Ajax - NEC 26-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 26, 2008 4:31 pm

Starring schreef:Urby speelt uitstekend, alsmede VD Wiel vind ik. Hoeveel kansen heeft KJH toch nodig? Hij had vandaag makkelijk zijn productie kunnen opschroeven...
Hij had er zeker 3 moeten maken vandaag; goal, kopbal 1ste helft (voorzet Vd Wiel) en alleen voor Babos (steekbal De Jong of was 't Leo).
Wat ik al dacht tijdens de rust; meer ruimte; toen kwam Leo er een stuk beter uit.

Ik was wel blij dat de tweede viel.

Nu winnen bij Heracles!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 26, 2008 4:41 pm

De jong viel slecht in, had moeten scoren en Huntelaar was dramatisch in het afmaken. Urby houd dit 1 wedstrijd vol en dan weer snel terug naar z'n oude nivo :blush.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 26, 2008 5:45 pm

Regelmatige overwinning, spel ging wel, NEC speelde futloos, wissels van Been pakten dramatisch uit. Eerlijk gezegd denk ik dat ik deze wedstrijd morgen al weer vergeten ben, maar goed, we hebben de punten.

Waarom werd Gabri gewisseld? Geblesseerd? Hij speelde wel aardig, i.t.t. zijn collega op het middenveld, Lindgren.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 26, 2008 5:48 pm

Tactische wissel.

Onbegrijpelijk. Lindgren had eruit gemoeten.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 26, 2008 5:49 pm

Toppie schreef:De jong viel slecht in, had moeten scoren en Huntelaar was dramatisch in het afmaken. Urby houd dit 1 wedstrijd vol en dan weer snel terug naar z'n oude nivo :blush.gif:
A. Urby zijn oude niveau was prima
B. Ja, gewoon hopen dat ie weer matig gaat spelen
C. Ben je soms een kakkerlak dat je dat hoopt

Hij speelt, zoals Johnk al aangeeft weken prima! Die jongen gaat met de wedstrijd beter spelen.

Simpele overwinning voor de rest. NEC wist behoudens wat dode spelmomenten niets te creeeren. Ajax had, wederom via Huntelaar een aantal dotjes van kansen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 26, 2008 5:52 pm

Jöhnk schreef:Tactische wissel.

Onbegrijpelijk. Lindgren had eruit gemoeten.

Aha, zit het zo. Nou, dat begrijp ik dan niet. Hij had toch kunnen wachten tot de rust? Misschien was hij stiekem kwaad op Gabri????

Leek me trouwens wel dat NEC een penalty door de neus geboord is. Maar goed, wij worden ook wel eens benadeeld.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo okt 26, 2008 6:25 pm

Uitstekende wedstrijd van Ajax. Had geen moment het gevoel dat we zouden verliezen - laat staan dat we tegen een subtopper speelden. Degelijk spel, goed geconcentreerd en bij vlagen goed kaatsend. Alleen de afwerking liet weer sterk te wens over. Twee goals uit een rebound is natuurlijk Ajax-onwaardig. Klaas is duidleijk nog niet terug op niveau. Jammer.

Beste man van het veld: Urby! Strooide met passes en goeie corners en zelfs verdedigend stond hij zijn mannetje.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 26, 2008 6:31 pm

LouisXIV & co schreef:Beste man van het veld: Urby! Strooide met passes en goeie corners en zelfs verdedigend stond hij zijn mannetje.
Dat vind ik juist verdacht, want Urby kan echt niet verdedigen. Zal dus ook aan de zwakte van NEC liggen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo okt 26, 2008 6:32 pm

wimpey schreef:ik ga lekker tegen de stroom in want ik zie wel degelijk progressie.
Ik vond het ook een goede wedstrijd, maar het woord progressie durf ik nog niet in de mond te nemen. Daar is meer voor nodig. Laten we eerst woensdag maar eens gemakkelijk in Almelo winnen (want dat moet ik nog maar eens zien) en dan drie punten pakken in Enschede.

Voorlopig is het gewoon net zo grillig als de rest van de clubs: af en toe goed voetbal en af en toen mega-beroerd. Vandaag was het goed voetbal. Maar één zwaluw maakt nog geen zomer. Zeker niet nu de wintertijd is ingegaan... :smallgrin.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo okt 26, 2008 6:35 pm

joey schreef:
LouisXIV & co schreef:Beste man van het veld: Urby! Strooide met passes en goeie corners en zelfs verdedigend stond hij zijn mannetje.
Dat vind ik juist verdacht, want Urby kan echt niet verdedigen. Zal dus ook aan de zwakte van NEC liggen.
Dat blijft altijd een lastig verhaal: was Ajax nu zo goed, of NEC nu zo slecht. Vooraf verwacht je dat NEC goed zal voetballen. Doen ze dat niet, aan wie ligt dat dan...? Tja.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 26, 2008 6:36 pm

joey schreef:
LouisXIV & co schreef:Beste man van het veld: Urby! Strooide met passes en goeie corners en zelfs verdedigend stond hij zijn mannetje.
Dat vind ik juist verdacht, want Urby kan echt niet verdedigen. Zal dus ook aan de zwakte van NEC liggen.
Urby speelde ook altijd voortreffelijk tegen Farfan. Toch jarenlang de beste rechtsbuiten op de Nederlandse velden. Maar ja, altijd alles afkraken is je hobby he.

:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo okt 26, 2008 6:40 pm

Ajax wint en gaat PSV voorbij
AMSTERDAM - Ajax heeft zondag de slechtste thuiswedstrijd van dit seizoen afgesloten met een zege op NEC (2-0). Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suarez voorkwamen in de ArenA dat hun ploeg ook in eigen huis werd bestraft voor het wisselvallige optreden van dit seizoen.

Het was niet opvallend dat uitgerekend verdediger Oleguer als man van de wedstrijd werd verkozen. De Catalaanse leider van de Amsterdamse defensie verliet opnieuw zonder tegentreffers de ArenA. Ajax is voor eigen publiek tijdens officiële duels alweer 657 minuten zonder tegendoelpunt. Trainer Marco van Basten snapt nog steeds niet waarom zijn ploeg op vreemde bodem wel steeds open huis houdt.

De coach van Ajax blijft het antwoord ook schuldig als hem naar de oorzaak van de vele blessures wordt gevraagd. Dit keer was het Dario Cvitanich die na tien minuten naar zijn bovenbeen greep. Hij bivakkeert voorlopig met negen andere ploeggenoten in de Amsterdamse ziekenboeg.

,,Natuurlijk valt het mij ook op dat we veel spierblessures hebben,’’ zegt Van Basten. ,,Ik heb iedere dag contact met de medische staf. Maar niemand weet waar dit aan ligt. Het is wel heel vervelend.’’

Trainer Mario Been treurde vooral over een spelmoment in de 33e minuut van de wedstrijd. Lars Schöne dook toen over het been van Ajax-verdediger Thomas Vermaelen. Scheidsrechter Ruud Bossen rende richting de middenstip, maar koos op het laatste moment om de bal toch buiten het strafschopgebied te leggen. ,,Ik dacht dat Bossen die strafschop zelf ging nemen,’’ grapte Been. ,,Zonder gekheid, het was volgens mij wel een strafschop.’’

Het was vooral de schuld van Klaas-Jan Huntelaar dat Ajax niet al snel op voorsprong kwam. De spits miste in de twaalfde minuut op aangeven van Gregory van der Wiel een uitstekende kans op de openingstreffer. Van der Wiel kreeg van Van Basten de voorkeur boven rechtsback Bruno Silva. ,,Ik vind dat beide spelers niet veel uit elkaar liggen,’’ lichtte de trainer van Ajax toe. ,,Dit keer hebben we voor Gregory gekozen.’’

Veel opmerkelijker was dat Van Basten vlak voor rust Gabri naar de kant haalde. De Spanjaard moest plaatsmaken voor de meer aanvallend ingestelde Siem de Jong. ,,Ik had net zo goed voor Rasmus Lindgren of Jan Vertonghen kunnen kiezen,’’ zei Van Basten. ,,Maar ik koos voor Gabri.’’

