Ajax - FC Groningen 18-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo okt 19, 2008 8:48 am

Hij is absoluut niet in vorm, maar ongemotiveerd? Daar geloof ik dus echt niets van.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo okt 19, 2008 8:56 am

Neefkens schreef:Hij is absoluut niet in vorm, maar ongemotiveerd? Daar geloof ik dus echt niets van.
Als je uit vorm bent dan werk je gewoon keihard en geef je meer dan 100% en dan valt ie vanzelf wel weer..
Vrezen voor zijn plekkie echt niet.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo okt 19, 2008 9:32 am

Zo vreselijk slecht was Huntelaar helemaal niet
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo okt 19, 2008 9:40 am

Zo goed als Ajax Rules het afschildert, vond ik het beslist niet. Eerste half uur goed. Er zat een behoorlijk tempo in. Bal ging over het algemeen van voet tot voet (weinig hoge peren en 'toevalsballen', maar echt voetbal)... Ik was er wel over te spreken, aanvankelijk.

Natuurlijk moet het allemaal nog veel en veel beter en heeft deze ploeg nog niet écht de controle over een wedstrijd, maar Ajax zag er tegen Groningen uit als een team. Er werd tempo gemaakt, er werd gevochten, ze deden het sámen.

En dan is het eigenlijk meteen leuk om naar te kijken. Ik heb wel een leuke avond gehad, eigenlijk. Ik vond het eigenlijk een wedstrijd van een heel aardig niveau. Ook van Groningen-kant, trouwens. Goeie ploeg.

En inderdaad: ik sta echt te kijken van de sfeer in de ArenA, de laatste tijd. Heel positief. Echt voetbalsfeertje. Gisteren ook weer.

Nu nog een keer ruggengraat, vechtlist en teamgeest tonen in een uitwedstrijd (want tot dusver lukt het alleen thuis).

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo okt 19, 2008 10:12 am

Rommellldaallll :tranen.gif: :tranen.gif: :tranen.gif: :tranen.gif:

Nou dan toch liever Leo , geef die Urby en RAMMELDAAL een ticket voor op de tribune :1evil.gif:

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo okt 19, 2008 10:18 am

Toppie schreef:Rommellldaallll :tranen.gif: :tranen.gif: :tranen.gif: :tranen.gif:
Ik vond 'm ook niet goed, maar ik zag wel het nut van zijn komst. Hij maakte het veld wat breder, hield de vleugels bezet. Ik vond 'm een paar keer een nuttig aanspeelpunt voorin. Verlichtte de druk wel een beetje.

Maar verder met je eens over de kwaliteiten van de beste man, hoor. Daar niet van.

K.
Laatst gewijzigd door Kowalczyk op zo okt 19, 2008 10:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo okt 19, 2008 10:21 am

Het team ging wel degelijk beter functioneren na de komst van Rommedahl. En inderdaad, dat ligt niet aan zijn individuele kwaliteiten/prestatie
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 10:25 am

Toppie schreef:Rommellldaallll :tranen.gif: :tranen.gif: :tranen.gif: :tranen.gif:

Nou dan toch liever Leo , geef die Urby en RAMMELDAAL een ticket voor op de tribune :1evil.gif:
Urby speelde zeker de 1ste helft prima. En ik zie liever Rommedahl dan Leonardo. Laten ze die Leonardo een enkeltje Rio de Janeiro geven. Meest dramatische voetballer van de huidige selectie.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 19, 2008 10:30 am

Onbegrijpelijk dat je er zo weinig van snapt goodfella, onbegrijpelijk.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 10:32 am

Overigens is de stelling dat Ajax in Heerenveen geen instelling had niet verkeerd achteraf gezien. En nooit gedacht dat we Gabri nog zo hard nodig hebben.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 19, 2008 10:36 am

Ach, we hebben gewonnen, dat is het belangrijkste. We moeten niet hebben dat we straks, als we eventueel eens goed zouden gaan voetballen, al op een onoverbrugbare achterstand staan omdat we nu niet goed voetballen. Het is allemaal nog wankel, een beetje druk van Groningen en de boel stortte weer bijna in elkaar. De spelers werkten wel hard, maar echt lijn zat er niet in het spel, het is allemaal fantasieloos. We moeten het vooral van Suarez hebben. Ik hoop maar dat Suarez niet geblesseerd raakt of tegen een schorsing aanloopt, want ik geniet voornamelijk van hem.

Hoe dan ook, het was best vermakelijk. Typisch een wedstrijd uit de Nederlandse competitie: matig niveau, veel fouten, maar er gebeurt wel een hoop. Wedstrijden van een goed tactisch niveau kunnen saai zijn. Wij hoeven ons voorlopig geen zorgen te maken dat we dergelijke wedstrijden te zien krijgen.

Sarpong was verschrikkelijk, en ook KJH bracht er weinig van terecht. KJH is niet de beste voetballer, hij is een killer en als hij niet scoort, heb je weinig aan hem. En wat is hij toch traag. En Rommedahl? Ach, die hoort niet bij Ajax thuis. Waarom mag Martina het niet eens proberen?

De terugkeer van Gabri deed Ajax goed. Dat zegt voldoende, want een wondervoetballer is Gabri zeker niet. Maar honderd keer liever Gabri dan Sno. Lindgren vond ik ook heel behoorlijk.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 10:42 am

Ik had ook geen andere reactie verwacht Joey. Wint Ajax met 1-0 en dan is het nog niet goed. Daarnaast had ik nooit het idee dat de boel instorrte, integendeel. Het laatste kwartier is Groningen totaal niet gevaarlijk meer geweest. Ajax daarentegen had er nog een stuk of 3 in moeten trappen. Was overigens wel een wedstrijd voor Sulejmani geweest. Echt benieuwd hoe het loopt als hij er weer bij is.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo okt 19, 2008 10:45 am

Pfff... Heb de overwinning even ouderwets gevierd in de stad en merk nu de gevolgen.. Dus als ik ik mijn hierna volgende opmerkingen de plank volledig mis sla, heb ik een excuus.

Om met Rommedahl te beginnen: ik vond hem eerlijk gezegd best nuttig; Ajax werd er niet zwakker op met de wissel voor Sarpong. Al was het maar omdat Sarpong op de ijsbaan die Arenaveld heet, het meest uitgleed (en allemachtig; wát een kans werd door hem gemist in de 2e minuut..). Bovendien begon Suarez vanaf links pas echt te excelleren. Heb hem in de eerste helft veel minder aanwezig gezien dan in de tweede.

Opvallend: eerste, laten we zeggen 30-35 minuten een Ajax met overwicht, maar na de 1-0 werd Groningen wat sterker. Even na rust weer het inmiddels pijnlijk vertrouwde gevoel dat het allemaal veel te nonchalant werd opgenomen van Ajax-kant met een aanmerkelijk sterker Groningen, die toen misschien hadden moeten scoren; ik heb het nog niet teruggezien, maar ik kon in het stadion eerlijk gezegd niet zo snel een reden verzinnen waarom die goal afgekeurd werd.

Laatste 10 minuten heb ik mijn stem verkloot (met het stappen van daarna erbij is hij momenteel zelfs nagenoeg verdwenen) met Lalalalalalalaaaaaaaaaaa AAAAAAAAJAX Amsterdaaaaaaaaaaaaaaaaam. De sfeer was op dat moment geweldig (en nodig ook, want het kon tot de allerlaatste minuut écht alle kanten nog op). Volgens mij zong op enig moment een deel op de lange zijde zelfs mee. Moet niet gekker worden!

KJH is het volgens mij even helemaal kwijt, met als dieptepunt zijn actie alleen op (Da?) Silva af. De komende dagen zal (hier) de discussie wel weer losbarsten over "hadden we die 40 miljoen maar gepakt". Ik heb overigens geen zin om daaraan mee te doen.

Vermeer is voor mij op dit moment de "Kenneth Kroket" van de week. Aan de ene kant verricht hij katachtige reddingen, aan de andere kant zorgt hij voor serieus gevaar als hij weer eens een bal niet klem heeft. Dat gebeurt hem opvallend vaak.

Hulde voor de lange ballen van Vertonghen en (zag ik ze nu ineens een paar keer aankomen?) Vermaelen.

De verdediging blijft zeer instabiel ogen, ondanks het feit dat we de 0 hebben gehouden. Kunst en vliegwerk, af en toe.

Gabri beviel mij. Ik snap niet dat sommigen hier hem niet in de basiself zouden willen hebben; hij werkt idioot hard, is van 16 tot 16 te vinden en heeft bijzonder veel nuttig stoor- en balafpakwerk verricht. Dat hij zich soms dan wat voorbij loopt; ik neem het voor lief.

Het spelen als een team; het was er gisteravond. Nee, het spel was absoluut nog niet hoogstaand, maar het begint met attitude. Die instelling moét gewoon iedere week terugkomen, thuis én uit. Ik verwacht dat we thuis niet veel zullen laten liggen; maar MvB moet die jongens ervan overtuigen altijd zo te voetballen. Dan blijft het puntverlies, tot de blessuregolf over is, wellicht nog wat beperkt.

Want: ik bedacht me dat we Stekelenburg, Sulejmani en Aissati nog missen. Als die terugkomen en (oh wonder) er zou in de winterstop een verdediger bijkomen... Dan durf ik te hopen. Op een landstitel.
Laatst gewijzigd door Wie kent Cees de Wolf nog op zo okt 19, 2008 10:48 am, 1 keer totaal gewijzigd.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 19, 2008 10:46 am

Ik kan me goed vinden in de analyse van joey. Het was een vermakelijke wedstrijd (met, zeg ik erbij, uiteindelijk een verdiende winnaar), maar zeker niet groots.

Groningen ging heel opportunistisch spelen. Daardoor raakte Ajax onnodig in paniek. Met iets meer overleg en lijn win je hier simpel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo okt 19, 2008 10:49 am

goodfella schreef:Ik had ook geen andere reactie verwacht Joey. Wint Ajax met 1-0 en dan is het nog niet goed. Daarnaast had ik nooit het idee dat de boel instorrte, integendeel. Het laatste kwartier is Groningen totaal niet gevaarlijk meer geweest
Niet gevaarlijk geweest? Man, ik heb nog pijn aan mijn billen. :confused.gif:

Het laatste kwartier was verschrikkelijk. Ik zag weer de bekende paniek. Ajax had net zo goed de winst kunnen weggeven.
Natuurlijk had KJH moeten scoren, maar een kans voor KJH is geen kans op dit moment. Echt, die zit in een krater. Niets lukt bij hem.
Het stinkt aan alle kanten!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 19, 2008 10:50 am

Het lag heus niet aan de wil van de spelers in Heerenveen. Het was alleen geen ijzersterk geheel en Heerenveen kon de gaten vinden. In eigen huis heeft Ajax het voordeel dat de uitploeg zich niet thuisvoelt.

Gabri en Oleguer speelden goed en ook was Lindgren een verbetering op midmid, Vermaelen vond ik alweer niet een rots in de branding(zet die Vertonghen daar toch neer!). Toch blijf ik denken dat Daley Blind beter in die rol past. Verder vond ik het jammer dat niemand de linksvoor-positie bemande en het inbrengen van Rommedahl vond ik belachelijk. Als iemand niet zijn wil kan opleggen aan de tegenstander dan is hij het, dus je laat je eigenlijk terugtrekken en hopen op een goede counter. Verder was de overwinning wel heel erg kantje-boord. Ik kan er dus niet tevreden mee zijn.
Laatst gewijzigd door Vedette-10- op zo okt 19, 2008 10:55 am, 1 keer totaal gewijzigd.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 10:53 am

joey schreef:
goodfella schreef:Ik had ook geen andere reactie verwacht Joey. Wint Ajax met 1-0 en dan is het nog niet goed. Daarnaast had ik nooit het idee dat de boel instorrte, integendeel. Het laatste kwartier is Groningen totaal niet gevaarlijk meer geweest
Niet gevaarlijk geweest? Man, ik heb nog pijn aan mijn billen. :confused.gif:

Het laatste kwartier was verschrikkelijk. Ik zag weer de bekende paniek. Ajax had net zo goed de winst kunnen weggeven.
Natuurlijk had KJH moeten scoren, maar een kans voor KJH is geen kans op dit moment. Echt, die zit in een krater. Niets lukt bij hem.
Ah, dus als Groningen een bal in de 16 pompt is het een kans, maar als Huntelaar alleen op de keeper afgaat is het geen kans.

:drecul.gif:

Hoeveel doelpogingen had Groningen nu het laatste kwartier?

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 10:54 am

Vedette-10- schreef:Het lag heus niet aan de wil van de spelers in Heerenveen. Het was alleen geen ijzersterk geheel en Heerenveen kon de gaten vinden. In eigen huis heeft Ajax het voordeel dat de uitploeg zich niet thuisvoelt.

Gabri en Oleguer speelden goed, ook was Lindgren een verbetering op midmid. Toch blijf ik denken dat Daley Blind beter in die rol past. Verder vond ik het jammer dat niemand de linksvoor-positie bemande en het inbrengen van Rommedahl vond ik belachelijk. Als iemand niet zijn wil kan opleggen aan de tegenstander dan is hij het, dus je laat je eigenlijk terugtrekken en hopen op een goede counter. Verder was de overwinning wel heel erg kantje-boord. Ik kan er dus niet tevreden mee zijn.
Maar Leonardo was de slechtste speler die ik dit seizoen namens Ajax aan het werk heb gezien. Dus waarom je hem ipv Rommedahl had willen zien is mij een raadsel.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 19, 2008 10:56 am

Leg mij dan uit waarin Rommedahl beter is. We praten over aanvallers, dus dit gaat over zijn aanvallende kwaliteiten.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo okt 19, 2008 10:57 am

Ik voel een 'Leo, Perez en Luque-moment' aankomen. :hypocrite.gif:

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 19, 2008 11:03 am

Vedette-10- schreef:Leg mij dan uit waarin Rommedahl beter is. We praten over aanvallers, dus dit gaat over zijn aanvallende kwaliteiten.
Sneller, sterker, doelgerichter, betere voorzet, minder pingelen, meer overzicht, betere instelling, durft te koppen.

Dit is wat me zo even te binnenschiet.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 19, 2008 11:14 am

Sneller: nee hoor, vorig seizoen sprintte Engelaar Rommedahl eruit.
Sterker: is me niet opgevallen, op basis waarvan zeg je dat?
Doelgerichter: klopt, omdat Leonardo zijn positionering te letterlijk neemt.
Betere voorzet: die van Leo is absoluut slecht, maar ik heb Rommedahl ook niet op een goede voorzet kunnen betrappen.
Minder pingelen: klopt, Rommedahl die kan niets in de drukte, alleen als hij ruimte ziet durft hij met de bal aan zijn voet te lopen.
Meer overzicht: nouja, dat sluit bij het vorige uit, hij is niet creatief dus moet de bal wel kwijt.
Betere instelling: heeft niks te maken met zijn offensieve daadkracht.
Durft te koppen: ik weet niet waarop je dit baseert, is me ook niet opgevallen.

Leonardo heeft meer snelheid, bravoure, techniek en creativiteit. Voor mij geen twijfel over wie er beter is, als je als coach nog zo'n speler kan beinvloeden heb je gewoon een plaag voor de tegenstander in huis. Dat kan je denk ik nooit van Rommedahl zeggen. Trouwens is Rommedahl een flankspeler en Leonardo een echte binnenspeler, dus krom dat we hier gaan vergelijken. Maar individueel is Leonardo ongetwijfeld de betere.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 19, 2008 11:27 am

goodfella schreef: Hoeveel doelpogingen had Groningen nu het laatste kwartier?
Ik vond het ook wel meevallen met de kansen voor Groningen. Ze hebben één kans echt uitgespeeld en dat was in de eerste helft. Maar goed, toch was het billenknijpen in het laatste kwartier. Want zo'n bal kan er zomaar inrollen.

Ajax maakte gewoon meer aanspraak op de zege. Laat niet onverlet dat er nog het nodige schort aan het voetbal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 19, 2008 11:37 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef: Gabri beviel mij. Ik snap niet dat sommigen hier hem niet in de basiself zouden willen hebben; hij werkt idioot hard, is van 16 tot 16 te vinden en heeft bijzonder veel nuttig stoor- en balafpakwerk verricht. Dat hij zich soms dan wat voorbij loopt; ik neem het voor lief.
Idd snap ik ook niet, gewoon een prima rentree ook. Vond het een leuke wedstrijd van beide kanten. Had in het stadion het idee dat AJAX meer kansen had gehad maar in de samenvatting valt toch op dat Groningen toch nog behoorlijk wat goede kansen heeft gehad. (eerste helft schieten me zo te binnen Lovre, Vd Laak en Berg. Tweede helft kopbal onderkant lat, afgekeurde goal, kans van dichtbij voor Berg, 2 gevaarlijke schoten vanuit de 16 die Vermeer uitstekend redde.)

Gebruikersavatar
Maxwell
Berichten: 1030
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:39 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Maxwell » zo okt 19, 2008 12:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Vermeer is voor mij op dit moment de "Kenneth Kroket" van de week. Aan de ene kant verricht hij katachtige reddingen, aan de andere kant zorgt hij voor serieus gevaar als hij weer eens een bal niet klem heeft. Dat gebeurt hem opvallend vaak.
Hij durft bij corners wel uit z'n goal te komen, maar moet vooral leren te stompen in plaats van de bal een paar meter vooruit te duwen richting een Groninger.

Verder was de sfeer fantastisch. Het verschil in punten en doelpunten is ook zichtbaar: thuis 9 uit 3, geen goals tegen. Uit 1 punt en 9 goals tegen.

Wat is er in hemelsnaam met Huntelaar aan de hand???

Plaats reactie