SC Heerenveen - Ajax 05-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7354
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » zo okt 05, 2008 6:39 pm

Raar dat in de samenvatting totaal niet wordt ingegaan op de blunders van Vink. De onterechte 1e pingel en het niet geven van een 2e gele kaart aan Grindheim na die overtreding op Sarpong. Hopelijk komt Borst er nog op terug vanavond.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13408
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo okt 05, 2008 6:41 pm

Laten we het eens omdraaien: welke ervaren coaches hebben het nu helemaal gered bij Ajax? Ik kan er namelijk geen een bedenken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo okt 05, 2008 6:42 pm

Arthur schreef:Laten we het eens omdraaien: welke ervaren coaches hebben het nu helemaal gered bij Ajax? Ik kan er namelijk geen een bedenken.
Kovacs :ajaxsmiley.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo okt 05, 2008 6:42 pm

Trab schreef:Raar dat in de samenvatting totaal niet wordt ingegaan op de blunders van Vink. De onterechte 1e pingel en het niet geven van een 2e gele kaart aan Grindheim na die overtreding op Sarpong. Hopelijk komt Borst er nog op terug vanavond.
Waarom zou hij? Van hem weet ik dat hij echt niet Ajax-minded is!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2168
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » zo okt 05, 2008 6:44 pm

goodfella schreef:
Jansma schreef:naturlijk, supporters van MvB (en zeer overtuigt van zijn kwaliteit) ze worden veel defensief als mensen die van begin af al hebben gezegd dat het vertrouwen in MvB he-le-maal nergens gebaseerd op is.
Dat een weer een rookie aanstellen het is slecht beleid, dat Michels, Cruijff en Van Gaal, ze zijn uitzondering. Normaal, een rookie hij maakt beginfouten, en normaal meer ervaring het heeft groot voordeel (bijv. Bertje, hij wilde het niet geloven, maar dit is zijn leeftijd).
En nu we zien, MvB is nog geen topcoach, hij kan blijkbar niet zo goed al een evenwichtig team samenstellen, legt verkeerd priorities, is tactical niet zo sterk en hij blijkt nog niet zoveel beter als de terrible HtC of Koster (zoals Wimpey dsacht).
Toevallig dat de rookies Michels en van Gaal tevens de meest succesvolle coaches van Ajax zijn geweest. Klaarblijkelijk zegt ervaring niet alles.
tja, tot nu toe, MvB is veel meer category Blind, Wouters etc. dan VanGaal/Michels.

En die kans het was naturlijk ook groter.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo okt 05, 2008 6:44 pm

Demosthenes schreef: Ja, jij snapt het na de enorme successen van Wouters en Blind. Droom lekker verder.

Het feit dat het twee keer goed gaat betekent toch iet dat dit een wet is. In dat geval zullen alle clubs een trainer aanstellen zonder ervaring (waardoor het verhaal niet opgaat!) Zullen we prenataal maar iemand benoemen?
Dus als het 2 keer fout gaat is het wel een wet? Erg inconsequent. Fred Rutten begon ook als rookie bij Twente en won de Beker. Ron Jans begon als rookie bij Groningen en doet het aardig tot op heden. Rijkaard, Mourinho en Mancini hebben het als rookies ook nog niet zo slecht gedaan.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » zo okt 05, 2008 6:44 pm

Trab schreef:Raar dat in de samenvatting totaal niet wordt ingegaan op de blunders van Vink. De onterechte 1e pingel en het niet geven van een 2e gele kaart aan Grindheim na die overtreding op Sarpong. Hopelijk komt Borst er nog op terug vanavond.
Ik vind het ook schandalig van de NOS. Wat dacht je van de onterecht afgekeurde goal!
AFCA!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo okt 05, 2008 6:47 pm

Is dit de slechtse seizoensstart ooit eigenlijk?

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo okt 05, 2008 6:52 pm

goodfella schreef:
Demosthenes schreef: Ja, jij snapt het na de enorme successen van Wouters en Blind. Droom lekker verder.

Het feit dat het twee keer goed gaat betekent toch iet dat dit een wet is. In dat geval zullen alle clubs een trainer aanstellen zonder ervaring (waardoor het verhaal niet opgaat!) Zullen we prenataal maar iemand benoemen?
Dus als het 2 keer fout gaat is het wel een wet? Erg inconsequent. Fred Rutten begon ook als rookie bij Twente en won de Beker. Ron Jans begon als rookie bij Groningen en doet het aardig tot op heden. Rijkaard, Mourinho en Mancini hebben het als rookies ook nog niet zo slecht gedaan.
Lezen, niet denken dat er iets staat dat je graag wilt zien, maar objectief een tekst benaderen.

Dat Jans en Rutten bij Twente of Groningen iets winnen? Zal me een zorg zijn, ik ben Ajacied, ik wil dat trainers van Ajax iets winnen en voor zover ik weet zijn noch Jans noch Rutten trainer van Ajax.

Ik noem nergens dat mislukken een wet is.

Het noemen van namen van trainers die als rookie een succes zijn nodigt uit tot het noemen van namen van gearriveerde trainers??? Herrera? Nee, ik zal niet verder gaan.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47947
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo okt 05, 2008 6:54 pm

Het gaat gewoon om kwaliteit. Ziet de trainer het spelletje en maakt hij de juiste opstellingen? Als de selectie fit is, dan moet Marco vBasten wat neerzetten, want anders gaat zijn kop op het hakblok vrees ik.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10434
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » zo okt 05, 2008 6:58 pm

Starring schreef:
Trab schreef:Raar dat in de samenvatting totaal niet wordt ingegaan op de blunders van Vink. De onterechte 1e pingel en het niet geven van een 2e gele kaart aan Grindheim na die overtreding op Sarpong. Hopelijk komt Borst er nog op terug vanavond.
Ik vind het ook schandalig van de NOS. Wat dacht je van de onterecht afgekeurde goal!
Invloed kijkcijfers..
Invloed KNVB misschien...
.......
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo okt 05, 2008 7:03 pm

Starring schreef:
Trab schreef:Raar dat in de samenvatting totaal niet wordt ingegaan op de blunders van Vink. De onterechte 1e pingel en het niet geven van een 2e gele kaart aan Grindheim na die overtreding op Sarpong. Hopelijk komt Borst er nog op terug vanavond.
Ik vind het ook schandalig van de NOS. Wat dacht je van de onterecht afgekeurde goal!
Wat maakt het allemaal uit, jongens... Laten we nou gewoon hopen dat zo min mogelijk mensen te weten komen hoe Ajax vanmiddag gevoetbald heeft...

K.
Still alive...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo okt 05, 2008 7:05 pm

Ik ben er na de 3-0 mee gestopt. De combo Emanuelson-Vermaelen werkt niet. Emanuelson vond ik tot de 3-0 vooral goede momenten hebben, maar die ene keer dat Vermaelen het 1 op 1 moest oplossen ging het meteen mis.

Met zowel Silva en Emanuelson spelen werkt niet. Eén van de twee controlerende halfspelers moet beter inzakken en dichter tegen z'n verdediging aanhangen. Daarnaast moet er beter rugdekking gegeven worden aan de backs. Sno kan het niet, van Lindgren is het niet z'n sterkste punt en Vertonghen mag positioneel ook nog wel wat aansterken. Sowieso moet er een doorsluitende rechtsback opgesteld worden. Zet Oleguer daar maar neer. Silva kan er in ieder geval helemaal niets van. Wat een prutser. En dat voor 3,7 miljoen euro. Ach, ach, ach.

Van der Wiel heb ik een aantal keer slecht zien timen en een aantal keer zeer sterk op zien treden in 1 op 1 situaties. Houd die jongen aub uit de lopende duels, Marco!

Cvitanich nooit meer op linksbuiten opstellen. Die jongen gaat daar kapot. Speelde dramatisch. Sarpong heeft blijkbaar nog wel aardig gespeeld op 10?

Jammer dat de lange ballen vandaag ook weer terugkeerden. Ajax kon op die manier geen moment onder de druk uit voetballen. Ik bedoel zeg nou zelf, zien jullie Ajax ook wel eens een goede aanval opzetten via een doeltrap of lange haal van achteruit? Verder bij geen enkele speler balvastheid gezien. Ja, Sarpong zo nu en dan, maar die jongen is me af en toe nog teveel treuzelaar.

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo okt 05, 2008 7:06 pm

mattie schreef:
Starring schreef:
Trab schreef:Raar dat in de samenvatting totaal niet wordt ingegaan op de blunders van Vink. De onterechte 1e pingel en het niet geven van een 2e gele kaart aan Grindheim na die overtreding op Sarpong. Hopelijk komt Borst er nog op terug vanavond.
Ik vind het ook schandalig van de NOS. Wat dacht je van de onterecht afgekeurde goal!
Invloed kijkcijfers..
Invloed KNVB misschien...
.......
Nee joh, de arbitrage was top! :hypocrite.gif: Maar hoe dan ook, we hebben zeer terecht verloren. Wat nog niet ter sprake is gekomen (hoe is het mogelijk, er is anders genoeg geschreven); dit heeft ook te maken met een jong team. Na een paar zepers (slecht beginnen en meteen 2 goals achter), staat er niemand op om het voortouw te nemen. Ik moet 1 uitzondering maken en dat is Sarpong. Die bleef maar gaan en wat de enige in het veld (naast Vermeer) die wel overeind bleef. Aan Sarpong gaan we nog veel plezier beleven. Wat een spierbundel is dat. Hij deelt ook regelmatig uit.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo okt 05, 2008 7:08 pm

Ajaciedjuh schreef:
mattie schreef:
Starring schreef: Ik vind het ook schandalig van de NOS. Wat dacht je van de onterecht afgekeurde goal!
Invloed kijkcijfers..
Invloed KNVB misschien...
.......
Nee joh, de arbitrage was top! :hypocrite.gif: Maar hoe dan ook, we hebben zeer terecht verloren. Wat nog niet ter sprake is gekomen (hoe is het mogelijk, er is anders genoeg geschreven); dit heeft ook te maken met een jong team. Na een paar zepers (slecht beginnen en meteen 2 goals achter), staat er niemand op om het voortouw te nemen. Ik moet 1 uitzondering maken en dat is Sarpong. Die bleef maar gaan en wat de enige in het veld (naast Vermeer) die wel overeind bleef. Aan Sarpong gaan we nog veel plezier beleven. Wat een spierbundel is dat. Hij deelt ook regelmatig uit.
Klopt zelfs die geweldige Huntelaar niet.. Kan niet wachten dat die weg is bij Ajax. Zijn spel is zo on Ajax.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo okt 05, 2008 7:13 pm

Houd die jongen aub uit de lopende duels, Marco!
Ja en vertel dat ook aan de trainer van de tegenpartij, net zoals dat hij niet wil verdedigen enz.

De nederlaag mag je niet ophangen aan zijn falen, maar misschien dat zijn bewonderaars terugkeren op aarde. Vorig seizoen werd hij steeds beter, al voetbalde hij na november niet meer.

@Thomas,

Jij moet nu toch weten dat Ajax alleen inschuivende verdedigers opleidt, spelers die in de jeugd nooit worden getest op verdedigen, op één-tegen-één, maar dat als speler van Ajax 1 ineens moeten kunnen.

Het hele rijtje: Heitinga, Schilder, Vermaelen, Vertonghen, v.d. Wiel, v.d. Heijden, Blind, Van Rhijn, Sporkslede, allemaal op dezelfde manier spelend, nooit geconfronteerd met een directe tegenstander!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo okt 05, 2008 7:14 pm

Die Vink was inderdaad een drama.

Goal van Ajax onterecht afgekeurd, Vertonghen laten staan, Van der Wiel de 90e minuut laten halen...

En dat is dan onze internationale nummer 1 van dit moment. Ongelooflijk.

K.
Still alive...

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 05, 2008 7:16 pm

Kon ook niet achterwege blijven met zulke belachelijk slechte keuzes van SanMarco. Schaamte, schaamte, schaamte. Het doet me pijn, totaal niet Des Ajax.

Gebruikersavatar
bryan
Berichten: 4544
Lid geworden op: do sep 25, 2003 5:46 pm
Locatie: Europa

Bericht door bryan » zo okt 05, 2008 7:26 pm

Als je geen geld wilt investeren in goede, harde verdedigers en het je ook niet lukt om ze op te leiden, tsja, dan heb je een probleem.

Dan moet je misschien 4-4-2 gaan spelen in zo'n wedstrijd. Kan je gelijk Cvivitiininaivich naast Huntelaar zetten in de spits. Kan die jongen ook wat betekenen.

Maar goed, Ajax probeert al veels te lang een mythe na te bouwen. Iets wat nooit heeft bestaan. Ik heb het al lang over gehad. Vroeger had je een Neeskens, een Muhren, of een Blind of een Rijkaard. Dat mag ook weer.

Ik wil een keertje een team met wat volwassenen zien.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » zo okt 05, 2008 7:29 pm

5 wedstrijden gespeeld.

7 punten gepakt, 8 punten laten liggen. Een doelsaldo van 0, met niet minder dan 9 tegengoals.

Ik wil Van Basten niet voor de voeten werpen dat 'ie zo veel geld heeft mogen uitgeven (want al zijn aankopen zijn geblesseerd; dat is overmacht), maar zelfs met de ploeg die we wél hebben, is dit een absolute, absolute schande.

Verder: over die harde verdedigers volledig eens met Bryan. Ik wil ook een elftal van volwassenen zien.

K.
Still alive...

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 05, 2008 7:32 pm

Ik wil een elftal goede voetballers. En of die dan 18 of 24 of 48 zijn boeit me niet...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Izmailov
Berichten: 680
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 10:31 am

Bericht door Izmailov » zo okt 05, 2008 7:34 pm

Van Basten woedend op spelers
Trainer Marco van Basten had vanavond na afloop van de nederlaag van Ajax tegen Heerenveen (5-2) geen goed woord voor zijn ploeg over. ''Dit was echt een wanprestatie. Het is voor mij echt onbegrijpelijk dat ze zich zo hebben laten afslachten.''

'Oorwassing'

''Het is misschien raar dat ik dit zeg. Maar ik heb me afgevraagd of ze voor het eerst in de regen voetbalden. Zo'n oorwassing heb ik nog nooit meegemaakt. We moeten ons voor deze prestatie schamen.

'Mooiweervoetballers'

Na acht minuten stonden we al met 2-0 achter en daarna was het heel vreemd om te zien dat spelers die bij Ajax voetballen niet beter dan hun tegenstander zijn. Op deze manier krijg je echt de bevestiging over waarom ze ''mooiweervoetballers'' worden genoemd. Ik miste absoluut de wil om te winnen. Zo zijn ze kennelijk opgeleid.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/spor ... _leer.html

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » zo okt 05, 2008 7:35 pm

Dat moet Joey plezier doen!
I think I lost my fucking headache

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo okt 05, 2008 7:36 pm

Kowalczyk schreef:5 wedstrijden gespeeld.

7 punten gepakt, 8 punten laten liggen. Een doelsaldo van 0, met niet minder dan 9 tegengoals.

Ik wil Van Basten niet voor de voeten werpen dat 'ie zo veel geld heeft mogen uitgeven (want al zijn aankopen zijn geblesseerd; dat is overmacht), maar zelfs met de ploeg die we wél hebben, is dit een absolute, absolute schande.

Verder: over die harde verdedigers volledig eens met Bryan. Ik wil ook een elftal van volwassenen zien.

K.
Vooral de kwaliteit die we over de balk(Davids, Perez, Luque(Leonardo en Slijngard)) hebben gesmeten, er is niet genoeg meer over. Over de verdedigers: je hebt met Vertonghen, Oleguer, Mac Intosh, Alderweireld prima centrumverdedigers. Juist die spelers worden niet gebruikt. Wanneer je het niet goed neerzet dan heb je geen weerbaar team, dat is een logisch gevolg.

Lionel
Berichten: 47435
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo okt 05, 2008 7:54 pm

Huh? Davids Perez Luque goede voetballers?
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie