande tips aan hoe je Europees kampioen zal worden. In '88 stond Amsterdam weer op zijn kop en dat die Duitsers vooral zo jaloers zijn op het feit dat wij zo mooi creatief kunnen spelen. Nou, ik denk dat iedere Nederlander jaloers is als we kijken naar de prijzenkast van die lui.

Sacchi zegt tenminste wijze woorden: 'Nederland moet mooi voetbal blijven spelen, maar het wordt pas prachtig als je er mee wint te winnen.'

Plaats reactie