Ajax - FC Groningen 18-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 19, 2008 7:44 pm

Hij merkt dat niemand vanuit van nature het spel naar zich toetrekt, dus draagt hij ook zijn steentje bij. Ik denk dat hij het niet meer gaat doen als Aissati terug is.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 19, 2008 7:46 pm

Marillion schreef:Wat betreft het 'Huntelaar verhaal' ben ik wel benieuwd naar de oorzaak van het feit dat hij regelmatig niet diep genoeg speelt.

Klaas Jan is op zijn best als hij in en rondom het strafschopgebied van de tegenstander kan spelen. Dat weet hij, dat weten wij en dat weet Marco ook. In het verleden leek er wat onenigheid te zijn tussen hem en Ten Cate als hij wat meer moest gaan meevoetballen. Nu vraagt V.Basten aan hem om dieper te spelen en doet hij het niet. Hoe kan dat nou? Je zou toch zeggen dat hij niets liever doet dan diep blijven staan om zo aan zijn doelpunten te werken?
Huntelaar is inderdaad op zijn best in de punt, maar dan wel als die punt in de buurt van het strafschopgebied van de tegenstander ligt. In de tweede helft moest hij zijn loopacties inzetten vanaf de middenlijn. Dan is hij door zijn gebrek aan snelheid dus onbruikbaar; zeker met een snelle centrumverdediger als Sankoh in de buurt. Dan is hij dus waardevoller in een rol waarin hij zich meer concentreert op het lanceren van zijn medespelers.

Een teamspeler. :worshippy.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 7:48 pm

Het punt is dat als KJH zich laat zakken er eigenlijk iemand diep moet gaan.Maarja, automatisme zijn ver te zoeken bij dit AJAX ..

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 19, 2008 8:14 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:
goodfella schreef: Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Enoh, Vertonghen, Vermaelen, Emanuelson en Stekelenburg schieten me nu zo te binnen. Olympique Lyon, Werder Bremen, Chelsea, Internazionale. Dat niveau.
Misschien kun je daar bij de bookmakers een weddenschap op afsluiten ..
Ja hoor, geen enkel probleem. Sulejmani gaat naar Chelsea, Vermaelen ligt uitstekend in de Spaanse markt, Suarez zie ik naar een Internazionale vertrekken. Et ce te ra.
Ik ga met Goodfella mee! Sarpong, Siem de Jong, Vd Wiel wil ik erbij voegen...
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 19, 2008 8:15 pm

joey schreef:Ik niet, hoor. Ajax heeft best aardige voetballers, zeker voor Nederlandse begrippen. Maar Jöhnk heeft wel gelijk dat de spelers uit de eigen opleiding al een stuk verder hadden kunnen zijn, als ze bepaalde dingen in de jeugd hadden geleerd.
Dan gaan ze ook weer eerder weg.. boeit dus ook geen fuck
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 19, 2008 8:17 pm

Punt is dat ze dan vanaf het begin al waarde hebben en ze zich dus niet eerst in het eerste elftal hoeven verbeteren, waardoor je eerste elftal op een beter niveau blijft.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 19, 2008 8:21 pm

Bertje, je post heeft een hoog Vedette-10 gehalte. Kun je eens aangeven wat je precies bedoelt?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 19, 2008 8:33 pm

Als je jeugdspelers beter opgeleid worden - los van de discussie of onze spelers wel of niet goed opgeleid worden - halen ze volgens mij een beter niveau in het eerste elftal, waardoor het niveau van je eerste elftal dus hoger komt te liggen.

Lijkt me geen hocus-pocus.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 19, 2008 8:42 pm

Het probleem zit hem volgens mij nog geeneens in de kwaliteit van opgeleide spelers, maar het slangenkuil-complex. Spelers als Goossens, Anita, Sarpong, Bodul, Blind, Slijngard en Claasen zouden al eerder dan dat nu gebeurd kunnen worden opgenomen in het eerste, maar dat gebeurd niet omdat Ajax dan vreest dat ze verzuipen onder de druk.

Ik hoop ook dat Castillion en Overtoom erbij komen als er een plaatsvervanger nodig is van een soortgelijke speler(Huntelaar en Siem de Jong in deze gevallen). Als ze eerder worden gebracht worden ze gepushed in hun ontwikkeling. En nu dat niet gebeurd zijn minder grote maar toch gebrachte talenten van andere clubs verder, terwijl dat nergens voor nodig is.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op zo okt 19, 2008 9:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 19, 2008 9:01 pm

Bertje schreef:Als je jeugdspelers beter opgeleid worden - los van de discussie of onze spelers wel of niet goed opgeleid worden - halen ze volgens mij een beter niveau in het eerste elftal, waardoor het niveau van je eerste elftal dus hoger komt te liggen.

Lijkt me geen hocus-pocus.
Tuurlijk, heb je helemaal gelijk in. Maar het zijn wel jeugdspelers... En op het moment dat die dan echt beginnen te draaien zijn ze weg. Dan was Sneijder 2 jaar eerder weggegaan net als VDV.

Dus veel zal je er niet mee opschieten. Of ze hun top nou 2 jaar eerder halen of 2 jaar later maakt dan toch niet uit?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 19, 2008 9:11 pm

Bertje schreef:Als je jeugdspelers beter opgeleid worden - los van de discussie of onze spelers wel of niet goed opgeleid worden - halen ze volgens mij een beter niveau in het eerste elftal, waardoor het niveau van je eerste elftal dus hoger komt te liggen.

Lijkt me geen hocus-pocus.
Oh bedoel je dat. Als je beter opgeleid wordt, presteer je beter en wordt het niveau van het totaalplaatje hoger. Da's inderdaad geen hocus-pocus, maar een nietszeggende open deur.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47908
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo okt 19, 2008 9:12 pm

Geldt ook voor de scouting. Open deuren, maar bij Ajax is men er nog niet achter.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 19, 2008 9:12 pm

goodfella schreef:
Voetske schreef:Maar noem eens wat spelers van DIT AJAX die zodadelijk bij de sub/top clubs staan te ballen ?.En graag ook wat sub/top club namen ...
Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Enoh, Vertonghen, Vermaelen, Emanuelson en Stekelenburg schieten me nu zo te binnen. Olympique Lyon, Werder Bremen, Chelsea, Internazionale. Dat niveau.
Kan best zijn maar De mul bijv. is ook naar Sevilla gegaan terwijl die er geen reet van kan. Heitinga ook maar zozo.. toch naar Atletico. Kortom er zullen er best een paar naar zo'n club gaan ja maar dat wil nog niet zeggen dat ze echt goed zijn.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 19, 2008 9:13 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Oh bedoel je dat. Als je beter opgeleid wordt, presteer je beter en wordt het niveau van het totaalplaatje hoger. Da's inderdaad geen hocus-pocus, maar een nietszeggende open deur.
Ik gaf alleen maar bij Rishi aan dat hij niet helemaal begreep wat joey bedoelde. :aai.gif:
Laatst gewijzigd door Bert op zo okt 19, 2008 9:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 19, 2008 9:13 pm

Ik heb soms inderdaad het idee dat clubs in het buitenland nog wat in het verleden leven en denken: een speler van Ajax is altijd een welkome versterking!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 19, 2008 9:17 pm

Bertje schreef:Als je jeugdspelers beter opgeleid worden - los van de discussie of onze spelers wel of niet goed opgeleid worden - halen ze volgens mij een beter niveau in het eerste elftal, waardoor het niveau van je eerste elftal dus hoger komt te liggen.

Lijkt me geen hocus-pocus.
En ook geen open deur. Je ziet nu dat spelers steeds dezelfde fouten maken. Die zijn erin geslopen in de jeugd, krijg die er nog maar eens uit. Kijk maar naar Urby. Het zou best eens kunnen dat hij het niet gaat redden in de top, terwijl hij er wel het talent voor heeft.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 19, 2008 9:27 pm

Hoezo is het geen open deur?

Ik snap heel goed wat Joey bedoelt maar als spelers van Ajax op hun 20e alles kunnen dan zijn ze weg. Die fouten zullen ze dan niet meer maken omdat ze dan niet meer bij Ajax spelen
IK GELOOF!!!!!!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo okt 19, 2008 9:30 pm

Punt is dat er dus weer andere spelers klaar zouden moeten staan. Zo niet, dan heb je aan die verkochte speler dus een dusdanig bedrag verdiend dat je een vervanger zou moeten kunnen kopen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 19, 2008 9:38 pm

Dat kan nu toch nog steeds?

Sarpong zou volgens jou en Joey dan nu al helemaal compleet moeten zijn. Punt is dat hij dan basisspeler zou zijn en aan het einde van het jaar weg zou gaan. Dan is hij dus weg.

Zijn vervanger uit de jeugd zou ook klaar meoten zijn, krijgt een basisplaats en gaat daarna ook weg....

Wat is dan het verschil met de huidige situatie dat een speler als Sarpong er 3 jaar langer over doet bij Ajax voordat hij echt gaat uitblinken en over 4 jaar weggaat. Zijn vervangers doen er precies evenlang over...

Eindstand... je schiet er als Ajax niks mee op. Ajax zou moeten proberen om spelers langer aan zich te binden, ook op het moment dat ze een jaar uitblinken (Sneijder)...
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 19, 2008 9:41 pm

Wat het verschil dan is? Dat je, als je goed opleidt, altijd een volwaardige speler op kunt stellen waar we het nu vaak moeten doen met stagiairs.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo okt 19, 2008 9:52 pm

brigade zuid schreef:
goodfella schreef:
Voetske schreef:Maar noem eens wat spelers van DIT AJAX die zodadelijk bij de sub/top clubs staan te ballen ?.En graag ook wat sub/top club namen ...
Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Enoh, Vertonghen, Vermaelen, Emanuelson en Stekelenburg schieten me nu zo te binnen. Olympique Lyon, Werder Bremen, Chelsea, Internazionale. Dat niveau.
Kan best zijn maar De mul bijv. is ook naar Sevilla gegaan terwijl die er geen reet van kan. Heitinga ook maar zozo.. toch naar Atletico. Kortom er zullen er best een paar naar zo'n club gaan ja maar dat wil nog niet zeggen dat ze echt goed zijn.
ach, de Ridder, Maduro .. om er nog maar een paar te noemen ... tis roepen in de woestijn ...

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 19, 2008 10:00 pm

Vedette-10- schreef:Het probleem zit hem volgens mij nog geeneens in de kwaliteit van opgeleide spelers, maar het slangenkuil-complex. Spelers als Goossens, Anita, Sarpong, Bodul, Blind, Slijngard en Claasen zouden al eerder dan dat nu gebeurd kunnen worden opgenomen in het eerste, maar dat gebeurd niet omdat Ajax dan vreest dat ze verzuipen onder de druk.

Ik hoop ook dat Castillion en Overtoom erbij komen als er een plaatsvervanger nodig is van een soortgelijke speler(Huntelaar en Siem de Jong in deze gevallen). Als ze eerder worden gebracht worden ze gepushed in hun ontwikkeling. En nu dat niet gebeurd zijn minder grote maar toch gebrachte talenten van andere clubs verder, terwijl dat nergens voor nodig is.
Hoe vaak heb je die jongens zien spelen, als ik vragen mag? Ik merk dat je sowieso alltijd met namen van jeugdspelers gooit, maar hoe vaak heb je die namen dan ook zien spelen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14505
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » zo okt 19, 2008 10:04 pm

brigade zuid schreef:
goodfella schreef:
Voetske schreef:Maar noem eens wat spelers van DIT AJAX die zodadelijk bij de sub/top clubs staan te ballen ?.En graag ook wat sub/top club namen ...
Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Enoh, Vertonghen, Vermaelen, Emanuelson en Stekelenburg schieten me nu zo te binnen. Olympique Lyon, Werder Bremen, Chelsea, Internazionale. Dat niveau.
Kan best zijn maar De mul bijv. is ook naar Sevilla gegaan terwijl die er geen reet van kan. Heitinga ook maar zozo.. toch naar Atletico. Kortom er zullen er best een paar naar zo'n club gaan ja maar dat wil nog niet zeggen dat ze echt goed zijn.

Maar De Mul komt niet verder dan de tribune, terwijl de anderen al hebben bewezen toppers te zijn bij verschillende clubs.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47292
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 19, 2008 10:05 pm

Jöhnk schreef:Wat het verschil dan is? Dat je, als je goed opleidt, altijd een volwaardige speler op kunt stellen waar we het nu vaak moeten doen met stagiairs.
Als ze goed genoeg zijn gaan ze toch gelijk weg. Dus veel merk je er niet van toch? Spelers als De Mul worden al weggekocht..
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 19, 2008 10:07 pm

Maar daar krijg je dus geld voor. Dan koop je een nieuwe speler of je past een nieuwe jeugdspeler in die er meteen staat. Dan heb je dus altijd een waardige speler, en niet, zoals nu, 3 jaar een stagair gevolgd door 1 jaar een goede speler.

Plaats reactie