Ajax - FC Groningen 18-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Grunn
Berichten: 33
Lid geworden op: wo apr 09, 2008 10:38 pm

Bericht door Grunn » zo okt 19, 2008 12:40 pm

Gefeliciteerd.

Wat heb ik gister een mooie pot voetbal gezien, op het eerste half uur na dan. Toen kreeg Ajax teveel ruimte en zakten we teveel terug. Na de 1-0 (die niet had gehoeven, maar er in die fase wel aan zat te komen) ging het gelijk op. Heb daarna een uur op het puntje van mijn stoel gezeten, maar hij wou er maar niet in! Was compleet over de zeik om het afgekeurde doelpunt, maar bleek achteraf dan toch terecht afgekeurd.

2e helft verliep in fases: 1e kwartier voor Groningen 2e kwartier voor Ajax en het 3e kwartier zat ik gewoon te wachten op de gelijkmaker. Ik vond dat we die verdienden, al had het toen ook al 2/3-0 kunnen staan.

Jammer dat Gabri en Oleguer net op tijd weer wedstrijdfit waren, speelden een goede wedstrijd...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 19, 2008 12:53 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:
Thijs schreef:....

Uitverkocht huis, avondwedstrijd, 410 heeft er ongetwijfeld zin in en het moet gaan spoken...ik moet overigens zeggen dat avondwedstrijden iets meer los lijken te maken dan zondagmiddagwedstrijden. Het is donker, er hangt een andere sfeer, dat echte erop-of-erondergevoel merk je veel meer. (Ik reken hier de trainingspartij tegen FK Borac natuurlijk niet echt mee, al was de sfeer stukken beter dan een zondagmiddagwedstrijd van vorig seizoen)

Zeker nu Groningen met hun maximale aantal supporters komt (600) heeft 410 er ook zin in en met alle ingrediënten die erbij horen wordt dit gewoon een fantastische wedstrijd, dat kan niet anders.
Reken maar op iets leuks..... :tifoajax.gif:
Vond het een beetje tegenvallen Mike. Jullie hebben gekopieerd wat Grunn vorig jaar deed. Hun een groot doek met Noord Gestoord, jullie nu een doek met Zuid Gestoord. Hun veel toiletpaier bij opkomst, jullie gisteren ook. Alleen als je dan van plan bent te gaan kopieeren dan moet je zorgen dat je hun actie overtreft en dat vond ik niet het geval. Veel rollen werden al naar beneden gegooid ver voordat de wedstrijd begon ook, maargoed dat is iets waar jullie niks aan kunnen doen natuurlijk. Maargoed overall vond ik het net niet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 19, 2008 12:57 pm

Grunn schreef:Jammer dat Gabri en Oleguer net op tijd weer wedstrijdfit waren, speelden een goede wedstrijd...
Yep. Gabri verdient een compliment, maar Oleguer zeker ook. Die was voor het eerst sinds zijn komst van toegevoegde waarde.

Bedankt voor de felicitaties. :biggthumpup.gif:


Ik vond de zege van Ajax verdiend. Maar inderdaad, de gelijkmaker had zomaar kunnen vallen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo okt 19, 2008 1:15 pm

brigade zuid schreef:Vond het een beetje tegenvallen Mike. Jullie hebben gekopieerd wat Grunn vorig jaar deed. Hun een groot doek met Noord Gestoord, jullie nu een doek met Zuid Gestoord. Hun veel toiletpaier bij opkomst, jullie gisteren ook. Alleen als je dan van plan bent te gaan kopieeren dan moet je zorgen dat je hun actie overtreft en dat vond ik niet het geval. Veel rollen werden al naar beneden gegooid ver voordat de wedstrijd begon ook, maargoed dat is iets waar jullie niks aan kunnen doen natuurlijk. Maargoed overall vond ik het net niet.
Dan moet je ook het doek van Ovide op 410 noemen, dat had er natuurlijk ook mee te maken. (Met het doek "Kijk uit malloot, die brand wordt groot")
Het doel van de actie was (mijns inziens) juist dat de Ajaxsupporters wél een sfeeractie met wc-rollen kunnen organiseren zonder de boel in de fik te steken én er zat een directe verwijzing naar de brand op 410. En dat iedereen bij Groningen helemaal over de zeik was door de tifo-actie maakt 'm juist geslaagd.

Over die kansen, echt veel kansen had Groningen niet nee in het laatste kwartier maar je hoeft niet altijd uit een kans te kunnen scoren. Zolang je geen verschil van 2 doelpunten hebt, KAN je (en Ajax zeker) tegen een gelijkmaker oplopen. Er hoeft er maar ééntje weer een blunder te maken en we staan op plekkie 13, ik moet er niet aan denken.

wimpey
Berichten: 51858
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » zo okt 19, 2008 1:17 pm

Leuke pot, terechte zege die te laag uit viel. Goede teamprestatie, als Ajax iedere wedstrijd deze spirit en scherpte opbrengt, worden we kampioen. PSV is (net als de voorbije 2 seizoenen) erg matig, eens zal Ajax daarvan moeten profiteren.

Gabri en Oleguer waren m.i. de besten aan Ajax' kant. Fysiek en mentaal hebben die jongens een grote inbreng, hetgeen anderen het voetballen makkelijker maakt. KJH was de zwakste.

5 thuiswedstrijden en nog geen doelpunt tegen. Niet slecht...

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo okt 19, 2008 1:52 pm

Grunn schreef:Gefeliciteerd.

Wat heb ik gister een mooie pot voetbal gezien, op het eerste half uur na dan. Toen kreeg Ajax teveel ruimte en zakten we teveel terug. Na de 1-0 (die niet had gehoeven, maar er in die fase wel aan zat te komen) ging het gelijk op. Heb daarna een uur op het puntje van mijn stoel gezeten, maar hij wou er maar niet in! Was compleet over de zeik om het afgekeurde doelpunt, maar bleek achteraf dan toch terecht afgekeurd.

2e helft verliep in fases: 1e kwartier voor Groningen 2e kwartier voor Ajax en het 3e kwartier zat ik gewoon te wachten op de gelijkmaker. Ik vond dat we die verdienden, al had het toen ook al 2/3-0 kunnen staan.

Jammer dat Gabri en Oleguer net op tijd weer wedstrijdfit waren, speelden een goede wedstrijd...
Op zichzelf kan ik wel met je analyse leven, al denk ik wel dat Ajax over de hele wedstrijd toch aanzienlijk meer balbezit heeft gehad en ook meer doelrijpe kansen. Op basis daarvan vond ik de overwinning wel verdiend, eigenlijk.

Maar ik moet zeggen: vond het gisteren wel een wedstrijd tussen twee behoorlijk goede ploegen. Dat verraste me, want ik vind Ajax niet zo heel vaak spelen als een goede ploeg...

K.
Still alive...

GangstaRiB
Berichten: 16848
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo okt 19, 2008 2:35 pm

Het veld was trouwens ook weer eens debet aan het spel. Gabri gaat in de tweede helft alleen af op die keeper van Groningen maar glijdt uit. Echt bloedje irritant.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 19, 2008 2:35 pm

Overigens, een keeper van normale lengte had de slappe kopbal van Oleguer gewoon gehad. Die Luciano is wel soepel, maar hij is te klein en te licht voor topvoetbal. Elke hoge bal van Ajax zorgde voor gevaar. Ik moest aan Lobont denken.

@GF: het was link genoeg, ik zag voor mijn neus hoe de paniek weer volledig was. De verdedigers van Ajax deden maar wat, er was totaal geen organisatie meer. Dan kan die bal er zomaar ingaan.

Ajax moest het uitcounteren, maar zelfs dat lukte niet.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 19, 2008 2:46 pm

joey schreef:Overigens, een keeper van normale lengte had de slappe kopbal van Oleguer gewoon gehad. Die Luciano is wel soepel, maar hij is te klein en te licht voor topvoetbal. Elke hoge bal van Ajax zorgde voor gevaar. Ik moest aan Lobont denken.
Dat viel mij ook op. Het zag er leuk en spectaculair uit, maar uiteindelijk kost zo'n keeper je punten.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 2:49 pm

Nou, laat de pek en veren maar komen, maar ik kan het toch niet laten ..

Ik heb een ontzettende slechte voetbalwedstrijd gezien, strijd ja, maar voetbal bar en bar weinig.Voor mij was het een typische Heracles - De Graafschap wedstrijd, zo eentje waar een degradatiewedstrijd uit de serie B nog een puntje aan kan zuigen.Ren je rot 3, en dan kom je in de 37e minuut op voorsprong en dan denk je ze zetten wel aan voor de 2 - 0.Van Basten zal wel aangeven hoe je het nu verder moet gaan doen om Groningen bij de strot te pakken.Ben je gek, de tweede helft van het zelfde liedje.

Van Basten verknoeide het nog bijna door dat blind paard er in te zetten, prompt kwam AJAX echt onder druk te staan.En dan dat, op de counter, 3 tegen 3 van de AJAX voorhoede tegen de Groningse achterhoede.Niemand die vanaf het middenveld effe doorschuift en zo een overtal situatie creeert, of desnood een Vermaelen ( want die kan van dit potje toch niet moe zijn geworden ? ) die, omdat een verdediger het overzicht zou moeten hebben, toch moet zien waar zo'n counter op uit gaat draaien.Niet dus.

En dan het uitverdedigen, man man, wat een prutsers, waar blijven de afspraken wat je bij zo'n situatie moet doen, waar blijven de automatismen ?.In zulke situaties, zeker als je Rommedahl er in brengt, moet je toch als trainer aan deze jongens vertelt hebben wat men moet doen.Jantje naar links, Pietje naar rechts, veld breed houden enz. enz. en TEMPO, niet deze wandelmarsen.En weer dat voor eigen succes gaan.Dan sta je dus met moeite op 1-0, en dan denk je, tik deze Groningers nu eens uit.Vergeet dat ook maar.VOEM, blind naar voren jassen.

Het erge is nog dat zo'n Been staat te tetteren dat ie een goede wedstrijd heeft gezien.Malloot, ja op NEC nivo, dan zou het smullen zijn geweest van dit hotseknots voetbal.

Voorzetten, laat me niet lachen, mijn buurvrouw van 42 heeft een betere voorzet dan wat ik gisteren voor de zoveelste keer heb gezien van dit AJAX.Vrije trap, verrassing ?, niks hoor, gewoon ogen dicht en rammen maar.En dan ook nog eens verrast kijken als de bal een meter en hoog over de goal gaat, zoiets van hoe kan dat nouw toch ...

Gvd wat is AJAX toch ver naar beneden gedukelt van de VOETBAL ladder, niks meer over van tik-tak, van het idee achter het voetbalspel, niks extra kwaliteit, middelmaat van de bovenste plank, tja en dan ben je als je wat kan pingelen natuurlijk vlug een vedette, een uitzonderlijk talent in de ogen van sommige, zelfde telt voor de trainer ..

Afijn, op naar de volgende baggerwedstrijd ...

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo okt 19, 2008 2:50 pm

:welcome: Voetske! :onfire.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 19, 2008 2:51 pm

Welkom terug, Voets! :ajaxscarf.gif: :neutral.gif:

:welcome:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 2:52 pm

..
Laatst gewijzigd door 999 op zo okt 19, 2008 2:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo okt 19, 2008 2:52 pm

Koel! :welcome: back, Voets! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 2:54 pm

Ja, nouw kan het wel weer ik :ajaxtalk.gif: ook van jullie ...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 19, 2008 2:57 pm

:welcome:

Ha Voetske, waar heb je gezeten, man? Kom op zeg, mij een beetje in mijn eentje laten azijnzeiken... :1evil.gif:

:icon_wink.gif:

Inderdaad, het niveau was niet best, maar een kinderhand is snel gevuld. Veel zijn we niet meer gewend. Het was natuurlijk een stuk beter dan vorige week, maar dat kwam ook doordat Groningen in de eerste helft niet durfde. Toen Groningen wat meer lef toonde, kreeg Ajax het meteen weer moeilijk.

Over Groningen: Sankoh hoef ik in elk geval niet bij Ajax te zien, die verdedigt met overtredingen. Granqvist is sterker in de duels, hij ging een paar keer als een scheermes in (maar fair), maar die komt op andere punten weer tekort.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo okt 19, 2008 2:58 pm

Haha ok dan.

Verder onderschrijf ik wel wat je zegt. Dat blinde geros naar voren moet nu echt eens afgelopen zijn. Je merkt dat bij een beetje druk (en een lange man als Powell erbij) er grote paniek ontstaat. Vrouwen en kinderen eerst. Het lelijke is dan ook nog eens dat je, zoals je al stelt, geen overtal situatie weet uit te spelen.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo okt 19, 2008 2:59 pm

Toch nog een duit in het zakkie doen:

:welcome: voetje...

Ik zat gisteravond nog te denken: voetje en ik kijken samen naar eredivisielive... :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 3:03 pm

.. ik krijg tranen in mijn ogen .. :icon_wink.gif: :ajaxsmiley.gif: .. maar zullen we ontopic gaan ...

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo okt 19, 2008 3:12 pm

Ja, lijkt me prima. Anders moet ik mijn andere pet opzetten. :smallgrin.gif:

Een mooi resultaat gisteren, maar het was wél een billenknijpertje hoor.
Oleguer heb ik nog niet zo goed zien spelen, zelfs Silva was lekker fel.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 4:07 pm

Voetske schreef: tja en dan ben je als je wat kan pingelen natuurlijk vlug een vedette, een uitzonderlijk talent in de ogen van sommige, zelfde telt voor de trainer ..

Afijn, op naar de volgende baggerwedstrijd ...
Doe ik een wedje met je. Minimaal 7 spelers van de huidige selectie komen bij een Europese (sub)topclub terecht. Het is een terugkerend praatje van jou en nog een aantal mensen hier.

Zlatan, Maxwell, v/d Vaart, de Jong, Sneijder, Escude, Grygera. Ze konden er ook allemaal niks van op een gegeven moment. Om achteraf te ouwehoeren dat het zulke geweldige voetballers waren toen ze nog bij Ajax onder contract stonden. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo okt 19, 2008 4:07 pm

Ik lees hier trouwens nergens de oorzaak waarom Ajax het weer zo moeilijk had terwijl het zo simpel is, namelijk het terug zakken van Huntelaar!!

Die gast speelt op de positie van Gabri / Lindgren, waardoor deze 2 tegen de verdediging aan gingen spelen.

Hierdoor had de verdediigng van Groningen alle tijd om op te bouwen of de bal richting de voorhoede te trappen.

Huntelaar maakt al geen doelpunten, waardoor hij van weinig waarde is, maar door zijn tactisch onvermogen maakt hij het Ajax ook nog eens extra moeilijk. Dit is niet de eerste wedstrijd waarin hij dit doet. Daarnaast negeerde hij het coachen van MvB totaal, die hem er op wees om diep te blijven spelen, zodat de opbouw gestoord kon worden en er geen goede lange pass gegeven kon worden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 4:13 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef: tja en dan ben je als je wat kan pingelen natuurlijk vlug een vedette, een uitzonderlijk talent in de ogen van sommige, zelfde telt voor de trainer ..

Afijn, op naar de volgende baggerwedstrijd ...
Doe ik een wedje met je. Minimaal 7 spelers van de huidige selectie komen bij een Europese (sub)topclub terecht. Het is een terugkerend praatje van jou en nog een aantal mensen hier.

Zlatan, Maxwell, v/d Vaart, de Jong, Sneijder, Escude, Grygera. Ze konden er ook allemaal niks van op een gegeven moment. Om achteraf te ouwehoeren dat het zulke geweldige voetballers waren toen ze nog bij Ajax onder contract stonden. :smallgrin.gif:
Tja, dat deze spelers niet bij Fc den Bosch gaan eindigen lijkt me ook duidelijk. trouwens het is ook een terugkerend praatje van jou(w).

De spelers uit dat lijstje wat jij opnoemt heeft nooit niemand ooit gezegt dat ze er helemaal niks van konden, ook dat is een steeds terugkerend praatje van jouw wat pertinent niet waar is.

Maar noem eens wat spelers van DIT AJAX die zodadelijk bij de sub/top clubs staan te ballen ?.En graag ook wat sub/top club namen ...

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 4:15 pm

Vedette-10- schreef: Leonardo heeft meer snelheid, bravoure, techniek en creativiteit. Voor mij geen twijfel over wie er beter is, als je als coach nog zo'n speler kan beinvloeden heb je gewoon een plaag voor de tegenstander in huis. Dat kan je denk ik nooit van Rommedahl zeggen. Trouwens is Rommedahl een flankspeler en Leonardo een echte binnenspeler, dus krom dat we hier gaan vergelijken. Maar individueel is Leonardo ongetwijfeld de betere.
Huh? Leonardo komt nog geen lantaarnpaal voorbij. Niet snel, niet explosief, geen aanname, geen passeerbeweging, geen schot, geen voorzet, geen pass, geen duelkracht, durft niet te koppen, geen positiespel. Wat zijn kracht is? Hij kan goed janken. Misschien wil FC Zwolle hem wel voor 1 ton overnemen...

Alhoewel, ik denk dat Lim Duan een betere speler is dan Leonardo.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 4:17 pm

Voetske schreef:Maar noem eens wat spelers van DIT AJAX die zodadelijk bij de sub/top clubs staan te ballen ?.En graag ook wat sub/top club namen ...
Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Enoh, Vertonghen, Vermaelen, Emanuelson en Stekelenburg schieten me nu zo te binnen. Olympique Lyon, Werder Bremen, Chelsea, Internazionale. Dat niveau.

Plaats reactie