Ajax - PSV 16-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
LucaS
Berichten: 53552
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 17, 2008 11:31 am

NAC moet je ook niet onderschatten. Staan bovenaan, waren vorig jaar derde en wonnen dit seizoen 'gewoon' in Alkmaar
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma nov 17, 2008 11:38 am

Met meer geluk dan wijsheid en toen AZ nog niet scoorde. Nac zal af gaan haken, daar ben ik van overtuigd.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 17, 2008 11:42 am

Duke schreef:
Thomas schreef:
Uitslag met impact op beide ploegen
Door MAARTEN WIJFFELS


Het inbrengen van controlerende middenvelder Gabri voor aanvallende middenvelder Kennedy bracht Ajax na zeventig minuten weer controle op het middenrif. Invallers Sulejmani (hij maakte na acht weken zijn rentree) en Leonardo zetten hun honger naar de bal in het slotkwartier om in twee doelpunten.
AD.nl

Je was vergeten het juiste stukje vet te maken. :smallgrin.gif:
Het ging al wat beter lopen bij Ajax en toen kwam Gabri erin. Dan doet Gabri altijd wel prima mee. Ga verder niet zeggen dat hij het niet goed deed, want dat is niet zo.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma nov 17, 2008 11:43 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma nov 17, 2008 11:43 am

Spijker schreef:Even iets anders, we doen het sinds Heerenveen uit gewoon erg goed.

Ajax - Groningen winst
Ajax - NEC winst
Heracles - Ajax winst
Twente - Ajax winst
Ajax - Sparta winst
Ajax - psv winst

Tot aan de winterstop:
AZ- Ajax
Ajax - Utrecht
Volendam - Ajax
Ajax - NAC
De Graafschap - Ajax
Ajax - Ado

Zeg het maar. Normaal gesproken zou alleen AZ nog een probleem kunnen vormen tot aan de winterstop. Na de winterstop krijg je nog wel veel lastige uitwedstrijden trouwens, met onder andere Groningen, Vitesse, Utrecht, Ado, Nac, Roda en psv.
Ik hoop dat het niet regent , maar dat geldt voor alle uitwedstrijden :blush.gif:

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma nov 17, 2008 11:49 am

Zal je zien dat we net in dat soort wedstrijden weer aan het december syndroom gaan werken!

LucaS
Berichten: 53552
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 17, 2008 11:51 am

Ajax moet serieus wat aan het uitwedstrijden syndroom doen. Het lijkt nu even leuk, maar Heracles kwam met enig fortuin tit stand, terwijl de speelwijze bij Twente in de categorie eens maar nooit weer thuishoort
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma nov 17, 2008 11:54 am

Tot aan de winterstop heeft PSV het zwaarder dan wij. Ik vind het belangrijk dat die écht op kansloze achterstand staan, met Kerst. AZ heeft nu de wind in de zeilen; die moeten we gewoon bijhouden en ná de winterstop afschudden (onder meer door het directe duel in de ArenA te winnen).

Gezien het programma moet het mogelijk zijn om dit jaar een echte decembercrisis te vermijden. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik veel vertrouwen heb in AZ - Ajax, want dat heb ik niet. Ik blijf het zeggen: over PSV thuis had ik een goed gevoel, over AZ uit nog altijd niet. Je kúnt daar verliezen, en ik heb het gevoel dat dat ook gaat gebeuren.

Laat onverlet dat er iets aan het groeien is, bij Ajax. Nederlaag in Alkmaar? Niet verzuren, niet kankeren, niet bij de pakken neerzitten, maar gewoon doorgaan.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma nov 17, 2008 11:56 am

Verder moeten we nu ook weer niet doen alsof AZ een wereldploeg heeft, hoor. Middenveld en aanval zijn prima verzorgd, maar die verdediging is ook van matig niveau. Moreno is volgens mij wel een goeie, maar de rest is gewoon subtopniveau.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma nov 17, 2008 12:09 pm

Kowalczyk schreef:Tot aan de winterstop heeft PSV het zwaarder dan wij. Ik vind het belangrijk dat die écht op kansloze achterstand staan, met Kerst.
Precies.

AZ is een wedstrijd die alle kanten op kan gaan, de rest tot de winterstop moet gewoon gewonnen worden. En dan ben ik dik tevreden.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma nov 17, 2008 12:20 pm

Peter schreef:Verder moeten we nu ook weer niet doen alsof AZ een wereldploeg heeft, hoor. Middenveld en aanval zijn prima verzorgd, maar die verdediging is ook van matig niveau. Moreno is volgens mij wel een goeie, maar de rest is gewoon subtopniveau.
Het gaat me niet om de individuele spelers, maar om de opstelsom en het positiespel dat AZ speelt. Dat is hechter, sneller en beter verzorgd dan dat van Ajax. Ajax heeft 10% meer individuele klasse, maar als ploeg voetbalt AZ 20% beter. Dat betekent dat we iets moeten compenseren in Alkmaar.

PSV zit op dit moment in de hoek waar de klappen vallen. Alle 'kantelmomenten' vallen voor hun de verkeerde kant op en ze komen een stuk creativiteit tekort. Ajax is op dit moment domweg beter dan PSV. Maar AZ is weer een stukje beter dan Ajax - en dus zal alle hens aan dek moeten om daar een resultaat te halen.

Maar het kán wel, natuurlijk. Dat zeker.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma nov 17, 2008 12:22 pm

Ajax gaat gewoon winnen in Alkmaar.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma nov 17, 2008 12:23 pm

Nihad, pas je de datum in je onderschrift even aan? :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma nov 17, 2008 12:26 pm

Ajax kan gewoon winnen van AZ, want AZ zonder Dembele en Pelle speelt toch een ander spelletje.. Dat was gisteren tegen vitesse al goed zichtbaar. Ze missen een goed aanspeelpunt voorin om vanuit daar het spel te verlengen richring de velugels of om El hamdioui te lanceren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 17, 2008 12:26 pm

joey schreef:Tja, dat lijkt misschien oneerlijk, maar vergeet niet dat Enoh vroeger ook de nieuwe Zidane (of Roger Milla) wilde worden. Spitsen staan nu eenmaal bovenaan de hiërarchie. Misschien ook niet zo raar, want zij moeten wedstrijden beslissen. Nu KJH en Sulejmani om uiteenlopende redenen niet beschikbaar zijn/waren, komt/kwam in aanvallend opzicht, moet Suarez het doen in aanvallend opzicht. En hij doet het ook, die jongen presteert heel goed en constant.

Over Lindgren: het is bij hem wel érg behoudend allemaal.Hij en Enoh naast elkaar, dat is m.i. een beetje veel van het goede. Gisteren verliep de opbouw weer heel moeizaam. We moeten het in dat opzicht vooral van Vertonghen hebben.
Dat had je mijn niet hoeven te vertellen, van dat oneerlijk en zo.Punt is dat Suarez lekker mag aanklooien, en dat de linie erachter zijn geklooi maar moet zien op te lossen.Vandaar dat voor ook een Enoh veel meer de man van de wedstrijd was als een Urby of Suarez .. en spelers zouden dat in interviews ook best eens meer mogen benadrukken ..

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma nov 17, 2008 12:29 pm

Spijker schreef:Nihad, pas je de datum in je onderschrift even aan? :biggrin.gif:
:smallgrin.gif:
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma nov 17, 2008 12:30 pm

Nihad schreef:
Spijker schreef:Nihad, pas je de datum in je onderschrift even aan? :biggrin.gif:
:smallgrin.gif:
Hij mag er ook gewoon langs hoor. :wink.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma nov 17, 2008 12:36 pm

Huh?
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma nov 17, 2008 12:39 pm

Ajax vernedert PSV in eigen huis AD 18/03/07 & 16/11/08

:ajaxscarf.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma nov 17, 2008 12:42 pm

Sinds wanneer speelt PSV in de Arena?
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma nov 17, 2008 12:44 pm

joey schreef:Sinds wanneer speelt PSV in de Arena?
Je kan die zin op meerdere manieren interpeteren. :hypocrite.gif:
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 17, 2008 12:54 pm

Kowalczyk schreef: Het gaat me niet om de individuele spelers, maar om de opstelsom en het positiespel dat AZ speelt. Dat is hechter, sneller en beter verzorgd dan dat van Ajax. Ajax heeft 10% meer individuele klasse, maar als ploeg voetbalt AZ 20% beter. Dat betekent dat we iets moeten compenseren in Alkmaar.

PSV zit op dit moment in de hoek waar de klappen vallen. Alle 'kantelmomenten' vallen voor hun de verkeerde kant op en ze komen een stuk creativiteit tekort. Ajax is op dit moment domweg beter dan PSV. Maar AZ is weer een stukje beter dan Ajax - en dus zal alle hens aan dek moeten om daar een resultaat te halen.

Maar het kán wel, natuurlijk. Dat zeker.

K.
AZ zit op dit moment op de top van haar kunnen. Zelfs spelers als Holman en Moisander draaien hun wedstrijdjes mee. En toch laten ze in Heerenveen en Arnhem punten liggen. Dus hoe goed zijn ze als Ajax tot de tanden toe bewapend in Alkmaar verschijnt?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » ma nov 17, 2008 12:56 pm

joey schreef: Komt nog bij dat het niveau gisteren heel matig was. Dan steekt een speler er al snel bovenuit.
Dit is wel zo´n dooddoener. Omdat het niveau van Real Madrid heel matig is op dit moment wil dat nog niet zeggen dat Sneijder matig is.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » ma nov 17, 2008 1:11 pm

goodfella schreef:Dus hoe goed zijn ze als Ajax tot de tanden toe bewapend in Alkmaar verschijnt?
We zullen het zien.

Ajax uit is tot dusver een heel ander verhaal dan Ajax thuis. Zie Willem II, zie De Kuip, zie Heracles, zie Twente. Ik ga ervan uit dat AZ uit onze moeilijkste uitwedstrijd tot nu toe wordt, tegen het elftal van een trainer die ik bijzonder hoog acht. En dat betekent automatisch dat de kans op puntenverlies groot is.

Wat ik tot nu toe van AZ heb gezien, vond ik indrukwekkender dan wat ik tot nu toe van Ajax heb gezien. Al denk ik dat we beslist een kans maken als we zo spelen als gisteren.

Maar mijn gevoel zegt dat we daar gaan verliezen. Ik hoop dat ik er finaal naast zit. En geheel los van de uitslag begin ik te geloven in iets moois bij Ajax. Ik zie iets ontstaan.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op ma nov 17, 2008 1:17 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma nov 17, 2008 1:16 pm

Het voordeel is dat Enoh en Sulejmani weer terug zijn, dat geeft Van Basten weer wat meer mogelijkheden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma nov 17, 2008 1:25 pm

Kowalczyk schreef:
goodfella schreef:Dus hoe goed zijn ze als Ajax tot de tanden toe bewapend in Alkmaar verschijnt?
We zullen het zien.

Ajax uit is tot dusver een heel ander verhaal dan Ajax thuis. Zie Willem II, zie De Kuip, zie Heracles, zie Twente. Ik ga ervan uit dat AZ uit onze moeilijkste uitwedstrijd tot nu toe wordt, tegen het elftal van een trainer die ik bijzonder hoog acht. En dat betekent automatisch dat de kans op puntenverlies groot is.

Wat ik tot nu toe van AZ heb gezien, vond ik indrukwekkender dan wat ik tot nu toe van Ajax heb gezien. Al denk ik dat we beslist een kans maken als we zo spelen als gisteren.

Maar mijn gevoel zegt dat we daar gaan verliezen. Ik hoop dat ik er finaal naast zit. En geheel los van de uitslag begin ik te geloven in iets moois bij Ajax. Ik zie iets ontstaan.

K.
AZ is ontegenzeggelijk goed bezig, maar ik vind hun verdediging nog steeds hun achilleshiel. Juist daar kan Ajax schade aanrichten. Voor de rest verwacht ik een Twente-uit opstelling aan Ajax' zijde. Geen rare fratsen, geen ruimtes weggeven en hopen op een dodelijke uitbraak via Suarez of Suljemani. Ik verwacht dat AZ zowiezo rekening gaat houden met die 2, dus dat zou kunnen betekenen dat AZ niet volledig op de aanval gaat spelen.

Plaats reactie