De A1 van 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
Daily Blind

Bericht door Daily Blind » za sep 22, 2007 6:07 pm

Feyenoord heeft wel een goede lichting, maar 4-1 verliezen geeft wel het niveau van AJAX aan. Er gaan dan nog heel veel nederlagen komen.

Daniel

Bericht door Daniel » za sep 22, 2007 7:38 pm

Sonny maakt er een potje van..

talk back

Bericht door talk back » zo sep 23, 2007 9:03 pm

Het was zaterdag tegen feyenoord niet zozeer de klasse van de rivaal, nee meer gebrek aan kwaliteit bij Ajax. Vindt Silooy een draak van een trainer maar daar ligt het niet alleen aan. Door mij al veel eerder aangegeven, de scouting deugt al jaren niet en dat ga je steeds meer terug zien. Als je zo een Lachman ziet? dan weet je al genoeg. Te treurig voor woorden.
Je heb mazzel dat de B1 een paar toppertjes zal opleveren, anders was je nog eens 5 jaar verstoken geweest van klassespelers.
TB

Nihad

Bericht door Nihad » zo sep 23, 2007 11:20 pm

Who cares hoe de A1 presteert. We hebben een jaar gehad waarin de A1 van Ajax alles won. Een lichting met Hosé, Bobson, van der Meijde etc. Nou, wat een geweldige lichting was dat.

Laat ze maar lekker op de klote krijgen. Beter dan alles met 2 vingers in de neus te winnen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 24, 2007 3:00 am

Vind ik ook . Maar dan moeten de spelers wel de kwaliteiten hebben
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 24, 2007 11:02 am

talk back schreef:Je heb mazzel dat de B1 een paar toppertjes zal opleveren, anders was je nog eens 5 jaar verstoken geweest van klassespelers.
TB
Daley Blind kan toch een goede worden, TB?

En wil je de meest talentvolle spelers uit de B1 nog een keertje op een rijtje zetten voor ons? Dan kunnen we het over een paar jaar controleren. :wink.gif:

Daniel

Bericht door Daniel » za sep 29, 2007 7:55 pm

Wow!! :hupajax.gif: De A1 heeft gewonnen, jaja, met maar liefst 4-0 tegen het altijd sterke FC Omniworld! :hupajax.gif: :smallgrin.gif:

Aristides

Bericht door Aristides » za sep 29, 2007 11:27 pm

Daniel_vT schreef:Wow!! :hupajax.gif: De A1 heeft gewonnen, jaja, met maar liefst 4-0 tegen het altijd sterke FC Omniworld! :hupajax.gif: :smallgrin.gif:
Moeten we nu allemaal Ajax kapot maken? Ik lees voornamelijk berichten van Crypto-Ajacieden of teleurgestelde "ouwe mannen".

De A1 is dit jaar niet sterk, oké, dat kan gebeuren. Denk niet dat de A1 altijd zo sterk is geweest. Ik ga over ruim negen uur met veel plezier naar de B1 kijken, lijkt me een goede lichting en de A1 ??????? Siem de Jong", Vurnon Anita zouden er ook nog in kunnen spelen. Nathaniel Will ook? Supusepa ook? Laat hen maat "ballen in Jong-Ajax", daar worden ze beter van.

Ajax verkocht afgelopen zomer voor veel geld ex-jeugdspelers Babel, Sneijder en De Mul, toch zie ik om 14.30 uur weer ex-jeugdspelers Stekelenburg, Heitinga, Emanuelson, v.d. Wiel, Vertonghen, Maduro. Welke vereniging kan dat laten zien??????
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Daniel

Bericht door Daniel » zo sep 30, 2007 12:34 am

Dus ik mag geen kritiek geven op de huidige A1? Moet ik blij zijn met het vertoonde spel en resultaat? :confused.gif: Ajax afzeiken? Ik heb alleen een paar puntjes kritiek bij sommige dingen, als je hier goed rond kijkt hoor ik absoluut niet bij degene die het huidige Ajax continue door het slijk halen.

Aristides

Bericht door Aristides » zo sep 30, 2007 8:40 am

Daniel_vT schreef:Dus ik mag geen kritiek geven op de huidige A1? Moet ik blij zijn met het vertoonde spel en resultaat? :confused.gif: Ajax afzeiken? Ik heb alleen een paar puntjes kritiek bij sommige dingen, als je hier goed rond kijkt hoor ik absoluut niet bij degene die het huidige Ajax continue door het slijk halen.
Niet persoonlijk opvatten, ik lees berichten en weet na afloop niet wie iets heeft gescheven, wel wat er geschrteven is.

Kritiek op de A1 mag, sterker nog, wie doet het niet? Mijn gedachte na de overwinning op Omniworld was: we staan niet onderaan.

Over een kwartier naar de B1, daar zit wel talent in.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 18, 2007 9:03 pm

Geweldig om de reacties van 2 maanden geleden nog eens te lezen en in het juiste perspectief te plaatsen. In de tussenliggende periode heeft de A1 toch wel weer orde op zaken weten te stellen met 7 achtereenvolgende overwinningen. Afgelopen zaterdag op het veld van koploper Sparta met 0-3.

Met Jong Ajax een beetje hetzelfde verhaal.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 18, 2007 9:17 pm

Ja, ze hebben de smaak te pakken. Maar de vraag is natuurlijk nog wel of er ook bruikbaar spelersmateriaal tussen zit.

Ik denk dat ik binnenkort ook de A1 maar eens ga bekijken. De laatste tijd ben ik een paar keer naar de toekomst gegaan en ik moet zeggen dat het meestal leuker is om te kijken dan naar het eerste elftal.
Nil volentibus arduum

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo nov 18, 2007 9:19 pm

Ik ga bij de volgende thuiswedstrijd van de A1 of B1 ook kijken, denk ik. Lijkt me wel interessant om met name Blind en de geroemde B1-ers te zien spelen.

goodfella

Bericht door goodfella » zo nov 18, 2007 9:19 pm

Marillion schreef:Ja, ze hebben de smaak te pakken. Maar de vraag is natuurlijk nog wel of er ook bruikbaar spelersmateriaal tussen zit.
Dat is een 2de. Zal eens navragen aan fervente A1 volgers. Maar het is toch niet helemaal zo'n drama als dat bepaalde mensen in september dachten. ;-)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 18, 2007 9:22 pm

Nee dat is wel duidelijk, haha. Er zullen toch op zijn minst wel een aantal aardige spelers in moeten zitten. Anders zet je toch niet zo'n serie neer.
Nil volentibus arduum

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma nov 19, 2007 5:58 pm

goodfella schreef:Geweldig om de reacties van 2 maanden geleden nog eens te lezen en in het juiste perspectief te plaatsen. In de tussenliggende periode heeft de A1 toch wel weer orde op zaken weten te stellen met 7 achtereenvolgende overwinningen. Afgelopen zaterdag op het veld van koploper Sparta met 0-3.

Zo goed is het elftal niet net als de concurrentie overigens.. Kijk uit naar de wedstrijd tegen Feyenoord!

goodfella

Bericht door goodfella » ma nov 19, 2007 6:47 pm

Zlatan Son of God schreef:
goodfella schreef:Geweldig om de reacties van 2 maanden geleden nog eens te lezen en in het juiste perspectief te plaatsen. In de tussenliggende periode heeft de A1 toch wel weer orde op zaken weten te stellen met 7 achtereenvolgende overwinningen. Afgelopen zaterdag op het veld van koploper Sparta met 0-3.

Zo goed is het elftal niet net als de concurrentie overigens.. Kijk uit naar de wedstrijd tegen Feyenoord!
Ik zeg toch niet dat het elftal goed is! Ik zeg alleen dat het niet zo'n drama elftal is zoals werd gesuggereerd. Anders pak je de koploper niet in met 0-3.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » do nov 22, 2007 9:20 am

In dienst van de Wambertinho’s
Door TIJANI GOULLET

ALMERE - Danilo (17) kan beter worden dan zijn vader, zegt ex-Ajacied Wamberto. Daarom gaat de carrière van zoonlief, die in de A1 van Ajax speelt, voor.

Alle deuren in de gang gaat hij af. Maar alles zit op slot en nergens is op deze woensdagmiddag een bal bij FC Omniworld, de voetbalclub, te bekennen.

De fotograaf roept hem toe dat de foto ook wel zonder bal kan. Wacht, zegt Wamberto terwijl hij naar zijn auto loopt. Daar haalt hij uit zijn zwarte Mercedes met een Belgisch kenteken twee ballen tevoorschijn. Een grijze en een witte. ,,Kies maar,’’ zegt hij.

De ballen liggen altijd in de kofferbak - met drie voetbalgekke zoons een noodzaak.

Wambertinho (15) en Wanderson (13) zijn deze middag bij hun oma in Amstelveen. Danilo (17), die in de A1 van Ajax voetbalt, is door zijn moeder Rosane gebracht.

Bij de fotosessie trekt Rosane nog eens haar dikke jas op. Ze neemt in de dug-out op het veld plaats. Beschermd tegen de gure wind kijkt ze naar haar twee mannen. Danilo is een stuk groter dan zijn vader, die 1,65 meet. Het verschil in lengte is goed te zien als ze tegen elkaar aanleunen voor de foto.

Binnen wacht de warme koffie. Wamberto gaat aan een lange tafel zitten, waar doordeweeks normaliter door de selectie van FC Omniworld gezamenlijk wordt geluncht en die op wedstrijddagen wordt bevolkt met sponsors. Vandaag zijn de Almeerse voetballers vrij. De Braziliaan is op de club om wat schietoefeningen te doen.

Het blijft toch een raar gezicht om Wamberto, pas 32 jaar, bij een kleine club als FC Omniworld te zien rondlopen. Maar de man die in 2002 met Ajax kampioen werd en twee bekers met de Amsterdamse club veroverde, vindt dat helemaal niet raar.

,,Danilo is de belangrijkste reden waarom ik bij FC Omniworld voetbal. Ik wil dat de familie weer bij elkaar is. Omniworld ligt lekker dicht bij onze woonplaats Amstelveen én het is ook niet ver van Ajax, waar Danilo voetbalt. De afgelopen vier jaar heb ik in België gezeten (Wamberto speelde daar voor Bergen en Standard Luik, red.) en Danilo woonde hier in Nederland bij zijn oma. Dat is toch minder.’’

Danilo, met een Amsterdams accent: ,,Ik voel me wel belangrijk nu mijn vader dit voor mij doet. Van mij hoefde het niet, maar het is voor mij het beste.’’

Richard Danilo Maciel beheerst nu het leven van Wamberto. Hij was pas 15 jaar toen zijn zoon werd geboren. ,,In het begin was het heel moeilijk voor mij. Maar gelukkig was ik in Brazilië en kreeg ik bij de opvoeding van mijn zoon veel steun van beide families.’’

Wat als Danilo over een half jaar thuis komt en vertelt dat hij een meisje zwanger heeft gemaakt? Moeder Rosane trekt een vies gezicht.

Wamberto schudt zijn hoofd. ,,Het leven hier is anders. In Brazilië heb je grote families die elkaar steunen. Hij moet zich nu op school en het voetbal richten. Daarna komen de mooie meisjes vanzelf.’’

Met het voetbal gaat het crescendo. Danilo kwam al op zijn tiende jaar bij Ajax terecht. ,,Het was in hetzelfde jaar als mijn vader, dus je kunt van een dubbele transfer spreken,’’ zegt junior.

Zijn vader: ,,Het was voor Ajax twee halen, één betalen, haha.’’

Vroeger wilde Wamberto de Jesus Sousa Campos niet dat zijn zoon als profvoetballer in zijn voetsporen zou treden.

,,In Brazilië, waar ik als voetballer begon, was het heel moeilijk als prof. Vervolgens ben ik op mijn 17de jaar helemaal alleen in België terechtgekomen. Ik had moeite met het klimaat, de taal en de cultuur. Gelukkig kwamen twee jaar later mijn vrouw en Danilo naar België. Sindsdien ging het veel beter.’’

Danilo: ,,Toen ik in de D-tjes zat, zag mijn vader dat ik talent heb. Sindsdien steunt hij mij.’’

Wamberto: ,,Maar ik heb wel tegen hem gezegd dat als hij wil voetballen zijn schoolopleiding het belangrijkste is.’’

In juni dit jaar tekende Danilo, die inmiddels zijn school heeft afgerond, in het bijzijn van technisch directeur Martin van Geel een profcontract bij Ajax. ,,Het was een leuke dag,’’ zegt pa trots. ,,Het eerste contract is heel belangrijk voor zijn toekomst. Ik was heel blij voor hem. Sinds hij die verbintenis heeft getekend, speelt hij ook beter. Dat komt omdat hij nu meer rust en vertrouwen heeft.’’

Danilo, die bij Ajax ‘Dani’ wordt genoemd, heeft al enkele wedstrijden voor België onder 19 gespeeld. ,,Tot mijn 21ste jaar kan ik nog kiezen voor welk land ik mag spelen. Ik heb een ruime keuze: België, Nederland of Brazilië. Ik heb nog geen beslissing genomen, het is zo moeilijk.’’

Voor Wamberto maakt het niet uit voor welk land zijn zoon zal kiezen. Maar moeder Rosane zegt zonder twijfel: ,,Brasil!’’

