Aston Villa - Ajax 23-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr okt 24, 2008 3:22 pm

Ramona schreef:
Jabu schreef:Dat was niet te merken toen hij in De Kuip onder contract stond.
Laat dat nu ff gelee zijn... :)
Babos is een goede keeper voor de subtop, maar kan de druk van een topclub niet aan.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr okt 24, 2008 3:24 pm

Zlatan Son of God schreef:
Ramona schreef:
Jabu schreef:Dat was niet te merken toen hij in De Kuip onder contract stond.
Laat dat nu ff gelee zijn... :)
Babos is een goede keeper voor de subtop, maar kan de druk van een topclub niet aan.
Wilde daar verder ook niks mee zeggen, maar ik denk dat je gelijk hebt...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 24, 2008 3:29 pm


Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr okt 24, 2008 3:31 pm

Dat was idd een fout in de 1e helft waardoor het 1e doelpunt viel...maaaar daarna had hij tal van prachtige reddingen, wat alles weer goed maakte!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » vr okt 24, 2008 3:37 pm

Oh, dat geloof ik zo. Ik vind Babos ook best een goede keeper.

Hetzelfde kun je zeggen over Vermeer. Jammer van de blunder, maar verder goed gekeept. Hij verdient iets meer vertrouwen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr okt 24, 2008 3:42 pm

tjs en nu is-ie hoe oud ook al weer? Hij was ouder toen ie bij feyenoord onder de lat stond dan stekel en vermeer zijn.

babos was onder druk ook een zak ellende, en 3 doorlaten tegen een groepje roemenen is ook niet al te sterk hoor. Babos en Stekel = onbeslist, stekel maakt een topclub ook niet veel beter, nij een subtopper is t een uitstekende keerep. vermeer heeft nog geen tijd gehad om zich te bewijzen. Effe kalm aan doen met Kenneth

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 24, 2008 3:53 pm

WP_LeGeNd schreef: Vermeer en stekel de beste keepers van Nederland? dan doe je een aantal andere keepers toch echt te kort. zelfs iemand als Babos straalt meer zekerheid uit!
Zekerheid heb ik niet gemerkt: hij bezweek onder het verwachtingspatroon bij Feyenoord. Maar bij NEC is hij zeker een betrouwbare keeper, maar beter dan Stekelenburg en Vermeer: nee. Vonk, Gentenaar en Boschker zijn ook goede keepers bij dat soort clubs, maar bij Ajax kregen ze toch niet de voorkeur. Vermeer en Stekelenburg hebben meer klasse.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr okt 24, 2008 3:57 pm

Donkey Shot schreef:tjs en nu is-ie hoe oud ook al weer? Hij was ouder toen ie bij feyenoord onder de lat stond dan stekel en vermeer zijn.

babos was onder druk ook een zak ellende, en 3 doorlaten tegen een groepje roemenen is ook niet al te sterk hoor. Babos en Stekel = onbeslist, stekel maakt een topclub ook niet veel beter, nij een subtopper is t een uitstekende keerep. vermeer heeft nog geen tijd gehad om zich te bewijzen. Effe kalm aan doen met Kenneth

...heb je gezien hoeveel er afgevuurd werden? :666.gif: oki oki...snap je punt... 'kWas ook niet aan het pleiten voor hoor... :)

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr okt 24, 2008 4:10 pm

tja kenneth ligt na gisteravond een beetjw veel onder vuur, dan word ik wat beschermend he.

die gozer staat wel met silva, vermaelen, vertonghen/Emanuelson, Gabri en lindgren voor zich. oleguer tel ik nog niet mee al speelt-ie ook niet alsof hij een topper is.

2 doorgelaten, maar ook 2 keer in de steek gelaten dor zijn verdediging.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 24, 2008 4:14 pm

Ik vond de verdedigers niet slecht spelen, daar vielen niet de onvoldoendes. Alleen Vermeer door zijn blunder, maarja dat overkomt een jonge keeper weleens. Ik vond verder Lindgren zwak spelen en Suarez, Sarpong en Huntelaar vond ik matig.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » vr okt 24, 2008 4:27 pm

wat herinner je je van Gabri, noem na zijn meest belovende actie eens de tweede op. Alleen dan kan je met droge ogen beweren dat hij redelijk speelde. ik houd het dus op "zwak spel van de spanjaard"

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » vr okt 24, 2008 4:39 pm

Lindgren voetbalt sinds het begin van dit seizoen ook alsof hij 50 kilo lood meetorst op z'n rug. Alle snelheid en scherpte lijkt er wel uit. Ik vond hem vorig seizoen uitblinken in de laatste paar wedstrijden, hij nam Ajax af en toe op sleeptouw. Nu is hij heel summier aanwezig.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 24, 2008 4:44 pm

Donkey Shot schreef:wat herinner je je van Gabri, noem na zijn meest belovende actie eens de tweede op. Alleen dan kan je met droge ogen beweren dat hij redelijk speelde. ik houd het dus op "zwak spel van de spanjaard"
Gabri vond ik een overduidelijke meerwaarde hebben.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » vr okt 24, 2008 5:17 pm

Jim schreef:
Heb alleen de tweede helft gezien, de eerste schijnt wat beter te zijn geweest. Maar dat kan ook bijna niet anders. Want de tweede helft was werkelijk in vrijwel alle opzichten dramatisch. Kansloos voetbal van een verzameling grotendeels grijze muizen zonder persoonlijkheid waarin geen enkele lijn of idee was te ontdekken.
Heb ook alleen de 2e helft gezien en die was inderdaad dramatisch. Zelden zo'n slecht voetballend Ajax gezien. Er werd gewoon gevoetbald zonder middenveld. Totaal geen opbouw, alleen maar lange ballen naar voren.
Je zou zeggen dat je juist met een versterkt middenveld, spelend in de punt naar achteren, tot een betere opbouw van achteruit zou moeten komen. Centraal sta je immers 3 tegen 2.
Er werd echter totaal niet vanuit het midden opgebouwd. Alles ging via de zijkanten. Als Ajax in balbezit was dan waaide Oleguer uit naar de rechtsbackpositie en Vermaelen deed hetzelfde naar de linksbackpositie als er aan zijn kant werd opgebouwd. Dit ogenschijnlijk met de bedoeling om 1 van onze backs door te laten schuiven naar het midden. Had totaal geen effect. Villa zette meteen druk op onze backs waardoor er snel balverlies geleden werd of de bal werd blind naar voren gerost. Wat hierbij tevens opviel was dat vanuit het middenveld niemand inzakte om te helpen in de opbouw. Of onze middenvelders durven geen bal meer op te eisen, of ze mochten het niet van V.Basten. Zelfs Vermeer was vaak genoodzaakt om een bal maar uit te trappen omdat er niemand vrij liep in de opbouw! Dat is toch te gek voor woorden. Lever die bal dan maar meteen in bij de tegenstander...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 24, 2008 5:21 pm

Vandaag allerlei kioskjes afgelopen op zoek naar een Telegraaf en toen zag ik dus dat we verloren hadden. Niet verrassend, maar de wijze waarop is dus weer beschamend. Erg jammer, maar het verbaasd me niets. Ajax is een jojo zonder goed voetbal. De ene keer winnen we met dat gepruts en de andere keer verlies je weer. Het is tijd voor een duidelijke lijn. Een lijn die we zometeen moeten waarnemen zonder blessures, want anders is het met MvB een verloren jaar. De zoveelste.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr okt 24, 2008 5:22 pm

Gabri viel mij tegen. Tegen Groningen een behoorlijke pot, maar gisteren kwam er niets van terecht. Echt pieken en dalen met die gast.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr okt 24, 2008 5:42 pm

Gabri viel mij tegen. Tegen Groningen een behoorlijke pot, maar gisteren kwam er niets van terecht. Echt pieken en dalen met die gast.
Dat is ook typisch Gabri, die voetbalt alleen behoorlijk als de rest van het team ook goed in de wedstrijd zit. Zal nooit maar dan ook echt nooit in zijn eentje Ajax weer terug brengen in de wedstrijd (voetballend dan)
Pompiedom

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 24, 2008 5:58 pm

Zijn kracht ligt in het verrichten van defensief werk, dat deed hij goed gisteren.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr okt 24, 2008 6:01 pm

Zijn kracht ligt in het verrichten van defensief werk, dat deed hij goed gisteren.
Maar voor de verdedigende taken hebben we spelers die beter zijn naar mijn mening. Overigens heeft Gabri wel eens als rechtsback gespeelt, dat was niet echt een succes (al zegt dat natuurlijk weinig over zijn verdedigende kwaliteiten op het middenveld)
Pompiedom

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 24, 2008 6:07 pm

Ik vind hem in de duels niet supersterk, hij moet het meer van zijn alertheid hebben als de tegenstander (pass)fouten maakt en van zijn instelling: vol overgave.

Maurice
Berichten: 1620
Lid geworden op: ma jan 29, 2007 11:50 am
Contacteer:

Bericht door Maurice » vr okt 24, 2008 6:14 pm

Maar als je vol passie speelt en heel alert bent ben je nog niet automatisch Ajax waardig.
Pompiedom

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr okt 24, 2008 6:18 pm

Het tekent inderdaad de staat van Ajax, dat personen hem een goede speler vinden. Hij is nuttig, maar allerminst een wereldvoetballer. Ik hoop daarom dat Anita binnenkort de voorkeur krijgt, in hem zie ik wel een kaliber 'grote speler' in potentie.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr okt 24, 2008 7:13 pm

Voor de liefhebber, sfeerbeelden±

http://nl.youtube.com/watch?v=21dIZEtJe0k

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Bericht door raymon » vr okt 24, 2008 8:14 pm

De sfeer was inderdaad erg goed in het stadion. Kon het vanuit mijn positie (bijna recht tegenover het Ajax vak) goed zien. Die gasten hebben echt een hoop lawaai gemaakt!

Dan de wedstrijd. De eerste helft begon goed tot aan de hoekschop. Grote fout van Vermeer. Jonge keeper of niet, geen excuus. Hij keept in Ajax 1 dus dan moet je er gewoon staan. Verder heeft hij het goed gedaan maar goed, het kost je wel een doelpunt. Daarna een rommelige fase waarin Ajax wel balbezit heeft maar geen vuist kan maken. Vermaelen kopt zeer sterk de gelijkmaker in en daarna gaat de wedstrijd weer gelijk op. Leuk om te zien maar verder niet hoogstaand. En dan staat het opeens 2-1 een seconde voor tijd omdat Silva weer loopt te pitten.

Opvallend: Sarpong is weer de slechtste man van het veld. Alles over 1 been, alles 5 keer moeten aanraken voordat de bal goed ligt en gewoon niet snel genoeg in handelen. Verder raakt Silva volledig in paniek zodra er druk gezet wordt op 'm en godallemejezus er wordt niet gepraat in het veld. Heel vaak stond Urby volledig vrij op links of Silva op rechts omdat Villa continu naar binnen toe verdedidge maar de bal kwam er gewoon niet omdat niemand even liet merken dat er iemand vrij stond.

De tweede helft was niet veel beter. Met het inbrengen van Cvitanich voor Sarpong was er geen middenveld meer en was het vooral veel lopen met de bal wat vaak verkeerd ging. Leonardo voor Suarez was niet handig denk ik. Suarez speelde dramatisch maar heeft toch meer kans op een doelpunt dan Leonardo. VdWiel voor Silva was wel een goede wissel en ik mag toch hopen dat VdWiel er nu weer gewoon in staat dit weekend.

Al met al toch genoten omdat 't weer m'n eerste Europese wedstrijd was in tijden. En een groep AjaxTalkers ontmoet! Dat was zeer geslaagd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » vr okt 24, 2008 11:32 pm

Trab schreef:
Jim schreef:
Heb alleen de tweede helft gezien, de eerste schijnt wat beter te zijn geweest. Maar dat kan ook bijna niet anders. Want de tweede helft was werkelijk in vrijwel alle opzichten dramatisch. Kansloos voetbal van een verzameling grotendeels grijze muizen zonder persoonlijkheid waarin geen enkele lijn of idee was te ontdekken.
Heb ook alleen de 2e helft gezien en die was inderdaad dramatisch. Zelden zo'n slecht voetballend Ajax gezien. Er werd gewoon gevoetbald zonder middenveld. Totaal geen opbouw, alleen maar lange ballen naar voren.
Je zou zeggen dat je juist met een versterkt middenveld, spelend in de punt naar achteren, tot een betere opbouw van achteruit zou moeten komen. Centraal sta je immers 3 tegen 2.
Er werd echter totaal niet vanuit het midden opgebouwd. Alles ging via de zijkanten. Als Ajax in balbezit was dan waaide Oleguer uit naar de rechtsbackpositie en Vermaelen deed hetzelfde naar de linksbackpositie als er aan zijn kant werd opgebouwd. Dit ogenschijnlijk met de bedoeling om 1 van onze backs door te laten schuiven naar het midden. Had totaal geen effect. Villa zette meteen druk op onze backs waardoor er snel balverlies geleden werd of de bal werd blind naar voren gerost. Wat hierbij tevens opviel was dat vanuit het middenveld niemand inzakte om te helpen in de opbouw. Of onze middenvelders durven geen bal meer op te eisen, of ze mochten het niet van V.Basten. Zelfs Vermeer was vaak genoodzaakt om een bal maar uit te trappen omdat er niemand vrij liep in de opbouw! Dat is toch te gek voor woorden. Lever die bal dan maar meteen in bij de tegenstander...
Ik had het na een uur wel gezien. Qua aanpassingen in de rust komt onze gelouterde coach nog duidelijk tekort.

Plaats reactie