Ajax opende twee minuten na de komst van De Jong de score. Leonardo profiteerde in de 44e minuut van een misverstand tussen Bas Sibum en Lorenzo Davids. Hij bediende Luis Suarez, die nog op doelman Gabor Babos stuitte. Klaas-Jan Huntelaar schoot in de rebound wel raak: 1-0.

De topschutter van de laatste editie van de eredivisie vierde zijn treffer uitgelaten. Huntelaar liet na rust echter opnieuw zien dat hij nog steeds ver van zijn normale niveau is. ,,We missen veel te veel kansen,’’ vindt ook Van Basten. ,,Daar moeten we keihard aan blijven werken. Anders zetten we nooit de stappen die we snel willen zetten.’’

Niet Huntelaar maar Suarez stelde in de 73e minuut de zege Ajax op NEC veilig (2-0). ,,Ik was heel blij met dat doelpunt,’’ verklaarde Van Basten. ,,We zetten namelijk een grote stap op de ranglijst. Maar ik vind het ook vreemd dat we zo slap beginnen. Dat hadden we namelijk niet afgesproken. Verder wil ik het publiek bedanken. We speelden niet goed, maar de fans hebben ons wel gesteund. Ik had alle supporters als man van de wedstrijd verkozen.’’
www.sportwereld.nl

Toch opvallend dat Van Basten zo opzichtig zijn opstelling moet aanpassen. Je weet toch wat voor soort middenveld je hebt met Vertonghen, Lindgren en Gabri? Maar prima winst, en de nul gehouden. Die Oleguer is misschien toch zo slecht niet. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 26, 2008 6:43 pm

Kan er hier ook normaal gediscuteerd worden over deze wedstrijd zonder meteen te beginnen met " Maar ja, altijd alles afkraken is je hobby he. " enz. ?.

Oja, Gabri was dus niet geblesseerd .. tactische wissel ( terwijl Gabri juist een van de betere was deze wedstrijd ) ..

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 26, 2008 6:46 pm

Voetske schreef:Kan er hier ook normaal gediscuteerd worden over deze wedstrijd zonder meteen te beginnen met " Maar ja, altijd alles afkraken is je hobby he. " enz. ?.
Amen.

@Duke: zou alleen Oleguer het verschil maken? Dat geloof ik niet.

Thuis dominereert Ajax weer, dat is het winstpunt. Gebeurt dat niet, dan wordt de druk op de verdediging te groot en gaat men in de fout.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo okt 26, 2008 6:47 pm

Ik had Lindgren er af gehaald ipv Gabri. Hoe deed Vertonghen het?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 26, 2008 6:49 pm

Voetske schreef:Kan er hier ook normaal gediscuteerd worden over deze wedstrijd zonder meteen te beginnen met " Maar ja, altijd alles afkraken is je hobby he. " enz. ?.

Oja, Gabri was dus niet geblesseerd .. tactische wissel ( terwijl Gabri juist een van de betere was deze wedstrijd ) ..
Spuit 11 reageert ook weer. Jij zou toch sowieso wegblijven van dit forum? Of heb ik dat niet goed gelezen?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 26, 2008 6:54 pm

joey schreef:Dat vind ik juist verdacht, want Urby kan echt niet verdedigen. Zal dus ook aan de zwakte van NEC liggen.
Als de organisatie klopt heb je aan Emanuelson gewoon een goede linksback. Het zegt genoeg dat hij dit seizoen in vrijwel alle thuiswedstrijden goed speelde.

Toen ik De Jong langs de zijlijn zag staan verwachtte ik dat Van Basten Lindgren eruit zou halen. Die speelde mij wat te statisch en te afwachtend. De wissel pakte niet verkeerd uit, maar als je diepgang in je spel wil kan je Gabri juist beter laten staan. Eerlijk gezegd denk ik dat Van Basten Gabri gewoon niet zo'n geweldenaar vindt, zoals ik aan het begin van het seizoen al voorspelde.

Wat ik trouwens opvallend vond: keek je naar Lindgrens positiespel, dan dacht je dat Ajax met de punt naar achteren speelde. Keek je naar waar De Jong liep, dan zou je zweren dat Ajax met een aanvallende middenvelder speelde. De rechterkant op het middenveld lag gewoon open en dat leverde wel wat problemen op in het overnemen en vroeg oppikken van de NEC'ers aan die kant.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 26, 2008 7:00 pm

Het is inderdaad duidelijk dat Van Basten het niet in Gabri ziet zitten. Voorafgaand aan de wedstrijd bagatelliseerde hij de invloed van Gabri sinds zijn rentree al door de te zeggen dat Enoh het op die positie ook uitstekend had gedaan (wat op zich klopt, maar toch).

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » zo okt 26, 2008 7:01 pm

Positief punt vind ik dat er eindelijk eens fatsoenlijke corners worden genomen. En daar heeft Ajax meteen profijt van. (Vermaelen -Roda en Aston V., Oleguer - Groningen en Suarez - NEC).
Verder vond ik het vandaag weer vrij rommelig, maar ik zie ook wel progressie. Nu hopen dat we eindelijk eens uitwedstrijden gaan winnen. :eusa_pray.gif:

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » zo okt 26, 2008 7:40 pm

Jöhnk schreef:Het is inderdaad duidelijk dat Van Basten het niet in Gabri ziet zitten. Voorafgaand aan de wedstrijd bagatelliseerde hij de invloed van Gabri sinds zijn rentree al door de te zeggen dat Enoh het op die positie ook uitstekend had gedaan (wat op zich klopt, maar toch).
Wat heeft Van Basten toch tegen hardwerkende middenvelders? Als hij Gabri wegpest, mag hij van mij meteen opdonderen.
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 26, 2008 7:40 pm

MVH schreef:Positief punt vind ik dat er eindelijk eens fatsoenlijke corners worden genomen. En daar heeft Ajax meteen profijt van. (Vermaelen -Roda en Aston V., Oleguer - Groningen en Suarez - NEC).
Verder vond ik het vandaag weer vrij rommelig, maar ik zie ook wel progressie. Nu hopen dat we eindelijk eens uitwedstrijden gaan winnen. :eusa_pray.gif:

Volendam uit ,moet lukken. :blush.gif:

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo okt 26, 2008 7:43 pm

Ik ben ook niet helemaal van Gabri gecharmeerd, hij is een harde werker maar dat werkt ook wel vaak tegen hem. Vooral vorige seizoenen grossierde hij in gele kaarten en domme overtredingen. Dit seizoen vond ik hem zowaar simpel voetballen, maar het houd niet over.

Maar goed, De Jong of Enoh zijn ook niet veel beter op dit moment.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 26, 2008 7:43 pm

LouisXIV & co schreef:
Jöhnk schreef:Het is inderdaad duidelijk dat Van Basten het niet in Gabri ziet zitten. Voorafgaand aan de wedstrijd bagatelliseerde hij de invloed van Gabri sinds zijn rentree al door de te zeggen dat Enoh het op die positie ook uitstekend had gedaan (wat op zich klopt, maar toch).
Wat heeft Van Basten toch tegen hardwerkende middenvelders? Als hij Gabri wegpest, mag hij van mij meteen opdonderen.
Waarom heb je het idee dat Van Basten iets heeft tegen hardwerkende middenvelders? Van Enoh is hij duidelijk gecharmeerd.

De concurrentie op het middenveld is met Vertonghen, Enoh, Lindgren, Gabri, De Jong en straks ook nog Aissati gewoon zwaar.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 26, 2008 7:46 pm

GangstaRiB schreef: Maar goed, De Jong of Enoh zijn ook niet veel beter op dit moment.
Enoh is al een paar weken geblesseerd. Daarnaast speelde Enoh lang niet zo slecht in die paar wedstrijden dat hij minuten mocht maken.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » zo okt 26, 2008 7:47 pm

Misschien dat een middenveld met Gabri - De Jong - Vertonghen te aanvallend ingesteld is? Gabri denkt toch meer naar voren dan Lindgren. Wie z'n fout was het ook alweer dat Barry volledig vrij in kon schieten afgelopen donderdag?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie