Ajax - FK Borac 02-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr okt 03, 2008 7:34 am

Demosthenes schreef:
Thijs schreef:Achja, dinsdag de loting, ik ben benieuwd!
Ja, de mogelijke tegenstanders gezien en daar word je als Ajax niet vrolijk van.

Is het mogelijk dat Nederlandse ploegen bij elkaar in de poule komen?
Zie post van Ko...

Kowalczyk schreef:Here's the pots (based on UEFA rankings) for Tuesday's UEFA Cup draw...

Pot 1
AC Milan
Sevilla
Valencia
Benfica
Schalke 04
CSKA Moskou
Tottenham Hotspur
Hamburger SV

Pot 2
VfB Stuttgart
Ajax
Olympiakos Piraeus
Deportivo La Coruña
Club Brugge
Spartak Moskou
Paris Saint-Germain
SC Heerenveen

Pot 3
Rosenborg BK
Udinese
Feyenoord
Sporting Braga
Slavia Praag
Manchester City
Galatasaray
Sampdoria

Pot 4
Hertha BSC
Partizan Belgrade
AS Nancy Lorraine
Portsmouth FC
Aston Villa
Racing Santander
FC København
Dinamo Zagreb

Pot 5
AS Saint-Étienne
VfL Wolfsburg
Standard Luik
FC Twente
NEC Nijmegen
Metalist Kharkiv
Lech Poznan
MSK Zilina

K.
Laatst gewijzigd door Ramona op vr okt 03, 2008 7:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr okt 03, 2008 7:35 am

Volgens mij kan dat pas weer in de ronde hierna. Ajax zal wel een groepshoofd worden?

Edit: Niet dus :blush.gif:
Laatst gewijzigd door El Clavo op vr okt 03, 2008 7:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr okt 03, 2008 7:37 am

Toch hartstikke mooi? Ik neem aan dat er uit iedere pot een team komt. Heb je een paar sterke teams en een paar zekere overwinningen. Ajax speelt helemaal niet beter tegen Europese dwergen. Laat er maar mooie wedstrijden uitrollen.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr okt 03, 2008 7:37 am

Spijker schreef:Volgens mij kan dat pas weer in de ronde hierna. Ajax zal wel een groepshoofd worden?
Wordt toch een ploeg uit groep 1?

Pot met AC Milan, Manchester City, Dinamo Zagreb en Standard Luik. Liever niet.
Laatst gewijzigd door Aristides op vr okt 03, 2008 7:39 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr okt 03, 2008 7:39 am

Demosthenes schreef:
Spijker schreef:Volgens mij kan dat pas weer in de ronde hierna. Ajax zal wel een groepshoofd worden?
Wordt toch een ploeg uit groep 1?
Ja, die post kwam zo'n beetje tegelijk met die van mij.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr okt 03, 2008 7:45 am

Demosthenes schreef:
Spijker schreef:Volgens mij kan dat pas weer in de ronde hierna. Ajax zal wel een groepshoofd worden?
Wordt toch een ploeg uit groep 1?

Pot met AC Milan, Manchester City, Dinamo Zagreb en Standard Luik. Liever niet.
Tegen Dinamo Zagreb graag, daar hebben we nog wat tegen goed te maken. Milan heb ik nu wel gezien, maar de wedstrijden tegen de teams uit pot 1 geven toch nog een beetje CL-gevoel. Alleen Milan en CSKA hoeven van mij uit die pot niet.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » vr okt 03, 2008 8:07 am

Van Basten: "Sno heeft kans niet gegrepen"
03 oktober 2008

Evander Sno heeft donderdag geen goede beurt gemaakt bij Ajax-trainer Marco van Basten. De middenvelder kreeg in de UEFA Cup-wedstrijd tegen Borac (2-0) een kans als aanvallende middenvelder. "Hij heeft die kans niet gegrepen", oordeelde de coach van Ajax. "Daarom heb ik hem ook gewisseld.

"Sno schakelde vooral slecht om bij balverlies", zei Van Basten. "Jeffrey Sarpong deed het in de tweede helft als invaller beter. Maar het is niet zo dat we de matige eerste helft tegen Borac aan Sno moeten ophangen. Er waren wel meer spelers die niet goed functioneerden."

Van Basten was blij met de houding van het publiek. "De fans hebben ons toch gesteund. Daar ben ik blij om. Verder hebben we vandaag geleerd dat we een wedstrijd niet makkelijk moeten benaderen. Want dan komen we de komende maanden op dit podium tekort."
bron: fcupdate.nl

Sno was wederom niet lekker bezig. Aan de andere kant kun j het in deze wedstrijd bijna niet goed doen tegen zo mega-verdedigend Borac. Anyway... ervan leren (Vermaelen en van der Wiel!!!!! niet elkaar aanstaren en wijzen... verantwoordelijkheid oppakken!) en op naar het noorden.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr okt 03, 2008 8:20 am

We kunnen ook loten tegen Slavia Praag, Kopenhagen of Dinamo Zagreb. En van de Nederlandse ploegen zijn Feyenoord, Twente en NEC ook mogelijk.

