FC Twente - AFC Ajax 01-11-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 31, 2008 9:46 am

Ik denk dat we het ons dit jaar wel kunnen veroorloven. Ik zet mijn geld op een vertrek van Afellay. Mocht dat inderdaad gebeuren, dan is daar weinig eer meer te behalen (opvolgers zullen er imo niet gelijk staan). AZ is goed, maar de hosanna is gebaseerd op de laatste paar duelletjes waar ze degradatiekandidaten wisten te verslaan.

Twente verliezen we op zeker, maar bij AZ en en PSV thuis kun je wat klaarspelen. Zeker als je dan een iets legere ziekenboeg hebt, want het maakt wel veel verschil of je moet kiezen tussen Leo en Sulejmani bijvoorbeeld.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr okt 31, 2008 9:56 am

Kowalczyk schreef:Het staat voor mij als een paal boven water dat we gaan verliezen in Enschede.

De spoeling is zo dun. Álles wat we hebben gekocht is geblesseerd (en meer). Wat is er nog mogelijk met dit elftal.

Ik hoop dat Van Basten met een briljant plannetje op de proppen komt, en dat we vervolgens alle mazzel van de wereld hebben. Dan zit er (misschien) een stuntje in. Maar verder mogen we er niet te veel van verwachten, ben ik bang. Helaas.

Normaliter zou ik zeggen: ik zou erg blij zijn met een puntje. Alleen wil het geval dat we daar in de huidige situatie niks aan hebben. Dan halen we Twente niet in, gaat PSV ons weer voorbij en lopen AZ en NAC/Groningen (één van de twee) verder op ons uit. We móeten eigenlijk wel voor de winst gaan, maar of dat met dit elftal reëel is...? Ik weet het niet.

K.
Gezien het spelersmateriaal wat nog beschikbaar is (schorsingen en blessures) heb je gelijk. Er is echter 1 item wat ik specifiek wil aanhalen: het rare is nu dat Twente als favoriet gezien wordt, gezien de problemen die Ajax heeft (beschikbaarheid). Ajax kan zich dus veroorloven om als underdog de wedstrijd is te gaan. Nu is de vraag 'kan Twente de favoriete rol aan'. Ik denk dat dat best wel eens tegen kan vallen.

LucaS
Berichten: 53590
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 31, 2008 10:16 am

Volgens mij zijn de laatste berichten dat Sulejmani 9 november weer bij de groep aansluit. PSV op 16 november moet dan haalbaar zijn.

De komende periode is inderdaad al jaren de periode waarin we beslissende punten verspelen. Gelukkig heeft Ajax een relatief eenvoudig programma. Twenet en AZ uit zijn de moeilijke wedstrijden, thuis PSV moet te doen zijn dit jaar
I think I lost my fucking headache

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr okt 31, 2008 10:21 am

Ajax als underdog! Kan, maar dat is geen garantie voor een punt/overwinning.
Tot aan de winterstop heb je dan nog alleen psv thuis en AZ uit als zware wedstrijden, waarvan ik ervan overtuigd ben dat we van psv gaan winnen.
Zie hoe schadelijk de nederlaag tegen Willem II was. Heerenveen uit kun je verliezen, maar je zult ook enkele uitwedstrijden tegen de suptoppers moeten winnen: feyenoord, AZ, Twente, Heerenveen, Roda(?) NAC en NEC (een ploeg vergeten?) en van die wedstrijden hebben we er al twee gespeeld: leverde één punt op. Een nederlaag tegen Twente uit kunnen we ons eigenlijk niet permitteren.

Zouden we de 0 kunnen houden? In dat geval maakt Jan Vertonghen een doelpunt, deed hij in de jeugd ook regelmatig. Zag een keer A1 uit tegen ADO, één vloeiende aanval, Zidane-shuffle van Jan, een hard schot en A1 won met 1-0, zoiets!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 31, 2008 10:33 am

Demosthenes schreef:Zouden we de 0 kunnen houden?
Het is een uitwedstrijd, dus nee, dat gaat niet lukken. N'Kufo gaat er sowieso eentje maken. We hebben dus minimaal twee goals nodig om te winnen - en wellicht meer. Serieus: ik acht de kans echt héél erg klein dat er in Enschede iets te halen valt voor dit Ajax.

Verder heb je natuurlijk volkomen gelijk: de Nederlandse subtop is heel breed geworden, en schurkt nadrukkelijk tegen de top aan. Als je kampioen wilt worden, kun je niet van de uitwedstrijden tegen AZ, Twente, Heerenveen, Groningen, NAC én NEC zeggen: "ach, zo'n zwaar uitduel kun je nu eenmaal verliezen." Je zult tock ook bij een paar van die ploegen overeind moeten blijven. Tot nu toe hebben we één van deze uitwedstrijden gespeeld en we hoeven de uitslag daarvan niet te herhalen, toch?

En inderdaad: dom verliezen bij Willem II en twee volslagen onnodige gelijkmakers weggeven in De Kuip... dat zijn dure punten, hoor. Héél duur. Dat soort misstapjes moet je, bij wijze van spreken, goed maken in Enschede.

PSV maakt dat soort fouten trouwens ook, tot nu toe: een thuisnederlaag tegen Roda is eigenlijk nog erger (die pot hebben wij al gewonnen).

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op vr okt 31, 2008 10:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53590
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 31, 2008 10:33 am

Je bent Groningen uit vergeten
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59040
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr okt 31, 2008 10:39 am

0 - 1 ..

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 31, 2008 10:41 am

Áls we winnen, zal het met een score zijn die een gemakkelijke wedstrijd suggereert: 1-3 of 2-4, met Ajax-goals "op de juiste momenten" en een Twente dat heel veel kansen mist.

Maar 0-1...? Nee.

K.
Still alive...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr okt 31, 2008 11:57 am

0-1 zou ik heerlijk vinden.

Ik acht het gewoon mogelijk. Klaar!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr okt 31, 2008 12:28 pm

Een 0-1 lijkt me dan weer waarschijnlijker dan een 1-3, want ik vraag me af wie bij ons de doelpunten moet gaan maken. (Of beter, wie Huntelaar in stelling moet brengen)

Een voordeel kan zijn dat Twente nu favoriet is en een overwinning verwacht en Ajax weet dat ze 110% moeten geven om er een resultaat uit te slepen. Beetje het 11 tegen 10 gevoel, dat de complete ploeg het wat rustiger aan gaat doen terwijl de ploeg die met 10 man staat nog eens álles gaat geven.
En dat terwijl we gelukkig gewoon met elf man mogen starten, al voelt het voor mij persoonlijk of we 90 minuten met een man minder gaan spelen, zo erg mis ik Suarez nu al.

Kansloos verliezen of niet, laten we nu maar niet alvast de handdoek in de ring gooien en er gewoon voor gaan. Er kan een belangrijke stap gezet worden, dus ik eis van iedereen de volle inzet. En als we in de rust dan weer met 3-0 achterstaan ga ik me lekker concentreren op het bemachtingen van een heerlijk broodje beenham.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11940
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » vr okt 31, 2008 1:37 pm

Kowalczyk schreef:
En inderdaad: dom verliezen bij Willem II en twee volslagen onnodige gelijkmakers weggeven in De Kuip... dat zijn dure punten, hoor. Héél duur. Dat soort misstapjes moet je, bij wijze van spreken, goed maken in Enschede.
True. Vreselijke zeperds. Toch lijkt me dit seizoen een wezenlijk andere dan voorgaande. Geen enkele ploeg steekt er echt bovenuit. Zelfs Psv mist voor de verandering de gebruikelijke efficiency om slechte wedstrijden te winnen. De ploegen die nu boven Ajax staan zullen gegarandeerd ook nog de nodige punten verliezen en mekaar afmaken. Het doet me een beetje denken aan de Bundesliga, waar ook iedereen van iedereen kan winnen en verliezen. In die zin lijkt me puntverlies, hoe dom ook, in dit seizoen niet eens zo rampzalig als in vorige seizoenen. Ajax heeft naar mijn mening, met hopelijk in de winterstop toch nog die verdedigende kanjer erbij, in potentie nog steeds een titelwaardige selectie. Of dat aan MVB besteed is, zal moeten blijken. Vooralsnog ben ik alleen echt bang voor AZ, die in een akelig goede flow zit en bewezen heeft een heel seizoen goed te kunnen draaien. Zolang we in hun wiel kunnen blijven zitten gedurende deze crisis, moet er nog veel mogelijk zijn voor Ajax na de winterstop met een versterkte en fitte selectie.

Mr. Ajax
Berichten: 14532
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 31, 2008 1:40 pm

Vedette-10- schreef:Zou ik ook niet zijn met die opstelling..
Nee klopt, dan liever Sno in de verdediging en Overtoom als spelmaker op het middenveld. Kan haast niet fout gaan!

Kleine rotjoch dat je bent!
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 31, 2008 2:17 pm

Mr.Ajax schreef:Ik zou het zo doen:

--------------------------Vermeer-------------------------

--Van der Wiel---Oleguer--Vermaelen---Emanuelson--

---Kennedy------Gabri--------Lindgren---Vertonghen---

------------------Huntelaar--Martina----------------------
Tja, die keuzes zijn doordacht gemaakt en er zit een logica in het systeem. Jij vindt mijn doorselecteren op A-junioren verkeerd, ik hou vast aan mijn visie en daarin zouden zij van waarde kunnen zijn. Jij vind Sno tegenover N'Kufo onverstandig, ik vind juist dat je hem zo geen kans biedt.

Dan ga ik een aantal kritische vragen stellen over jouw concept:
Wat zijn de 2 vleugelspelers?
Wie pakt N'Kufo op?
Vertrouw je op VD Wiel tegenover Elia?
Wie pakt Arnautovic op?
Wie pakt Perez/Hersi op?
Welke spelers zet je op het voetballende middenveld?
Wat doet Martina in een twee spitsen-systeem?
Wat gebeurd er met de overige 2 controlerende middenvelders van Twente?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 31, 2008 2:24 pm

Martina vervanger Suarez
nieuws Door: Redactie op 31 okt 2008

Javier Martina zal morgenavond in Tukkerland de positie van de geschorste Luis Suarez overnemen. Mede door de personele problemen zal Marco van Basten een beroep doen op de rechtsbuiten van Jong Ajax. “Het is een snelle jongen die het moet hebben van de actie. Dit zijn kansen die hij met beide handen moet aanpakken”, aldus Van Basten. Over de plek op het veld waarvandaan Martina zal opereren was de Ajax-coach duidelijk: ‘Hij is een rechtsbuiten, dus is het wel zo logisch om hem daar op te stellen.’

Geel Suarez
De gele kaart tegen Heracles Almelo was alweer de vijfde voor dribbelkoning Suarez en dat betekent dat hij morgenavond geschorst is tegen FC Twente. Van Basten noemde dat, volledig terecht, onhandig. “Ik heb er met Luis over gesproken. Hij snapte zelf ook dat die gele kaart onhandig was.”
Ajaxlife

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr okt 31, 2008 2:25 pm

Vedette-10- schreef:
Mr.Ajax schreef:Ik zou het zo doen:

--------------------------Vermeer-------------------------

--Van der Wiel---Oleguer--Vermaelen---Emanuelson--

---Kennedy------Gabri--------Lindgren---Vertonghen---

------------------Huntelaar--Martina----------------------
Tja, die keuzes zijn doordacht gemaakt en er zit een logica in het systeem. Jij vindt mijn doorselecteren op A-junioren verkeerd, ik hou vast aan mijn visie en daarin zouden zij van waarde kunnen zijn. Jij vind Sno tegenover N'Kufo onverstandig, ik vind juist dat je hem zo geen kans biedt.

Dan ga ik een aantal kritische vragen stellen over jouw concept:
Wat zijn de 2 vleugelspelers?
Wie pakt N'Kufo op?
Vertrouw je op VD Wiel tegenover Elia?
Wie pakt Arnautovic op?
Wie pakt Perez/Hersi op?
Welke spelers zet je op het voetballende middenveld?
Wat doet Martina in een twee spitsen-systeem?
Wat gebeurd er met de overige 2 controlerende middenvelders van Twente?
En wat nou als Sno binnen 5 minuten aan de noodrem moet trekken, als niet-verdediger zijnde?

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 31, 2008 2:27 pm

Dan denk ik dat dit de opstelling gaat worden zaterdag:
Vermeer;B.Silva,VD Wiel,Vermaelen,Urby;Gabri,Lindgren,Vertonghen;Martina,Huntelaar,Leonardo

Prognose: 2-1
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op vr okt 31, 2008 2:34 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr okt 31, 2008 2:30 pm

Vedette-10- schreef:Dan denk ik dat dit de opstelling gaat worden:
Vermeer;B.Silva,VD Wiel,Vermaelen,Urby;Gabri,Lindgren,Vertonghen;Martina,Huntelaar,Leonardo

Prognose: 2-1
Zo je bent wel snel van mening verandert...

Maar goed, ik zou opteren voor een iets behoudender 4-4-2 systeem. Ten eerste zitten we voorin gewoonweg krap en ten tweede loop je niet binnen 5 minuten tegen een goal aan (Heerenveen). 4-3-3 tegen Twente met een dergelijk dynamisch middenveld en aanval is redelijk kansloos.

Ik zou vanuit een verdedigende stelling beginnen om zo vertrouwen te kweken en om Twente de fout te laten maken. Het is helemaal on-AJax, maar op dit moment kunnen we niet beter met zoveel afwezigen.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 31, 2008 2:31 pm

GangstaRiB schreef: En wat nou als Sno binnen 5 minuten aan de noodrem moet trekken, als niet-verdediger zijnde?
Dat gaat niet gebeuren, dat moet hij ook niet doen. Hij staat geen laatste man en trouwens is N'Kufo niet een speler die erlangs gaat. Hij moet gewoon tussen N'Kufo en de goal staan en als de bal wordt ingespeeld het duel winnen. Dus alleen afwachtend spelen als hij de bal al aan zijn voet heeft liggen(blokken en niet happen) en de echte duels scherper en sterker zijn.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 31, 2008 2:34 pm

GangstaRiB schreef: Zo je bent wel snel van mening verandert...
Nee hoor, dat was over wat zou gebeuren als er wordt gedaan wat ik opteer. Zijn plan is totaal anders en met die opstelling gaat Ajax niet winnen.

Gebruikersavatar
Pierre
Berichten: 327
Lid geworden op: di aug 31, 2004 10:20 pm

Bericht door Pierre » vr okt 31, 2008 2:57 pm

Ik denk dat ie gaat spelen met Urby als hangende linksbuiten en Verthongen als linksback. Waarom weet ik niet, lijkt me iig beter Rommedahl of Leonardo op links...

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » vr okt 31, 2008 3:01 pm

Martina debuteert met Ajax

AMSTERDAM - Javier Martina maakt zaterdagavond in de uitwedstrijd van Ajax tegen FC Twente zijn debuut in de eredivisie. De rechtsbuiten is de vervanger van Luis Suarez, die geschorst is.
ANP

Trainer Marco van Basten mist niet alleen zijn smaakmaker uit Uruguay. Hij kan in Enschede op tien geblesseerde spelers geen beroep doen.

Martina werd twee weken geleden tijdens de bekerwedstrijd van Jong Ajax tegen Jong AGOVV nog buiten de selectie gelaten.

"Dat kan een keer gebeuren", zegt Van Basten. "Daarbij beschik ik door alle afwezigen ook niet over heel veel alternatieven voor de positie van rechtsbuiten. Javier heeft een goede dribbel en voorzet. Hopelijk laat hij dat tegen FC Twente zien."

Suarez

Martina staat als vervanger van Suarez voor een zware opgave. De grillige aanvaller uit Uruguay was dit seizoen bij circa tachtig procent van alle doelpunten van Ajax betrokken. "Daarom is het ook zo jammer dat hij nu al vijf gele kaarten heeft verzameld'', verklaarde Van Basten.

"Ik heb hem dat ook laten weten. Luis krijgt geel omdat hij een bal vasthoudt of voor een scheidsrechter applaudisseert. Hij heeft dat niet nodig. Luis benadeelt nu zijn ploeg. Hij zegt dat te beseffen.''

Posities

Vergeleken met de laatste wedstrijd tegen Heracles (1-3) wijzigt Van Basten zijn ploeg opnieuw op meerdere posities. Oleguer begint weer in het centrum van de defensie, waardoor Gregory van der Wiel als rechtsback mag starten. "Oleguer heeft ons laten weten dat hij liever centraal speelt'', lichtte Van Basten toe. "We hebben daar begrip voor.''

Gabri keert tegen FC Twente weer terug op het middenveld. Ook Jan Vertonghen en Urby Emanuelson wisselen van positie. De eerstgenoemde Belg begint als linksback en Emanuelson moet het middenveld versterken.

"Die variant pakte in de tweede helft tegen Heracles goed uit'', verklaarde Van Basten.
nu.nl

Dat wordt dus:

Vermeer

Wiel-Oleguer-Vermaelen-Verthongen

Gabri- De jong? - Urby

Martina-KJH-Leonardo
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 31, 2008 3:02 pm

Mij ook. Urby hangend op links en dus Martina op rechts.

Twijfel alleen even wie er dan back moet staan. Vertonghen vind ik sterker als linkshalf en ik zou hem daar ook niet weghalen. Kom je dus al gauw uit bij Vermaelen of Schilder als back.

Lionel
Berichten: 47418
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr okt 31, 2008 3:04 pm

Ik denk dus Lindgren voor Leonardo. Die speelt niet. Urby moet het middenveld versterken... Zal dan wel een valse linksbuiten worden..
IK GELOOF!!!!!!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 31, 2008 3:24 pm

Nu Perez niet mee gaat doen zou ik Anita verdedigende centrale middenvelder maken en Vertonghen linkshalf, dus Siem de Jong op de bank.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr okt 31, 2008 3:30 pm

Beloki schreef:
Martina debuteert met Ajax

AMSTERDAM - Javier Martina maakt zaterdagavond in de uitwedstrijd van Ajax tegen FC Twente zijn debuut in de eredivisie. De rechtsbuiten is de vervanger van Luis Suarez, die geschorst is.
ANP

Trainer Marco van Basten mist niet alleen zijn smaakmaker uit Uruguay. Hij kan in Enschede op tien geblesseerde spelers geen beroep doen.

Martina werd twee weken geleden tijdens de bekerwedstrijd van Jong Ajax tegen Jong AGOVV nog buiten de selectie gelaten.

"Dat kan een keer gebeuren", zegt Van Basten. "Daarbij beschik ik door alle afwezigen ook niet over heel veel alternatieven voor de positie van rechtsbuiten. Javier heeft een goede dribbel en voorzet. Hopelijk laat hij dat tegen FC Twente zien."

Suarez

Martina staat als vervanger van Suarez voor een zware opgave. De grillige aanvaller uit Uruguay was dit seizoen bij circa tachtig procent van alle doelpunten van Ajax betrokken. "Daarom is het ook zo jammer dat hij nu al vijf gele kaarten heeft verzameld'', verklaarde Van Basten.

"Ik heb hem dat ook laten weten. Luis krijgt geel omdat hij een bal vasthoudt of voor een scheidsrechter applaudisseert. Hij heeft dat niet nodig. Luis benadeelt nu zijn ploeg. Hij zegt dat te beseffen.''

Posities

Vergeleken met de laatste wedstrijd tegen Heracles (1-3) wijzigt Van Basten zijn ploeg opnieuw op meerdere posities. Oleguer begint weer in het centrum van de defensie, waardoor Gregory van der Wiel als rechtsback mag starten. "Oleguer heeft ons laten weten dat hij liever centraal speelt'', lichtte Van Basten toe. "We hebben daar begrip voor.''

Gabri keert tegen FC Twente weer terug op het middenveld. Ook Jan Vertonghen en Urby Emanuelson wisselen van positie. De eerstgenoemde Belg begint als linksback en Emanuelson moet het middenveld versterken.

"Die variant pakte in de tweede helft tegen Heracles goed uit'', verklaarde Van Basten.
nu.nl

Dat wordt dus:

Vermeer

Wiel-Oleguer-Vermaelen-Verthongen

Gabri- De jong? - Urby

Martina-KJH-Leonardo
Ik ben blij met de switch Urby - Verthongen.

Voor de rest is het altijd maar weer afwachten in welke vorm Leo 1 nu weer steekt. Soms doet hij de prachtigste dingen en de wedstrijd erna zit hij van dichtbij grassprietjes te tellen.

Plaats reactie