Ajax - FC Utrecht (1e ronde KNVB-beker) 25 september 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr sep 26, 2008 3:53 pm

Suarez raakt hem aan de rechterkant van zijn lichaam, maar meneer heeft in het midden last..

Loval duwt, Luis raakt Loval, Loval maakt er extra theater van.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » vr sep 26, 2008 3:53 pm

Scheidsrechter kan hier nooit rood voor geven en ze zullen het nooit hard kunnen maken voor de tuchtcommissie. Suárez is de enige die hier de waarheid weet.

Wat een zeikerdje trouwens van Utrecht dat bij Wegereef komt huilen, met zijn ellebooggebaren.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 26, 2008 3:54 pm

Ik neem in ieder geval aan dat we er allemaal, of we Suárez nu sympathiek vinden of niet, blij om zouden zijn wanneer hij een schorsing ontloopt. Hopen maar op het beste dus.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58888
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 4:01 pm

Thomas schreef:Ik neem in ieder geval aan dat we er allemaal, of we Suárez nu sympathiek vinden of niet, blij om zouden zijn wanneer hij een schorsing ontloopt. Hopen maar op het beste dus.
Natuurlijk, maar de vraag blijft .. hebben we deze geintjes nodig ?.

Antwoord: Nee dus ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 26, 2008 4:05 pm

Absoluut niet. Je moet maar aan Bert vragen hoe vaak ik gisteravond zei dat Suárez wel erg opgefokt liep te doen. En dat was dus voordat ik hoorde van deze vermeende trap. Die jongen moet zich niet zoveel met de scheidsrechter bemoeien en zich beter in de hand houden.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58888
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 4:08 pm

Van Basten verrast over vooronderzoek Suárez

Marco van Basten is verrast door het vooronderzoek dat de aanklager van de KNVB naar Luis Suárez is geopend. Van Basten: "Ik heb de beelden teruggezien en mijn reactie was: wat gebeurt er? Je ziet dat Luis uit balans wordt gebracht. Het lijkt me niet dat hij bewust het been in de buik van Loval zette, qua coordinatie is zoiets zelfs lastig, anders zou hij een gevorderde vechtsporter moeten zijn."
AN.

Daar heb je het gezeik al .. Goh, van Basten :aai.gif: :smallgrin.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr sep 26, 2008 7:08 pm

Voetske bedankt voor de beelden, ze zijn scherper/beter dan die ik eerst zag, heb je ook beelden recht voor beiden, gemaakt met zo'n "IJzeren Rinus" of hoe dat apparaat vroeger werd genoemd (Waar zijn die beelden???)

Tja als dat rood is.

Ik denk niet dat Loval hem wegduwt, wel dat hij zich afzet tegen Suarez, hij moet immers met Silva mee. Suarez kijkt trouwens wel naar rechts!

Opvallend is wat die nummer drie doet, hij doet voor Wegereef even voor dat Suarez een ellboogstoot uitdeelt. Die nummer drie kan er nooit ver van afgestaan hebben, hij was er als eerste bij. Een elleboogstoot????????

Dit doet me denken aan lang geleden, Ajax tegen Volendam en Wouters tegen Steur (Dat was toch Volendam?)

Ergens aan de zijlijn valt Steur, niemand die op tv zag waardoor, maar toen kwam "Kermis Smeets" het beeld werd zover uitvergroot dat zichtbaar werd dat Wouters op de teen van Steur had gestaan. Schorsing was het gevolg.

Zoiets gebeurt iedere wedstrijd wel een paar keer, het is aan de media om te bepalen hoe ermee om te gaan.

Deze hetze is een kopie aan die van een paar jaar geleden tegen Zlatan: ieder duel dat hij aanging leek wel een elleboogstoot, hugo borst kon er niet genoeg van krijgen, "de elleboog van de week'.

Nu heeft Ajax weer een voetballer die zich ontwikkelt tot iemand voor een topliga en weer wordt alles wat hij misschien wel verkeerd doet, uitvergroot.

Ik ben wel blij met de reactie van MvB, perfect, een autoriteit als hij zegt niet te weten waarvoor Suarez gestraft zou moeten worden. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit gebeurt.

Is er al een zaak geopend n.a.v. de elleboogstoot van Cornelisse? Opzettelijk hands is toch ook rood?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr sep 26, 2008 7:45 pm

Thomas schreef:Ik neem in ieder geval aan dat we er allemaal, of we Suárez nu sympathiek vinden of niet, blij om zouden zijn wanneer hij een schorsing ontloopt. Hopen maar op het beste dus.
Eens. Bovendien maakt het mij niet uit of Suarez symphatiek is; hij is een wereldtalent. Voor een speler als hém kom ik naar het stadion. Opwindende acties!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7313
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » vr sep 26, 2008 7:50 pm

Vond Ajax redelijk spelen, maar niet meer dan dat. Eerste kwartier een hele sterke Vder Wiel die constant doorschoof en ook Silva die goed meedeed.
Laatste kwartier 1e helft een sterke Urby en Vertonghen.
Enoh speelde redelijk, al is hij nog wat te druistig. Een paar keer was hij zo gretig om de bal af te pakken dat hij man en bal voorbij liep.
Siem de Jong speelde onopvallend. Alhoewel ik gecharmeerd van hem ben, zie ik liever Leonardo in het elftal. Die kan dan afwisselend met Sarpong op links en achter de spits spelen. Zoals tegen Feyenoord. Sarpong vast op links is te voorspelbaar, waardoor alles weer op de schouders van Suarez terechtkomt.
Zorgelijk vind ik nog steeds de omschakeling bij balverlies. Te vaak staan we dan met alleen Enoh en Vertonghen in ondertal. Het doordekken van achteruit moet veel beter verzorgd zijn. Tegen Utrecht was het geen probleem, maar tegen een sterke tegenstander kan het zomaar misgaan.
Wie verdedigend ook nog niet zeker oogt is Van der Wiel. Vorig jaar speelde hij tot zijn blessure geweldig in het centrum, maar hij lijkt een stuk trager en onzekerder geworden. Hij lijkt ook body te missen. Hopelijk vind hij zijn vorm van vorig jaar weer terug, want in opbouwend opzicht is hij onmisbaar. Hij speelt bijna altijd naar voren ipv breed. Heerlijk, dat zie ik graag.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » vr sep 26, 2008 8:57 pm

Thomas schreef:Ik neem in ieder geval aan dat we er allemaal, of we Suárez nu sympathiek vinden of niet, blij om zouden zijn wanneer hij een schorsing ontloopt. Hopen maar op het beste dus.
Daar zou ik dus niet blij mee zijn. Suarez maakt wat mij betreft een overtreding een rode kaart waardig en niet thuishorend op een voetbalveld.
Het zou, mede gezien de (m.i. evenzeer terechte) achteraf bestraffing van identieke overtredingen van Amrabat en De Guzman, terecht en consistent zijn als ook Suarez hier alsnog voor geschorst wordt.
Lig er absoluut niet wakker van mocht dat niet gebeuren, maar daar blij om zijn gaat me toch echt een brug te ver.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » vr sep 26, 2008 9:13 pm

Ik vond het al heel wat dat Ajax 90 minuten domineerde en in balbezit enkel Vermaelen en v/d Wiel op eigen veld hield. Dat heb ik vorig seizoen 40+ wedstrijden gemist.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 27, 2008 2:09 am

Eens met Trab. Van der Wiel moet het krachthonk in.
Jim schreef:
Thomas schreef:Ik neem in ieder geval aan dat we er allemaal, of we Suárez nu sympathiek vinden of niet, blij om zouden zijn wanneer hij een schorsing ontloopt. Hopen maar op het beste dus.
Daar zou ik dus niet blij mee zijn. Suarez maakt wat mij betreft een overtreding een rode kaart waardig en niet thuishorend op een voetbalveld.
Het zou, mede gezien de (m.i. evenzeer terechte) achteraf bestraffing van identieke overtredingen van Amrabat en De Guzman, terecht en consistent zijn als ook Suarez hier alsnog voor geschorst wordt.
Lig er absoluut niet wakker van mocht dat niet gebeuren, maar daar blij om zijn gaat me toch echt een brug te ver.
Oh, maar dat is het ook verschil tussen de neutrale kijker (zoals jij) en een fanatieke supporter (zoals ik). Ik hoop dat Suárez dit soort ongein afleert, maar allereerst hoop ik dat het zo goed mogelijk gaat met Ajax. En gezien de blessure van Sulejmani kan mijn club Suárez op dit moment echt niet missen. Dan kan ik niet for the good of football die glimlach van m'n gezicht toveren als straks zou blijken dat Suárez niet geschorst wordt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 27, 2008 7:25 pm

Wat vond Weekend Cees eigenlijk van Ajax-Utrecht?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za sep 27, 2008 7:31 pm

Thomas schreef:Wat vond Weekend Cees eigenlijk van Ajax-Utrecht?
Wil je die echt weten? Welnu, ik vond het nog niet eens zo onaardig, maar dan vooral door de aanwezigheid van Suarez. Overigens heb ik zijn "zware overtreding" niet als zodanig ervaren. Zou me verbazen als hij daarvoor geschorst wordt.

Enoh viel me zeer postief op als balafpakker. Tuurlijk, het veldspel laat absoluut nog te wensen over; en ik vraag me nog steeds af of de hoeveelheid kansen die we kregen dankzij Ajax, of dankzij Utrecht tot stand kwamen. Maar dat voreg ik me tegen Roda ook al af. Als ik me het zondag tegen Vitesse weer moet afvragen, begin ik Ajax het voordeel van de twijfel te geven...
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za sep 27, 2008 8:47 pm

Utrecht en Roda stellen geen reet voor, de hele Nederlandse competitie niet, wordt elk jaar slechter.. je schrikt je kapot als je eredivisie live hebt. maar idd op een gegeven moment moet je ze het voordeel van de twijfel geven. Ik wil zien hoe ze lastige uitwedstrijden doorkomen, want het is allemaal leuk en aardig maar van de twee uitwedstrijden hebben ze er nog geen 1 gewonnen. Hoop ook dat ze zo'n uefa-cup poultjes straks eens doorkomen.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » za sep 27, 2008 9:32 pm

Thomas schreef: Oh, maar dat is het ook verschil tussen de neutrale kijker (zoals jij) en een fanatieke supporter (zoals ik). Ik hoop dat Suárez dit soort ongein afleert, maar allereerst hoop ik dat het zo goed mogelijk gaat met Ajax. En gezien de blessure van Sulejmani kan mijn club Suárez op dit moment echt niet missen. Dan kan ik niet for the good of football die glimlach van m'n gezicht toveren als straks zou blijken dat Suárez niet geschorst wordt.
Dat begrijp ik helemaal hoor Thomas. Je hebt ook het volste recht er zo over te denken. Reageerde slechts op je opmerking dat "we er allemaal blij" mee zullen zijn als Suarez niet wordt geschorst. Daar hoor ik dus om genoemde redenen niet bij, hoewel ik er dus verder ook echt niet mee zit mocht hij niet worden gestraft. Er zijn belangrijker zaken in het leven om je druk over te maken.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » za sep 27, 2008 11:10 pm

Dat begrijp ik helemaal hoor Thomas. Je hebt ook het volste recht er zo over te denken. Reageerde slechts op je opmerking dat "we er allemaal blij" mee zullen zijn als Suarez niet wordt geschorst. Daar hoor ik dus om genoemde redenen niet bij, hoewel ik er dus verder ook echt niet mee zit mocht hij niet worden gestraft.
Vreemd om objectief genoemd te (willen) worden. Niemand is objectief, om welke reden dan ook: voetbal is emotie.. Ik herinner me dat mijn vrouw (± 25 jaar geleden) na een auto-ongeluk thuis op bed lag, in de woonkamer. Zij houdt niet van voetbal, weet alleen dat Ajax de beste is!!! Het was mei, de Engelse cupfinal was op tv en ik herinner me nog dat zij fanatiek voor de ploeg met de (licht)blauwe shirtjes was. Zij was al niet objectief. Welke vereniging????????? Manchesetr CirtY? Ik zie alleen mijn vrouw, gewond in bed liggen en naar een voetbalwedstrijd kijken.

Objectiviteit en op een voetbalforum actief zijn: gelul.

Er zijn belangrijker zaken op aarde? Ja, volledig mee eens.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » za sep 27, 2008 11:34 pm

Demosthenes schreef: Vreemd om objectief genoemd te (willen) worden.
Waar zeg ik objectief genoemd te willen worden?. Dat ben (ook) ik niet. Ten aanzien van een aantal zaken op voetbalgebied sta ik neutraal, dat wel. Bijvoorbeeld dit geval met Suarez.
Demosthenes schreef: Niemand is objectief, om welke reden dan ook: voetbal is emotie..
Jouw postings zijn hiervan het ultieme bewijs.
Demosthenes schreef: Ik herinner me dat mijn vrouw (± 25 jaar geleden) na een auto-ongeluk thuis op bed lag, in de woonkamer. Zij houdt niet van voetbal, weet alleen dat Ajax de beste is!!!Het was mei, de Engelse cupfinal was op tv en ik herinner me nog dat zij fanatiek voor de ploeg met de (licht)blauwe shirtjes was. Zij was al niet objectief.

En als ze al objectief was, heb jij haar daar ongetwijfeld vanaf geholpen.
Demosthenes schreef: Objectiviteit en op een voetbalforum actief zijn: gelul.
Ik zeg toch helemaal niet dat ik objectief ben, man.
Demosthenes schreef: Er zijn belangrijker zaken op aarde? Ja, volledig mee eens.
Fijn dat we het tenminste daar over eens zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 28, 2008 10:47 am

Jim schreef:
Thomas schreef: Oh, maar dat is het ook verschil tussen de neutrale kijker (zoals jij) en een fanatieke supporter (zoals ik). Ik hoop dat Suárez dit soort ongein afleert, maar allereerst hoop ik dat het zo goed mogelijk gaat met Ajax. En gezien de blessure van Sulejmani kan mijn club Suárez op dit moment echt niet missen. Dan kan ik niet for the good of football die glimlach van m'n gezicht toveren als straks zou blijken dat Suárez niet geschorst wordt.
Dat begrijp ik helemaal hoor Thomas. Je hebt ook het volste recht er zo over te denken. Reageerde slechts op je opmerking dat "we er allemaal blij" mee zullen zijn als Suarez niet wordt geschorst. Daar hoor ik dus om genoemde redenen niet bij, hoewel ik er dus verder ook echt niet mee zit mocht hij niet worden gestraft. Er zijn belangrijker zaken in het leven om je druk over te maken.
Ik doelde dan ook meer op Ajacieden, Jim. :wink.gif:

Welke ploeg in Nederland heeft op dit moment trouwens je voorkeur?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo sep 28, 2008 10:48 am

Heb ik iets gemist? Is Jim geen Ajacied meer?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 28, 2008 10:49 am

Jim is nooit Ajacied geweest, Bert. Voor zover ik weet heeft Jim geen affiniteit met een bepaalde club, maar meer met bepaalde teams vanwege de uitstraling, het voetbal en de persoonlijkheden van dat moment.

Plaats reactie