Ajax - NEC 26-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Lionel
Berichten: 47333
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2008 11:28 pm

Thomas schreef:
Rishi schreef:Helemaal mee eens...

@ Thomas; er is niks van een organisatie te zien hoor... Urby had heel vaak gewoon door kunnen schuiven.. Leonardo vergeet te verdedigen.. Wiel komt amper op. Oleguer en Vermaelen schuiven niet door. Dat Ajax met 3 controlerende middenvelders speelt en zo nauwelijk iets weggeeft tegen een tegenstander die ook niet aanzet is logisch...heeft verder niks met iets van organisatie te maken...
We hebben het over de verdedigende organisatie. Jij komt hier vrijwel alleen maar met kritiekpunten over de opbouw aanzetten. Dat de controlerende middenvelders belangrijk zijn in die organisatie is logisch, want we hebben meer kwaliteit op het middenveld dan achterin.

Vertonghen-Enoh

Emanuelson-Vermaelen-Van der Wiel-Oleguer

Zo staat Ajax in verdedigend opzicht het sterkst. Eerste goede zet daarin was Vertonghen op het middenveld posteren. Vervolgens kwam het aantrekken van Enoh. Nu hopelijk de definitieve switch tussen Oleguer en Van der Wiel.

Leonardo vond ik in het begin overigens juist opvallend ver teruggetrokken spelen. Leek nergens op, want verdedigen kan hij al helemaal niet.
Ook verdedigend klopte het niet...je geeft zelf al aan dat Leonardo moest gaan verdedigen...dan klopt je organisatie toch niet? Leo staat te slapen een paar keer en NEC wordt gevaarlijk...

Dat mag zeker niet met 4 verdedigers en 3 controlerende middenvelders.

@ Lucas: Dat komt door een transferbudget van 28 miljoen meer...
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 27, 2008 11:30 pm

NEC is alleen twee keer uit dode spelmomenten gevaarlijk geworden.

In een team dat pressie wil spelen moet iedereen meedoen. Ook de aanvallers.

Lionel
Berichten: 47333
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » ma okt 27, 2008 11:44 pm

Maar er werd dus geen pressie gespeeld. Je gaat toch naar de wedstrijd? Dan kon je toch zien dat Ajax, ondanks dat ze nooit druk zetten, toch vrij gemakkelijk uitgespeeld konden werden. Dat NEC kwalitatief niet veel voorstelt is wat anders... Maar Ajax is niks opgeschoten van de nederlaag tegen Heerenveen...eigenlijk niks vergeleken met vorig seizoen behalve de betere spelersgroep, jammer van de geblesseerden.

Als Ajax nou pressie had gespeeld en Leo was aan het slapen...oke. Maar nu moest hij gewoon helemaal meeverdedigen omdat er gewoon niet veel van klopt.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 27, 2008 11:49 pm

Ajax zette in de eerste helft zo nu en dan goed druk. Probleem is alleen dat als een aantal spelers verzaken, het weinig oplevert. Dat bedoelde ik dus met Leonardo. Die zette geen druk, maar ging z'n verdedigende taken 'uitvoeren' door alvast 20 meter in te zakken. Hij maakt die meters immers liever goed door middel van een dribbel dan door zonder bal druk te zetten.

Lionel
Berichten: 47333
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 28, 2008 11:47 am

Hij stond ook een paar keer verdedigend niet goed...Als hij dan verzaakt mag het niet dat een speler van NEC vrij komt te staan... Zeker niet met zoveel verdedigend ingestelde spelers..

Dat NEC dan niet echt gevaarlijk werd boeit me niet..
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie