Onder andere op voetbalprimeur en ajaxfanz.nl. Voor wat het waard is uiteraard.Voetske schreef:En waar worden die namen genoemd ?.
Vervanger Sneijder
Motta als vervanger van Sneijder zou ik onbegrijpelijk vinden. Een compleet andere speler die eerder dienst zou doen als vervanger van Davids.
En Riquelme klinkt misschien leuk maar of dat slim zou zijn? Dan moet je je hele elftal op hem afstemmen en als hij geblesseerd is of geen zin heeft heb je een probleem. Ik zou het geld liever gebruiken om het elftal op twee of drie plaatsen echt te versterken zodat we niet afhankelijk zijn van één speler maar juist een sterker team krijgen.
En Riquelme klinkt misschien leuk maar of dat slim zou zijn? Dan moet je je hele elftal op hem afstemmen en als hij geblesseerd is of geen zin heeft heb je een probleem. Ik zou het geld liever gebruiken om het elftal op twee of drie plaatsen echt te versterken zodat we niet afhankelijk zijn van één speler maar juist een sterker team krijgen.
Nil volentibus arduum
Sterker, ze zijn vanaf vorige week woensdag bezig.rush2112 schreef:Ik ben benieuwd of Ajax echt door onderhandeld heeft in het weekeinde.
AdAjax haalt nog minimaal twee spelers
AMSTERDAM - Zonder de naar Real Madrid vertrokken Wesley Sneijder begon trainer Henk ten Cate maandag samen met de selectie van Ajax aan de voorbereiding op het eerste duel met Slavia Praag in de voorronde van de Champions League.
De oefenmeester weet inmiddels dat hij zijn ploeg nog op minimaal twee plaatsen mag versterken. De nieuwelingen komen vermoedelijk te laat voor de eerste ontmoeting met de Tsjechen van komende woensdag in de Amsterdam ArenA.
,,We gaan nog minimaal twee spelers contracteren'', beloofde technisch directeur Martin van Geel. ,,We hebben sinds afgelopen woensdag al contact met sommige jongens en clubs. Het is nu zaak om heel snel te handelen. De nieuwelingen komen normaal gesproken te laat voor de eerste wedstrijd tegen Slavia Praag. We zouden ze dan morgen moeten vastleggen en zonder een training al moeten laten meespelen.''
Van Geel wilde niet zeggen of Andres Mendoza een van de twee beoogde aanwinsten is. De aanvaller uit Peru is op proef bij Ajax en trainde maandag mee met de selectie. ,,We hebben veel goede dingen over hem gehoord'', zei Van Geel over de oud-speler van Club Brugge, Olympique Marseille, Metalurg Donetsk en Dynamo Moskou. ,,Maar hij hoeft niet een van de twee aanwinsten te zijn. Wie weet halen we in het totaal wel drie spelers. Dat weet ik nu nog niet.''
Vandaag is er dus waarschijnlijk nog geen witte rook.
Het stinkt aan alle kanten!
Oftewel: Mendoza hoort waarschijnlijk niet bij het beoogde tweetal. Als hij bevalt zijn het er drie en anders zijn het er waarschijnlijk twee.
Ik heb overigens wel behoefte aan goed nieuws. Dat we de eerste wedstrijd tegen Slavia nog geen nieuwe spelers hebben vind ik niet zo'n ramp. Maar ik zou toch wel heel graag vandaag of morgen wat zien. Maar goed, liever één dag langer wachten op een goede speler dan snel tweemaal middelmaat binnenhalen.
Ik heb overigens wel behoefte aan goed nieuws. Dat we de eerste wedstrijd tegen Slavia nog geen nieuwe spelers hebben vind ik niet zo'n ramp. Maar ik zou toch wel heel graag vandaag of morgen wat zien. Maar goed, liever één dag langer wachten op een goede speler dan snel tweemaal middelmaat binnenhalen.
Nil volentibus arduum
VOetbalzone bericht het volgende over de training van vandaag:
Ik hoop echt bijzonder hard dat het GEEN Motta wordt :hupajax.gif:
Interessant. Wellicht dus Kennedy onze nieuwe 10 en een rechtsbuiten erbij, naast eventueel een extra middenvelder.Nieuweling Luis Suárez bezette tijdens de partijvorm de linksbuitenpositie, terwijl Kennedy Bakircioglu de plaats van Sneijder achter de spitsen innam.
Face your fears and live your dreams, No Fear
- Ajaciedjuh
Dat is natuurlijk puur voor het potje tegen Slavia. Verder zal hij er incidenteel nog wel een paar keer opduiken dit seizoen maar Kennedy is niet de vaste vervanger van Sneijder. Daar geloof ik niks van.De Dominee schreef:VOetbalzone bericht het volgende over de training van vandaag:
Interessant. Wellicht dus Kennedy onze nieuwe 10 en een rechtsbuiten erbij, naast eventueel een extra middenvelder.Nieuweling Luis Suárez bezette tijdens de partijvorm de linksbuitenpositie, terwijl Kennedy Bakircioglu de plaats van Sneijder achter de spitsen innam.
Nil volentibus arduum
Ik denk ook wel, dat Kennedy dit kan. Zeker nationaal.De Dominee schreef:Ik weet het niet. In de voorbereiding heeft hij er al vaker gespeeld en hij schijnt het redelijk tot goed te beheersen.
Wil het eerst zien voordat ik het experiment beoordeel.
Alleen krijg je dan een ander probleem. Rommedahl moet ruimte hebben.
- Ajaciedjuh
- LouisXIV & co
Zijn ze keurig op tijd begonnen met het zoeken naar een vervanger, is het weer niet goed!?LucaS schreef:Ze zijn al sinds woensdag bezig, maar hij weet nog niet of ze drie spelers halen.

Je lijkt mijn broer wel: als ik ik vlak voor hem liep, kreeg ik het verwijt dat ik hem voor de veoeten liep en als hij vlak voor me liep zei hij dat ik hem op zijn hakken trapte. Zo kun je het dus nooit goed doen...

Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
- LouisXIV & co
Maar ze zijn toch al sinds woensdag bezig met twee mensen? En daarnaast kan evt. die Peruaan er nog bij. Twee of drie dus.
En dan nog even over de hier soms geopperde wens voor een 'grote naam':
Ajax heeft nooit echt faam gemaakt met het binnentrekken van grote namen. Meestal werden het pas grote namen toen ze bij ons speelden. Mensen als Litmanen, Maxwell, Zlatan, Finidi, Overmars (om er zo maar effe een paar te noemen) werden gehaald als relatieve onbekenden. Dat het daarna grote-meneren werden is een ander verhaal. Oftewel: een Nedved gaan we nu niet binnenhalen*. Een nieuwe Nedved misschien wel. Maar daar moeten we dan wel geduld voor en vertrowuwen in hebben.
* Sorry Alex
En dan nog even over de hier soms geopperde wens voor een 'grote naam':
Ajax heeft nooit echt faam gemaakt met het binnentrekken van grote namen. Meestal werden het pas grote namen toen ze bij ons speelden. Mensen als Litmanen, Maxwell, Zlatan, Finidi, Overmars (om er zo maar effe een paar te noemen) werden gehaald als relatieve onbekenden. Dat het daarna grote-meneren werden is een ander verhaal. Oftewel: een Nedved gaan we nu niet binnenhalen*. Een nieuwe Nedved misschien wel. Maar daar moeten we dan wel geduld voor en vertrowuwen in hebben.
* Sorry Alex

Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!
In de spaanse kranten en voetbalprimeur (daar is 1 op de 100 berichten waar
) wordt Riquelme genoemd. Vilarreal vraagt 8 miljoen, alleen Riquelme zelf is nog niet overtuigd.
Ik hoop toch niet dat het door mij komt... het is al een keer eerder gebeurd dat ik hier een naam bracht en het vervolgens op alle kanslose sites stond.

Ik hoop toch niet dat het door mij komt... het is al een keer eerder gebeurd dat ik hier een naam bracht en het vervolgens op alle kanslose sites stond.
Pompiedom
Heb je een link naar een Spaanse krant? Ik kan namelijk niets vinden.
In Het Parool van vandaag zegt MVG, gevraagd naar Steven Defour, dat Ajax hem destijds volgde, dat hij naar Standard is gegaan, daar zelfs aanvoerder is geworden... En dan voegt hij eraan toe dat hij niet ingaat op namen.
In Het Parool van vandaag zegt MVG, gevraagd naar Steven Defour, dat Ajax hem destijds volgde, dat hij naar Standard is gegaan, daar zelfs aanvoerder is geworden... En dan voegt hij eraan toe dat hij niet ingaat op namen.
Het stinkt aan alle kanten!