Doe mij maar gewoon een lijstje met mooie en sterke tegenstanders. Daar kan de ploeg wat van leren en ik wil bovendien gewoon leuke wedstrijden zien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 03, 2008 8:25 am

Ik moet zeggen: het is een behoorlijk sterk deelnemersveld.

Er zit zo veel échte top in het toernooi dat Ajax naar pot 2 is geduwd. Eén echte topclub krijg je dus sowieso. Uit pot 3 kun je zomaar Man City, Galatasaray of Sampdoria krijgen, maar de 'kracht in de breedte' van deze UEFA Cup-editie blijkt vooral uit het feit dat je uit pot 5 (de 'zwakke' pot) toch nog de Belgische kampioen kunt krijgen, of een 'linkerrijtje'-ploeg uit Frankrijk of Duitsland.

Wordt geen makkie! Maar wel leuk!

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 03, 2008 8:25 am

Demosthenes schreef:
Spijker schreef:Volgens mij kan dat pas weer in de ronde hierna. Ajax zal wel een groepshoofd worden?
Wordt toch een ploeg uit groep 1?

Pot met AC Milan, Manchester City, Dinamo Zagreb en Standard Luik. Liever niet.
Prachtige poule! Graag
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 03, 2008 8:26 am

Marillion schreef:We kunnen ook loten tegen Slavia Praag, Kopenhagen of Dinamo Zagreb. En van de Nederlandse ploegen zijn Feyenoord, Twente en NEC ook mogelijk.
In de groepsfase worden ploegen uit hetzelfde land toch nog gescheiden gehouden...? Of heb ik dat verkeerd onthouden?

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr okt 03, 2008 8:30 am

Ik ging er eigenlijk van uit dat men dat hier niet doet en gewoon loot op basis van die genoemde indeling. Maar ik heb geen idee van de regelgeving op dat gebied.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 03, 2008 8:31 am

Mwah, laten we niet al te doemdenkerig worden. Ik vind het qua sterke clubs namelijk nog wel meevallen, hoor. In de eerste pot zitten een paar hele sterke tegenstanders, maar geen topteams. Pot 3 zijn subtoppers en maak je uiteraard een goeie kans tegen. Pot 4 en 5 idem dito.

Overigens zitten er dus wel hele leuke namen bij. Hele leuke duels dus waar je dus de kans krijgt om te voetballen. Ik voorzie een leuke campagne.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 03, 2008 8:43 am

Je moet wel vrolijk aan het worden zijn, Ko. In meer dan de helft van de wedstrijden dit seizoen de nul gehouden!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 03, 2008 8:44 am

Haha, Lucas. Ik ben nog heel sceptisch, hoor. Als ik zie wat voor kansen een Borac krijgt, dan krijg ik toch wel de kriebels.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 03, 2008 8:48 am

LucaS schreef:Je moet wel vrolijk aan het worden zijn, Ko. In meer dan de helft van de wedstrijden dit seizoen de nul gehouden!
Ja, daar hadden we het gisteren nog over. Thuis nog geen tegengoal gehad. Zo hoort het. Heerlijk gevoel. Nu in uitwedstrijden het gemiddelde nog terugdringen, want daar ligt het nog te hoog, maar dit voelt goed.

K.
Still alive...

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr okt 03, 2008 8:59 am

Peter schreef:Haha, Lucas. Ik ben nog heel sceptisch, hoor. Als ik zie wat voor kansen een Borac krijgt, dan krijg ik toch wel de kriebels.
Dat is ook zo, twee grote kansen, twee situaties waarin de communicatie achterin slecht was. Maar goed, in mijn herinnering duurde het vorige jaar ergens tot februari om tot de 4e wedstrijd te komen zonder tegendoelpunt. Ondanks dat het soms moeizaam gaat, heb ik dit seizoen in geen van de thuiswedstrijden het idee gehad dat we het niet zouden redden. Redelijk eenvoudig de wedstrijden thuis winnen die je moet winnen, zelfs dat is al een tijdje terug. Nu de uitwedstrijden nog inderdaad.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr okt 03, 2008 9:38 am

Clubs in de potten spreken me wel aan!
Met een beetje geluk tref je 2 eenvoudige tegenstanders thuis, 6 punten halen en dan ben je hoogstwaarschijnlijk gewoon door.
Dat is ook meteen het kutte van het systeem van de poule wedstrijden in de UEFA cup. Alles staat of valt met tegen wie je uit of thuis moet spelen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » vr okt 03, 2008 9:48 am

Er zitten voor Ajax veel lastige wedstrijden bij, maar echt aanspreken doen de meeste ploegen me nou ook niet. Leukste uitwedstrijden zitten in Pot 1, tenzij we naar Milaan of Londen moeten. Dan pas ik zeker.

Hertha uit lijkt me dan ook wel aardig, maar ik heb liever een kans op revanche. Dus dan moeten we de Denen of de Kroaten thuis loten, want uit lukte het bij hen nog wel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr okt 03, 2008 9:53 am

Ik ga voor:

Spurs
AJAX
Galatasaray
Hertha BSC
Standard Luik

Spurs en Luik uit, De Turken en Duitsers thuis.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr okt 03, 2008 10:37 am

Zou inderdaad een leuke poule zijn. Met name Spurs en Standard zijn interessant.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 03, 2008 11:11 am

LucaS schreef:
Peter schreef:Haha, Lucas. Ik ben nog heel sceptisch, hoor. Als ik zie wat voor kansen een Borac krijgt, dan krijg ik toch wel de kriebels.
Dat is ook zo, twee grote kansen, twee situaties waarin de communicatie achterin slecht was. Maar goed, in mijn herinnering duurde het vorige jaar ergens tot februari om tot de 4e wedstrijd te komen zonder tegendoelpunt. Ondanks dat het soms moeizaam gaat, heb ik dit seizoen in geen van de thuiswedstrijden het idee gehad dat we het niet zouden redden. Redelijk eenvoudig de wedstrijden thuis winnen die je moet winnen, zelfs dat is al een tijdje terug. Nu de uitwedstrijden nog inderdaad.
De afgelopen jaren hoefde een tegenstander maar even een kwartiertje druk te zetten om een goal tegen Ajax te maken. Kansen creëren? Hoefde niet eens. Gewoon een kwartiertje aanzetten en hoge ballen in de trechter pompen, dan viel het goaltje vanzelf. Daardoor was, zéker in uitwedstrijden, een overwinning pas min of meer zeker als Ajax drie keer scoorde. Aan twee goals hadden ze in de praktijk domweg niet genoeg (kijk maar naar het aantal 2-2 gelijke spelen en zwaarbevochten overwinningen van 2-3 van vorig seizoen) - en daardoor kon er eigenlijk nooit rustig gevoetbald worden. Het was altijd 'overleven': blíjven gaan, want als we een versnellinkje terugschakelden om op adem te komen, dan lag 'ie weer achter Stekelenburg in het netje.

Als je iets wilt in het moderne voetbal, zal dat anders moeten. Heel langzaam krijg je af en toe weer het gevoel in de ArenA dat een 1-0 een hele forse stap op weg naar winst is, en dat een tegenstander niet per definitie verzekerd is van één goal, en met een beetje aanzetten twee.

Althans, in thuiswedstrijden dus. Bij Willem II en Feyenoord was het weer het oude liedje (beide ploegen creëerden feitelijk niks, maar kregen de goals gewoon cadeau omdat Ajax nu eenmaal geen kwartiertje in verdedigende stelling overeind kan blijven), maar oké: we beginnen iets 'steviger' te worden in thuiswedstrijden -- het is een begin.

Don't get me wrong: doe mij maar Cruijffiaans totaalvoetbal. Punt is: dat zit er niet in. Cruijffiaans aanvalsvoetbal kun je alleen spelen in geval van kwalitatieve, technisch/tactische superioriteit, en daar is tegen te veel tegenstanders geen sprake meer van. In de Champions League tegenstanders van het kastje naar de muur tikken, zal er waarschijnlijk nooit meer in zitten. In het moderne voetbal bén je niet meer 90 minuten dominant tegen een tegenstander van enig kaliber, en scoor je niet zomaar drie goals. Dat betekent dat je niet meer wegkomt met het idee van "gewoon één keer vaker scoren dan de tegenstander, dan hebbie gewonnen". Je zult de zaak moeten stutten achterin, zodat het niet meteen omvalt bij een zuchtje tegenwind. Anders win je nooit meer iets.

De thuiswedstrijden tot dusver beschouw ik, wat dat betreft, als een stapje de goede kant op. Want de nul houden, heeft ook te maken met gelóven dat je de nul kunt houden. Wat dat betreft kan een 1-0 tegen Roda, of een 2-0 tegen Borac, in deze fase van grotere waarde zijn dan een 5-1, waarbij de eerste de beste lange trap van de tegenstander meteen tot de eretreffer van de tegenstander leidde.

K.
Still alive...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10276
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » vr okt 03, 2008 11:40 am

Wat vonden jullie trouwens van Cvitanic?

Ik heb de wedstrijd eerlijk gezegd niet helemaal gekeken. na 10 minuten zapte ik al weg naar Twente.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr okt 03, 2008 11:45 am

Begon nog wel aardig, maar zakte wel weg. Het is duidelijk geen vleugelspeler, maar bij vlagen zag ik wel iets van klasse. Het is alleen wel zo dat hij nu te dicht op Huntelaar staat, waardoor het allemaal wat too much wordt. Gewoon weer Sarpong wat mij betreft.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr okt 03, 2008 12:05 pm

Ko, wat mij vooral opvalt is met hoeveel mensen Ajax op de helft v/d tegenstander staat te ballen. De beide backs zijn gedurende de wedstrijd veredelde middenvelders. Enkel de beide centrale verdedigers staan nog op de eigen helft. Een goede organisatie kan dus wonderen doen. Net als een voetballende middenvelder en een fatsoenlijke linksbuiten zoals Johnk al maanden aangeeft.

Plaats reactie