‘Wampie’, zoals Wamberto vroeger bij Ajax bekend stond, komt regelmatig naar de training op de Toekomst kijken. Wedstrijden slaat hij ook niet over. Langs de zijlijn staat Wamberto geregeld naast Danny Blind, zijn voormalige ploeggenoot bij Ajax. Beiden kijken dan naar de verrichtingen van hun zoons, die samen in de A1 voetballen. Daley als centrale verdediger en Danilo als linksbuiten.

,,We spelen al tien jaar samen, we zijn beiden in de E2 begonnen. Daley is een groot talent,’’ zegt Danilo.

Wamberto is op zijn beurt lovend over Danny Blind. ,,Ik heb veel respect voor hem, hij was een grote voetballer. Soms praten we over vroeger en over onze zoons.’’

De nieuwe Sire-campagne die ouders erop wijst om bij het jeugdteam van de kinderen vooral rustig te blijven langs de lijn, is voor Wamberto niet nodig. ,,Ik blijf altijd rustig. Pas thuis vertel ik Danilo wat hij goed of minder goed heeft gedaan. Mijn vrouw is veel fanatieker langs de lijn, haha.’’

Zijn andere zoons Wambertinho en Wanderson spelen (nog) niet bij Ajax. Als het aan senior ligt, komt daar snel verandering in. ,,Ik hoop dat ze een mooie toekomst zullen krijgen bij een goede profclub. Uiteraard hoop ik dat dat Ajax zal zijn, want Ajax is mijn thuis. En het is nog eens lekker dicht bij huis.’’

De vraag wie het meest op hem lijkt, beantwoordt Wamberto gekscherend. ,,Wambertinho lijkt het meest op mij,’’ zegt hij, ondertussen trekkend aan zijn eigen oren.

Dan serieus: ,,Wanderson heeft mijn snelheid, Wambertinho mijn techniek en Danilo heeft alles.’’

Danilo: ,,Ik denk wel dat ik een beetje hetzelfde type ben als mijn vader. Goed, ik speel op links, maar in eerste instantie ben ik rechtsbenig.’’

Wamberto: ,,Hij is in het veld slimmer dan ik. Ik liep te veel, dat kostte veel kracht. Maar misschien komt dat omdat ik bij een kleine Belgische ploeg ben begonnen en hij bij een grote club zit met een goede jeugdopleiding. Danilo kan beter worden dan ik. Hij heeft een goede mentaliteit en zijn karakter is ook prima.’’

De aanvaller van FC Omniworld, die in drie duels één keer scoorde maar tot de winterstop is uitgeschakeld door een hamstringblessure, denkt dat de Wamberto’s het voetbal in het bloed hebben. ,,Dat hebben we van God gekregen. Mijn vader kon dan niet goed voetballen, maar mijn broers wel. Een van hen is profvoetballer in Brazilië.’’

De droom van Wamberto is om ooit samen met zijn zoon in één team te voetballen. Maar hij speelt nu zelf bij FC Omniworld. ,,Ach,’’ zegt ‘Wampie’. ,,Dromen mag toch altijd. Ik ga het proberen. Waarom niet? En anders vind ik het ook goed als we tegen elkaar spelen.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

goodfella

Bericht door goodfella » ma nov 26, 2007 1:53 pm

En toch ook van de aartsrivaal weten te winnen. ;-)

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 27, 2007 11:25 am

Zelfs met deze A1, die niet bekend staat als een toplichting... :headbang.gif: :ajaxscarf.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 11:30 am

De reacties in deze topic worden nog eens allemaal klassiekers. :ajaxsmiley.gif:

joey
Erelid

Bericht door joey » di nov 27, 2007 11:37 am

Tja, het elftal met De Boertjes, Roy, Witschge, Vink en Roy werd geen kampioen. Het gaat om de uitblinkers. Die zie ik niet zoveel in dit team.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 11:40 am

joey schreef:Tja, het elftal met De Boertjes, Roy, Witschge, Vink en Roy werd geen kampioen. Het gaat om de uitblinkers. Die zie ik niet zoveel in dit team.
Het gaat erom dat sommige mensen wisten te beweren dat er weinig gewonnen zou worden. Puur die reacties vind ik nu wel lachen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » di nov 27, 2007 11:52 am

Van wat ik gezien heb was ik niet onder de indruk. Alleen Blind kon me bekoren.

goodfella

Bericht door goodfella » di nov 27, 2007 11:53 am

Jöhnk schreef:Van wat ik gezien heb was ik niet onder de indruk. Alleen Blind kon me bekoren.
En bij de aartsrivaal dan?

Gesloten