Ajax - FC Groningen 18-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 19, 2008 10:10 pm

Uiteindelijk moet het een verschil opleveren ja... maar een speler uit de jeugd vangt niet het verlies van een Sneijder op zoals in zijn laatste jaar... je gaat er dus altijd op achteruit..
IK GELOOF!!!!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo okt 19, 2008 10:15 pm

Natuurlijk, de ene speler is beter dan de andere. Maar ik vind de jeugdspelers van nu te wisselvallig, of erger nog: ze beheersen sommige eenvoudige facetten van het spel gewoon niet. Dat kost uiteindelijk punten.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 19, 2008 10:23 pm

Heb je gelijk in. Maar dan ligt het toch ook aan de scouting? Die levert ook geen spelers die beter zijn dan de gebrekkige jeugdspelers...En diezelfde scouting zou dus voor vervangers moeten zorgen van een topper als Sneijder?
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 19, 2008 11:36 pm

Trab schreef:Best mogelijke osptelling op dit moment. Miscchien alleen Emanuelson-Vertonghen omdraaien. Heb er vertrouwen in.
Emanuelson speelde wederom een prima pot als linksback. Zoals vrijwel alle thuiswedstrijden dit seizoen. Vertonghen is een revelatie als middenvelder. Zou die twee nooit meer omwisselen. Vertonghen voor Emanuelson werkt veel beter dan Emanuelson voor Vertonghen. Nu nog een rechtsback of centrale verdediger kopen waardoor je verdediging beter op elkaar aansluit, en je hebt in Emanuelson een uitstekende back.

Andere mensen vonden hem gisteren weer een plaag voor de eigen verdediging. Nou, ik heb hem met name geweldige crosspasses gezien. Een directe tegenstander is niet in z'n buurt geweest. En dat is, gezien de huidige invulling van de verdediging, maar goed ook.

Props voor Van Basten wat de verdediging in de thuiswedstrijden betreft. Het relatief geringe aantal kansen dat de tegenstander wel krijgt onstaat vaak door individuele fouten en niet door de organisatie. Neemt natuurlijk niet weg dat Ajax een steengoede verdediger had moeten aantrekken. Dat was dan weer een foute inschatting. Gelukkig speelde Oleguer gisteren z'n eerste goede wedstrijd voor Ajax. Aan de andere kant vond ik Sankoh overigens nog beter. Wat een beest is die jongen toch. Een goede wedstrijd, ondanks dat Huntelaar hem constant opzocht en nadrukkelijk uit de buurt bleef van Granqvist. Dat, het feit dat Suárez de gelegenheid kreeg om veel te zwerven (ideaal tegen centrumverdedigers als Sankoh en Granqvist, die niet uit hun zone willen stappen) en dat Sarpong De Roover liet zwemmen, zijn de detailles die een wedstrijd kunnen beslissen. Dan is het vervelend dat Ajax niet eerder de 2-0 maakt, maar gezien het spelbeeld van met name de eerste helft was dat natuurlijk wel verdiend geweest. Ik heb het idee dat Van Basten goed voorbereid was op Groningen.

Wel werden onze vrienden uit het Noorden regelmatig gevaarlijk bij dode spelmomenten. Vermeer is daar toch ook wel een zenuwlijer in. Hij had uiteindelijk vrijwel alles en komt razendsnel van de lijn, maar helemaal rustig heb ik niet op m'n stoel gezeten.
Jöhnk schreef:Sarpong is verschrikkelijk.
Vergeet niet dat hij nu veelvuldig in de aanval terechtkomt. Sarpong vult in mijn ogen positioneel en qua looplijnen de rol van nummer 10/valse linksbuiten goed in, maar z'n acties en passes zijn nog behoorlijk ongelukkig. Ik vind het ook een beetje een zenuwlijer. Hij werkt wel hard en uit bij Heerenveen vond ik hem één van de betere spelers. Uiteindelijk moet Sarpong gewoon weer in een rol terechtkomen waarin hij gebruik kan maken van z'n loopacties richting de zestien. Hij moet kunnen pendelen. Daar ligt z'n kracht.
Zlatan Son of God schreef:Huntelaar maakt al geen doelpunten, waardoor hij van weinig waarde is, maar door zijn tactisch onvermogen maakt hij het Ajax ook nog eens extra moeilijk. Dit is niet de eerste wedstrijd waarin hij dit doet. Daarnaast negeerde hij het coachen van MvB totaal, die hem er op wees om diep te blijven spelen, zodat de opbouw gestoord kon worden en er geen goede lange pass gegeven kon worden.
Ik vond Huntelaar buiten de zestien helemaal niet zo slecht spelen, maar ik heb liever dat hij zich op andere dingen (het spel in de zestien) concentreert. Goed dat Van Basten hem daarop wijst.

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » ma okt 20, 2008 3:28 am

Hoe weet je dat Van Basten hem daarop wijst?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma okt 20, 2008 4:53 am

Mr. Ajax schreef:Hoe weet je dat Van Basten hem daarop wijst?
Dat stond enige dagen geleden in een interview met van Basten.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma okt 20, 2008 7:45 am

Ajax juicht alsof Groningen PSV is
Door NIK KOK

AMSTERDAM - Confetti achter de doelen en spanning in de lucht. De nummer één, FC Groningen, kwam naar Ajax’ voetbaltempel en dat was te merken ook.

De veranderde krachtsverhoudingen in de Nederlandse competitie werden misschien nog wel het best verwoord met een spandoek van de Groningse aanhang: Eindelijk speelt de nummer één in Amsterdam.

Het veelbelovende duel startte vol vuurwerk met bijvoorbeeld een enorme kans voor Jeffrey Sarpong die een voorzet van Luis Suárez maar moeizaam onder controle kreeg. De belofte van een spectaculaire wedstrijd, alleen al ingegeven door de vele doelpunten die de voorgaande edities voortbrachten, werd zaterdag in de Arena echter niet ingelost. Daarvoor trok Groningen zich te ver terug en was Ajax te weinig bij machte de tegenstander bang te maken.

Een verdiende voorsprong voor de Amsterdammers kwam er wel. De weer uitstekend spelende Jan Vertonghen bediende tien minuten voor rust de Spaanse verdediger Oleguer met een bal die over iedereen heen stuiterde. Oleguer, na blessureleed weer in de basis teruggekeerd, verschalkte de spectaculaire Groningen-doelman Luciano daarna met een kopbal. Hij, Oleguer, brak de ban, terwijl degelijkheid toch zijn handelsmerk is.

Meer solide was Ajax sowieso dan twee weken geleden toen het team van Van Basten een enorme oorvijg kreeg van die andere leuke ploeg uit het noorden, Heerenveen. De degelijkheid was weer terug bij Ajax door de komst van Oleguer én door de ook van een blessure teruggekeerde Gabri.

,,Na de wedstrijd tegen Heerenveen wilde ik mijn ploeg minder kwetsbaar laten voetballen en met Gabri erbij was dat ook het geval. Ik ben er wel tevreden over,’’ legde Van Basten na de wedstrijd in de Arena uit.

Ook was hij blij met de instelling van zijn ploeg: ,,Daar was tijdens deze wedstrijd weinig mis mee.’’ De twee Spaanse routiniers completeerden een nieuwe strijdwijze van Van Basten. Zo werd de linkerkant opengehouden voor impulsen van linksback Urby Emanuelson. Jeffrey Sarpong, die zaterdag opvallend uit de toon viel, speelde achter de spitsen in plaats van op de linksbuitenplaats die hem gewoonlijk wordt toebedeeld.

FC Groningen had het er maar moeilijk mee en kroop na het doelpunt van Oleguer pas uit de schulp. Het leverde een spannend duel op. ,,We hebben de wedstrijd verloren door de eerste 35 minuten,’’ zei trainer Ron Jans van FC Groningen. ,,Het leek wel of we te veel respect voor de tegenstander hadden. Na het doelpunt van Ajax speelden we beter. Misschien dat mijn spelers minder goed konden omgaan met het feit dat ze koploper van Nederland waren. We moeten nu wel, zal mijn ploeg na die treffer gedacht hebben. Ik heb daarna kunnen zien dat we meekunnen met de top.’’

De krappe voorsprong van Ajax zorgde in de slotfase nog voor hachelijke situaties. Zo raakte Groningen via Goran Lovre de lat en zag het een doelpunt terecht afgekeurd worden. Klaas-Jan Huntelaar, tegen FC Groningen weer niet scorend, hielp aan de andere kant kansen voor Ajax om zeep. Bij een voorzet van de onnavolgbare Suárez kwam de Oranje-spits een voetlengte tekort. Alleen voor doelman Luciano faalde Huntelaar ook.

Het chaotische slotakkoord bracht Van Basten ertoe zijn dikke winterjas uit te doen en de longen uit het lijf te schreeuwen. Jans, ook driftig gebarend voor zijn stoel, genoot van die fase, zo zei hij. ,,De tactiek sloeg toen nergens meer op. Het was spannend.’’

Het verlossende eindsignaal werd bij Ajax tenslotte gevierd zoals een overwinning op de nummer één gevierd moet worden. Met de armen in de lucht, toegezongen door de supporters en een zucht van verlichting. En toen riep de stadionspeaker in de Amsterdam Arena ook nog eens het verlies van PSV in Breda tegen NAC om. Dat NAC daardoor de nieuwe koploper is in de eredivisie bevestigt volgens Jans de nieuwe krachtsverhoudingen in de eredivisie.

,,En het zal misschien nog wel even duren voordat Ajax of PSV weer bovenaan staat. Maar op den duur zal dat het geval zijn", aldus Jans.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 20, 2008 8:36 am

Mr. Ajax schreef:
brigade zuid schreef:
goodfella schreef: Huntelaar, Suarez, Sulejmani, Enoh, Vertonghen, Vermaelen, Emanuelson en Stekelenburg schieten me nu zo te binnen. Olympique Lyon, Werder Bremen, Chelsea, Internazionale. Dat niveau.
Kan best zijn maar De mul bijv. is ook naar Sevilla gegaan terwijl die er geen reet van kan. Heitinga ook maar zozo.. toch naar Atletico. Kortom er zullen er best een paar naar zo'n club gaan ja maar dat wil nog niet zeggen dat ze echt goed zijn.
Maar De Mul komt niet verder dan de tribune, terwijl de anderen al hebben bewezen toppers te zijn bij verschillende clubs.
Volgens mij spelen jongens als Maduro, Van der Meijde, De Ridder c.s. niet zo gek veel.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma okt 20, 2008 10:03 am

brigade zuid schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:
Thijs schreef:....

Uitverkocht huis, avondwedstrijd, 410 heeft er ongetwijfeld zin in en het moet gaan spoken...ik moet overigens zeggen dat avondwedstrijden iets meer los lijken te maken dan zondagmiddagwedstrijden. Het is donker, er hangt een andere sfeer, dat echte erop-of-erondergevoel merk je veel meer. (Ik reken hier de trainingspartij tegen FK Borac natuurlijk niet echt mee, al was de sfeer stukken beter dan een zondagmiddagwedstrijd van vorig seizoen)

Zeker nu Groningen met hun maximale aantal supporters komt (600) heeft 410 er ook zin in en met alle ingrediënten die erbij horen wordt dit gewoon een fantastische wedstrijd, dat kan niet anders.
Reken maar op iets leuks..... :tifoajax.gif:
Vond het een beetje tegenvallen Mike. Jullie hebben gekopieerd wat Grunn vorig jaar deed. Hun een groot doek met Noord Gestoord, jullie nu een doek met Zuid Gestoord. Hun veel toiletpaier bij opkomst, jullie gisteren ook. Alleen als je dan van plan bent te gaan kopieeren dan moet je zorgen dat je hun actie overtreft en dat vond ik niet het geval. Veel rollen werden al naar beneden gegooid ver voordat de wedstrijd begon ook, maargoed dat is iets waar jullie niks aan kunnen doen natuurlijk. Maargoed overall vond ik het net niet.
Tja, ieder zijn mening...
Ik vond dat we ze wel degelijk overtroffen met de aktie.
Dat veel rollen voorafgaand aan de wedstrijd al gegooid worden hou je niet tegen. We kunnen nog zulke grote pamfletten ophangen, gegooid wordt er toch. Dat is wel jammer, maar ik weet niet wat we er tegen kunnen doen.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma okt 20, 2008 10:06 am

Overtreffend was geweest als de ArenA was afgebrand :onfire.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma okt 20, 2008 10:40 am

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:
brigade zuid schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef: Reken maar op iets leuks..... :tifoajax.gif:
Vond het een beetje tegenvallen Mike. Jullie hebben gekopieerd wat Grunn vorig jaar deed. Hun een groot doek met Noord Gestoord, jullie nu een doek met Zuid Gestoord. Hun veel toiletpaier bij opkomst, jullie gisteren ook. Alleen als je dan van plan bent te gaan kopieeren dan moet je zorgen dat je hun actie overtreft en dat vond ik niet het geval. Veel rollen werden al naar beneden gegooid ver voordat de wedstrijd begon ook, maargoed dat is iets waar jullie niks aan kunnen doen natuurlijk. Maargoed overall vond ik het net niet.
Tja, ieder zijn mening...
Ik vond dat we ze wel degelijk overtroffen met de aktie.
Dat veel rollen voorafgaand aan de wedstrijd al gegooid worden hou je niet tegen. We kunnen nog zulke grote pamfletten ophangen, gegooid wordt er toch. Dat is wel jammer, maar ik weet niet wat we er tegen kunnen doen.
Ik heb het gezien als een knipoog naar Groningen; en in die zin was de actie goed geslaagd! :headbang.gif:

En dat zonder dat ik heb meegeholpen, Mike! :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma okt 20, 2008 12:53 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:
brigade zuid schreef:
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef: Reken maar op iets leuks..... :tifoajax.gif:
Vond het een beetje tegenvallen Mike. Jullie hebben gekopieerd wat Grunn vorig jaar deed. Hun een groot doek met Noord Gestoord, jullie nu een doek met Zuid Gestoord. Hun veel toiletpaier bij opkomst, jullie gisteren ook. Alleen als je dan van plan bent te gaan kopieeren dan moet je zorgen dat je hun actie overtreft en dat vond ik niet het geval. Veel rollen werden al naar beneden gegooid ver voordat de wedstrijd begon ook, maargoed dat is iets waar jullie niks aan kunnen doen natuurlijk. Maargoed overall vond ik het net niet.
Tja, ieder zijn mening...
Ik vond dat we ze wel degelijk overtroffen met de aktie.
Het zag er ook wel aardig uit hoor en wil niet te zeikerig zijn want vind het wel klasse wat jullie altijd doen. Maargoed als je kijkt naar zaterdag; Heb de foto's nog eens bekeken van vorig jaar, hun doek was groter en ze hadden meer pleepapier en ik blijf van mening als je een actie wil kopieeren moet je ze overtreffen.

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma okt 20, 2008 2:17 pm

Qua grootte weet ik het niet. Hun tribune is wat lager, dus lijkt het al snel groter....

Afbeelding

Afbeelding

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » ma okt 20, 2008 2:41 pm

Punt is: Bestuur en supporters van Groningen waren totaal over de zeik van de 'onrespectvolle' actie, dús is 'ie geslaagd.

Op dit punt zijn het wel echt een stelletje calimero's, verder een leuke club.

Vossie
Berichten: 314
Lid geworden op: za dec 02, 2006 4:20 pm

Bericht door Vossie » di okt 21, 2008 8:15 am

Inderdaad, heerlijk geslaagd!
Boertjes moeten hun plaats weten. :ajaxsmiley.gif:

Plaats reactie