FC Volendam - Ajax 07-12-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 08, 2008 12:40 pm

Kowalczyk schreef:
joey schreef:Volendam is JL-niveau, Jöhnk. Daar mag je het niet twee keer zo moeilijk tegen hebben.
Dat 'mag' inderdaad niet. Maar ja: eind goed, al goed. Drie punten in de knip, snel vergeten die baggerwedstrijd - en op naar de volgende. Elk woord dat je nu nog vuilmaakt aan Volendam - Ajax had je beter aan Ajax - NAC Breda kunnen besteden.

K.
Laten we hopen dat MvB er niet zo over denkt!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma dec 08, 2008 12:42 pm

Tweede op de ranglijst, drie punten achter de koploper, en nu al zeker van Europees voetbal na de winterstop, maar toch is het al zeker dat AZ kampioen wordt en dat het seizoen 'alweer verkloot' is...

Zo zie je maar weer: niet alleen bestuurders en trainers hebben bij deze club de neiging om de zaak vroegtijdig kapot te maken.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op ma dec 08, 2008 12:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 08, 2008 12:43 pm

Kowalczyk schreef:Tweede op de ranglijst, drie punten achter de koploper, en nu al zeker van Europees voetbal na de winterstop, maar toch is het al zeker dat AZ kampioen wordt en dat het seizoen 'alweer verkloot' is...

Goeie griebels.

K.
Met het spel van de laatste weken moet ook jij weten dat we niet lang die plek behouden. We gaan op deze manier erg snel punten verspelen en wordt het gat wel erg groot. Ik hoop dat MvB wakker wordt en snel gaat werken aan een fatsoenlijk en snel positiespel.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma dec 08, 2008 1:05 pm

Hoe kom je daar nou bij man? Sommigen leven hier ook met de waan van de dag. psv was uitstekend, HSV was ook goed, Volendam win je 'gewoon' en ik ben ervan overtuigd dat we vrijdag ook gaan winnen. AZ heb ik zaterdag ook zien worstelen en ploeteren tegen Heracles. Er is echt nog niks gespeeld, nog helemaal niks.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma dec 08, 2008 1:11 pm

Alsof Volendam-Ajax de maat voor het rest van het seizoen wordt. Ajax heeft de (irritante) kwaliteit om zich altijd aan te passen aan het niveau van de tegenstander en de entourage, valt mij op.

Hoe verklaar je anders waarom Ajax in kolkende stadions wint van PSV en Hamburg, en prutst bij Volendam? Spelers denken vaak net als wij. "Oh, 't is Volendam/Kozakken Boys (whatever). Dit gaan we wel winnen. Wat een klein kutstadion zeg. Stond ik maar weer voor 50.000 man in de Arena!"

Niet professioneel natuurlijk, maar wij laden ons ook anders op voor een PSV-thuis dan voor een Volendam-uit. Nu komt NAC, stadion is op een paar plaatsen na uitverkocht, ik verwacht gewoon een winst. Dat lamlendige moet er wel uit natuurlijk, als FCVD gisteren die vrije trap erin had geknald had ik nu namelijk drie a4tjes volgekalkt over hoe kut het allemaal wel niet is. Dus: Voetballen, voetballen, voetballen!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 08, 2008 1:14 pm

Thijs schreef:Hoe verklaar je anders waarom Ajax in kolkende stadions wint van PSV en Hamburg, en prutst bij Volendam? Spelers denken vaak net als wij. "Oh, 't is Volendam/Kozakken Boys (whatever). Dit gaan we wel winnen. Wat een klein kutstadion zeg. Stond ik maar weer voor 50.000 man in de Arena!"
Dat zou werkelijk schandalig zijn. Dit Ajax mist de kwaliteit om zich een dergelijke instelling te kunnen permitteren. Dan wordt het dus niets dit seizoen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 08, 2008 1:16 pm

Oh dat verklaard de matige optredens tegen Feyenoord, Heerenveen en AZ?

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma dec 08, 2008 1:20 pm

Ik heb dit seizoen twee wedstrijden van AZ in z'n geheel gezien: thuis tegen Ajax en (afgelopen vrijdag) thuis tegen Heracles.

Tegen Ajax vond ik AZ wel goed, maar zeker in de eerste helft vond ik Ajax minimaal net zo gevaarlijk. Op basis van de tweede helft won AZ verdiend, maar het kwartje had in de eerste helft ook de andere kant op kunnen vallen. Het optreden van AZ was beslist niet zo soeverein en superieur als Louis van Gaal en de media beweerden (ja, echt waar, Louis en de media waren het eens, voor de verandering).

AZ - Heracles? Zo slecht als Volendam -Ajax was het niet, maar het kwam in de buurt. 'Sprankelend positiespel', 'ingespeelde ploeg', 'overtuigend en dominant'... nou, nee. Absoluut niet. Het was een zeer zware bevalling voor AZ, dat ik nu twee keer vrijwel een hele pot heb zien voetballen, en beide keren werd ik er niet bang van. Die hebben nog niet gewonnen in De Kuip (a.s. vrijdag) en zéker nog niet in de ArenA (na de winterstop).

Ik vind het ook een beetje een kwestie van 'het gras is altijd groener aan de overkant'. Wij, Ajacieden, zouden graag zien dat Ajax beter voetbalt en zijn daarom geneigd om te doen alsof het in Alkmaar allemaal hosanna is. Kom op zeg. We staan er drie puntjes achter. We overwinteren in Europa. Natúúrlijk moet Ajax beter gaan voetballen (en consistenter), maar als je dat gelul hier op het forum leest... alsof we twaalfde staan.

Scorebordjournalistiek is hinderlijk, maar er zijn er hier een paar die tussen het gemekker door ook wel eens even naar het scorebord mogen kijken.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma dec 08, 2008 2:10 pm

Eens met Ko. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 08, 2008 2:11 pm

AZ heeft dit seizoen slechte wedstrijden gewonnen, maar ik heb ook veel goede wedstrijden gezien. Toch handig dat Eredivisie live.

Maar het verschil tussen AZ en AJAX is dat AZ een team is dat goed en snel voetbal kan spelen. Bij Ajax zit er weinig lijn in en komt het vaak op een bevlieging van Suarez aan.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma dec 08, 2008 2:30 pm

Thijs schreef:Alsof Volendam-Ajax de maat voor het rest van het seizoen wordt. Ajax heeft de (irritante) kwaliteit om zich altijd aan te passen aan het niveau van de tegenstander en de entourage, valt mij op.
Dan word je per definitie dus nooit kampioen want er zijn meer kleine clubs die je niveau naar beneden halen dan grote clubs die je goed laten voetballen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59082
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 08, 2008 2:45 pm

Kowalczyk schreef:Tweede op de ranglijst, drie punten achter de koploper, en nu al zeker van Europees voetbal na de winterstop, maar toch is het al zeker dat AZ kampioen wordt en dat het seizoen 'alweer verkloot' is...

Zo zie je maar weer: niet alleen bestuurders en trainers hebben bij deze club de neiging om de zaak vroegtijdig kapot te maken.

K.
Daat gaat het toch helemaal niet over .Het gaat over het vertoonde spel en of dat perspectief bied voor de opbouw naar een team toe.Wat jij nu doet is dat wat je anderen ( posters, clubs ) jaar in jaar uit verweten hebt ..

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma dec 08, 2008 2:56 pm

Als ik naar het spel kijk, zie ik dat het nog niet denderend is en dat veel spelpatronen ontbreken. En dat we met een beetje pech en zonder de individuele oplevingen van Suárez zomaar een paar punten minder hadden kunnen hebben.

Als ik naar het scorebord kijk, zie ik dat we vervolgens met die paar punten minder zo een paar plaatsen lager hadden kunnen staan.

En als ik vervolgens naar de selectie kijk, zie ik dat we net onze topscorer verkocht hebben.

Dit bijelkaar opgeteld, stemt mij totaal niet vrolijk en geeft mij erg weinig vertrouwen in de rest van het seizoen.

Dat is mijn bescheiden mening.
Laatst gewijzigd door LouisXIV & co op ma dec 08, 2008 3:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma dec 08, 2008 2:58 pm

Alleen die topscorer had ook geen invloed op de eerste 2 punten. Het is de trainer die hier met de groep aan moet werken, maar door te gaan voetvolleyen op kunstgras wordt het er niet beter van.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma dec 08, 2008 3:30 pm

LouisXIV & co schreef:[...] dat we met een beetje pech en zonder de individuele oplevingen van Suárez zomaar een paar punten minder hadden kunnen hebben.
Dan houd je er dus dezelfde redenering op na als John Jaakke, die na Ajax - Slavia Praag zei: "Als Klaas-Jan die penalty er gewoon in had geschoten, hadden we in de Champions League gespeeld en had er niemand gezeurd."

Toen zeiden we in koor: ja doei, wat is dat voor een malle redenering? "Als het goed was gegaan, dan was het dus niet fout gegaan - en was er niks aan de hand geweest." Zo lusten we er nog wel een paar. Door zo te redeneren doet een bestuurder alsof het verschil tussen succes en falen in wezen wordt bepaald door toeval. Alsof je er als beleidsmaker geen invloed op hebt en het allemaal een kwestie is van welke kant het kwartje opvalt.

Als John Jaakke de zaak niet met zo'n redenering omhoog mag krikken (en dat mocht 'ie van jou niet, destijds), dan moet je de zaak ook niet met dezelfde drogreden naar beneden halen. Als we Suárez niet hadden gehad... Ja, maar die hebben we dus wél, en dat is geen toevalligheid. We hebben hem gekocht voor veel geld en hij blijkt met enige regelmaat te zijn wat we hoopten: een speler die wedstrijden kan beslissen.

Als je positieve 'als-dan'-redeneringen (zoals die van Jaakke) niet accepteert, dan moet je de negatieve ook niet accepteren (laat staan zelf hanteren). We staan waar we staan. 't Is niet meer, maar ook niet minder.

Over verwachtingen voor de toekomst is het lastiger discussiëren (want: de toekomst moet nog komen). Zelfs als je je verwachting goed beargumenteert kom je er nog niet uit, want zowel optimisme als pessimisme voor de tweede seizoenshelft kunnen zinnig zijn, en gestut met plausibele argumenten. Maar of je nou optimistisch of pessimistisch bent, het lijkt me in elk geval wat vroeg om van een 'geslaagd' danwel 'verkloot' seizoen te spreken, in dit stadium (hoewel ik het verschil tussen een prikkelende sig en een serieuze discussiebijdrage wel snap, hoor).

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13719
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma dec 08, 2008 4:16 pm

joey schreef: Dat zou werkelijk schandalig zijn. Dit Ajax mist de kwaliteit om zich een dergelijke instelling te kunnen permitteren. Dan wordt het dus niets dit seizoen.
Het is slechts een theorie natuurlijk, anders kan ik niet verklaren waarom je met zo'n bierelftal als Volendam zoveel moeite hebt. Met pressie en snel circulatievoetbal snijd je zo door dat elftal heen.
Als de Volendam-spelers PSV-shirtjes hadden aangehad en in de ArenA speelden, zou het denk ik 10-0 worden. Echt.

En ja, natuurlijk is het schandalig. Ik werd er compleet gestoord van gisteren. Excelsior en VVV-uit, december, dat mogen we NOOIT vergeten. Leren van onze geschiedenis, dáár hebben we de titel verspeeld vorig jaar.
Ik ben zelfs nog iets kwader dan de meesten hier, want ik vond het dus echt een belabberde instelling gisteren. Precies een jaar verder dan Excelsior-Ajax, en het was gewoon een kopie van die wedstrijd. Nou, okay, het ging iets beter.

Maar gvd, willen we nou kampioen worden of niet? Je hebt een week rustig aan kunnen doen, dan moet je zondag voetballen en is het daarna weer een week rustig. Oftewel, één wedstrijd in twee weken, dus KNALLEN! En ik weet het zeker, als iedereen met het mes op de tanden speelt ga je daar met een 0-5 weg, minstens. Okay, het liep nu gelukkig goed af maar voor hetzelfde geld vliegt die vrije trap erin en dan is het land weer te klein. Voor het eerst in m'n leven klapte ik niet eens toen de scheids voor de laatste keer op z'n fluitje blies, baalde gewoon van de hele middag.
Ik heb gisteren geen elf spelers gezien die koste wat kost kampioen willen worden.

Ik kan natuurlijk onmogelijk accepteren voor mezelf dat het ze niet zoveel boeit, dat kan ik me ook echt niet voorstellen, want ik weet wel dat ze heel graag kampioen willen worden. Dus, ik betrek het op mezelf. FC Volendam-uit, ik begon pas aan de wedstrijd te denken toen ik met m'n broodje bal en cola in het vak stond. Hmm, 0-3 als we kut spelen! Zo, wat een klotemuziek draaien ze hier zeg. Hé, daar, een lekker wijf. En eh, pff, iets teveel gedronken gisteren. Ah, daar komen de spelers. Pomtiedomtidomm...
Als ik dat vergelijk hoe ik als een gek stond te stressen en te shaken voor PSV-thuis, ik kon niet slapen, ik was alleen maar met de wedstrijd bezig, ik werd gek toen Sulejmani die 2-1 erin schoot..een wereld van verschil met gisteren. Bij die 1-2 van Vertonghen bleef ik nog steeds kwaad. Hè, hè, lekker op tijd zeg, maar 't blijft kut vandaag! En nu wil ik nóg drie doelpunten zien!
Gek is dat misschien, want je krijgt voor beide wedstrijden 3 punten maar het hele gevoel eromheen is anders. Tsja, als het aan mij ligt spelen we elke week super en winnen we elke week met 5-0, maar helaas blijkt het niet zo te werken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 08, 2008 4:27 pm

Kowalczyk schreef:Ik
Scorebordjournalistiek is hinderlijk, maar er zijn er hier een paar die tussen het gemekker door ook wel eens even naar het scorebord mogen kijken.

K.
Ach ja we staan tweede.. vraag niet hoe en we hebben minder punten dan vorig jaar na evenveel wedstrijden.

wimpey
Berichten: 51973
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma dec 08, 2008 8:34 pm

Real Ajax schreef:Ach, ach, al zou Sulimanji op klompen in rastakleuren spelen, zelfs uit vorm heeft hij meer voetbalinzicht dat de rest van het elftal bij elkaar. Wat ik eigenlijk ook wel pijnlijk vind.
Mee eens. Sulejmani speelt nog niet best, maar hij is steeds beslissend. En lijdt weinig balverlies.

Qua inzicht en voetbalintelligentie steken hij en Vertonghen mijlenver boven de rest uit.

Maar dit Ajax is natuurlijk bij lange na niet zo slecht als het (blijkbaar) gisteren speelde. Ik vind het best een aardig elftal, maar m.n. qua persoonlijkheid en volwassenheid (consistentie) moet het beter. Zaak dat daarop in de winterpauze wordt geanticipeerd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 08, 2008 9:00 pm

Harde woorden vandaag van Wim Jonk in FCG. Hij vond Ajax slecht spelen tegen Volendam, het positiespel leek nergens op en de spitsen werden niet op tijd aangespeeld. Ook vond hij dat Van Basten teveel rommelde met spelers, daardoor kregen spelers geen vertrouwen.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma dec 08, 2008 9:02 pm

joey schreef:Harde woorden vandaag van Wim Jonk in FCG. Hij vond Ajax slecht spelen tegen Volendam, het positiespel leek nergens op en de spitsen werden niet op tijd aangespeeld. Ook vond hij dat Van Basten teveel rommelde met spelers, daardoor kregen spelers geen vertrouwen.
Raar. Als er iets positiefs over van Basten wordt gezegd is het slechts de media volgens Joey. Je jokt. Je bent een leugenaar Joey.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 08, 2008 9:04 pm

Grappig, want van Basten doet het al tijden met dezelfde spelers

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma dec 08, 2008 9:05 pm

LucaS schreef:Grappig, want van Basten doet het al tijden met dezelfde spelers
En dat is dan ook weer niet goed.

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma dec 08, 2008 9:07 pm

Dat is een principekwestie

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 08, 2008 9:10 pm

goodfella schreef:
joey schreef:Harde woorden vandaag van Wim Jonk in FCG. Hij vond Ajax slecht spelen tegen Volendam, het positiespel leek nergens op en de spitsen werden niet op tijd aangespeeld. Ook vond hij dat Van Basten teveel rommelde met spelers, daardoor kregen spelers geen vertrouwen.
Raar. Als er iets positiefs over van Basten wordt gezegd is het slechts de media volgens Joey. Je jokt. Je bent een leugenaar Joey.
Hoezo? Ik zeg alleen wat Wim Jonk zei.

Jonk had het over het gesol van Van Basten met spelers. Met Kennedy bijvoorbeeld: eerst uit beeld, dan in het team, dan weer weg. Rommedahl idem: eerst weg, dan tegen PSV in de basis, dan weer weg. Zo behandeld worden is niet zo fijn voor spelers, zei Jonk.

Mag je het mee eens zijn of niet, maar het was Jonk die het zei. Wat dat met de media te maken heeft, zou ik niet weten. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma dec 08, 2008 9:12 pm

goodfella schreef:
joey schreef:Harde woorden vandaag van Wim Jonk in FCG. Hij vond Ajax slecht spelen tegen Volendam, het positiespel leek nergens op en de spitsen werden niet op tijd aangespeeld. Ook vond hij dat Van Basten teveel rommelde met spelers, daardoor kregen spelers geen vertrouwen.
Raar. Als er iets positiefs over van Basten wordt gezegd is het slechts de media volgens Joey. Je jokt. Je bent een leugenaar Joey.
Je mening is best wel aan devaluatie onderhevig GF. Als je je zo vaak uit in harde meningen, wordt je met de dag minder serieus genomen. Zeker als je Joey een leugenaar noemt, terwijl ie niks anders doet dan Wim Jonk citeren.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie