De A1 van 2007/2008

Eindtoernooien, Olympische Spelen, de AT Toto, enzovoort
Gesloten
goodfella

Bericht door goodfella » zo sep 09, 2007 1:05 pm

Zie de lichting van Andy v/d Meijde, Joey. Die speelde alles op een hoop, maar er is niks van terechtgekomen uiteindelijk. Ik heb liever een redelijke A1 waarin 2 hele goede voetballers zitten dan een goede A1 met alleen maar eenheidsworsten.

Arthur

Bericht door Arthur » zo sep 09, 2007 1:09 pm

Joey maakt zich zorgen als de jeugd wint (zoals bij Jong Oranje) en als ze niet winnen. Pessimistische jongen, die Joey ;)

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 09, 2007 1:12 pm

Giacomo Puccini schreef:Is de eerste zin niet wat tegenstrijdig ten aanzien van wat je erna schrijft?
Niet helemaal, want als je een tegenstander kunt uitspelen, creëer je weer meer ruimte voor jezelf en je teamgenoten voor een (positioneel) goed vervolg.

Daniel

Bericht door Daniel » zo sep 16, 2007 1:40 pm

www.ajax.nl schreef:A1 geeft goede start geen vervolg
Amsterdam, 16 sep 2007

Ajax A1 moest dit weekend zijn meerdere erkennen in sc Heerenveen A1. In Friesland verloren de Amsterdammers met 5-1.

Ajax-trainer Sonny Silooy zag zijn ploeg wel een 0-1 voorsprong nemen. Jordi Schell opende de wedstrijd sterk met een lobje over de keeper. De Ajacieden slaagden er niet in de goede start een vervolg te geven. Bij rust waren de rollen al omgedraaid; sc Heerenveen zocht de kleedkamer op met een 3-1 voorsprong. De Friezen profiteerden van individuele fouten en onoplettendheid bij de gasten.
,,Wij kregen wel een paar kansjes, maar hadden geen ook geluk. Al dwing je dat geluk zelf ook af’’, keek Silooy teleurgesteld terug. Na rust gingen de Amsterdammers in alle linies een op een spelen. ,,Kort op de tegenstanders zitten was het enige dat we konden doen. Het leverde ons begin tweede helft enkele grote kansen op.’’

Een uitval van sc Heerenveen maakte een einde aan alle Amsterdamse hoop op een geslaagde inhaalslag: 4-1. Balverlies in de Ajax-verdediging vormde de inleiding op de vijfde treffer van de Friezen. Christian Supusepa haalde het einde van de wedstrijd niet. De verdediger kreeg tien minuten voor tijd rood na een onnodig harde tackle. Na vijf speelronden in de Eredivisie voor A-junioren wacht Ajax nog steeds op zijn eerste overwinning.

Opstelling Ajax A1:
Ouwerkerk; Kappelhof (46. Lachman), Vorstermans (46. Jongebloet), Supusepa, Will; Tillema, Danillo Campos, Blind; Schell, Uiterloo en Resida (46. Lazic).
:confused.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 16, 2007 3:14 pm

Jezus 5-1, na 5 wedstrijden nog geen overwinning.. is dit ook geen goede lichting?

Jeroen126

Bericht door Jeroen126 » zo sep 16, 2007 5:21 pm

Sonny maakt er een potje van.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » zo sep 16, 2007 11:24 pm

brigade zuid schreef:Jezus 5-1, na 5 wedstrijden nog geen overwinning.. is dit ook geen goede lichting?
Er komt toch nooit een A1 waarvan er 11 jongens doorstromen naar het eerste. Als dit team twee spelers levert voor het eerste dan is dat al uitstekend.

Lionel

Bericht door Lionel » ma sep 17, 2007 5:30 am

1 topper is al genoeg.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma sep 17, 2007 9:21 pm

Ja is ook zo, maar goed dan kun je alles wel recht lullen natuurlijk. Ik vind het niet bij de AJAX jeugd horen dat je na 5 wedstrijden nog geen potje hebt kunnen winnen en met 5-1 door H'veen naar huis gestuurd wordt.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma sep 17, 2007 9:23 pm

Het is inderdaad jammer dat het zo gaat, maar uiteindelijk maakt het niet uit. Uiteindelijk lachen we bij Ajax het beste als we volgend seizoen bijvoorbeeld in Sarpong, Anita, Goossens, Vertonghen, Donald, Van der Wiel en Blind goede selectiespelers hebben.

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » di sep 18, 2007 2:25 pm

Ben zaterdag geweest en Silooy viel zwaar door de mand. Spelers geen vertrouwen geven, steeds weer goochelen met opstelling o.a. Bij rust terecht 3-1 achter, wisselt hij 3 man en gaat met 4 spitsen spelen. Vervolg laat zich raden: Op het middenveld komt men een mannetje tekort en vandaar dat Heerenveen verder kan uitlopen.

Bovendien zette hij een buitenspeler Danilo Campos op 10 en later rechtsmid, om hem daarna te wisselen. In zulke spelers moet je juist investeren en vertrouwen geven om acties te maken op de vleugel, maarja Silooy denkt er anders over.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo sep 19, 2007 9:46 pm

Jij ziet het dus wel zitten in Danilo Campos, Chivu 05?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do sep 20, 2007 10:29 am

Chivu 05 schreef:Ben zaterdag geweest en Silooy viel zwaar door de mand. Spelers geen vertrouwen geven, steeds weer goochelen met opstelling o.a. Bij rust terecht 3-1 achter, wisselt hij 3 man en gaat met 4 spitsen spelen. Vervolg laat zich raden: Op het middenveld komt men een mannetje tekort en vandaar dat Heerenveen verder kan uitlopen.

Bovendien zette hij een buitenspeler Danilo Campos op 10 en later rechtsmid, om hem daarna te wisselen. In zulke spelers moet je juist investeren en vertrouwen geven om acties te maken op de vleugel, maarja Silooy denkt er anders over.
Ik merk dus al dat Silooy nog niks is veranderd ten opzichte van 2 jaar terug.. Loopt hij ook nog steeds zo hard te sschreeuwen langs de lijn? Ik snap niet wat AJAX met hem doet en dan ook nog eens bij het belangrijskte elftal in de jeugd.

Aristides

Bericht door Aristides » do sep 20, 2007 12:23 pm

Chivu 05 schreef:Ben zaterdag geweest en Silooy viel zwaar door de mand. Spelers geen vertrouwen geven, steeds weer goochelen met opstelling o.a. Bij rust terecht 3-1 achter, wisselt hij 3 man en gaat met 4 spitsen spelen. Vervolg laat zich raden: Op het middenveld komt men een mannetje tekort en vandaar dat Heerenveen verder kan uitlopen.

Er zit toch weinig ontwikkeling in de A-jeugd (mijn stokpaardje?), al jaren is het middelmaat dat doorstroomt. Babel is de uitzondering, hij deed dat op eigen kracht, zonder steun van de trainer van de A1. Spelers als Maduro en Yildirim worden gekozen tot talent van het jaar, zouden, gezien hun leeftijd, nu al medebepalend moeten zijn voor Ajax 1, maar hebben niet eens een basisplaats. De laatste jeugdtrainer (A1) die mij beviel was Johnny van 't Schip.
Opstelling Ajax A1:
Ouwerkerk; Kappelhof (46. Lachman), Vorstermans (46. Jongebloet), Supusepa, Will; Tillema, Danillo Campos, Blind; Schell, Uiterloo en Resida (46. Lazic).
De spelers waarvan de naam vet gedrukt is, hebben een contract; dat betekent dat we met vier toekomstige eerste-elftalspelers worden overklast? Vorig seizoen gebeurde dat met negen contractspelers tegen Twente.

Ik weet dat er een sterker A1 kan worden opgesteld (Anita, De Jong) en dat het om "slechts twee spelers per jaar" gaat, maar overklast worden is ook weer niet nodig, daarvoor spelen ze toch al te lang bij Ajax!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Lionel

Bericht door Lionel » do sep 20, 2007 1:16 pm

Je hebt zeker een punt. Ook in de breedte doet Ajax het dus niet al te best. Maar werden ze echt overklast? Of was het de hand van Silooy die alle spelers naar voren stuurde?
IK GELOOF!!!!!!

Chivu 05

Bericht door Chivu 05 » do sep 20, 2007 3:36 pm

Er zit toch weinig ontwikkeling in de A-jeugd (mijn stokpaardje?), al jaren is het middelmaat dat doorstroomt. Babel is de uitzondering, hij deed dat op eigen kracht, zonder steun van de trainer van de A1. Spelers als Maduro en Yildirim worden gekozen tot talent van het jaar, zouden, gezien hun leeftijd, nu al medebepalend moeten zijn voor Ajax 1, maar hebben niet eens een basisplaats. De laatste jeugdtrainer (A1) die mij beviel was Johnny van 't Schip.
Is ten dele waar. Vorig jaar heeft een groot aantal spelers (De Jong, V/d Heijden, Sousa Campos, Blind, Alderweireld) een prima ontwikkeling doorgemaakt. Nu maar kijken of ze de laatste stap kunnen maken.
De spelers waarvan de naam vet gedrukt is, hebben een contract; dat betekent dat we met vier toekomstige eerste-elftalspelers worden overklast? Vorig seizoen gebeurde dat met negen contractspelers tegen Twente.

Ik weet dat er een sterker A1 kan worden opgesteld (Anita, De Jong) en dat het om "slechts twee spelers per jaar" gaat, maar overklast worden is ook weer niet nodig, daarvoor spelen ze toch al te lang bij Ajax!
Heeft alles te maken met vertrouwen en duidelijkheid. Nathaniel Will stond de vorige wedstrijd rechtshalf en nu een helft linksback en een heft rechtsback, dan kan je je niet ontwikkelen. Zelfde geld voor Sousa Campos. Van overklasse was trouwens geen sprake, meer van domme fouten die niet gemaakt mogen worden. Van mij mag Silooy best eens verliezen, als hij zijn spelers maar het vertrouwen geeft en enkele wedstrijden laat staan!

Aristides

Bericht door Aristides » do sep 20, 2007 3:48 pm

Is ten dele waar. Vorig jaar heeft een groot aantal spelers (De Jong, V/d Heijden, Sousa Campos, Blind, Alderweireld) een prima ontwikkeling doorgemaakt. Nu maar kijken of ze de laatste stap kunnen maken.
Die prima ontwikkeling vind ik meevallen. Toby Alderweireld en Siem de Jong zijn in mijn ogen niet echt beter geworden. Van v.d. Heijden ben ik nooit gecharmeerd geraakt, maar daar heb ik nu niet over; ik hoop dat hij de sterren van de hemel speelt, maar ...

De ontwikkeling van Blind en Sousa Campos wacht ik af, dit jaar zal het moeilijk worden. Ze moeten nu Ajax naar een hoger plan brengen.

De opstellingen! Nathaniel Will stond vroeger op het middenveld en deed dat niet slecht, maar wordt nu misbruikt als rechtsback, dan weer linksback. In de A-jeugd zie je dat met Deniz Aslan. Hij heeft dit seizoen al als rechtsback en als linksback gespeeld, stond vorig seizoen ook in het centrum en ik zag hem op AN in de opstelling van A2 staan???????????

Verliezen mag, fouten maken ook, maar laat het aantal fouten wel afnemen, dat ze ervan leren, 5-1 verliezen is echter slecht voor je zelfvertrouwen (zeker als je deze competitie nog niet hebt gewonnen)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Toppie

Bericht door Toppie » za sep 22, 2007 4:11 pm

Ajax - Feyenoord vanmiddag 1-4. Gaat goed met de Jeugd :toppie.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za sep 22, 2007 5:00 pm

Vorig week 5-1 verloren nu thuis met 4-1 nota bene tegen Fnoord.. gaat lekker zo. En ja idd als er maar 1 supertalent tussen zit dan is het goed maar ik vind dit zo on-AJAX.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za sep 22, 2007 5:01 pm

Als hier een groot talent tussen loopt, zou ik die maar snel overhevelen naar Jong Ajax. De trainingen kunnen nooit van hoog niveau zijn.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 22, 2007 5:03 pm

Daar zit wat in, al kan een groot talent hier ook mentaal weerbaarder van worden en leren een team te dragen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za sep 22, 2007 5:05 pm

En zo'n Silooy, ik weet het niet hoor misschien is het beste een goede trainer maar ik heb altijd het gevoel dat ze die ex-spelers ergens kwijt moeten en dan maar bij zo'n jeugdelftal neerdumpen.

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 22, 2007 5:07 pm

Thomas schreef:Daar zit wat in, al kan een groot talent hier ook mentaal weerbaarder van worden en leren een team te dragen.
Vooralsnog pakt hij het anders niet echt op.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » za sep 22, 2007 5:16 pm

Even aannemend dat je het over Daley Blind hebt, doet-ie het niet goed?

Bert
Contacteer:

Bericht door Bert » za sep 22, 2007 5:32 pm

Ik weet niet of er een supertalent bij zit. Heb deze lichting nooit zien spelen.

Gesloten