De A1 van 2007/2008
www.ajax.nl schreef:A1 geeft goede start geen vervolg
Amsterdam, 16 sep 2007
Ajax A1 moest dit weekend zijn meerdere erkennen in sc Heerenveen A1. In Friesland verloren de Amsterdammers met 5-1.
Ajax-trainer Sonny Silooy zag zijn ploeg wel een 0-1 voorsprong nemen. Jordi Schell opende de wedstrijd sterk met een lobje over de keeper. De Ajacieden slaagden er niet in de goede start een vervolg te geven. Bij rust waren de rollen al omgedraaid; sc Heerenveen zocht de kleedkamer op met een 3-1 voorsprong. De Friezen profiteerden van individuele fouten en onoplettendheid bij de gasten.
,,Wij kregen wel een paar kansjes, maar hadden geen ook geluk. Al dwing je dat geluk zelf ook af’’, keek Silooy teleurgesteld terug. Na rust gingen de Amsterdammers in alle linies een op een spelen. ,,Kort op de tegenstanders zitten was het enige dat we konden doen. Het leverde ons begin tweede helft enkele grote kansen op.’’
Een uitval van sc Heerenveen maakte een einde aan alle Amsterdamse hoop op een geslaagde inhaalslag: 4-1. Balverlies in de Ajax-verdediging vormde de inleiding op de vijfde treffer van de Friezen. Christian Supusepa haalde het einde van de wedstrijd niet. De verdediger kreeg tien minuten voor tijd rood na een onnodig harde tackle. Na vijf speelronden in de Eredivisie voor A-junioren wacht Ajax nog steeds op zijn eerste overwinning.
Opstelling Ajax A1:
Ouwerkerk; Kappelhof (46. Lachman), Vorstermans (46. Jongebloet), Supusepa, Will; Tillema, Danillo Campos, Blind; Schell, Uiterloo en Resida (46. Lazic).

-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Ben zaterdag geweest en Silooy viel zwaar door de mand. Spelers geen vertrouwen geven, steeds weer goochelen met opstelling o.a. Bij rust terecht 3-1 achter, wisselt hij 3 man en gaat met 4 spitsen spelen. Vervolg laat zich raden: Op het middenveld komt men een mannetje tekort en vandaar dat Heerenveen verder kan uitlopen.
Bovendien zette hij een buitenspeler Danilo Campos op 10 en later rechtsmid, om hem daarna te wisselen. In zulke spelers moet je juist investeren en vertrouwen geven om acties te maken op de vleugel, maarja Silooy denkt er anders over.
Bovendien zette hij een buitenspeler Danilo Campos op 10 en later rechtsmid, om hem daarna te wisselen. In zulke spelers moet je juist investeren en vertrouwen geven om acties te maken op de vleugel, maarja Silooy denkt er anders over.
- Daily Blind
Ik merk dus al dat Silooy nog niks is veranderd ten opzichte van 2 jaar terug.. Loopt hij ook nog steeds zo hard te sschreeuwen langs de lijn? Ik snap niet wat AJAX met hem doet en dan ook nog eens bij het belangrijskte elftal in de jeugd.Chivu 05 schreef:Ben zaterdag geweest en Silooy viel zwaar door de mand. Spelers geen vertrouwen geven, steeds weer goochelen met opstelling o.a. Bij rust terecht 3-1 achter, wisselt hij 3 man en gaat met 4 spitsen spelen. Vervolg laat zich raden: Op het middenveld komt men een mannetje tekort en vandaar dat Heerenveen verder kan uitlopen.
Er zit toch weinig ontwikkeling in de A-jeugd (mijn stokpaardje?), al jaren is het middelmaat dat doorstroomt. Babel is de uitzondering, hij deed dat op eigen kracht, zonder steun van de trainer van de A1. Spelers als Maduro en Yildirim worden gekozen tot talent van het jaar, zouden, gezien hun leeftijd, nu al medebepalend moeten zijn voor Ajax 1, maar hebben niet eens een basisplaats. De laatste jeugdtrainer (A1) die mij beviel was Johnny van 't Schip.Chivu 05 schreef:Ben zaterdag geweest en Silooy viel zwaar door de mand. Spelers geen vertrouwen geven, steeds weer goochelen met opstelling o.a. Bij rust terecht 3-1 achter, wisselt hij 3 man en gaat met 4 spitsen spelen. Vervolg laat zich raden: Op het middenveld komt men een mannetje tekort en vandaar dat Heerenveen verder kan uitlopen.
De spelers waarvan de naam vet gedrukt is, hebben een contract; dat betekent dat we met vier toekomstige eerste-elftalspelers worden overklast? Vorig seizoen gebeurde dat met negen contractspelers tegen Twente.Opstelling Ajax A1:
Ouwerkerk; Kappelhof (46. Lachman), Vorstermans (46. Jongebloet), Supusepa, Will; Tillema, Danillo Campos, Blind; Schell, Uiterloo en Resida (46. Lazic).
Ik weet dat er een sterker A1 kan worden opgesteld (Anita, De Jong) en dat het om "slechts twee spelers per jaar" gaat, maar overklast worden is ook weer niet nodig, daarvoor spelen ze toch al te lang bij Ajax!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
Is ten dele waar. Vorig jaar heeft een groot aantal spelers (De Jong, V/d Heijden, Sousa Campos, Blind, Alderweireld) een prima ontwikkeling doorgemaakt. Nu maar kijken of ze de laatste stap kunnen maken.Er zit toch weinig ontwikkeling in de A-jeugd (mijn stokpaardje?), al jaren is het middelmaat dat doorstroomt. Babel is de uitzondering, hij deed dat op eigen kracht, zonder steun van de trainer van de A1. Spelers als Maduro en Yildirim worden gekozen tot talent van het jaar, zouden, gezien hun leeftijd, nu al medebepalend moeten zijn voor Ajax 1, maar hebben niet eens een basisplaats. De laatste jeugdtrainer (A1) die mij beviel was Johnny van 't Schip.
Heeft alles te maken met vertrouwen en duidelijkheid. Nathaniel Will stond de vorige wedstrijd rechtshalf en nu een helft linksback en een heft rechtsback, dan kan je je niet ontwikkelen. Zelfde geld voor Sousa Campos. Van overklasse was trouwens geen sprake, meer van domme fouten die niet gemaakt mogen worden. Van mij mag Silooy best eens verliezen, als hij zijn spelers maar het vertrouwen geeft en enkele wedstrijden laat staan!De spelers waarvan de naam vet gedrukt is, hebben een contract; dat betekent dat we met vier toekomstige eerste-elftalspelers worden overklast? Vorig seizoen gebeurde dat met negen contractspelers tegen Twente.
Ik weet dat er een sterker A1 kan worden opgesteld (Anita, De Jong) en dat het om "slechts twee spelers per jaar" gaat, maar overklast worden is ook weer niet nodig, daarvoor spelen ze toch al te lang bij Ajax!
Die prima ontwikkeling vind ik meevallen. Toby Alderweireld en Siem de Jong zijn in mijn ogen niet echt beter geworden. Van v.d. Heijden ben ik nooit gecharmeerd geraakt, maar daar heb ik nu niet over; ik hoop dat hij de sterren van de hemel speelt, maar ...Is ten dele waar. Vorig jaar heeft een groot aantal spelers (De Jong, V/d Heijden, Sousa Campos, Blind, Alderweireld) een prima ontwikkeling doorgemaakt. Nu maar kijken of ze de laatste stap kunnen maken.
De ontwikkeling van Blind en Sousa Campos wacht ik af, dit jaar zal het moeilijk worden. Ze moeten nu Ajax naar een hoger plan brengen.
De opstellingen! Nathaniel Will stond vroeger op het middenveld en deed dat niet slecht, maar wordt nu misbruikt als rechtsback, dan weer linksback. In de A-jeugd zie je dat met Deniz Aslan. Hij heeft dit seizoen al als rechtsback en als linksback gespeeld, stond vorig seizoen ook in het centrum en ik zag hem op AN in de opstelling van A2 staan???????????
Verliezen mag, fouten maken ook, maar laat het aantal fouten wel afnemen, dat ze ervan leren, 5-1 verliezen is echter slecht voor je zelfvertrouwen (zeker als je deze competitie nog niet hebt gewonnen)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16