AZ-Ajax 23-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma nov 24, 2008 3:02 pm

Had ie ook gezegd wanneer je zou stoppen met je zielige opmerkingen?

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » ma nov 24, 2008 3:12 pm

Toppie schreef:Ik heb net contact gehad met Pelleboer , Volendam uit Sneeuw en de Graafschap regen. :blush.gif:
Ga je die grap nog vaak maken?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma nov 24, 2008 3:14 pm

joey schreef:Sulejmani brengt niets op 10. Ik vind het toch jammer dat De Jong thuis op de bank zit. We missen duidelijk een verbindingsman.

Verdiende voorsprong voor AZ. Ik hoop dat Ajax in de tweede helft meer brengt, want dit was niet veel.
De Jong heeft als 10 vaker gespeeld als Perez dan als een echte verbindingsman. Als halfspeler vond ik hem in dat opzicht meer brengen.

Ik zette na Ajax-PSV al m'n twijfels bij Suárez als centrumspits en ik kan er nog altijd niet laaiend enthousiast over worden. Gisteren was hij bovendien niet topfit en sloeg hij Kennedy wel heel opzichtig twee keer over. Daarnaast had een echte centrumspits die voorzet van Sulejmani natuurlijk ingekopt in plaats van hem met een of andere gare karatetrap binnen te werken.

Die penalty vond ik overigens wel terecht. Enoh was wat ongelukkig (hij had de bal bijna), maar het was vooral een domme overtreding, met nog twee man tussen El Hamdaoui en de goal in.
joey schreef:Voor de opbouw van achteruit en de omschakeling heb je weinig aan Aissati. Aissati moet het doel zien.

Van de huidige selectie komt Siem de Jong nog het meest in de buurt. Maar in hem ziet Van Basten het blijkbaar niet zitten.
Aissati wil juist dolgraag vanuit de verdediging aangespeeld worden. Is ook een jongen die in de dekking aangespeeld kan worden, dus daarmee ontlast je de ploeg flink.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma nov 24, 2008 3:20 pm

Gelukkig een meestander in de kwestie Aissati in Thomas!
Face your fears and live your dreams, No Fear

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma nov 24, 2008 3:29 pm

Aissati krijgt een ongelofelijk zware last te dragen: de taak als spelmaker. Het is geen vanzelfsprekendheid dat hij Ajax gaat dragen, hij is namelijk nog jong en nog lang niet volledig ontwikkeld. Maar het zou een verlossing zijn voor de ploeg om zo'n soort medespeler te hebben, hij wordt absoluut gemist.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 24, 2008 3:38 pm

Aissati krijgt als hij eenmaal fit is ongetwijfeld de kans in het eerste. De tien positie is de positie waarop van Basten het langst aan het zoeken is en nog niet heeft gevonden
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma nov 24, 2008 3:52 pm

LucaS schreef:Aissati krijgt als hij eenmaal fit is ongetwijfeld de kans in het eerste. De tien positie is de positie waarop van Basten het langst aan het zoeken is en nog niet heeft gevonden
Ik weet niet of hij daar zo lang naar aan het zoeken is geweest. Citaten helpen in dit geval niet, want volgens mij is er voor iedere oplossing wel een citaat van hem te vinden: één verdediger erbij, twee verdedigers erbij, de selectie is rond heeft hij misschien ook wel gezegd.

Feit blijft dat Aissati toen hij wel fit was niet in de basis stond.

MvB tactisch afgetroefd, omdat LvG de bal naar de spitsen eruit haalde? Deed hij jaren geleden al, tegen RM uit lukte dat fantastisch!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 24, 2008 3:58 pm

Al naar gelang de tegenstander, legt van Basten inderdaad de accenten anders. Daarnaast heeft hij spelers op bepaalde posities uitgeprobeerd, waarbij ik het idee heb dat hij zijn ideale tien nog niet heeft gevonden.

Volgens mij is Aissati alleen de eerste competitiewedstrijd fit geweest

Twee verdedigers erbij? Ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin met 6 verdedigers (in de verdediging) werd gespeeld
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma nov 24, 2008 4:02 pm

Eens met Lucas. De '10' heeft hij nog altijd niet gevonden, want daar hebben serieus al wel 10 spelers gespeeld. Marco van Basten is nog steeds zoekende. Het wordt alleen wel een keer tijd dat hij gewoon de poppetjes op de logische positie neerzet. Hij legt de accenten niet zozeer anders, maar wisselt ook continu van speler (en positie). Nogal wiedes dat AZ verder is, want automatismes zijn er niet.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 24, 2008 4:10 pm

Mwa, als iedereen fit is, staat dit volgens mij redelijk vast:

---------------------Steek--------------------------
Wiel---------Oleguer---Vermaelen---Vertonghen
--Enoh----------------------------------Lindgren--
---------------------???????------------------------
Suarez-----------------------------------Sulejmani
-------------------Huntelaar------------------------

Veel van de verschuivingen die plaatsvonden, waren vanwege blessures. Waarbij Vertonghen en Vermaelen van plaats kunnen wisselen. Volgens mij zijn dit spelers die vrijwel zeker opgesteld worden/onomstreden zijn in de basis als ze fit zijn
Van Basten heeft veel met spelers geschoven om maar die tienpositie in te vullen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » ma nov 24, 2008 4:22 pm

Ik mis Urby trouwens in die opstelling, Luuk. Wat jou betreft nog steeds op 10?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma nov 24, 2008 4:22 pm

Owh, zijn we nu al bij Aissati aangeland ?.Mag die zodadelijk in een als loszand aan elkaar hangend elftal de boel proberen op de rails trekken.

Wat zou de zaakwaarnemer van Urby voor de wedstrijd tegen hem hebben gezegt " Jongen iedereen kan zien dat jij bij Real Madrid thuis hoort ".Steeds het zelfde liedje.

Tijdje geleden, ik weet niet meer bij welke wedstrijd hetwas riep van Basten nog, op de vrag waarom Rommedahl bij de selectie zit voor deze wedstrijd, dat, mocht AJAX op voorsprong komen dan Rommedahl een goede wissel zou kunnen zijn met zijn snelheid.

Zonder op de kwaliteiten van Rommedahl in te gaan, dacht ik, ja dat klinkt logisch.En nogmaals het gaat om het idee erachter.Niet om Rommedahl zelf.Snelle jongen, die zo af en toe in het verleden ook liet zien dat hij die rol kon vervullen.M.a.w., ondanks de beperkingen van Rommedahl had men er ( al ligt het nog zo voor de hand ) over nagedacht.

Wat was de visie van van Basten gisteren ?.Waaruit kon je opmaken dat het elftal met een bepaald idee het veld was ingestuurd ?.Zoek de flanken zo veel mogelijk op.Of juist niet.Vlug omschakelen bij balverlies van AZ, met als patroon speler x of y die dan als in/doorschuivende regelneef fungeert ( zoals Joey ook al aangeeft met De Boer ).Zakken we diep terug, laten AZ komen en proberen er met een snelle aktie uit te komen.Wat ?.

Bij AZ zag je dat op het moment dat Vertonghen of Vermaelen de bal kregen men er meteen opdook.Bij Urby precies het zelfde.Waarom, want je mag toch aannemen dat de TD dat ook voorziet een aantal scenario's van wat de tegenstander zal gaan doen, wordt daar niet op gereageerd.Diep gaan van Schaars, de Zeeuw.

Op welke zwakke schakel, en aan welke kant van AZ zou er druk moeten worden gezet bij balbezit.

Niks van dat alles terug te zien ..
Laatst gewijzigd door 999 op ma nov 24, 2008 10:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma nov 24, 2008 4:31 pm

Zuidema schreef:Ik mis Urby trouwens in die opstelling, Luuk. Wat jou betreft nog steeds op 10?
Ik vind Urby na Aissati de beste optie op tien. Wat ook nog zou kunnen is Lindgren eruit, Vertonghen naar linksmidden en Emanuelson back. Dat zou mijn voorkeur hebben. Maar de opstelling die ik neerzette is de plaats van de basisspelers zoals ik denk dat van Basten zou kiezen als iedereen fit is, en hij een goede oplossing voor de tienpositie heeft
I think I lost my fucking headache

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma nov 24, 2008 4:33 pm

LucaS schreef:Mwa, als iedereen fit is, staat dit volgens mij redelijk vast:

---------------------Steek--------------------------
Wiel---------Oleguer---Vermaelen---Vertonghen
--Enoh----------------------------------Lindgren--
---------------------???????------------------------
Suarez-----------------------------------Sulejmani
-------------------Huntelaar------------------------

Veel van de verschuivingen die plaatsvonden, waren vanwege blessures. Waarbij Vertonghen en Vermaelen van plaats kunnen wisselen. Volgens mij zijn dit spelers die vrijwel zeker opgesteld worden/onomstreden zijn in de basis als ze fit zijn
Van Basten heeft veel met spelers geschoven om maar die tienpositie in te vullen
Niet geheel mee eens, ik zie hier meer in:

Code: Selecteer alles

Sulejmani - KJH - Suarez
------------- Aissati ------
Vertonghen ------- Enoh
--------------------------
Urby - Vermaelen - Oleguer - Wiel
----- Stekelenburg --------
Face your fears and live your dreams, No Fear

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma nov 24, 2008 4:34 pm

Vedette-10- schreef:Aissati krijgt een ongelofelijk zware last te dragen: de taak als spelmaker. Het is geen vanzelfsprekendheid dat hij Ajax gaat dragen, hij is namelijk nog jong en nog lang niet volledig ontwikkeld. Maar het zou een verlossing zijn voor de ploeg om zo'n soort medespeler te hebben, hij wordt absoluut gemist.
Tot nu toe is Aisattie vooral geblesseerd en de keren dat hij in het nieuws komt is het vooral mokkend, zowel bij psv als bij Ajax.

Aisattie was een goedkoop kansje, maar ik moet nog maar zien of hij het kan bolwerken.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma nov 24, 2008 4:37 pm

Moet maar eerst zien of van Basten het wel in hem ziet zitten.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma nov 24, 2008 4:37 pm

LucaS schreef:Aissati krijgt als hij eenmaal fit is ongetwijfeld de kans in het eerste. De tien positie is de positie waarop van Basten het langst aan het zoeken is en nog niet heeft gevonden
Dat hoop ik dus wel. Ik vond het vreemd dat hij tegen Willem II buiten de ploeg werd gelaten ivm de "fysiek sterke tegenstander". Terwijl Willem II een van de meest "voetballende" ploegen van de eredivisie is.

Een Aissati in de vorm van zijn periode bij Twente... :onfire.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma nov 24, 2008 4:54 pm

pppfff
Twee verdedigers erbij? Ik kan me geen wedstrijd herinneren waarin met 6 verdedigers (in de verdediging) werd gespeeld
De tijd dat hij op zoek was naar een tien, die tijd begon in april? juli? Hij heeft vanaf juli alles te vertellen en ook misschien ook wel gezegd dat hij twee verdedigers erbij wilde of na Oleguer nog een verdediger erbij. Ik herinner me wel zoiets.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma nov 24, 2008 5:16 pm

En zondag gaat Az in Groningen de kuikenbak in er wint Ajax van Utrecht waarna we weer bovenaan staan. Maar laat dat het zeuren en zaniken verder niet verstoren hoor kinders. :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma nov 24, 2008 5:19 pm

InnerHarbour schreef:En zondag gaat Az in Groningen de kuikenbak in er wint Ajax van Utrecht waarna we weer bovenaan staan. Maar laat dat het zeuren en zaniken verder niet verstoren hoor kinders. :ajaxsmiley.gif:
:confused.gif: Vrijdag kindeke :aai.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma nov 24, 2008 5:21 pm

Keur ik ook goed :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » ma nov 24, 2008 5:33 pm

overigens vind ik Lindgren tegenvallen op dit moment

Bij de 2-0 van AZ werd hij kinderlijk voorbijgelopen waarna de voorzet de 2-0 inluidde.
Vorige keer tegen PSV had hij ook al zo'n actie waarbij Koevermans hem zomaar voorbijliep in het 16 meter gebied.


De opstelling van Lucas bevalt me dan wel waarbij ik lindgren vervang door urbi en centraal op het middenveld enoh.
---------------------Steek--------------------------
Wiel---------Oleguer---Vertonghen----Vermaelen
------Gabri--------------------------Urbi------
---------------------Enoh------------------------
Suarez-----------------------------------Sulejmani
-------------------Huntelaar------------------------
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » ma nov 24, 2008 5:40 pm

elliquido schreef: De opstelling van Lucas bevalt me dan wel waarbij ik lindgren vervang door urbi en centraal op het middenveld enoh.
---------------------Steek--------------------------
Wiel---------Oleguer---Vertonghen----Vermaelen
------Gabri--------------------------Urbi------
---------------------Enoh------------------------
Suarez-----------------------------------Sulejmani
-------------------Huntelaar------------------------
Dit bevalt me ook wel, moet je kampioen mee worden. Lindgren is op het moment een angsthaas die niks toevoegt. Urbi doet op die plek het minst kwaad en Vertonghen vind ik centraal heel erg leuk spelen. Mail het even naar [email protected]. :smartass.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » ma nov 24, 2008 5:55 pm

Enoh op 10? :confused.gif:
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13356
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma nov 24, 2008 6:17 pm

---------------------Steek--------------------------
Wiel---------------Oleguer-------Vermaelen-----
------------------Vertonghen----------------------
------Enoh--------------------------Urbi-----------
---------------------Aissati------------------------
Suarez-----------------------------------Sulejmani
-------------------Huntelaar------------------------
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie