AJAX - MSK Zilina 6-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr nov 07, 2008 7:20 pm

Marillion, met enkel mazzel weet je de nul niet te houden. Tuurlijk had NEC een pingel moeten krijgen en kreeg Zomer uit een corner een kopkans. En ook Zilina schoot gisteren 5 x op doel. Om dan tot de conclusie te komen dat de verdediging lek is, vind ik vreemd. Immers, je tegenstander krijgt altijd een kans, dat is een zekerheid.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr nov 07, 2008 7:44 pm

Ik zeg toch ook dat er progressie is?

Alleen ben ik nog niet zo enthousiast. Daarvoor zie ik nog geen aanleiding. Maar zoals ik al zei. Een serie als deze hebben we vorig jaar volgens mij niet eens weten te benaderen.
Nil volentibus arduum

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr nov 07, 2008 7:54 pm

Ik zeg ook niet dat je het niet hebt gezegd.

Uiteraad wil ik ook tegen Sparta weer een bevestiging zien, maar als wederom de nul wordt gehouden dan geeft dat een prettig gevoel.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 07, 2008 8:11 pm

Peter schreef:
joey schreef:Misschien, maar het blijft treurig.

Eén verdediger lijkt me overigens niet genoeg. We hebben achterin niet veel soeps lopen.
Ik zou zelfs 3 nieuwe halen. Een mandekker, een inschuivende verdediger (die ook op links kan) en een rechtsback. Voor de rest hoef je dan helemaal niets te halen, namelijk.
Dus jij wil Vermaelen en Oleguer/Van der Wiel ook vervangen? Ik denk dat Van der Wiel en ook Van Rhijn de rol van opbouwende verdediger de komende jaren wel op zich kunnen nemen.
Zuidema schreef:
Thomas schreef:
Ik hoor ook bij het gezelschap die dat vindt. Je ziet dat het positiespel en de verdedigende organisatie beter wordt. Gisteren zag je echter ook weer dat een aantal spelers er in technisch opzicht geen gebruik van weet te maken. Ajax had met Oleguer, Vermaelen, Gabri en Lindgren veel teveel laffe spelers in de as. Vooral dat was het probleem. Natuurlijk lag het tempo laag, maar er waren regelmatig genoeg aanspeelmogelijkheden naar voren die totaal niet gebruikt werden. Erg irritant.
Precies. Om je dood te ergeren. Zo wordt het nooit wat en blijf je ploegvoetbal spelen.
Maar goed, zet Enoh op de plek van Gabri, Vertonghen weer op linkshalf, Emanuelson linksback, Sulejmani linksvoor, Van der Wiel centraal en Aissati op 10 en je hebt wel weer een ploeg die tot goed voetbal in staat moet zijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr nov 07, 2008 8:18 pm

Ik wil wel eens zien of MvB zo gaat spelen, Thomas. Voor mij is er namelijk geen touw meer aan vast te knopen.

Van Rhijn ken ik niet en zit voorlopig nog niet bij de selectie. Vermaelen en Oleguer vind ik niet goed genoeg en vdWiel moet gewoon de concurrentie aan gaan. Als je volgend jaar kampioen wil worden en in de CL (hopelijk halen we die) een potje wil breken, dan moet je zorgen dat je verdediging op orde is. Schilder en Silva tegen jongens als Ronaldo of Messi wordt lachwekkend. 3 verdedigers inderdaad. Uiteindelijk zou je dus met NIEUW-WIEL-NIEUW-NIEUW kunnen spelen. Geen enkel probleem.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr nov 07, 2008 8:44 pm

Waarom is er geen touw meer aan vast te knopen? Het grootste gedeelte van het elftal is al een paar weken hetzelfde. Alleen blessures gooien hier en daar roet in het eten. Volgens mij verwar je Van Basten met Stevens.

En ook een nieuwe linksback? We hebben Emanuelson en Vertonghen die er kunnen spelen. De prioriteit ligt dus elders. Ik zou hier redelijk tevreden mee zijn:

Emanuelson
Vertonghen
Vermaelen
Lindgren
Toptalent als mandekker
Van der Wiel
Oleguer
Eventuele tweede aankoop voor het geval Van Rhijn nog niet kan aanhaken

Het mooiste was natuurlijk geweest als er in plaats van Oleguer al een echt goede verdediger was gekomen, maar dat is helaas niet meer mogelijk.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr nov 07, 2008 8:56 pm

Thomas schreef:Waarom is er geen touw meer aan vast te knopen? Het grootste gedeelte van het elftal is al een paar weken hetzelfde. Alleen blessures gooien hier en daar roet in het eten. Volgens mij verwar je Van Basten met Stevens.
Gehannes met Gabri, die werd gewisseld. Oftewel het blok met Vertonghen-Lindgren-Gabri en dan concluderen dat er te weinig voetbal in zit. Wie is onze nummer 10 nu? Is Oleguer nu een back of een centrale verdediger? Wat doet hij in hemelsnaam met Cvitanich? De revival van een Kennedy, terwijl Martina nog een basisplek had tegen Twente. Blessures? Laten we het hopen, want dan moet hij Aissati, Sulejmani en Enoh dus inpassen. Ik zie namelijk wel dezelfde 11 namen als dat jij ziet. Nu vBasten nog.

Thomas schreef: En ook een nieuwe linksback? We hebben Emanuelson en Vertonghen die er kunnen spelen. De prioriteit ligt dus elders. Ik zou hier redelijk tevreden mee zijn:

Emanuelson
Vertonghen
Vermaelen
Lindgren
Toptalent als mandekker
Van der Wiel
Oleguer
Eventuele tweede aankoop voor het geval Van Rhijn nog niet kan aanhaken

Het mooiste was natuurlijk geweest als er in plaats van Oleguer al een echt goede verdediger was gekomen, maar dat is helaas niet meer mogelijk.
Vertonghen is beter als linkshalf. Urby is een optie, maar een sterke echte linksback zou wel lekker zijn. Let wel dat ik een multifuncti verdediger wil en dus op zoek ben naar een cv en een lb. Wel iemand met kwaliteiten, dus geen Brèchetje. Rechtsback hebben we niemand die voldoet en een mandekker is ook niet aanwezig.

Hoe ziet het er dan zo uit:

-nieuw1-Wiel-nieuw2-nieuw3-
-Wiel-Oleguer-nieuw3-Urby.

Vermaelen, Schilder, Silva en Ogararu wuiven we weg.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » vr nov 07, 2008 9:51 pm

LucaS schreef: Eens met Peter, Ajax probeert van achteruit op te bouwen en via positiespel kansen te scheppen. Het gaat inderdaad vaak in een te laag tempo, en dan krijg je al snel het idee dat er een beetje doelloos wordt rondgetikt. Dat is trouwens niet de eerste keer dit seizoen, dat er geprobeerd wordt zonder lange bal te spelen, zoals Johnk en ik volgens mij al een paar keer zeiden bij voorgaande wedstrijden (en weggehoond werden). Daar komen de terugspeelballen ook deels vandaan, in principe haat ik veel terugspelen, maar gisteren zat er wel een idee achter. Op het moment dat verdedigers onder druk werden gezet en er geen oplossen naar voren was (of als ze die niet zagen), ging de bal terug en boden de verdedigers zich onmiddellijk weer aan bij Vermeer om een nieuwe poging tot opbouw van achteruit te wagen. Het gaat nog niet soepel, maar de idee is er wel in ieder geval.
Zuinig zijn op balbezit, eventueel met terugspeelballen en inschakelen van Vermeer is prima, maar dat kon ook makkelijk gisteren doordat de tegenstander massaal inzakte en totaal geen druk naar voren gaf. Dan kan je de bal rustig naar elkaar rondspelen achterin.
De kunst is om de bal ook soepel rond te laten gaan als de tegenstander wel druk naar voren geeft. Aston Villa deed dat 2 weken geleden en Twente ook vorig weekend en toen grossierden we in balverlies en lange halen naar voren.
Wat ook uitermate pijnlijk was gisteren waren de enorme gaten die er vielen op het middenveld in de 2e helft. Tegenstanders die te ruim gedekt werden, verdedigers die niet doordekten. Ongelooflijk zoveel kansen we weg gaven.
Hoop in ieder geval dat Lindgren uit het elftal verdwijnt. Hij bevalt me niet als middenvelder. Vorig seizoen vond ik hem heel sterk in de playoff tegen Twente, maar dat was als centrale verdediger.
Verder zie ik het liefst Vertonghen in de punt naar achteren op het middenveld. Hij kan het spel goed verdelen, heeft een goede crossbal. Gabri rechts en Siem de Jong op links. De Jong komt op 10 niet echt uit de verf, maar denk dat linkshalf meer zijn plek is. Dan kan hij met zijn loopacties achter Huntelaar verschijnen ipv dat hij er al staat.
Voorin van links naar rechts: Suarez-Huntelaar-Kennedy.
Suarez op 10 vind ik in ieder geval niks. Hij verdedigt zelden mee, dus dan krijg je een soort kamikazevoetbal zoals gisteren in de 2e helft. Zelf weliswaar kansen creeeren, maar ook de ene naar de andere kans weggeven. Of te wel: geen controle

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za nov 08, 2008 9:16 am

Ik vond niet dat Ajax echt kansen heeft weggegeven donderdag. Een paar kansen op een afstandschot, kan ook knap gevaarlijk zijn, maar over het algemeen krijg je uit dat soort situaties niet heel veel doelpunten tegen
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » za nov 08, 2008 9:49 am

Inderdaad zeg. Alsof Zilina ongelofelijk veel kansen kreeg. Alsof Zilina uberhaupt kansen kreeg. Wat een lachwekkende opmerking.

:smallgrin.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 08, 2008 1:36 pm

LucaS schreef:Jammer dat Suarez gisteren weer als een krant speelde.
Mwah, dat is je held niet met je eens:

Van Basten tevreden over andere rol Suárez

Marco van Basten gebruikt Luis Suárez tijdens de wedstrijd tegen Sparta wellicht opnieuw als schaduwspits. Hij is tevreden over de wijze waarop Suárez donderdagavond in de tweede helft tegen MSK Zilina vlak achter Klaas-Jan Huntelaar speelde. "Luis zorgde op die positie voor veel creativiteit. Hij was ook gevaarlijk naar het doel toe," aldus Van Basten.
AN

Ben overigens geen voorstander van een pure aanvaller op 10.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 08, 2008 1:39 pm

Nee, ik ook niet. Tegen sterke tegenstanders is dat zelfmoord.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za nov 08, 2008 2:08 pm

Van Basten is niet mijn held. Er is genoeg kritiek op van Basten mogelijk, alleen het supernegatieve hier vind ik erg overdreven
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 08, 2008 2:35 pm

Maar inhoudelijk: hij vond dus dat Suarez het goed deed. Ben jij het niet mee eens, lijkt me.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za nov 08, 2008 6:35 pm

Nee, ik vond niet dat Suarez het goed deed
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za nov 08, 2008 6:38 pm

goodfella schreef:Inderdaad zeg. Alsof Zilina ongelofelijk veel kansen kreeg. Alsof Zilina uberhaupt kansen kreeg. Wat een lachwekkende opmerking.

:smallgrin.gif:
Ja leuk is ie he? Ze hebben genoeg kansen gehad. Ze speelden het alleen niet goed uit. Schoten op doel terwijl er mensen vrij stonden in het strafschopgebied. Die nummer 10 alleen al, Adauto, stond continu vrij. Tegen een beetje tegenstander wordt dit meteen afgestraft.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 08, 2008 7:14 pm

Peter schreef:Gehannes met Gabri, die werd gewisseld. Oftewel het blok met Vertonghen-Lindgren-Gabri en dan concluderen dat er te weinig voetbal in zit. Wie is onze nummer 10 nu? Is Oleguer nu een back of een centrale verdediger? Wat doet hij in hemelsnaam met Cvitanich? De revival van een Kennedy, terwijl Martina nog een basisplek had tegen Twente. Blessures? Laten we het hopen, want dan moet hij Aissati, Sulejmani en Enoh dus inpassen. Ik zie namelijk wel dezelfde 11 namen als dat jij ziet. Nu vBasten nog.
Gehannes met Gabri? Hem niet opstellen of wisselen is gehannes? Het was niet handig om hem drie minuten voor rust te wisselen, maar verder zie ik het probleem niet zo. Ik geef Van Basten in ieder geval groot gelijk wanneer hij Enoh de voorkeur geeft boven Gabri.

Oleguer kan als back en als centrale verdediger spelen. Is al jaren zo. Hem op beide posites gebruiken, afhankelijk van waar je de opbouw wil of het makkelijkst kan verzorgen, is dus vrij logisch. Cvitanich als buitenspeler opstellen is verre van ideaal, maar dat heeft juist te maken met de blessures. Toen iedereen fit was werd wel duidelijk dat Cvitanich gewoon de standin is voor Huntelaar of de andere eerste keuzes voorin. Martina kreeg een kans, maar is gewoon niet zo goed. Kennedy is alleen van tribuneklant naar invaller gegaan. Niet zo schokkend dus. Sowieso vind ik dit geen van allen dingen die twijfel zaaien over hoe Van Basten met dit elftal wil spelen.
Peter schreef:Vertonghen is beter als linkshalf. Urby is een optie, maar een sterke echte linksback zou wel lekker zijn. Let wel dat ik een multifuncti verdediger wil en dus op zoek ben naar een cv en een lb. Wel iemand met kwaliteiten, dus geen Brèchetje. Rechtsback hebben we niemand die voldoet en een mandekker is ook niet aanwezig.

Hoe ziet het er dan zo uit:

-nieuw1-Wiel-nieuw2-nieuw3-
-Wiel-Oleguer-nieuw3-Urby.

Vermaelen, Schilder, Silva en Ogararu wuiven we weg.
Zou ik op zich voor zijn, maar ik denk niet dat dat in 1 zomer te realiseren is.

Emanuelson is gewoon een prima linksback. Met Vertonghen kan je dan schuiven en in dat geval heeft geen club in Nederland de linksbackpositie zo sterk bezet als Ajax.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za nov 08, 2008 7:42 pm

Dus jij weet hoe vBasten wil spelen? Speelt hij met een aanvaller op 10 of niet? Of speelt hij met een blok beton? Is Sno gehaald voor de show en is hij afgeschreven of komt die ook nog weer met een revival.

Gehannes met Gabri bedoel ik die wissel voor rust uit tactische overwegingen, waar hij iedereen had kunnen wisselen aldus vBasten. De volgende wedstrijd stond Gabri alleen niet in de basis, al liep het toen ook niet. Enoh vs. Gabri is niet de issue, want die ligt er al een tijdje uit.

Kennedy mocht invallen inderdaad, maar het is toch apart dat Martina vervolgens de wedstrijd erop niet eens meer bij de selectie zit. Ik vind dat wel gek in ieder geval.

Leo was ook afgeschreven, maar kreeg ook opeens weer een kans. God mag weten waarom.

Oleguer kan én wil helemaal niet als back spelen, want dat heeft hij aangegeven aan vBasten. Zal mij dus benieuwen of we hem daar nog terug gaan zien. Ik denk namelijk dat vBasten daar wel gevoelig voor is.

Cvitanich is uitgeprobeerd als '10' en als linksbuiten, terwijl jij gelijk al aangaf dat hij daar niet kon spelen. Ik vind het dan toch gek dat het tot Oktober heeft geduurd voordat vBasten daar achterkwam. Zoiets zie je toch tijdens trainingen al (en voordat je hem kocht).
Laatst gewijzigd door peter op za nov 08, 2008 7:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za nov 08, 2008 7:46 pm

En dan is er ook nog van concept veranderd op initiatief van de spelersgroep.. aan de ene kant valt te prijzen dat spelers inspraak hebben aan de andere kant denk ik dan van zie je het zelf niet? De spelersgroep had misschien wat eerder aan de bel moeten hangen, hadden we misschien ook niet met 5-2 van H'veen verloren.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za nov 08, 2008 7:53 pm

Verder moet ik ook nog maar eens zien of vBasten in ziet dat Aissati een goede nr. 10 zou kunnen zijn. De eerste wedstrijd tegen WillemII was namelijk ook al een kapitale blunder.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za nov 08, 2008 8:33 pm

Peter schreef:Dus jij weet hoe vBasten wil spelen?
Ja, 433
Speelt hij met een aanvaller op 10 of niet? Of speelt hij met een blok beton?


Soms met de punt naar voren, soms niet, afhankelijk van de tegenstander en het spelbeeld in de wedstrijd
Is Sno gehaald voor de show en is hij afgeschreven of komt die ook nog weer met een revival.
Sno is gehaald als selectiespeler, niet per se als beasispeler
Dus niet voor de show, niet afgeschreven en dus is een rvival nicht im frage
Gehannes met Gabri bedoel ik die wissel voor rust uit tactische overwegingen, waar hij iedereen had kunnen wisselen aldus vBasten. De volgende wedstrijd stond Gabri alleen niet in de basis, al liep het toen ook niet. Enoh vs. Gabri is niet de issue, want die ligt er al een tijdje uit.
Gehannes? Omdat hij gewisseld werd en de wedstrijd er op reserve stond? Die wedstrijd kwam hij er in de rust in. ALs dat al gehannes is, wordt er bij alle clubs met 80% van de spelers gehannest
Kennedy mocht invallen inderdaad, maar het is toch apart dat Martina vervolgens de wedstrijd erop niet eens meer bij de selectie zit. Ik vind dat wel gek in ieder geval.
Martina kwam erbij omdat Suarez geschorst was. De wedstrijd erop was Suarez er weer bij. ZO raar is dat niet volgens mij
Leo was ook afgeschreven, maar kreeg ook opeens weer een kans. God mag weten waarom.
Leonardo was niet afgeschrven. Over/tegen Leonardo is gemeld dat hij niet weg hoefde, maar weg mocht. Hij kreeg een kans omdat er blessures waren en hij, volgens van Basten, op de trainingen die kans in het eerste afdwong
Oleguer kan én wil helemaal niet als back spelen, want dat heeft hij aangegeven aan vBasten. Zal mij dus benieuwen of we hem daar nog terug gaan zien. Ik denk namelijk dat vBasten daar wel gevoelig voor is.
Oleguer kan wel degelijk als back spelen. Dat heeft al veel vaker gedaan. Hij heeftaangegeven aan van Basten dat niet graag te doen, nadat van Basten hem daar een keer had neergezet. Ik denk dat van Basten daar rekening mee zal houden, maar als de nood aan de man komt, zal hij Oleguer ongetwijfeld weer als rechtsback neerzetten
Cvitanich is uitgeprobeerd als '10' en als linksbuiten, terwijl jij gelijk al aangaf dat hij daar niet kon spelen. Ik vind het dan toch gek dat het tot Oktober heeft geduurd voordat vBasten daar achterkwam. Zoiets zie je toch tijdens trainingen al (en voordat je hem kocht).
Je kan erover twisten of van Basten dat eerder had moeten weten/zien. Feit is dat Cvitanic zelf zegt op meerdere posities uit de voeten te kunnen, en feit is dat hij in Argentinie ook wel als middenvelder heeft gespeeld. De laatste tijd speelde hij zo nu en dan als linksbuiten agv blessures

De spelersgroep heeft niet de taktiek aan van Basten opgelegd/uitgelegd, ze hebben van Basten aangegeven dat tegen twente wat voorzichtiger spelen misschien wel een goed idee zou zijn
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za nov 08, 2008 8:47 pm

En zo heeft Luuk werkelijk alles recht gepraat wat krom is. Waarvoor mijn complimenten. :baaa.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za nov 08, 2008 8:53 pm

Ik heb gewoon opgeschreven wat de feiten zijn. Niet meer, niet minder
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 08, 2008 8:57 pm

Luuk heeft hier en daar best een punt hoor. Zo speelt Van Basten altijd 4-3-3. En Oleguer stond rechtsback in de CL-finale (en in talloze andere wedstrijden). Zou hij toen tegen Rijkaard gezegd hebben dat hij daar liever niet speelt?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za nov 08, 2008 9:04 pm

4-3-3 speel je ook met Lindgren-Sno-Gabri als middenveld. Zegt me niet zoveel, want 4-3-3 is meer dan een template wat je voor ieder duel ziet voorbij komen op je scherm. Heel veel meer.

Plaats reactie