FK Borac - Ajax 18-09-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 19, 2008 10:53 am

Mr. Ajax schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ik vond bij het tegendoelpunt Vertonghen heel erg slecht eruit zien. Hij vergeet zijn mannetje en daardoor lokt hij Urby weg uit de dekking. Helaas is Vertonghen niet gegroeid in verdedigend koppen.

Inderdaad, Voetske noemt Vermaelen maar volgens mij was het ook Vertonghen die daar ergens tussen lucht liep te dekken. Urby stond zo tussen twee man en kon er niks aan doen.
Ik noem Vermaelen ?.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 19, 2008 10:56 am

Zlatan Son of God schreef:
Voetske schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ik vond bij het tegendoelpunt Vertonghen heel erg slecht eruit zien. Hij vergeet zijn mannetje en daardoor lokt hij Urby weg uit de dekking. Helaas is Vertonghen niet gegroeid in verdedigend koppen.
Vind je, ik kan dit niet ontdekken in die situatie, wel dat Urby onder de bal door kopt .. wat natuurlijk ook best eens een keertje kan gebeuren .. toch ..
Vertonghen mist alles. Is zijn man kwijt en de bal valt eigenlijk russen beide aanvallers in. Urby laat zijn eigen man los en is dus te laat voor het kopduel en mist alles, waardoor de rechtsbuiten vrij in kan schieten.
Dat is niet waar ZSOG, de bal gaat over iedereen en alles heen, Verthongen kan nooit bij die bal.Urby vergeet gewoon de man achter zich.Daarbij, als het zou zijn dat Urby de man voor zich zou willen dekken, staat ook nog eens verkeerd ( achter de man die een kop groter is als hij ) opgesteld ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 19, 2008 10:57 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 19, 2008 10:57 am

Mr. Ajax schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ik vond bij het tegendoelpunt Vertonghen heel erg slecht eruit zien. Hij vergeet zijn mannetje en daardoor lokt hij Urby weg uit de dekking. Helaas is Vertonghen niet gegroeid in verdedigend koppen.

Inderdaad, Voetske noemt Vermaelen maar volgens mij was het ook Vertonghen die daar ergens tussen lucht liep te dekken. Urby stond zo tussen twee man en kon er niks aan doen.
Urby kon er niets aan doen? Ik weet het niet. Volgens mij kreeg zijn directe tegenstander de bal en gaf die vervolgens de voorzet. Zet Urby een stapje naar links (eentje maar), dan staat hij niet alleen dichter bij zijn directe tegenstander (die daardoor vrijwel onbereikbaar wordt voor een voorzet van links), maar onderschept hij die bal van links ook nog eens eenvoudig.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 19, 2008 11:00 am

Ach, eigenlijk moeten we niet al te veel zeuren over deze wedstrijd ...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr sep 19, 2008 11:24 am

Als Vertonghen gewoon zijn man had gepakt had Urby hopelijk gewoon bij zijn man gestaan. Ik zeg niet dat er dan niks was gebeurd, want Urby maakt wel vaker dit soort fouten als het gaat om een voorzet van de andere kant.

maar waar het nu om gaat is dat de aanvaller die tijdens een voorzet het dichtstbij het doel staat altojd het gevaarlijkst is en dat was de man van Vertonghen, aangezien Jan aan het slapen was (of bang voor een luchtduel) is het Urby's taak om te knijpen en zijn man over te nemen. Hier was Urby te laat in waardoor 2 man vrij kwamen. Maar het begint allemaal door het zwakke werk van Vertonghen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 19, 2008 11:34 am

Zlatan Son of God schreef:Als Vertonghen gewoon zijn man had gepakt had Urby hopelijk gewoon bij zijn man gestaan. Ik zeg niet dat er dan niks was gebeurd, want Urby maakt wel vaker dit soort fouten als het gaat om een voorzet van de andere kant.

maar waar het nu om gaat is dat de aanvaller die tijdens een voorzet het dichtstbij het doel staat altojd het gevaarlijkst is en dat was de man van Vertonghen, aangezien Jan aan het slapen was (of bang voor een luchtduel) is het Urby's taak om te knijpen en zijn man over te nemen. Hier was Urby te laat in waardoor 2 man vrij kwamen. Maar het begint allemaal door het zwakke werk van Vertonghen.
Maar Urby knijpt nog neemt ie iets over.Urby maakt geen keuze, daarbij ziet het er toch echt zo uit dat Urby niet eens in de gaten heeft dat er iemand achter hem staat.Verder schat ie ook nog eens de voorzet verkeerd in .. maar goed ...

oja, en v.d. Wiel mag natuurlijk ook wel iets meer zijn best doen om die voorzet er uit te halen ..

Trouwens in de 52 minuut gebeurde met Urby weer bijna precies het zelfde .. ook weer een voorzet waar de man achter hem grandioos vrij staat ..

columbus
Berichten: 5352
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » vr sep 19, 2008 11:40 am

De 'fout' van Emanuelson begint bij het stom ingrijpen aan de zijkant van ik meen vd Wiel. Die Servier kon doorlopen en een voorzet geven. Omdat Vertonghen lucht staat te dekken komt Urby tussen de twee aanvaller in te staan. In dat geval zal hij het nooit goed doen. Knijpt hij naar de eerste spits, staat zijn eigen vent vrij. Blijft hij bij zijn eigen vent geniet de middelste alle vrijheid. Kortom, hij zal het nooit goed doen. M.i. een doelpunt die te makkelijk op het conto van Urby wordt geschreven, er gaan meerdere de mist in...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 19, 2008 11:46 am

Columbus schreef:De 'fout' van Emanuelson begint bij het stom ingrijpen aan de zijkant van ik meen vd Wiel. Die Servier kon doorlopen en een voorzet geven. Omdat Vertonghen lucht staat te dekken komt Urby tussen de twee aanvaller in te staan. In dat geval zal hij het nooit goed doen. Knijpt hij naar de eerste spits, staat zijn eigen vent vrij. Blijft hij bij zijn eigen vent geniet de middelste alle vrijheid. Kortom, hij zal het nooit goed doen. M.i. een doelpunt die te makkelijk op het conto van Urby wordt geschreven, er gaan meerdere de mist in...
Maar nu zeg je het zelf, hij doet dus niet het ene en ook niet het andere.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 19, 2008 11:49 am

Voetske schreef:
Mr. Ajax schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ik vond bij het tegendoelpunt Vertonghen heel erg slecht eruit zien. Hij vergeet zijn mannetje en daardoor lokt hij Urby weg uit de dekking. Helaas is Vertonghen niet gegroeid in verdedigend koppen.

Inderdaad, Voetske noemt Vermaelen maar volgens mij was het ook Vertonghen die daar ergens tussen lucht liep te dekken. Urby stond zo tussen twee man en kon er niks aan doen.
Ik noem Vermaelen ?.
Sorry, Spijker was het, komt door de avatar...
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr sep 19, 2008 12:04 pm

Ik vond Sno gisteren helemaal niet verkeerd spelen trouwens. Hij was niet zo vertragend als tegen Roda. Hij speelde snel direct door en had weinig bal verlies. Ik denk dat Ajax hem miste aan het begin van de 2de helft. Lindgren brengt toch wat minder power op het middenveld.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr sep 19, 2008 12:05 pm

Klopt, was ik. Urby kan geen twee man dekken en moest een keuze maken. Vermaelen had daar als linker centrale verdediger moeten staan.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr sep 19, 2008 12:10 pm

LucaS schreef:Nee, maar wij krijgen ook niet elke wedstrijd 15 doelpunten tegen door persoonlijke fouten. Het niet uitspelen van een niet te missen kans is hetzelfde als een tegendoelpunt toestaan die voorkomen had kunnen worden
Ik begin het te snappen. Suarez scoort een prachtig tweede doelpunt, maar zou eigenlijk vervangen moeten worden, want hij had de bal ook naar "Houten Klaas" kunnen spelen, die zoals we tegen Roda hebben gezien er dan wel een stuk of acht per wedstrijd maakt.

Emanuelson speelt een puike wedstrijd, want een paar keer je tegenstander laten lopen hoort erbij?

Een fout in de eigen achterhoede is veel kwalijker dan een bal al of niet afspelen. Suarez doet iets anders dan wat je in een lager tempo (nou ja, geldt niet voor iedereen) ook in de vierde klasse ziet. Ik bezoek mijn vierdeklasser regelmatig, zoals ik Ajax ook bezoek, maar zonder spelers als Suarez (en ik denk Sulejmani) kan ik net zo goed naar een vierdeklasser gaan, gezellig langs de kant en altijd doelpunten. Suarez geeft dat extra's aan Ajax.

Geniet er nog maar van, hij is aan zijn laatste seizoen bezig bij Ajax en als het tegen zit verdwijnt hij in de winterstop als 21-jarige toekomstige topper (helaas herbergt Ajax alleen toekomstige toppers)
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 19, 2008 12:13 pm

Spijker schreef:Klopt, was ik. Urby kan geen twee man dekken en moest een keuze maken. Vermaelen had daar als linker centrale verdediger moeten staan.
En welke keuze heeft Urby dan gemaakt ?.Kiest ie voor de man van Verthongen, of zijn man ?.
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 19, 2008 12:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 19, 2008 12:15 pm

Demosthenes schreef:
LucaS schreef:Nee, maar wij krijgen ook niet elke wedstrijd 15 doelpunten tegen door persoonlijke fouten. Het niet uitspelen van een niet te missen kans is hetzelfde als een tegendoelpunt toestaan die voorkomen had kunnen worden
Ik begin het te snappen. Suarez scoort een prachtig tweede doelpunt, maar zou eigenlijk vervangen moeten worden, want hij had de bal ook naar "Houten Klaas" kunnen spelen, die zoals we tegen Roda hebben gezien er dan wel een stuk of acht per wedstrijd maakt.
En ik maar denken dat goals tegen niets zeggende tegenstanders, zoals o.a. Borac, de Graafschap enz. , geen echte goals zijn ...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr sep 19, 2008 12:16 pm

Urby probeerde ze allebei te dekken, wat natuurlijk niet kan, daarom kon de buitenste man de bal voorzetten.

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr sep 19, 2008 12:17 pm

Dat is alleen maar het geval als Houten Klaas ze maakt, Voets.

Volgens mij heb ik nergens gezegd dat Suarez vervangen moest worden
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 19, 2008 12:18 pm

Spijker schreef:Urby probeerde ze allebei te dekken, wat natuurlijk niet kan, daarom kon de buitenste man de bal voorzetten.
Kijk het nog maar eens na zou ik zeggen.Maar goed .. op naar de volgende wedstrijd ..

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » vr sep 19, 2008 12:24 pm

Spijker schreef:Klopt, was ik. Urby kan geen twee man dekken en moest een keuze maken. Vermaelen had daar als linker centrale verdediger moeten staan.
Maar Vertonghen was degene die daar naast Urby en zijn twee man een beetje dom liep rond te kijken. Die had hem moeten helpen, natuurlijk.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr sep 19, 2008 12:25 pm

Zlatan Son of God schreef:Ik vond Sno gisteren helemaal niet verkeerd spelen trouwens. Hij was niet zo vertragend als tegen Roda. Hij speelde snel direct door en had weinig bal verlies.
Omdat hij alle tijd en gelegenheid kreeg. Die paar keer dat ze hem kort op de huid zagen ging het echter ook direct mis.
Je moet als het ware 'door een wedstrijd heen kijken' om een speler te beoordelen. Als je dat doet zie je met Sno een speler die voor alles te veel tijd nodig heeft. De (ondermaatse) balaanname, de voortzetting, het duurt allemaal te lang. Vergeleken met Sno is zelfs Maduro qua handelen een snelheidsduivel.
Zlatan Son of God schreef: Ik denk dat Ajax hem miste aan het begin van de 2de helft.
Geloof er helemaal niks van.
Zlatan Son of God schreef: Lindgren brengt toch wat minder power op het middenveld.
Ongetwijfeld. Sno is namelijk een houthakker op voetbalschoenen, met de dozen er nog om.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 19, 2008 12:28 pm

Jim schreef:
Zlatan Son of God schreef:Ik vond Sno gisteren helemaal niet verkeerd spelen trouwens. Hij was niet zo vertragend als tegen Roda. Hij speelde snel direct door en had weinig bal verlies.
Omdat hij alle tijd en gelegenheid kreeg. Die paar keer dat ze hem kort op de huid zagen ging het echter ook direct mis.
Je moet als het ware 'door een wedstrijd heen kijken' om een speler te beoordelen. Als je dat doet zie je met Sno een speler die voor alles te veel tijd nodig heeft. De (ondermaatse) balaanname, de voortzetting, het duurt allemaal te lang. Vergeleken met Sno is zelfs Maduro qua handelen een snelheidsduivel.
Zlatan Son of God schreef: Ik denk dat Ajax hem miste aan het begin van de 2de helft.
Geloof er helemaal niks van.
Zlatan Son of God schreef: Lindgren brengt toch wat minder power op het middenveld.
Ongetwijfeld. Sno is namelijk een houthakker op voetbalschoenen, met de dozen er nog om.
De vraag is of Lindgren het beter deed, niet dus ... dan was Sno beter.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » vr sep 19, 2008 12:35 pm

Van de Wiel speelde slecht de 2e helft veels te veel Balverlies en onnodig te vaak de bal bij zich houden

columbus
Berichten: 5352
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Bericht door columbus » vr sep 19, 2008 12:58 pm

Voetske schreef:
Columbus schreef:De 'fout' van Emanuelson begint bij het stom ingrijpen aan de zijkant van ik meen vd Wiel. Die Servier kon doorlopen en een voorzet geven. Omdat Vertonghen lucht staat te dekken komt Urby tussen de twee aanvaller in te staan. In dat geval zal hij het nooit goed doen. Knijpt hij naar de eerste spits, staat zijn eigen vent vrij. Blijft hij bij zijn eigen vent geniet de middelste alle vrijheid. Kortom, hij zal het nooit goed doen. M.i. een doelpunt die te makkelijk op het conto van Urby wordt geschreven, er gaan meerdere de mist in...
Maar nu zeg je het zelf, hij doet dus niet het ene en ook niet het andere.
Oké, you got me... Maar ik probeer aan te geven dat de fout niet alleen op het conto van Urby wordt geschreven. Dat vind ik te makkelijk. Voorafgaande gaat er ook een aantal dingen mis.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 19, 2008 1:25 pm

Columbus schreef:
Voetske schreef:
Columbus schreef:De 'fout' van Emanuelson begint bij het stom ingrijpen aan de zijkant van ik meen vd Wiel. Die Servier kon doorlopen en een voorzet geven. Omdat Vertonghen lucht staat te dekken komt Urby tussen de twee aanvaller in te staan. In dat geval zal hij het nooit goed doen. Knijpt hij naar de eerste spits, staat zijn eigen vent vrij. Blijft hij bij zijn eigen vent geniet de middelste alle vrijheid. Kortom, hij zal het nooit goed doen. M.i. een doelpunt die te makkelijk op het conto van Urby wordt geschreven, er gaan meerdere de mist in...
Maar nu zeg je het zelf, hij doet dus niet het ene en ook niet het andere.
Oké, you got me... Maar ik probeer aan te geven dat de fout niet alleen op het conto van Urby wordt geschreven. Dat vind ik te makkelijk. Voorafgaande gaat er ook een aantal dingen mis.
Dat is ook waar ..

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr sep 19, 2008 4:23 pm

[quoteMaar ik probeer aan te geven dat de fout niet alleen op het conto van Urby wordt geschreven. [/quote]

Nee, nooit op één man, tenzij hij Suarez heet, dan wel.

Natuurlijk ben ik het eens met degenen die beweren dat Borac geen Heracles is, maar eerder hoog Jupiler, dat geldt zeker voor het aantal kansen dat wordt afgedwongen.

Suarez zal tegen psv niet Sulejmani vrij voor doel zetten (1-0), zelf de 2-0 scoren en daarna Sarpong vrij voor doel zetten, dat alles in ruim een half uur. Hij zal moeite hebben om en de bal te krijgen en om een tegenstander te passeren en om een voorzet op maat te geven, Ajax is niet zo sterk, maar steunt op de individuele kwaliteiten van S + S, zie de doelpunten tegen Arsenal die volledig uit de lucht kwamen vallen (Suarez en KJH) qua spel werden we overklast door een Arsenal in "vakantietempo".

Zet daarnaast de zwakte van onze backs, en ik constateer dat we (nog?) niet op kampioenskoers zijn (we zijn net zo lang bezig als andere ploegen, we hebben alleen Heitinga en Davids verloren, m.a.w. we hebben een ingespeeld team?) dat het nog steeds is "God zegene de greep".

De enorme progressie die sommigen menen te zien in het spel van Urby??? Hij speelde toch ook tegen Borac of vergis ik me?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » vr sep 19, 2008 5:16 pm

We hoefen niet tegen Real Madrid, Barcelona, Atletico en dergelijke hoor.. :ajaxsmiley.gif:

En als je het vergelijkt met het verleden: Perez, Luque, en Davids worden absoluut gemist in de groep. Daarnaast is Oleguer geen verbetering tov Stam, Aissati nog niet tov Sneijder en Sno niet tov Heitinga. Daarnaast kan je wel stellen dat Suarez tov Babel vooruitgang is, Sulejmani tov Mitea flinke vooruitgang en zijn er met Cvita en Bodul eindelijk weer handige spitsen bij(na Zlatan).

Plaats reactie