Ajax - FC Groningen 18-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fenerbahce
Berichten: 2123
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 7:29 pm

Ajax - FC Groningen 18-10-2008

Bericht door Fenerbahce » ma okt 06, 2008 8:47 pm

Volgende week zaterdag tegen Grunn ...
Spijker schreef:Ik zie het allemaal niet zo somber in hoor. Van Heerenveen verliezen we wel vaker uit, tegen feyenoord spelen we ook wel eens gelijk. Vergeet niet dat psv 3 makkelijke thuispotjes heeft gehad met Volendam, Sparta en De Graafschap. In Alkmaar verloren ze ook gelijk een uitwedstrijd. Wij hebben nu de komende tijd een relatief makkelijk programma. Als Ajax thuis van Groningen wint en psv verliest bij NAC staan we zo weer bij de eerste 3.
Ik ga mij vast houden aan deze quote van Spijker, hopenlijk hebben de spelers én VB geleerd van de wedstrijd tegen Heerenveen ...

2-1 :onfire.gif:
Before you judge someone, walk for three months in his shoes.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma okt 06, 2008 8:55 pm

Vóór de wedstrijd van afgelopen zondag had ik wel zin in deze wedstrijd. Groningen is een tegenstander die de laatste jaren vaak leuke wedstrijden heeft opgeleverd. En de wedstijd is op zaterdagavond dus daarna lekker nog effe een biertje halen.

Ik zal nu niet zeggen dat ik er geen zin meer in heb maar ik heb wel wat minder vertrouwen in een goede afloop. Groningen heeft gewoon alweer een heel goed op elkaar ingespeeld elftal staan. Dat gaat gewoon een hele lastige klus worden. Zo makkelijk is dat programma van ons wat mij betreft dan ook niet. Dit is gewoon een hele lastige wedstrijd.

Voorlopig zet ik in op een gelijkspel: 2-2
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » ma okt 06, 2008 8:55 pm

3-0 twee vingers in de neus.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma okt 06, 2008 9:05 pm

Wordt een lekkere wedstrijd.... kijk er nu al naar uit.
We gaan winnen. Thuis laten we dit jaar weinig tot geen punten verliezen!

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » ma okt 06, 2008 9:42 pm

Ajax zal een heel ander Ajax zijn dan zondag, of dat automatisch betekent dat we van een goed draaiend Groningen gaan winnen is nog maar de vraag.
Uit of thuis maakt tegenwoordig toch wel een verschil. Zaterdagavondwedstrijd, iedereen erachter, dan houden we 3 punten in de ArenA! :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 06, 2008 9:47 pm

Kijk, we gaan natuurlijk stevig op onze kloten krijgen, maar dat maakt niet uit. We gaan ons aller Ajax maar weer eens ondersteunen! :onfire.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma okt 06, 2008 11:04 pm

1-4 :onfire.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di okt 07, 2008 2:47 am

Zlatan Son of God schreef:1-4 :onfire.gif:

Leuk dat je daar ook nog blij om bent! :kots:



Vermeer

Anita
Van der Wiel
Vermaelen
Emanuelson

Enoh (?)
De Jong
Vertonghen

Suarez
Huntelaar
Sarpong

GEEN Silva, GEEN Cvitanich op links. Hopen dat Enoh mee kan doen, of dat Gabri al wedstrijd fit is. Anders Lindgren. En maar hopen dat de spelers beseffen dat ze heel wat recht moeten zetten!


KOM OP AJAX! :ajaxscarf.gif: :onfire.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di okt 07, 2008 9:08 am

Ja leuk he! ik dnek dat je niet mag klagen met zo'n uitslag. We hebben slechts 1 verdediger over en je mag spelen tegen de meest productieve ploeg van het moment! Succes!

Ik weet niet of je de wedstrijd van zondag hebt gezien, maar van der Wiel is geschorst!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 07, 2008 9:10 am

Van der Wiel speelde als een natte dweil. :excited.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di okt 07, 2008 9:13 am

Gabri zal wel terug zijn tegen die tijd.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di okt 07, 2008 9:24 am

joey schreef:Van der Wiel speelde als een natte dweil. :excited.gif:
Klopt, maar dit kwam mede door het enorm zwakke verdedigen van onze backs.. Van der Wiel heeft het al zwaar genoeg tegen één verdediger als je er vervolgens 2 bij krijgt ja dan is het dweilen met de kraan open ;-)

En dit zelfde gaat volgende week gebeuren als er dan eenalternatioeve verdediger op die plek staat.. Dan zie ik helemaal een overstroming.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » di okt 07, 2008 8:42 pm

Zlatan Son of God schreef:
joey schreef:Van der Wiel speelde als een natte dweil. :excited.gif:
Klopt, maar dit kwam mede door het enorm zwakke verdedigen van onze backs.. Van der Wiel heeft het al zwaar genoeg tegen één verdediger als je er vervolgens 2 bij krijgt ja dan is het dweilen met de kraan open ;-)

En dit zelfde gaat volgende week gebeuren als er dan eenalternatioeve verdediger op die plek staat.. Dan zie ik helemaal een overstroming.
Deze wedstrijd hebben we maar 1 centrale verdediger... Vermaelen. v/dWiel is namelijk geschorst.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di okt 07, 2008 10:18 pm

Zlatan Son of God schreef: Ik weet niet of je de wedstrijd van zondag hebt gezien, maar van der Wiel is geschorst!
Klopt, foutje van me. Dat wordt dan weer Anita centraal naast Vermaelen en Silva op rechts... :excited.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » di okt 07, 2008 10:33 pm

Oleguer...

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di okt 07, 2008 10:44 pm

Die is toch geblesseerd?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 07, 2008 10:47 pm

Ik verwacht Lindgren in de achterste linie. Wel jammer dat Enoh er niet bij is want eigenlijk had ik Lindgren graag op die positie zien spelen maar ik neem aan dat Gabri tegen die tijd wedstrijdfit is en daar zal staan.
Nil volentibus arduum

MVH
Berichten: 889
Lid geworden op: zo feb 05, 2006 2:03 pm

Bericht door MVH » za okt 11, 2008 10:42 am

Mr. Ajax schreef:Die is toch geblesseerd?
Oleguer traint weer mee, dus we mogen er vanuit gaan dat ie speelt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za okt 11, 2008 11:19 am

Oleguer en Gabri richten zich beide op FC Groningen, dus hopelijk zijn ze erbij.

Overigens is de wedstrijd al bijna uitverkocht (laatste slecht-zichtplaatsen zijn in de verkoop) en komt Groningen met bijna 600 man. Alle ingrediënten aanwezig dus voor een competitiethriller, kan me nog herinneren dat het twee jaar geleden echt een fantastische wedstrijd. 3-2, met een wereldgoal van Urby in het dak van het doel.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 13, 2008 1:01 pm

Ajax.nl schreef:Ajax begint de week met kleine groep

Amsterdam, 13 okt 2008
Ajax is maandag met een select gezelschap begonnen aan de voorbereiding op de thuiswedstrijd tegen FC Groningen. Veel spelers zijn nog weg in verband met de interlands, anderen doen vanavond mee met Jong Ajax.
Nog vijf dagen en dan staat in de ArenA het topduel met koploper FC Groningen op het programma. Marco van Basten had tijdens zijn eerste training in aanloop naar die wedstrijd maar een klein groepje spelers tot zijn beschikking. De meeste internationals keren donderdag pas weer terug bij de club.

Vurnon Anita, Jeffrey Sarpong en Siem de Jong meldden zich maandagochtend wel weer op het trainingsveld van Ajax. Zij maakten deel uit van de selectie van het Nederlands Belfotenteam, dat vrijdag in Kiev 0-0 speelde tegen Oekraïne. Sarpong deed die wedstrijd niet mee vanwege nekklachten, maar was maandag tijdens de training weer gewoon inzetbaar. Ook Anita trainde voluit mee. De Jong deed het nog een beetje rustig aan en werkte een aparte training af met fysiotherapeut Jos Kortekaas.


Andere spelers, zoals Oleguer en Hans Vonk, ontbraken op de training omdat zij maandagavond kunnen worden ingezet bij Jong Ajax, dat een bekerwedstrijd speelt tegen Jong AGOVV. Voor Hans Vonk kan het zijn eerste wedstrijd worden sinds hij vorige week terugkeerde in Amsterdam. Als Oleguer in actie komt, zijn het zijn eerste speelminuten sinds hij tegen Feyenoord een hamstringblessure opliep.

Vanwege de kleine groep deed Dennis Bergkamp maandag tijdens het partijtje op grote doelen mee als veldvoetballer. De stagiair van de technische staf maakte nog altijd een prima indruk.
Afbeelding

Ajax werkt dinsdag twee trainingen af. De eerste om 10.00 uur, de tweede om 16.00 uur.
Kunnen we geen beroep doen op Dennis. Van de Sar is tenslotte ook tijdelijk teruggekeerd bij Oranje. We kunnen Dennis wel gebruiken op 10! :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Bericht door gaizka » ma okt 13, 2008 2:27 pm

Zou nog makkelijk mee kunnen komen, ziet er topfit uit nog altijd!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di okt 14, 2008 11:34 am

Deze pot leeft nog niet hard he? En het is nota bene tegen de koploper!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 14, 2008 11:42 am

Komt misschien door de interlands die er tussen zitten? Al zullen de prestaties van Ajax ook nog niet echt meehelpen. Ik begin er zelf voorzichtig wel weer zin in te krijgen.

Johan Derksen gaf gisteren aan dat men zich bij Ajax waarschijnlijk meer zorgen maakt om dit duel dan bij Groningen. Dat is denk ik ook zo. Eigenlijk moeten we zaterdag gewoon winnen om een beetje bij te blijven. Groningen komt naar Amsterdam in de wetenschap dat het lekker loopt, dat Ajax nog niet draait en dat de druk toch bij ons ligt. Dat is makkelijk voetballen.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 14, 2008 12:17 pm

Vanwege de kleine groep deed Dennis Bergkamp maandag tijdens het partijtje op grote doelen mee als veldvoetballer. De stagiair van de technische staf maakte nog altijd een prima indruk.
Tja, die is op zijn achtendertigste nog altijd beter dan veel spelers uit onze selectie.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 14, 2008 12:21 pm

Hij is niet de enige. Kijk maar eens naar dat afscheidspotje van Stam. Ze zijn misschien fysiek niet allemaal topfit maar als het voetballen aankomt zijn veel spelers van die lichting natuurlijk nog altijd goed. Dat verleer je niet ineens. Als je dan incidenteel een keer meedoet waarbij je fysieke beperkingen geen grote factor zijn dan steek je er dus gewoon nog bovenuit.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie