AZ-Ajax 23-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 4:52 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:
Wie was wie zijn man b.v.Ik geloof dat ik nog nooit van van Basten in het inleidings interview praatje heb gehoord hoe hij het tactisch gezien gaat oplossen .. ( iets waarvan ik n.a.v. Joey zijn verhaal een beetje ben op gaan letten ) ..
Tja, je laat natuurlijk vooraf niet in je kaarten kijken. Hij noemde trouwens wel dat Al Hamdaoui in de zone zou worden opgevangen. Maar eens een interview waarin ie zijn algemene voetbalvisie neerlegt, zou ik graag eens zien of lezen. In ieder geval hoeven we dat niet te verwachten na afloop van Az-Ajax. Helaas is het ook nu weer een en al gebakken lucht dat MvB uitbraakt. Zie AN voor de video.
Inderdaad, hij zegt eigenlijk helemaal niks.Dat 1 op 1 verhaal heb je nu ook al tig keer gehoord.Zonder aan de stoelpoten van wie dan ook te zagen, maar het zal toch onderhand tijd worden dat we meer van AJAX gaan zien, meer de invloed van een trainershand.Bij AZ zie je het, bij Nac, bij Groningen en er zijn nog wel meer clubs te vinden.Dit is het spelleke, dit zijn de spelers, en zo blijven we spelen, dat is de visie.Behalve het 4-3-3 systeem ( al is dat veelal op papier ) zie je in het veld maar weinig terug wat invulling van de spelers betreft.Het blijft, ondanks die opstelling toch veelal bal naar de voorhoede en de eensmans aktie gaat beginnen.

Natuurlijk, er wordt wat meer de bal rond geschoven, zonder nu direct er een patroon in te zien.En natuurlijk we zien zo af en toe een lange bal die aankomt.Maar combinaties zoals je bij de andere ploegen ziet, weinig tot niks.Het kan, slecht spelen, maar toch een idee laten zien in het spel, patronen, een oplossing van wat te doen als er op een bepaalde manier op onze achterhoede druk wordt gezet.Wie wat moet doen, voor mij part is er maar een speler die dan vrijgespeeld moet gaan worden.Dat kun je trainen.

Driehoekjes op het veld ?, waar altijd een vrij aanspeelpunt te vinden is ?.Kennedy die naar binnen trekt, Urby die naar binnen trekt, en als er nu ook maar iemand is die buiten om gaat , nog steeds niet.

En wat is de toekomst ?, zodadelijk gaat er eentje weg, Suarez, KJH.Bak met geld, worden we kampioen, niet door de hand van, maar gewoon om dat het geld er voor zorgt dat we aan het einde van de rit net dat effe meer kwaliteit hebben, net dat effe meer spelers hebben in de breedte, terwijl je met een elftal wat een klein beetje meer gogme, voetbalinteligentie en patronen echt met twee vingers in de neus kampioen kan worden.Moet worden.Dan kun je worden naar europa toe, zonder de illusie te hebben dat we in de top mee zouden kunnen doen.Beetje middenmoot zou al meer dan zat zijn.

Maar goed, kwa positie mag je natuurlijk niet mopperen.Dat had je er ook nog bij kunnen krijgen.

Afijn, voor degene die weer het gevoel hadden dat we voor de zoveelste keer de goede weg ingeslagen hadden na Psv .. dus niet .. beetje terugval kan, maasr vandaag was het weer een echte baggerpot van AJAX ..

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo nov 23, 2008 5:06 pm

goodfella schreef:En net als Lucas kan ik niet wachten totdat er een centrumspits terugkeert. Hetzij Huntelaar of Cvitanich.
Ik vraag me af of het daarom wel gaat bij Lucas. Hij is vooral nogal gepikeerd dat er hier enkele AT-ers KJH het aanvalsspel van Ajax vinden frustreren en alles afwentelen op de heilige Suarez. Voor mijzelf gesproken: over frustreren heb ik het nooit gehad bij KJH. Er zijn wel veel nadelen bij KJH te vinden en ik denk dat Ajax met een beweeglijker en snellere spits voorin beter af is, naast Sulejmani en Suarez. Dan zijn meer positiewisselingen mogelijk, zit er veel meer dynamiek en beweging voorin en valt je aanvalsspel veel moeilijker te verdedigen. Maar dan moet je aanvoer en aansluiting naar voren natuurlijk wel in orde zijn. Az gaf daar vanmiddag een goed voorbeeld van, hoe dat werkt. Ik ben zelf heel benieuwd hoe Cvitanich het gaat doen op zijn eigen vertrouwde plekkie.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 5:13 pm

Zuidema schreef:
goodfella schreef:En net als Lucas kan ik niet wachten totdat er een centrumspits terugkeert. Hetzij Huntelaar of Cvitanich.
Ik vraag me af of het daarom wel gaat bij Lucas. Hij is vooral nogal gepikeerd dat er hier enkele AT-ers KJH het aanvalsspel van Ajax vinden frustreren en alles afwentelen op de heilige Suarez. Voor mijzelf gesproken: over frustreren heb ik het nooit gehad bij KJH. Er zijn wel veel nadelen bij KJH te vinden en ik denk dat Ajax met een beweeglijker en snellere spits voorin beter af is, naast Sulejmani en Suarez. Dan zijn meer positiewisselingen mogelijk, zit er veel meer dynamiek en beweging voorin en valt je aanvalsspel veel moeilijker te verdedigen. Maar dan moet je aanvoer en aansluiting naar voren natuurlijk wel in orde zijn. Az gaf daar vanmiddag een goed voorbeeld van, hoe dat werkt. Ik ben zelf heel benieuwd hoe Cvitanich het gaat doen op zijn eigen vertrouwde plekkie.
Punt is dat het verschil tussen de beweeglijkheid van KJH en de rest van de Teletubbies niet zo groot is als sommige hier neer pennen ..

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo nov 23, 2008 5:15 pm

Joh, dit weekend was stuivertje wisselen. Az moet vrijdag naar Groningen, Nac speelt ook uit en Ajax mag thuis tegen Utrecht. Het zal me weinig verbazen als we na zondag weer bovenaan staan.

En joey, niemand hier zat op een wolk hoor. Wij hopen alleen niet dat Ajax zo zal falen als jij elke week doet. Dat is het grote verschil.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo nov 23, 2008 5:18 pm

AfbeeldingIk dacht bij de kans van Sno dat deze geblokt werd door az, maar Gabri stond in de weg. Gabri loopt ook altijd op de verkeerde positie :666.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo nov 23, 2008 5:22 pm

El Clavo schreef:Joh, dit weekend was stuivertje wisselen. Az moet vrijdag naar Groningen, Nac speelt ook uit en Ajax mag thuis tegen Utrecht. Het zal me weinig verbazen als we na zondag weer bovenaan staan.
Nee, mij ook niet. En het verbaast me ook niet dat het vandaag (weer) slecht was. Wisselvalligheid hoort bij het groeiproces.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 5:24 pm

Jöhnk schreef:
El Clavo schreef:Joh, dit weekend was stuivertje wisselen. Az moet vrijdag naar Groningen, Nac speelt ook uit en Ajax mag thuis tegen Utrecht. Het zal me weinig verbazen als we na zondag weer bovenaan staan.
Nee, mij ook niet. En het verbaast me ook niet dat het vandaag (weer) slecht was. Wisselvalligheid hoort bij het groeiproces.
.. dat is een OPEN deur ..

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo nov 23, 2008 5:27 pm

Dit is nou typisch een dag waarbij ik denk 'was ik maar gewoon in m'n nest blijven liggen'.

Lekker, twee uur lang sneeuw in je gezicht krijgen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 5:34 pm

Thijs schreef:Dit is nou typisch een dag waarbij ik denk 'was ik maar gewoon in m'n nest blijven liggen'.

Lekker, twee uur lang sneeuw in je gezicht krijgen.
Goh, heb jij sneeuw in je gezicht gehad .. :aai.gif: :smallgrin.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 23, 2008 5:43 pm

AJAX heeft nog geen 1 goede uitwedstrijd gespeeld.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » zo nov 23, 2008 5:50 pm

goodfella schreef:Joey is weer helemaal gelukkig.
Hij heeft weer voorraad voor de rest van de week. Ajax verliest een potje bij AZ uit, kan gebeuren, je verliest nu eenmaal een x-aantal wedstrijden in een seizoen maar Joey maakt er weer een Balkan-drama van, leeft ie voor. :ajaxsmiley.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 23, 2008 5:51 pm

Iedereen die vuistdiep in Marco zit, reageert zich af op Joey.. :biggrin.gif:

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 23, 2008 5:56 pm

Je kan wel gaan lachen, maar het is gewoon triest dat je in dit soort wedstrijden niet laat zien dat je de beste bent. Het wordt weer een kampioen van de armoede, want ik heb geen grandioze ploeg gezien. De ploeg die het meest imponeert is FC Twente(!), maar die boekt onvoldoende resultaat.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo nov 23, 2008 5:58 pm

Vedette-10- schreef:Je kan wel gaan lachen, maar het is gewoon triest dat je in dit soort wedstrijden niet laat zien dat je de beste bent. Het wordt weer een kampioen van de armoede, want ik heb geen grandioze ploeg gezien. De ploeg die het meest imponeert is FC Twente(!), maar die boekt onvoldoende resultaat.
Twente verloor ook gewoon kansloos met 3-0 in Alkmaar.

Ik had deze nederlaag wel ingecalculeerd hoor. De rest van de wedstrijden tot de winterstop (competitie) gaan we gewoon winnen.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo nov 23, 2008 6:01 pm

brigade zuid schreef:Iedereen die vuistdiep in Marco zit, reageert zich af op Joey.. :biggrin.gif:
Lekker blij doen, want Ajax heeft verloren en dus weer massaal reageren. Dat zijn kakkerlakkentrekjes.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo nov 23, 2008 6:05 pm

Thijs schreef:Ik had deze nederlaag wel ingecalculeerd hoor. De rest van de wedstrijden tot de winterstop (competitie) gaan we gewoon winnen.
Same here.

Ik vond het bovendien niet zo 'kansloos' als overal wordt beweerd. Ajax had in de eerste helft twee beste kansen (Suárez, met name) en had óók gewoon kunnen scoren in de eerste helft. Balbezit, schoten op doel, schietpogingen; het was allemaal redelijk in evenwicht.

In de tweede helft maakte AZ het verschil: die tweede goal was weergaloos en daarna speelden ze ons een kwartier zoek. Daarna richtte Ajax zich weer wat op, maar er werd niets gecreëerd. Daarom won AZ uiteindelijk verdiend, maar ik vond het geen eenzijdig duel - en al helemaal niet 'makkelijk' voor AZ.

We hebben verloren van een betere ploeg, die gewoon een stapje verder is dan Ajax, als elftal. Dat kan gebeuren. geen schande. Laten we onszelf geen crisis aanpraten en de draad weer oppikken. AZ heeft van ons gewonnen in Alkmaar; misschien winnen wij na de winterstop wel van hun, in de ArenA. Als we tot de winterstop geen domme fouten meer maken, liggen we wat mij betreft op koers en is er een heel aardige opmars ingezet met een aan alle kanten door blessures geteisterde ploeg.

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo nov 23, 2008 6:12 pm

Thijs schreef:
Vedette-10- schreef:Je kan wel gaan lachen, maar het is gewoon triest dat je in dit soort wedstrijden niet laat zien dat je de beste bent. Het wordt weer een kampioen van de armoede, want ik heb geen grandioze ploeg gezien. De ploeg die het meest imponeert is FC Twente(!), maar die boekt onvoldoende resultaat.
Twente verloor ook gewoon kansloos met 3-0 in Alkmaar.

Ik had deze nederlaag wel ingecalculeerd hoor. De rest van de wedstrijden tot de winterstop (competitie) gaan we gewoon winnen.
Daarom vond ik het raar dat Van Basten weer opnieuw het wiel wilde uitvinden. Je bent in uitwedstrijden zwak, waarom hanteer je dan geen strijdwijze zoals je die tegen Twente uitvoerde?

Misschien afzichtelijk voetbal, maar je schraapt de puntjes wel binnen. Pas als Ajax als een huis staat, kan je in uitwedstrijden ook vol op de aanval.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo nov 23, 2008 6:22 pm

Is ook niet echt 'des Ajax' natuurlijk..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 23, 2008 6:30 pm

Zelde systeem hoor, dezelfde instelling ook.
Alleen stond Vermaelen centraal en Vertonghen links, Suarez speelt voor Huntelaar, Enoh voor Gabri, Sulejmani voor Siem de Jong en Kennedy vanaf het begin ipv Martina.

Ook toen wou Ajax best het inititief in handen hebben, maar Twentes' spel was gewoon overdonderend in de tweede helft. AZ liet het initiatief aan Ajax, waar Ajax alweer er niet goed raad mee wist. Ondertussen kon AZ rustig de juiste aanvalsmomenten afwachten en speelden ze doelgerichter. Tegen Twente had het stuivertje net als vandaag de verkeerde kant op kunnen vallen, alleen zij waren minder effectief dan ons.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 6:38 pm

Ik denk dat ik dat voortaan ook maar ga doen.Voor de wedstrijd niks zeggen en na de wedstrijd roepen dat ik het verlies toch wel ingecalculeerd had ..

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Bericht door M.. » zo nov 23, 2008 6:42 pm

Je mag een verlies alleen maar incalculeren als je het hier ook roept ofzo?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo nov 23, 2008 6:45 pm

Wie had hier een galavoorstelling verwacht dan? Okay, ik geef toe dat ik Ajax iets beter had verwacht dan wat ze vandaag hebben laten zien maar ik had er vooraf gewoon weinig fiducie in. Niet eens om het ene systeem of het ander, gewoon een voorgevoel. Koud, guur, sneeuw. Wordt niks.

Ik calculeer voor a.s. donderdag ook een nederlaag in trouwens, verder reken ik op louterrrrrr overwinningen in 2008.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58901
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo nov 23, 2008 7:00 pm

M schreef:Je mag een verlies alleen maar incalculeren als je het hier ook roept ofzo?
.. er staat dat ik dat voortaan ook maar ga doen, wat jij doet moet jij weten .. overgens als we het allemaal doen, is misschien wel leuker, dan kunnen we de voorbeschouwing van zo'n wedstrijd overslaan en ons na de wedstrijden beperken tot IK had deze verliespartij toch wel ingecalculeerd, of IK had deze winstpartij toch wel ingecalculeerd ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo nov 23, 2008 7:10 pm

Thijs schreef:Wie had hier een galavoorstelling verwacht dan? Okay, ik geef toe dat ik Ajax iets beter had verwacht dan wat ze vandaag hebben laten zien maar ik had er vooraf gewoon weinig fiducie in. Niet eens om het ene systeem of het ander, gewoon een voorgevoel. Koud, guur, sneeuw. Wordt niks.
Tja dat is toch triest.. oh het sneeuwt... zal wel niks met AJAX worden.. H'veen uit... oh het regent... na zal wel niks met AJAX worden.. het zijn toch geen doetjes ofzo.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo nov 23, 2008 8:11 pm

Daar ligt het ook niet aan. Het ligt eraan dat initiatief nemen in de wedstrijd kwellend werkt voor Ajax, terwijl het juist een wapen hoort te zijn. Je hebt dus geen houvast aan het veldspel, je speelt meer reactievoetbal. En als je dan ook nog is niet de duels wint dan lijken het eersteklas prutsers.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op zo nov 23, 2008 8:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie