Ajax - Vitesse 28-09-08

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » zo sep 28, 2008 7:51 pm

Wat ik van de samenvatting heb gezien... (ik heb me vanmiddag zitten ergeren aan NEC) was het weer eens om te huilen... maargoed... da's alleen samenvatting.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 28, 2008 7:52 pm

Vandaag was het zeker de eerste helft niet best, inderdaad.

In eigen huis zijn we dit seizoen wel dominant. We geven ook amper kansen weg. Dat vind ik een pluspunt. Ik mis Oleguer overigens nog geen seconde.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » zo sep 28, 2008 8:14 pm

De eerste helft was dramatisch. Plichtmatig en stilstaand voetbal tegen een ploeg die alleen maar aan het tijdrekken was. De drie doelpunten vallen omdat er dan eindelijk een keertje wat spelers doorschuiven richting aanval. (Vd Wiel bij doelpunt 1 en 2x Vertonghen).

Suarez liet niets zien in de eerste helft, maar herstelde zich redelijk in de 2e.
Huntelaar werkte hard, zorgde voor wat beweging in de aanval, speelde eigenlijk zeer behoorlijk).
Enoh speelde wel weer goed, maar is nog slordig. Toch zit het met de basistechniek wel goed. Hij maakt snel keuzes en maakt de bal vaak eenvoudig vrij.
Vd Wiel deed het goed, hij heeft flair en durft in te schuiven, sowieso stond de verdediging goed (mede door het werk van Enoh en Vertonghen).
Sarpong en De Jong voegden weinig toe aan het elftal en werden terecht vervangen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 28, 2008 9:09 pm

Wedstrijd noch samenvatting gezien, maar weer een regelmatige overwinning in eigen huis en weer de nul gehouden.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo sep 28, 2008 9:12 pm

Wel ttxt gekeken? :hypocrite.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo sep 28, 2008 9:17 pm

Zeker. :ajaxscarf.gif:

Mooie uitslagen. In Amsterdam maar ook elders. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo sep 28, 2008 9:46 pm

Thomas schreef:Vandaag was het zeker de eerste helft niet best, inderdaad.

In eigen huis zijn we dit seizoen wel dominant. We geven ook amper kansen weg. Dat vind ik een pluspunt. Ik mis Oleguer overigens nog geen seconde.
De eerste helft zag ik nog wel wat kansjes voor Vitesse (zeker toen V/d Wiel op zijn plaat ging), maar inderdaad: Oleguer hebben we niet gemist.

Vandaag heb ik besloten naar huis te gaan met het goede gevoel dat we "maar" 3 punten achter staan op de koploper, "gewoon" gewonnen hebben en voor het eerst dit seizoen een postief doelsaldo hebben. En dat knagende gevoel hoe we ons in wat lastiger (uit)wedstrijden gaan gedragen; dat zien we dan wel weer.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 28, 2008 9:52 pm

Van der Wiel gleed inderdaad een keer uit, ja. Overkwam wel meerdere jongens bij ons.

De gevaarlijkste momenten kwamen door Silva.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo sep 28, 2008 10:27 pm

Apart trouwens dat we over een eredivisiewedstrijd met moeite slechts 4 pagina's vollullen, toch al een paar jaar niet meer gebeurd volgens mij.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 28, 2008 10:30 pm

Gek inderdaad. Op AN en AF gaat het ook niet echt hard. Is iedereen met vakantie? In het stadion was het ook al vrij rustig.

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » ma sep 29, 2008 8:02 am

Dat viel mij ook op ja. Het was wel heel erg rustig. Dat het donderdag rustig was (ondanks de gratis toegang) kan ik nog begrijpen. Doordeweekse avondwedstrijd... veel mensen zijn dan erg laat thuis, moeten weer werken de volgende dag blablabla. Maar dit is een gewone competitiewedstrijd waarvoor je je seizoenkaart gekocht hebt, op een doodnormale zondag, om de normale tijd van 14:30 uur. Snap ik niks van.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma sep 29, 2008 8:39 am

Ik zal me maar even excuseren want ik was één van de afwezigen. :smallgrin.gif:

Deze keer niet omdat ik er geen zin in had maar omdat ik een tijdrit moest rijden. Maar volgende keer ben ik weer present hoor. :blush.gif:

Over de wedstrijd. Ik las net een redelijk enthousiast stukje over V.d.Wiel uit de Telegraaf. Kunnen we Oleguer inmiddels uitleveren aan de Spaanse justitie of is het wat overdreven?
Nil volentibus arduum

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » ma sep 29, 2008 8:43 am

Lijkt me onverstandig. Hij is zeker geen niveau Stam, maar wel een speler die dezelfde rol kan nemen. En ik heb wel respect voor hem, omdat hij doet wat hij denkt dat hij moet doen en niet zich laat dwingen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma sep 29, 2008 8:45 am

Ik ben van mening dat V.d.Wiel onze beste optie in het centrum is. Voornamelijk omdat hij niet bang is om vooruit te spelen. Bovendien is hij in het centrum ook minder kwetsbaar in de duels als je het vergelijkt met zijn functioneren als back.

Daarom ben ik dus even benieuwd of hij dusdanig heeft gespeeld dat hij er misschien mag blijven staan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma sep 29, 2008 8:48 am

In de thuiswedstrijden krijgt de verdediging tot nu toe weinig te doen, dus het lijkt me iets te simpel om aan zo'n wedstrijd conclusies over de verdediging te trekken. Afgelopen donderdag ging Greg trouwens wel een keer zwaar in de fout waardoor George er vandoor kon.

Bovendien zou je door het 'uitleveren' van onze Catalaan in ieder geval een backupoptie weg doen om dan later weer te vervloeken dat een Sno of een Anita daar moet spelen.

Zelfde geldt eigenlijk nu voor Silva. Ik hoor van meerdere AT'ers die dat zo spoedig mogelijk uit het elftal gekickt moet worden. Alleen wie er dan moet spelen, daar heeft men dan geen antwoord op.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma sep 29, 2008 8:51 am

Dat is inderdaad het probleem. We zijn achterin niet alleen kwalitatief maar ook kwantitatief onderbezet. Ik wilde Oleguer ook nog niet meteen persoonlijk op het vliegtuig zetten hoor. Maar als V.d.Wiel het daar gewoon beter doet dan moet hij spelen.

Als rechtsback is hij voor mij geen optie. Daar zou ik met de huidige selectie altijd voor Silva kiezen. Overigens hebben we op links ook weer een probleem nu Vertonghen zijn kans lijkt te pakken op het middenveld. Staan we verdomme weer met Urby als back te spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma sep 29, 2008 8:54 am

Gisteren met Schilder hoor. Wat was er trouwens met Urby?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma sep 29, 2008 8:57 am

Die was ziek naar huis.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma sep 29, 2008 9:28 am

Schilder speelde trouwens best goed. Ik heb bijvoorbeeld (de onthutsend zwakke) Jenner niet gezien en ook Santi Kolk was onzichtbaar.

Rechtsback? Gewoon Oleguer dan maar.

Overigens denk ik serieus dat Vitesse het lastig gaat krijgen om er in te blijven. Tot nu toe de meest zwakke tegenstander die we hebben gehad.

Ik was trouwens samen met een PSV'er en die verbaasde zich over de breedte van onze selectie. Hij zei al dat hij bijna niemand hoorde klagen over de grote hoeveelheid aan afwezigen, want er stond altijd nog wel een redelijke vervanger. Op zich zit daar wel een kern van waarheid in, maar goed.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 29, 2008 9:53 am

Thomas schreef:Gek inderdaad. Op AN en AF gaat het ook niet echt hard. Is iedereen met vakantie? In het stadion was het ook al vrij rustig.
Hehe, vakantie, als dat zou kunnen... :headbang.gif:

Ik viel gisteren tijdens de eerste helft zowat in slaap en dat is niet meer helemaal goed gekomen. In de tweede helft zat ik nog steeds half te pitten en aan andere dingen te denken. Gelukkig deed Suarez weer eens wat beslissends, net op het moment dat ik me begon af te vragen of Ajax puntverlies ging lijden tegen het passieve Vitesse (het zou toch niet?). Al met al raak ik niet in vervoering van zo'n wedstrijdje.
Vitesse vond ik beter georganiseerd dan F. of Roda, onze eerdere tegenstanders. In elk geval deed men pogingen om Suarez in bedwang te houden. Dat heb ik nog niet eerder gezien. Ajax is in sterke mate afhankelijk van Suarez en zonder grote inbreng van hem in de eerste helft gebeurde er dan ook niet veel.
Verder natuurlijk geen hoog niveau. Middelmatige spelers als Schilder en Silva hielden zich zonder veel moeite staande. Dat zegt een hoop. Vermaelen deed het verdedigend goed in het centrum, maar ik heb me wel aan hem zitten ergeren, zeg. In plaats van zijn gebruikelijke vuurpijlen naar voren probeerde hij nu 'zorgvuldig' op te bouwen, maar o, wat ging dat traag. GAAAAAP.
Enoh deed het aardig. Je vraagt je af hoe het komt dat deze speler twee jaar lang bij Ajax CT rondloopt zonder dat hij op stage mag komen, terwijl anderen dat wel mogen en te licht worden bevonden. Ik ben fan van Enoh, al is het maar omdat hij Sno uit de basis houdt. Een kwartiertje Sno was genoeg om mijn bloeddruk op te jagen, hehe. Wat een sukkelaar is dat, die moeten ze snel weer afvoeren.
Mooie goals van Jan Vertonghen, ik gun het hem wel. Al ben ik het niet eens met zijn commentaar na de wedstrijd, dat Ajax Vitesse kapot had gespeeld. ('Ze konden het niet meer belopen') Om een tegenstander kapot te spelen, moet je een hoog baltempo hebben. Daar was geen sprake van. Ajax won uiteindelijk, omdat het meer kwaliteit heeft en een matige ploeg als Vitesse altijd wel een foutje maakt.
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma sep 29, 2008 10:32 am

Het was gisteren met name de eerste helft erg slecht, inderdaad. Een aantal dingen deden me goed, maar al met al was ik vooral blij dat Ajax uiteindelijk nog drie keer wist te scoren tegen een team dat zich met elf man terugtrok op eigen helft.
Jinne schreef:Zelfde geldt eigenlijk nu voor Silva. Ik hoor van meerdere AT'ers die dat zo spoedig mogelijk uit het elftal gekickt moet worden. Alleen wie er dan moet spelen, daar heeft men dan geen antwoord op.
Anita. En als Oleguer weer fit is mag hij het daar proberen.
Peter schreef:Schilder speelde trouwens best goed. Ik heb bijvoorbeeld (de onthutsend zwakke) Jenner niet gezien en ook Santi Kolk was onzichtbaar.

Rechtsback? Gewoon Oleguer dan maar.

Overigens denk ik serieus dat Vitesse het lastig gaat krijgen om er in te blijven. Tot nu toe de meest zwakke tegenstander die we hebben gehad.

Ik was trouwens samen met een PSV'er en die verbaasde zich over de breedte van onze selectie. Hij zei al dat hij bijna niemand hoorde klagen over de grote hoeveelheid aan afwezigen, want er stond altijd nog wel een redelijke vervanger. Op zich zit daar wel een kern van waarheid in, maar goed.
Vond Schilder niets bijzonders. Maakte totaal geen gebruik van de ruimte die Sarpong voor hem maakte.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma sep 29, 2008 10:37 am

Klopt Thomas en vaak liep Schilder de ruimtes juist alleen maar dicht. In plaats van buitenom kwam hij binnendoor.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma sep 29, 2008 10:40 am

Aanvallend was het pover inderdaad, maar verdedigend is hij niet in de problemen gekomen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma sep 29, 2008 11:44 am

Dat zegt vooral iets over wat Vitesse te bieden had.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma sep 29, 2008 12:55 pm

joey schreef:Dat zegt vooral iets over wat Vitesse te bieden had.
Urby heeft het in het verleden vaak erg moeilijk gehad met Jenner! Och, Schilder is een goede back-up voor Urby. Ik hoop dat Urby de stijgende lijn van de laatste weken doortrekt, dan is hij op Eredivisie nivo een toegevoegde waarde, zeker met het blok dat voor hem staat (vooral Vertonghen in zijn geval).

Plaats reactie