Ajax - FC Utrecht (1e ronde KNVB-beker) 25 september 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 26, 2008 12:58 pm

joey schreef: Vinden jullie Van Hanegem ook zo'n overschatte trainer?
Ik wel iig, vreemde vogel.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » vr sep 26, 2008 1:00 pm

Jij hebt toch niks met TV beelden, alleen live telt, toch ?.

Nergens staat dat Suarez naar RECHTS kijkt.
Het feit dat JIJ daar steeds op terugkomt geeft aan dat je er nog steeds door bent geïrriteerd en dat je nog steeds niet snapt wat ik daarover schrijf.

In de Arena zie je alles één keer, maar je ziet het i.t.t. de tv daar zie je, wat je ziet, veel sneller, maar je ziet maar een deel van het veld, je ziet niet de ruimtes enz. enz. De mening van de tv-kijker is gevormd door het commentaar. Neem zelf maar de proef op de som en kijk naar de Duitse tv-zender als Nederland tegen Duitsland speelt of de Belgische zender enz. en vergelijk dat met wat je later in een Nederlandse krant leest.Ik vorm liever mijn eigen mening op basis van wat ik zie.

Ik kijk, als ik in de Arena ben geweest, niet eens altijd naar de samenvatting op tv, tenzij er iets is gebeurd dat ik niet snap, bijvoorbeeld verbaasde ik mij (en degenen om mij heen) dat Ajax een strafschop mee kreeg tegen Vitesse (twee jaar geleden?) Op tv zag ik in de herhaling dat Heitinga naar beneden werd getrokken, ja dan is de tv handig, maar dan nog kun je niet oordelen (mijn mening) over hoe goed iemand heeft gespeeld.

Moet ik uit je bericht opmaken dat jij de beelden niet geeft? of heb je ze niet. Het gaat om beelden waarin je kunt zien dat er wordt getrapt, niet dat iemand gaat liggen, er zijn misschien wel net zoveel schwalbes als echte aanslagen.

Wie levert de beelden, want trapt hij bewust dan moet hij geschorst worden.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » vr sep 26, 2008 1:07 pm

Ik heb de beelden net eens bekeken..

Wat je ziet is dat Suarez naar de positie van Loval kijkt (lijkt me logisch, als je de bal aan de voet hebt als aanvaller). Daarna krijgt hij een duw, van Loval (let op de armen van Loval en het bovenlichaam van Suarez).

Als je in de loop voorover wordt geduwd gaat automatisch je been achter hoger, omdat je lichaam met een grote pas het evenwicht probeert te herstellen. Die grote pas zie je ook in het filmpje.

Naar mijn idee (maar ik ben hier geloof ik nog steeds een van de weinigen) is dit gewoon een gevalletje van ongelukkige samenloop van omstandigheden. Jammer dat er zo'n (media-) hetze van helemaal niets wordt gemaakt.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » vr sep 26, 2008 1:10 pm

Ajaciedjuh schreef:Worse case scenario: Huntelaar en Suarez geschorst door de tuchtcommissie, dan moeten we het doen met

Sarpong - Dario - Leo. Dat is toch wel anders dan:

Sulejmani - Huntelaar - Suarez :blush.gif:

Niet echt een eerlijke vergelijking om Sulejmani opeens mee te nemen in je voorbeeld, aangezien die in beide gevallen niet kan spelen.
Op naar de vierde ster!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr sep 26, 2008 1:28 pm

Waarvoor zou Huntelaar geschorst worden dan?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » vr sep 26, 2008 1:30 pm

Commentaar op het falende fluiten tegen Feyenoord....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr sep 26, 2008 1:38 pm

Ik dacht ergens te hebben gelezen dat het in het geval Huntelaar maximaal om een boete zou kunnen gaan. Nou, daar zal hij niet van wakker liggen.

Wat de situatie Suarez betreft zou ik de beelden nog eens een keer goed willen bekijken. Gisteren kon ik er eerlijk gezegd niet veel meer van maken dan een ongeluk. Simpelweg omdat het haast niet te doen is om, wanneer je op snelheid bent, iemand vanuit die positie met je rechterbeen bewust te raken zonder dat je daarbij zelf uit balans raakt.

Kunnen we ergens op internet goede beelden terugvinden?
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » vr sep 26, 2008 1:46 pm

Geen goede beelden, maar toch iets: http://www.youtube.com/watch?v=8jhtWC0nf6U

Ik denk eerlijk gezegd dat Suárez niet eens geschorst gaat worden, valt allemaal wel mee.

Huntelaar wordt natuurlijk al helemaal niet geschorst, hij heeft zelfs gelijk gekregen van Uilenberg. Frappant overigens dat Jans (die toch ook behoorlijk tekeer ging en zelfs óngelijk had) niks hoort over een onderzoek van de KNVB.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr sep 26, 2008 1:50 pm

Die beelden zeggen me niet zoveel. Je kan wel zien dat er contact is maar ik kan hier niet uit opmaken dat het bewust doortrappen is.

Voorlopig neig ik er naar om het als een ongeluk te beschouwen. De beweging is op snelheid nauwelijks te maken zonder je balans te verliezen. Helemaal niet als je hem dan ook nog serieus zou raken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » vr sep 26, 2008 1:56 pm

Pride of Amsterdam schreef:
Ajaciedjuh schreef:Worse case scenario: Huntelaar en Suarez geschorst door de tuchtcommissie, dan moeten we het doen met

Sarpong - Dario - Leo. Dat is toch wel anders dan:

Sulejmani - Huntelaar - Suarez :blush.gif:

Niet echt een eerlijke vergelijking om Sulejmani opeens mee te nemen in je voorbeeld, aangezien die in beide gevallen niet kan spelen.
De stelling klopt toch gewoon!? Bij schorsing van Suarez en KJH, zijn alle 3 niet beschikbaar (2 door schorsingen en 1 door blessure). Dus dat zijn dan gewoon de feiten!

Ik verwacht niet dat Huntelaar geschorst wordt. Hetzelfde geldt voor Suarez: de scheidsrechter heeft de actie gewoon gezien en daarnaast is het moeilijk te bewijzen. We zijn niet echt vriendjes van onze scheidsrechterskliek, dus dat is nog een gevaar.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 2:25 pm

Khraa schreef:Ik heb de beelden net eens bekeken..

Wat je ziet is dat Suarez naar de positie van Loval kijkt (lijkt me logisch, als je de bal aan de voet hebt als aanvaller). Daarna krijgt hij een duw, van Loval (let op de armen van Loval en het bovenlichaam van Suarez).

Als je in de loop voorover wordt geduwd gaat automatisch je been achter hoger, omdat je lichaam met een grote pas het evenwicht probeert te herstellen. Die grote pas zie je ook in het filmpje.

Naar mijn idee (maar ik ben hier geloof ik nog steeds een van de weinigen) is dit gewoon een gevalletje van ongelukkige samenloop van omstandigheden. Jammer dat er zo'n (media-) hetze van helemaal niets wordt gemaakt.....
Pardon ?.Hij kijkt naar Loval als de bal nergens is te bekennen .. want als ie naar de bal kijken zou ie naar rechts moeten kijken.Maar goed .. we zien het wel wat de tuchcommissie gaat doen ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 2:27 pm

Demosthenes schreef:
Jij hebt toch niks met TV beelden, alleen live telt, toch ?.

Nergens staat dat Suarez naar RECHTS kijkt.
Het feit dat JIJ daar steeds op terugkomt geeft aan dat je er nog steeds door bent geïrriteerd en dat je nog steeds niet snapt wat ik daarover schrijf.

In de Arena zie je alles één keer, maar je ziet het i.t.t. de tv daar zie je, wat je ziet, veel sneller, maar je ziet maar een deel van het veld, je ziet niet de ruimtes enz. enz. De mening van de tv-kijker is gevormd door het commentaar. Neem zelf maar de proef op de som en kijk naar de Duitse tv-zender als Nederland tegen Duitsland speelt of de Belgische zender enz. en vergelijk dat met wat je later in een Nederlandse krant leest.Ik vorm liever mijn eigen mening op basis van wat ik zie.

Ik kijk, als ik in de Arena ben geweest, niet eens altijd naar de samenvatting op tv, tenzij er iets is gebeurd dat ik niet snap, bijvoorbeeld verbaasde ik mij (en degenen om mij heen) dat Ajax een strafschop mee kreeg tegen Vitesse (twee jaar geleden?) Op tv zag ik in de herhaling dat Heitinga naar beneden werd getrokken, ja dan is de tv handig, maar dan nog kun je niet oordelen (mijn mening) over hoe goed iemand heeft gespeeld.

Moet ik uit je bericht opmaken dat jij de beelden niet geeft? of heb je ze niet. Het gaat om beelden waarin je kunt zien dat er wordt getrapt, niet dat iemand gaat liggen, er zijn misschien wel net zoveel schwalbes als echte aanslagen.

Wie levert de beelden, want trapt hij bewust dan moet hij geschorst worden.
Ik geïrriteerd nee hoor.Was gewoon een geintje .. :aai.gif: :smallgrin.gif: .. ik heb de beelden en ik zal eens kijken of dat ie ze online kan krijgen ..

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » vr sep 26, 2008 2:30 pm

Ik zie hem eigenlijk alleen in het begin van de 11 seconden een halve blik werpen op Loval. Daarna kijkt ie volgens mij een andere kant op.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » vr sep 26, 2008 2:54 pm

Ik zie dat het nog helemaal niet besproken is, maar iemand in de eerste helft gezien hoe die George kinderlijk eenvouding bij Urby weg kon draaien, omdat Urby gewoon aan de buitenkant stond te dekken.

Wil deze jongen eigenlijk wel beter worden?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr sep 26, 2008 3:14 pm

Bevlogen Suarez leidt Ajax naar winst
KNVB-BEKER, Van onze verslaggever Robèrt Misset
gepubliceerd op 25 september 2008 23:19, bijgewerkt op 23:22

amsterdam - Wie de eindeloos lijkende brij van wedstrijden aan zich voorbij heeft zien trekken, moet welhaast concluderen dat het bekertoernooi in Nederland niet van de grond komt. Maar met een virtuoos optreden tegen FC Utrecht zorgde Ajax-aanvaller Luis Suarez donderdagavond voor een vermakelijk bekerduel in de Arena, dat nog wel even in de herinnering zal voortleven.

Suarez-Utrecht eindigde in een voorspelbare 2-0 zege, want niemand bij de Utrechters kreeg vat op de Zuid-Amerikaanse dribbelkoning. Toch liet Suarez de liefhebber ook in vertwijfeling achter, want zijn aanslag op George had met een rode kaart moeten worden bestraft.

De 28-jarige Silva was donderdagavond de oudste speler in het piepjonge Ajax, waar middenvelder Enoh een opvallend debuut beleefde. Eindelijk lijkt Ajax weer over een klassieke breker te beschikken, al lijkt de vergelijking met Makelele nog misplaatst.

Van Basten plukte de 22-jarige speler uit Kameroen op het laatste moment weg uit het Afrikaanse filiaal van Ajax Cape Town. In de klassieker tegen Feyenoord mocht Enoh al invallen, donderdag in de Arena wekte hij de indruk al jaren voor Ajax te voetballen.

Sno zou vermoedelijk zijn neus hebben opgehaald voor een man-tegen-man gevecht met Cziommer, de beoogde vormgever van FC Utrecht. Met uitspraken dat hij niet achter Riquelme aan wilde lopen en Jong Oranje-coach Foppe de Haan hem had beschadigd, presenteerde Sno zich als een verwend kind, dat naast zijn schoenen loopt.

Nee, dan Enoh, die zich het vuur uit de sloffen liep om de gaatjes te dichten op het middenveld. Bal afpakken en inleveren bij een teamgenoot met meer creativiteit; misschien dat Sno er op de reservebank iets van opgestoken heeft. ‘Complimenten voor die jongen’, zei Utrecht-trainer John van Loen.

En Van Basten: ‘Enoh beschikt over de juiste mentaliteit, hij is beslist een aanwinst.’

Met Vertonghen en Enoh als aanjagers creëerde Ajax een flink overwicht en drie Utrecht-verdedigers (Cornelisse, Dickoh en Nesu) hadden binnen het uur een gele kaart te pakken.

Maar evenals tegen Roda JC bleef het verlossende doelpunt lang uit. Huntelaar kopte in het eerste bedrijf uit een moeilijke positie op de paal na een heerlijke voorzet van Suarez, die het publiek als vanouds in extase bracht. Toch mocht de baltovenaar uit Uruguay van geluk spreken dat hij niet al na vijf minuten van het veld werd gestuurd.

Utrecht mocht zich beklagen, de neutrale toeschouwer prees zich gelukkig dat arbiter Wegereef en zijn assistenten de Zuid-Amerikaanse lichtzinnigheid over het hoofd hadden gezien. Suarez compenseerde de straatvechtersmentaliteit met verrukkelijke acties en een briljante treffer, waarmee hij de gemiste strafschop van Huntelaar onmiddellijk deed vergeten.

Suarez had die penalty zelf afgedwongen, toen hij door de Roemeense Utrecht-verdediger Nesu werd vastgehouden. Huntelaar miste weer eens vanaf elf meter, maar Utrecht-keeper Vorm waande zich slechts een minuut de held van de avond. Aanvoerder Van Dijk durfde Suarez niet te attaqueren in het strafschopgebied, waarna de kleine artiest de bal snoeihard in het dak van het doel joeg: 1-0.

De mooiste kansen waren niet besteed aan Huntelaar, tot de aanvoerder in de 87ste minuut op aangeven van Suarez niet kon missen: 2-0. Zo eindigde het bekertoernooi voor de erkende cupfighter Utrecht al net zo snel als vorig seizoen, toen het door Feyenoord werd uitgeschakeld.

Van Hanegem heeft Utrecht grondig verbouwd en de nieuwe eigenaar Hans van Seumeren droomde onlangs in VI hardop van een nieuw stadion, waarin zijn club de wereld gaat veroveren. Voorlopig komt het nieuwe Utrecht met moeite op gang.

Spits Skoubo liep verloren rond in de Arena en Cziommer heeft een jaartje bankzitten bij AZ slecht verteerd. Na een uurtje kleurloos voetbal mocht de stilist gaan douchen. Daar had Cziommer eigenlijk Ajacied Suarez moeten treffen, maar na zoveel schoonheid zal zelfs Utrecht-coach Van Hanegem de matchwinner zijn zonde hebben vergeven.
www.volkskrant.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » vr sep 26, 2008 3:19 pm

Zlatan Son of God schreef:.....omdat Urby gewoon aan de buitenkant stond te dekken.....
Tja, zo doet ie dat al jaren. Hij ziet 't kennelijk gewoon niet.... :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 3:26 pm

De Suarez link ... beste via Windows Internet Explorer ..... omdat dan als het goed is Mediaplayer automatisch opgestart wordt ..

Luis Suarez to be or not to be ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr sep 26, 2008 3:28 pm

Rood.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 26, 2008 3:30 pm

Hij krijgt wel een duw van Loval. Ik vind het hier duidelijker dan op de youtube-beelden (bedankt, Voetske!), maar ik twijfel nog.

Wat ook wel opvallend is is dat de commentator hier nog sterk twijfelt. Blijkbaar realiseert hij zich daarna dat hij Suárez toch maar een rotventje vindt, want hij heeft vervolgens dus nog zo'n twintig keer herhaald dat hij rood had moeten hebben.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 3:30 pm

Thomas schreef:Hij krijgt wel een duw van Loval. Ik vind het hier duidelijker dan op de youtube-beelden (bedankt, Voetske!), maar ik twijfel nog.

Wat ook wel opvallend is is dat de commentator hier nog sterk twijfelt. Blijkbaar realiseert hij zich daarna dat hij Suárez toch maar een rotventje vindt, want hij heeft vervolgens dus nog zo'n twintig keer herhaald dat hij rood had moeten hebben.
Hij krijgt geen duw Thomas, Loval legt zijn handen op de rug van Suarez, maar volgens mij geen duw ..
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 26, 2008 3:36 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr sep 26, 2008 3:36 pm

Ik zie ook geen duw. Ik zie wel hoe Suarez bewust naar Loval kijkt, en hem (nauwelijks, dat wel) raakt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 3:38 pm

Duke schreef:Ik zie ook geen duw. Ik zie wel hoe Suarez bewust naar Loval kijkt, en hem (nauwelijks, dat wel) raakt.
Ik denk dat de tuchtcommissie het gevalletje Cornelisse tegen Suarez gaat wegstrepen ..

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr sep 26, 2008 3:41 pm

Voetske schreef:
Thomas schreef:Hij krijgt wel een duw van Loval. Ik vind het hier duidelijker dan op de youtube-beelden (bedankt, Voetske!), maar ik twijfel nog.

Wat ook wel opvallend is is dat de commentator hier nog sterk twijfelt. Blijkbaar realiseert hij zich daarna dat hij Suárez toch maar een rotventje vindt, want hij heeft vervolgens dus nog zo'n twintig keer herhaald dat hij rood had moeten hebben.
Hij krijgt geen duw Thomas, Loval legt zijn handen op de rug van Suarez, maar volgens mij geen duw ..
Het is geen keiharde zet, nee. Maar is het genoeg voor Suárez om uit balans te raken?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Bericht door Khraa » vr sep 26, 2008 3:43 pm

Kijk eens goed naar Lovals linker arm dan. Lijkt mij duidelijk een duw(tje). In ieder geval genoeg om uit balans te raken.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58886
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr sep 26, 2008 3:45 pm

Thomas schreef:
Voetske schreef:
Thomas schreef:Hij krijgt wel een duw van Loval. Ik vind het hier duidelijker dan op de youtube-beelden (bedankt, Voetske!), maar ik twijfel nog.

Wat ook wel opvallend is is dat de commentator hier nog sterk twijfelt. Blijkbaar realiseert hij zich daarna dat hij Suárez toch maar een rotventje vindt, want hij heeft vervolgens dus nog zo'n twintig keer herhaald dat hij rood had moeten hebben.
Hij krijgt geen duw Thomas, Loval legt zijn handen op de rug van Suarez, maar volgens mij geen duw ..
Het is geen keiharde zet, nee. Maar is het genoeg voor Suárez om uit balans te raken?
Ik denk dat Suarez heel slim is.Hij doet net alsof w.b. deze z.g.n. duw.Maar ik denk dat het beter is om er over te stoppen.Laat een ieder maar voor zichzelf n.a.v. de beelden uitmaken of het rood is of niet.

Laat het maar komen die aanklacht of niet van de tuchtcommissie ...

Plaats reactie