Ajax - FK Borac 02-10-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr okt 03, 2008 12:15 pm

goodfella schreef:Ko, wat mij vooral opvalt is met hoeveel mensen Ajax op de helft v/d tegenstander staat te ballen. De beide backs zijn gedurende de wedstrijd veredelde middenvelders. Enkel de beide centrale verdedigers staan nog op de eigen helft. Een goede organisatie kan dus wonderen doen. Net als een voetballende middenvelder en een fatsoenlijke linksbuiten zoals Johnk al maanden aangeeft.
Eens, maar dat is een 'terzijde' naast wat ik beweerde.

In de groepsfase van de UEFA Cup zullen we al tegenstanders tegenkomen die je echt niet de hele tijd op hun eigen helft vast zet. Dat kan tegen tegenstanders die kwalitatief minder zijn dan Ajax, maar dat is lang niet elke tegenstander.

K.
Still alive...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr okt 03, 2008 12:32 pm

WP_LeGeNd schreef:Wat vonden jullie trouwens van Cvitanic?
Kon mij niet bekoren. Veel doelloos gedraaf. Ik had begrepen dat hij goed kon koppen, maar eerlijk gezegd heb ik daar weinig van gemerkt.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr okt 03, 2008 12:37 pm

Justin schreef:Ik vind Sno nog een mindere versie van Maduro. Wat een trage speler, zeg.
Eens. Het is dat hij sterk is en zichzelf extra tijd kan gunnen om de bal onder controle te krijgen, maar anders zou hij nog vaak balverlies lijden ook.

Qua verhouding met de supporters zeker een tweede Colin.
Justin schreef:Ik heb medelijden met Thomas, zeg, dat 'ie alsnog gegaan is. :aai.gif:
Aardig van je, maar ik heb gelukkig nog een gezellig avond gehad. Sfeertje was prima en PoA en z'n maten zijn relaxte gasten. Het voetbal was natuurlijk k-u-t.
Ronald! schreef:Kan Cvitanich nou zo slecht koppen, of heeft hij z'n dag niet?
Het is een goede kopper. Opmerkelijk dat hij gisteren een paar keer zo slecht timede. Verder vond ik hem een aantal keer een hele knappe aanname tonen. Hij leed ook weinig balverlies, maar speelde dan ook veel op safe. Je ziet dat hij niet gewend is om aan die linker kant te spelen. Hij trekt vaak al ver naar binnen voordat hij überhaupt in balbezit is. En als Schilder er dan nog regelmatig overheen zou denderen had het nog wat opgeleverd, maar niets daarvan. Pluspuntjes voor Cvitanich vanwege z'n werklust en het willen creëren van kansen. Hij staat daar niet op links iedere bal op goal te rossen.
Peter schreef:Een goeie voorzet van Silva!! Huntelaar bijna met de 2-0 dus.

Anita is wel een lefgozertje. Leuke voetballer.

14...
Mwah, lefgozertje? Ik vind het een prima voetballer hoor, maar het is wel iets teveel risicoloos geschuif.
Pride of Amsterdam schreef:Zo... weer thuis.

Gezellig avondje gehad, maar dat was niet te danken aan die figuren op het veld. Het was niet best, en dan druk ik me zacht uit. Wel een aardige avond gehad. Beetje ouwehoeren, beetje voetbal kijken, trainertje spelen.

Ben benieuwd wat Thomas dacht. Het was een gezellig, maar rustig avondje in het stadion. Maar de wedstrijd zelf was om te huilen. Knap van de oevrige deelnemers (met name NEC) en op naar Heerenveen. Zal een lastige pot gaan worden.
Het was erg gezellig. Zeker voor herhaling vatbaar, wat mij betreft.
goodfella schreef:Ko, wat mij vooral opvalt is met hoeveel mensen Ajax op de helft v/d tegenstander staat te ballen. De beide backs zijn gedurende de wedstrijd veredelde middenvelders. Enkel de beide centrale verdedigers staan nog op de eigen helft. Een goede organisatie kan dus wonderen doen. Net als een voetballende middenvelder en een fatsoenlijke linksbuiten zoals Johnk al maanden aangeeft.
Inderdaad. De tweede helft heeft zich vrijwel geheel op de helft van Borac afgespeeld. Opvallend ook dat met name de halfspelers zoveel ballen afpakken op de helft van de tegenstander. Dat is zeker een pluspunt onder Van Basten. We rennen niet meteen achteruit bij balverlies.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op vr okt 03, 2008 1:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » vr okt 03, 2008 12:41 pm

Zolang we maar niet bij CSKA Moskou uit pot 1 komen, de rest vind ik prima.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Mr. Ajax
Berichten: 14503
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr okt 03, 2008 1:16 pm

Jesse schreef:Zolang we maar niet bij CSKA Moskou uit pot 1 komen, de rest vind ik prima.
Hoezo?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Plaats reactie