SC Heerenveen - Ajax 05-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 07, 2008 10:01 pm

Marillion schreef:Jij hebt toch ook wel gezien dat Heerenveen afgelopen zondag gewoon veel feller was en vanaf de eerste minuut er vol voor ging? Dat was bij Ajax niet het geval. En dat mag je ze best verwijten.
Dat lijkt zo, omdat Ajax een ander soort spel probeert te spelen. Ajax wil combineren, meer smaken hebben we niet. Het baltempo is te laag, waardoor je nooit de vrije man krijgt. Dat is betrekkelijk gemakkelijk te verdedigen. De tactische fouten stapelden zich bovendien op, niet door een gebrek aan inzet, maar gewoon doordat de spelers niet wisten wat ze moesten doen.
Ik vind niet dat er minder inzet was dan tegen Vitesse of Borac.

Ik word altijd een beetje moe van dat geklets over te weinig inzet. 'Die verwende miljonairs moeten werken voor hun centen.' Die praat. Wat moet ik daar nou mee? Het is de allergemakkelijkste manier om een nederlaag te verklaren, je weet meteen wie de schuldigen zijn. Nou, zo duidelijk is dat voor mij niet. Immers, het gebeurt ons steeds opnieuw met steeds een andere spelersgroep.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di okt 07, 2008 10:17 pm

Marillion schreef:Huntelaar zal altijd en overal doelpunten maken zolang je hem maar laat doen waar hij goed in is. Ik wil hem eigenlijk alleen maar in en rond de zestienmeter van de tegenstander zien.

Spelers op de juiste plaats zetten. Dingen laten doen waar ze goed in zijn en geen taken geven die niet bij ze passen. Het lijkt me zo eenvoudig maar dat is het kennelijk niet.
Begrijp ik helemaal Marillion, maar wij willen Ajax ook beter zien spelen en vandaar uit weer veel overtuigende overwinningen zien maken en dit alles start bij een spits die ook kan mee voetballen. Daarom baal ik enorm dat Huntelaar niet is verkocht en dat we een andere spits hadden kunnen halen.

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di okt 07, 2008 10:17 pm

Joey, fel zijn sluit niet uit dat je kan combineren bij balbezit. Het Ajax spel is gebaseerd op veel balbezig. Dus MOET je fel zijn bij balverlies.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 07, 2008 10:29 pm

joey schreef:
Marillion schreef:Jij hebt toch ook wel gezien dat Heerenveen afgelopen zondag gewoon veel feller was en vanaf de eerste minuut er vol voor ging? Dat was bij Ajax niet het geval. En dat mag je ze best verwijten.
Dat lijkt zo, omdat Ajax een ander soort spel probeert te spelen. Ajax wil combineren, meer smaken hebben we niet. Het baltempo is te laag, waardoor je nooit de vrije man krijgt. Dat is betrekkelijk gemakkelijk te verdedigen. De tactische fouten stapelden zich bovendien op, niet door een gebrek aan inzet, maar gewoon doordat de spelers niet wisten wat ze moesten doen.
Ik vind niet dat er minder inzet was dan tegen Vitesse of Borac.

Ik word altijd een beetje moe van dat geklets over te weinig inzet. 'Die verwende miljonairs moeten werken voor hun centen.' Die praat. Wat moet ik daar nou mee? Het is de allergemakkelijkste manier om een nederlaag te verklaren, je weet meteen wie de schuldigen zijn. Nou, zo duidelijk is dat voor mij niet. Immers, het gebeurt ons steeds opnieuw met steeds een andere spelersgroep.
Natuurlijk is het baltempo veel te laag en is het daardoor heel eenvoudig om te verdedigen. Dat bestrijd ik ook helemaal niet. Ik zeg ook niet dat het alleen maar aan de mentaliteit ligt waarmee de spelers op het veld staan.

Wat ik wel zeg is dat het me stoort dat andere ploegen kennelijk meer kunnen opbrengen. Want ook als je mooi verzorgd voetbal wil spelen moet je fel en geconcentreerd zijn. Ik pleit er niet voor om de mouwen op te stropen en kick and rush te gaan spelen. Ik wil dat spelers feller zijn. Meer bij de les. Dat komt het veldspel ten goede én je maakt het de tegenstander moeilijker.
Zlatan Son of God schreef:
Marillion schreef:Huntelaar zal altijd en overal doelpunten maken zolang je hem maar laat doen waar hij goed in is. Ik wil hem eigenlijk alleen maar in en rond de zestienmeter van de tegenstander zien.

Spelers op de juiste plaats zetten. Dingen laten doen waar ze goed in zijn en geen taken geven die niet bij ze passen. Het lijkt me zo eenvoudig maar dat is het kennelijk niet.
Begrijp ik helemaal Marillion, maar wij willen Ajax ook beter zien spelen en vandaar uit weer veel overtuigende overwinningen zien maken en dit alles start bij een spits die ook kan mee voetballen. Daarom baal ik enorm dat Huntelaar niet is verkocht en dat we een andere spits hadden kunnen halen.
Maar dat is een heel ander verhaal. Als je van een spits verlangd dat hij veel meer meedoet aan het teamspel dan moet je iemand anders opstellen. Als je met Huntelaar speelt moet je hem laten doen waar hij goed in is. Dan benut je zijn kwaliteiten en moet je er voor zorgen dat andere spelers zijn zwakke plekken camoufleren.
Nil volentibus arduum

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di okt 07, 2008 10:33 pm

Absoluut, maar de organisatie deugde niet. Dan loop je je kapot.

Trab heeft dat hierboven ook aangegeven. Tactisch klopte er weinig van, de spelers liepen te zoeken. Zoals het tweede doelpunt aantoonde, gaf Ajax enorm veel ruimte weg bij balverlies. Urby was voorin, toen moest Vermaelen een zone zo groot als een kwart voetbalveld afschermen. Dat lukte natuurlijk niet.
In dat opzicht ben ik het wel met Luuk eens. Het ligt niet alléén aan de kwaliteit van de verdedigers. Er wordt niet compact gespeeld, dan kunnen de middenvelders van de tegenpartij de gaten induiken. Niet scherp? Wat moet Thomas Vermaelen doen op het moment dat Beerens zowel binnendoor als buitenom kan gaan en hij (Vermaelen) totaal geen rugdekking of assistentie heeft? Natuurlijk verdedigde Vermaelen zwak, maar het lag niet alleen aan hem.
Ik vond de opstelling erg zwak, eerlijk gezegd is het met dit middenveld vragen om problemen. Sarpong loopt naar voren, de backs lopen naar voren, wie loopt er niet naar voren? Hoeveel man heb je dan op het middenveld in de omschakeling? Ik vind Sarpong geen schakelspeler, hij is vooral nuttig bij balbezit. Bij balverlies mogen Lindgren en Vertonghen het allemaal opknappen. Nee, dat werkt niet tegen Heerenveen, dat had Van Basten kunnen weten. Als hij tenminste vorig seizoen had opgelet. Maar misschien dacht hij werkelijk dat Ajax toen werd weggespeeld omdat Sulejmani zo goed was.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » di okt 07, 2008 10:41 pm

joey schreef:Absoluut, maar de organisatie deugde niet. Dan loop je je kapot.

Trab heeft dat hierboven ook aangegeven. Tactisch klopte er weinig van, de spelers liepen te zoeken. Zoals het tweede doelpunt aantoonde, gaf Ajax enorm veel ruimte weg bij balverlies. Urby was voorin, toen moest Vermaelen een zone zo groot als een kwart voetbalveld afschermen. Dat lukte natuurlijk niet.
Ben ik het wel mee eens. Als de organisatie niet klopt dan kun je niet alle gaten dichtlopen.
joey schreef: Wat moet Thomas Vermaelen doen op het moment dat Beerens zowel binnendoor als buitenom kan gaan en hij (Vermaelen) totaal geen rugdekking of assistentie heeft? Natuurlijk verdedigde Vermaelen zwak, maar het lag niet alleen aan hem.
Wat 'ie moet doen? Altijd de binnenkant houden. Les 1 voor een verdediger in die situatie. Dat staat voor mij echt los van de oorzaak van die situatie. Ik ben het er wel mee eens dat het daar al mis gaat maar als hij Beerens naar buiten dwingt kan hij nooit zo gevaarlijk worden.

Het punt van de felheid en de wedstrijdinstelling zie ik vooral terug in korte momenten. Zo'n Silva die bij de 0-1 gewoon niet staat op te letten. Hij moet meedoen met het spel en zorgen dat hij Sibon er niet voor laat komen. Een ander moment wat ik me herinner was een actie van Beerens die zo tussen drie man door mocht lopen. Ze deden niet eens een poging om het 'm lastig te maken. En zo waren er nog talloze momenten.

Slappe duels, niet attent zijn. Ik verwacht niet dat spelers de hele wedstrijd continu gigantische gaten dichtlopen. Dat moet je inderdaad oplossen door tactisch beter te spelen. Maar je zult ook je duels moeten winnen.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di okt 07, 2008 11:43 pm

joey schreef:
Marillion schreef:Jij hebt toch ook wel gezien dat Heerenveen afgelopen zondag gewoon veel feller was en vanaf de eerste minuut er vol voor ging? Dat was bij Ajax niet het geval. En dat mag je ze best verwijten.
Dat lijkt zo, omdat Ajax een ander soort spel probeert te spelen. Ajax wil combineren, meer smaken hebben we niet. Het baltempo is te laag, waardoor je nooit de vrije man krijgt. Dat is betrekkelijk gemakkelijk te verdedigen. De tactische fouten stapelden zich bovendien op, niet door een gebrek aan inzet, maar gewoon doordat de spelers niet wisten wat ze moesten doen.
Ik vind niet dat er minder inzet was dan tegen Vitesse of Borac.

Ik word altijd een beetje moe van dat geklets over te weinig inzet. 'Die verwende miljonairs moeten werken voor hun centen.' Die praat. Wat moet ik daar nou mee? Het is de allergemakkelijkste manier om een nederlaag te verklaren, je weet meteen wie de schuldigen zijn. Nou, zo duidelijk is dat voor mij niet. Immers, het gebeurt ons steeds opnieuw met steeds een andere spelersgroep.
Onder Ten Cate was het uit bij RKC anders wel te verwijten aan een gebrek aan inzet bij de spelers. Of denk je daar inmiddels anders over?
joey schreef:Absoluut, maar de organisatie deugde niet. Dan loop je je kapot.

Trab heeft dat hierboven ook aangegeven. Tactisch klopte er weinig van, de spelers liepen te zoeken. Zoals het tweede doelpunt aantoonde, gaf Ajax enorm veel ruimte weg bij balverlies. Urby was voorin, toen moest Vermaelen een zone zo groot als een kwart voetbalveld afschermen. Dat lukte natuurlijk niet.
In dat opzicht ben ik het wel met Luuk eens. Het ligt niet alléén aan de kwaliteit van de verdedigers. Er wordt niet compact gespeeld, dan kunnen de middenvelders van de tegenpartij de gaten induiken. Niet scherp? Wat moet Thomas Vermaelen doen op het moment dat Beerens zowel binnendoor als buitenom kan gaan en hij (Vermaelen) totaal geen rugdekking of assistentie heeft? Natuurlijk verdedigde Vermaelen zwak, maar het lag niet alleen aan hem.
Ik vond de opstelling erg zwak, eerlijk gezegd is het met dit middenveld vragen om problemen. Sarpong loopt naar voren, de backs lopen naar voren, wie loopt er niet naar voren? Hoeveel man heb je dan op het middenveld in de omschakeling? Ik vind Sarpong geen schakelspeler, hij is vooral nuttig bij balbezit. Bij balverlies mogen Lindgren en Vertonghen het allemaal opknappen. Nee, dat werkt niet tegen Heerenveen, dat had Van Basten kunnen weten. Als hij tenminste vorig seizoen had opgelet. Maar misschien dacht hij werkelijk dat Ajax toen werd weggespeeld omdat Sulejmani zo goed was.
Sarpong is juist als middenvelder wel een jongen die het moet hebben van het pendelen tussen beide strafschopgebieden. Dat de opstelling verder niet echt klopte ben ik met je eens, maar wat voor alternatieven had Van Basten in jouw ogen nou eigenlijk?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » wo okt 08, 2008 6:13 am

alternatieven waren er niet echt. Maar dat is een probleem dat v. Basten zelf heeft gecreëerd en dat kan je hem wel aanrekenen!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo okt 08, 2008 7:19 am

WP_LeGeNd schreef:alternatieven waren er niet echt. Maar dat is een probleem dat v. Basten zelf heeft gecreëerd en dat kan je hem wel aanrekenen!
Prioriteit leggen bij een reservespits en niet bij de verdediging/middenveld.

Ik vraag me werkelijk af hoe Ajax kan veranderen zodat het uitwedstrijden kan winnen, niet alleen van niveau Willem II, maar van de groep daarboven. Uit van de (sub)top winnen lijkt mij zo onmogelijk. Ik heb de uitwedstrijden niet gezien, maar laten we zeggen dat het elftal onsamenhangend overkomt.

@ Lucas,

Je hebt gelijk wat het aantal doelpunten van KJH onder HtC betreft (Ik heb het aantal niet gecontroleerd, maar ik herinner me nu dat hij toen minder vaak scoorde dan afgelopen seizoen) Ik heb me laten misleiden door het hoge aantal punten dat Ajax haalde, het missen van het kampioenschap op één doelpunt en ging ervanuit dat KJH dus wel meer dan 30 keer zou hebben gescoord. Ik had KJH duidelijk te veel doelpunten toebedeeld, nu al een mythe? :hypocrite.gif:

KJH moet alleen in het strafschopgebied van de tegenstander een man bezighouden, anders speelt Ajax met een man minder, hij moet zich niet te veel laten terugzakken.

Ik weet niet of het laten terugzakken van KJH, pas twee wedstrijden gezien, dit seizoen vaker gebeurd, Ajax valt redelijk veel aan in thuiswedstrijden, dat zou juist goed voor zijn productie moeten zijn.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo okt 08, 2008 2:55 pm

Voor de liefhebber nog even de cijfers uit de vi voor deze wedstrijd:

Vermeer 5
Silva 3
('46. Rommedahl) 4
Vermaelen 3
Van der Wiel 3
Emanuelson 4
Enoh -
('9. Lindgren) 3
Sarpong 4
Vertonghen 3
('76. Anita) -
Suarez 3
Huntelaar 4
Cvitanich 4

Van Basten 3
Nil volentibus arduum

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo okt 08, 2008 2:57 pm

Wat een bullshit. Vermeer bijvoorbeeld heeft uitstekend gekeept
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo okt 08, 2008 2:59 pm

Heerenveen was dus helemaal niet zo goed? Wij waren gewoon slecht.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » wo okt 08, 2008 3:03 pm

LucaS schreef:Wat een bullshit. Vermeer bijvoorbeeld heeft uitstekend gekeept
Die heeft dan ook het hoogste cijfer.... :smallgrin.gif:

Ik zal Heerenveen er ook nog even aan toevoegen:

Vandenbussche 7
Breuer 7
Bak Nielsen 8
Dingsdag 7
Jong-A-Pin 7
Vayrynen 7
Grindheim 8
Pranjic 8
Beerens 8
Sibon 9
Paulo Henrique 7
('66. Elyounoussi) -
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » wo okt 08, 2008 3:05 pm

Ik denk dat dit de slechtste cijfers ooit zijn die in de VI zijn gegeven?

Laat ik niet onvermeld laten dat ook dhr. P. Vink een 3 heeft gekregen.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 08, 2008 3:06 pm

Ik heb het zojuist ook gelezen. Het was slecht, maar Sarpong een 4!? Hoge bomen vangen veel wind. Het is vanuit het verwachtingspatroon geschreven.

Vink kreeg btw ook een 3. Dat is wel een erg hoog punt, maar ja volgens een aantal was de arbitrage uitstekend ......

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » wo okt 08, 2008 3:08 pm

Vreemde uitschieters wel ja. Ik lees de VI al jaren niet meer, maar ik kan me niet heugen dat de cijfers zo extreem waren. Zelfs bij veegpartijen krijgt hoogstens een enkeling van de onderliggende partij een 4, de rest komt weg met een 5 of hoger.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo okt 08, 2008 3:17 pm

Marillion schreef:
LucaS schreef:Wat een bullshit. Vermeer bijvoorbeeld heeft uitstekend gekeept
Die heeft dan ook het hoogste cijfer.... :smallgrin.gif:

Ik zal Heerenveen er ook nog even aan toevoegen:

Vandenbussche 7
Breuer 7
Bak Nielsen 8
Dingsdag 7
Jong-A-Pin 7
Vayrynen 7
Grindheim 8
Pranjic 8
Beerens 8
Sibon 9
Paulo Henrique 7
('66. Elyounoussi) -
Is die Sibon niets voor ons? :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 08, 2008 3:37 pm

Thomas schreef:Onder Ten Cate was het uit bij RKC anders wel te verwijten aan een gebrek aan inzet bij de spelers. Of denk je daar inmiddels anders over?
Nee, in de topic over die wedstrijd bestrijd ik juist dat Ajax verloren heeft vanwege een gebrek aan inzet. Ik zeg juist dat ik denk dat de spelers de druk niet aan konden.

Ik geloof er niets van dat spelers de lange busreis naar Heerenveen of RKC maken met het idee het vandaag eens lekker rustig aan te doen. Ze weten verdomd goed wat er op het spel staat. Punt is wel, dat er in de jeugdopleiding aan gewend zijn geraakt dat ze 'gewoon lekker moeten gaan voetballen, dan komt de rest vanzelf wel'. De spelers in de opleiding hoeven haast nooit te knokken. En ze hoeven nooit uit een ander vaatje te tappen, want ze winnen toch wel. Maar ja, dat is al twintig jaar zo. Ajax heeft het daardoor altijd zwaar gehad in wedstrijden die een slijtageslag werden.


Sarpong is juist als middenvelder wel een jongen die het moet hebben van het pendelen tussen beide strafschopgebieden. Dat de opstelling verder niet echt klopte ben ik met je eens, maar wat voor alternatieven had Van Basten in jouw ogen nou eigenlijk?
Het spel van Sarpong zonder bal overtuigt me niet. Hij denkt bovendien erg offensief. Vergelijk hem eens met een Litmanen, die bergen werk verzette op het middenveld en ervoor zorgde dat de verdedigers altijd een aanspeelpunt hadden. Sarpong is tactisch (nog) niet in staat om dat te doen, hij is vooral met zijn eigen actie bezig.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo okt 08, 2008 3:39 pm

joey schreef:[quote=" Maar ja, dat is al twintig jaar zo. Ajax heeft het daardoor altijd zwaar gehad in wedstrijden die een slijtageslag werden.
Dat werd ook gezegd van de generatie van Basten, Rijkaard, Kieft.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 08, 2008 3:59 pm

LucaS schreef:
joey schreef:[quote=" Maar ja, dat is al twintig jaar zo. Ajax heeft het daardoor altijd zwaar gehad in wedstrijden die een slijtageslag werden.
Dat werd ook gezegd van de generatie van Basten, Rijkaard, Kieft.
Inderdaad. Wat dat betreft is er niets nieuws onder de zon. Daarom verbaast de reactie van MVB me zo. Hij heeft zelf ook zulke wedstrijden gespeeld.

Ajax heeft maar één strijdplan, en dat is de bal rondspelen. Lukt dat niet doordat de tegenstander er fel op zit of doordat het regent of het veld glad is of weet ik veel, dan wordt het moeilijk. Zeker als de tegenstander aardig kan voetballen.
Het stinkt aan alle kanten!

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo okt 08, 2008 4:54 pm

joey schreef:
Punt is wel, dat er in de jeugdopleiding aan gewend zijn geraakt dat ze 'gewoon lekker moeten gaan voetballen, dan komt de rest vanzelf wel'.
Lekker voetballen? Ze worden toch juist volgepropt met opdrachten?
Het spel van Sarpong zonder bal overtuigt me niet. Hij denkt bovendien erg offensief. Vergelijk hem eens met een Litmanen, die bergen werk verzette op het middenveld en ervoor zorgde dat de verdedigers altijd een aanspeelpunt hadden. Sarpong is tactisch (nog) niet in staat om dat te doen, hij is vooral met zijn eigen actie bezig.
Sarpong was de enige speler die zich durfde aan te bieden. Die probeerde te voetballen.

LucaS
Berichten: 53557
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » wo okt 08, 2008 6:52 pm

Het zal Joey in ieder geval plezier doen dat van Basten heeft gezegd dat de opleiding op dat gebied ernstig tekort schiet
I think I lost my fucking headache

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » wo okt 08, 2008 7:02 pm

Als van Basten iets zegt wat Joey aanspreekt, verandert Joey snel van standpunt om van Basten weer te kunnen afbranden.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo okt 08, 2008 10:26 pm

LucaS schreef:Het zal Joey in ieder geval plezier doen dat van Basten heeft gezegd dat de opleiding op dat gebied ernstig tekort schiet
Dat doet me zeker plezier, maar doet hij er iets aan? Vooralsnog niet. Ik denk ook niet dat hij er aan toe zal komen, hij zal moeite genoeg hebben om op de been te blijven.

Ik heb me niet goed uitgedrukt, met lekker voetballen bedoelde ik het eindeloos rondspelen van de bal. Ik bedoelde niet dat er veel spelvreugde aan te pas komt, want die zie ik er doorgaans niet aan af (ook niet bij de jeugd.) Wat ze bij Ajax in de jeugd leren, is schuiven, schuiven schuiven. Afschuiven zelfs. Dat werkt tegen je op het moment dat het tegenzit, dan steekt niemand zijn nek uit.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » do okt 09, 2008 7:43 am

Hoe kom je daar nou bij? Heb je zelf bij Ajax gespeeld? Volgens mij niet. Ik wel. Je wordt namelijk gelijk vanaf het begin gedrilld (zeg ik dat zo goed?) om om te gaan met vrije ruimtes. Dat betekent NIET alleen schuiven, maar gaten zoeken. Vooruit denken en dan vooruit spelen. Elke speler heeft opdrachten, taken en verplichtingen. Dat begint al in de F1. Het is geen Nederlands elftal.

Plaats reactie