Feyenoord - Ajax 21-09-08

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » ma sep 22, 2008 8:10 pm

LucaS schreef:Ik vind het werkelijk te bizar voor woorden dat zoveel mensen na drie wedstrijden al weten hoe het hele seizoen er uit zal zien
Is ook te bizar voor woorden, hetzelfde geldt, denk ik, voor diegenen die al voor die drie wedstrijden wisten dat het goed zou komen!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 22, 2008 8:46 pm

joey schreef:De scheidsrechtersbaas heeft officieel vastgesteld dat we zijn bestolen:
Uilenberg: 'Ajacied Suárez verdiende penalty'

Scheidsrechterbaas Jaap Uilenberg vindt dat Ajacied Luis Suárez zondag in het duel met Feyenoord een strafschop verdiende. 'Als je de beelden op televisie ziet, is het gewoon een penalty', zei hij maandag in het Eredivisie Live-programma Sport aan Tafel. 'De vraag is, kan een scheidsrechter dat soort situaties altijd waarnemen?'

'Het is onmogelijk om altijd op de juiste positie te staan', vervolgde Uilenberg. 'Iedere scheidsrechter zou op basis van de televisiebeelden voor een strafschop fluiten. Ook Eric Braamhaar.' Laatstgenoemde gaf Feyenoord na het voorval met Suárez wel een penalty, waardoor het 2-2 werd. 'Dat was een goede beslissing. Dat was ook een strafschop', vond Uilenberg.

'We hebben aan het begin van het seizoen instructies geven. Ieder duidelijk geval van vasthouden in het strafschopgebied is een penalty', sloot Uilenberg af.
Sportweek

Over het torpederen van Leonardo heeft hij het voor het gemak niet. :excited.gif:
En Uilenberg vergeet even te melden dat Braamhaar na de wedstrijd wist te melden dat ie het wel degelijk goed had gezien. Dus er is nu al officieel vastgesteld dat Ajax tegen Willem II ten onrechte 20 minueten met tien man heeft gespeeld, en dat de scheidsrechter Ajax eigenhandig de 1-3, en dus de beslissing, tegen Feyenoord heeft onthouden. De komende weken krijgen we belangrijke beslissingen mee, want over een seizoen loopt zoiets altijd glad. :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma sep 22, 2008 8:47 pm

Wat vond je van AJAX, Lucas?

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma sep 22, 2008 8:50 pm

Ik vond Ajax slecht spelen, hoewel ik wel vond dat er meer dan de afgelopen jaren pogingen werden gedaan van achter op te bouwen. Als Braamhaar doet waarvoor hij betaald wordt, is de conclusie dat Ajax matig speelde en toch kinderlijk eenvoudig won. Ik verwacht niet gelijk wonderen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 22, 2008 9:38 pm

Ik krijg ook het idee dat van Basten op het WK wil doorpunniken (voor onze in-huis punniker). Tegenstander laten komen en snel counteren. Voorin lekker drie tegen drie, en dan de individuele kwaliteit laten beslissen.

Van een middenveld, of enige rust en opbouw, heb ik in ieder geval niks kunnen bespeuren in de Kuip. Helaas van een enigszins betrouwbare verdediging ook niet. Met andere woorden, het ziet er niet uit. Ik heb helemaal geen zin in geexperimenteer met 4-3-2-1-5-0 of wat voor combinatie er nu weer uit de koker rolt. Ik wil driehoeken zien en een bal die snel rondgaat. Het probleem dat dit allemaal prima loopt tot op zo'n zestien meter van het doel moet je dan maar oplossen met goede steekpasses en passeeracties.

Ik heb, misschien voor het eerst (kijk niet zoveel meer), Ajax met angst zien spelen, en dat tegen een tegenstander die totaal geen angst inboezemt. De rechtsback was bang. Die linkerspits van Feyenoord is heus geen geweldige voetballer, maar hij genoot. Je mag op het veld nooit zo'n groot mentaal voordeel toelaten. Die Feyenoorder had keihard onder het gras gemoeten ipv de middag van zijn leven mee te maken. Onder het motto van even de orde herstellen. Feyenoord begreep dat wel en greep regelmatig wel hard in. Ze intimideerden Ajax met succes. Angst en Ajax passen niet samen. Branie! Dwz, altijd mentaal overwicht. Uitgedrukt in superieur voetbal, zowel als keihard ingrijpen als dat nodig is.

Ben vergeten welke Ajax-verdediger het was, maar als een tegenstander zo onverstandig was om hem een bal tussen de benen door te spelen, kreeg die toegevoegd dat als hij dat nog een keer flikte hij helemaal doormidden werd geschopt. Misschien Suurbier. Die had met Hovenkamp in Oranje altijd een weddenschap wie het eerst de directe tegenstander ondersteboven schopte.

Begrijp me niet verkeerd. Ik wil er geen schoppartij van maken. Maar dit vederlichte gescharrel kan niet. Op zich was het wel grappig dat drie verdedigers aan de grond genageld stonden om een pupillengoal toe te laten, maar als je een teken wilt van een gebrek aan initiatief was dat het wel.

Gebruikersavatar
Rednose
Berichten: 1320
Lid geworden op: za sep 20, 2003 5:26 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rednose » ma sep 22, 2008 10:19 pm

Ik heb zomaar het idee dat Silva meer op Suurbier lijkt dan vd Wiel.....
Voor een dubbeltje zit je tegenwoordig echt niet meer op de eerste rang!

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » di sep 23, 2008 9:23 am

De komende weken krijgen we belangrijke beslissingen mee, want over een seizoen loopt zoiets altijd glad.
Gegarandeerd, als Ajax met twee of drie doelpunten verschil voorstaat (moet toch kunnen tegen Utrecht of Vitesse) krijgt Suarez een penalty mee, waarna half Nederland brult dat het een schwalbe was, zodat hij de rest van het seizoen niets meer mee krijgt.

De penalties die bij twee of drie doelpunten voorsprong worden gegeven zijn vaak een goedmakertje/een vriendschappelijk gebaar.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » di sep 23, 2008 10:34 am

Ik lees allerlei verhalen in de media dat feyenooit zo'n jong team tegen Ajax opstelde!? Ik verbaas mij daarover:

feyenooit:
Timmer, de Cler, Hofland, Lucius, Makaay, Thomassen zijn nu niet echt de jongsten (allemaal dertigers).

Ajax:
Geen enkele dertiger!

T.a.v. de jonkies van feyenooit: Biseswar, Bruins, Fer en Wijnaldum staat bij Ajax: Van der Wiel, Sulejmani, Sarpong, Suarez en dan zijn Urby, Vermaelen en Vertonghen ook niet de oudsten. Gemiddelde leeftijd van Ajax was nog steeds lager.
Alleen is het bij feyenooit normaal gesproken nog veel erger (Landzaadt, Bronkhorst).
:666.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di sep 23, 2008 4:22 pm

Volgens teletekst gaat de KNVB de uitspraken van Huntelaar over Braamhaar onderzoeken na Feyenoord-Ajax.

Ajax wil dan weer een gesprek met de KNVB aangaan over de slechte arbitrage.

In beide gevallen nogal genant, als je het mij vraagt, maargoed.

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di sep 23, 2008 4:25 pm

Voetbal is emotie, meer is dit niet. Punt.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di sep 23, 2008 4:38 pm

Vedette-10- schreef:Voetbal is emotie, meer is dit niet. Punt.
Voetbal kost geld , en door eerdere beslissingen 2 seizoenen lang Wegereef tegen AZ en vorig seizoen tegen die kakkerlakken kost het niet halen van het kampioenschap geld en dat zonder Emotie :blush.gif:

KNVB onderzoekt uitspraken Huntelaar
ZEIST - De aanklager betaald voetbal van de KNVB begint een onderzoek naar de uitspraken van Klaas-Jan Huntelaar na het duel Feyenoord-Ajax (2-2). Huntelaar liet zich in felle bewoordingen uit over scheidsrechter Braamhaar.

Klaas-Jan Huntelaar viert zijn frustratie bot op scheidsrechter Braamhaar. FOTO PIM RAS
Dat meldt NOS Teletekst.

De aanvoerder van Ajax betichtte Braamhaar van marchanderen. ,,Situaties in de strafschopgebieden durfde hij niet hetzelfde te beoordelen,'' zei Huntelaar. Hij nam het de arbiter tevens kwalijk dat hij Feyenoord-doelman Henk Timmer geen rood had gegegeven. ,,Ik vind het dramatisch zoals Braanmhaar floot.''

Tijdens een opstootje tegen het einde van de wedstrijd uitte Huntelaar al zijn opgekropte ergenis. IN een uitval voegde hij Braamhaar toe ,,dat dit kwam door jou en je inconsequente gefluit.''

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » di sep 23, 2008 4:46 pm

Teleurstelling en frustatie, maar dat komt ook doordat Ajax niet zo de baas is dat ze toch overwinnen.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » di sep 23, 2008 6:18 pm

Thijs schreef:Volgens teletekst gaat de KNVB de uitspraken van Huntelaar over Braamhaar onderzoeken na Feyenoord-Ajax.
Lekkere zaak heb je dan als de scheidsrechtersbaas stelt dat in ieder geval een controversieel moment anders had moeten zijn gefloten. :drecul.gif: Klinkt meer als een beetje laf de aandacht verschuiven en het echte probleem (Braamhaars niet zo beste ogen) negeren. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34402
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo sep 24, 2008 12:22 pm

Vooronderzoek naar spreekkoren Feyenoord
Uitgegeven: 24 september 2008 10:37
Laatst gewijzigd: 24 september 2008 12:03


AMSTERDAM - De KNVB is een vooronderzoek begonnen naar de spreekkoren en afgestoken vuurwerk tijdens de wedstrijd Feyenoord-Ajax (2-2) zondag in De Kuip. Daar waren enige tijd racistische teksten te horen.


Ook de spreekkoren bij de bekerwedstrijd tussen Helmond Sport en FC Omniworld (2-2) dinsdag worden onderzocht.

Alle partijen hebben tot 7 oktober om een verklaring in te leveren, aldus een woordvoerster van de KNVB.
(c) ANP

Bron: www.nu.nl

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo sep 24, 2008 8:35 pm

En als ik Fnoord nu dan weer zo zie ploeteren tegen fucking Top Oss en daarvoor tegen Heracles en Kalmar dan doet het me gewoon nog steeds pijn van zondag. Dit had een zekere overwinning moeten zijn van AJAX.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » wo sep 24, 2008 8:38 pm

Ik kijk niet, maar ik zie dat het nog 0-0 staat. Tsja, het is verdomme diep triest.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 24, 2008 8:40 pm

Het is dat Feyenoord de kansen mist, maar dit had makkelijk al 3-0 kunnen staan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » wo sep 24, 2008 8:48 pm

Maar daarom spelen ze nog wel kut.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Bericht door Banjavi » wo sep 24, 2008 9:45 pm

brigade zuid schreef:En als ik Fnoord nu dan weer zo zie ploeteren tegen fucking Top Oss en daarvoor tegen Heracles en Kalmar dan doet het me gewoon nog steeds pijn van zondag. Dit had een zekere overwinning moeten zijn van AJAX.
Zolang Ajax het net zo kut oet, was dit een prima uitslag...
Maar tuurlijk mag je er niet blij mee wezen.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » wo sep 24, 2008 10:46 pm

Ajax moet blij zijn dat er zondag geen verlenging kwam! :aai.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do sep 25, 2008 1:35 pm

onzin demos, Ajax was afgelopen zondag veruit de betere ploeg.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » do sep 25, 2008 1:38 pm

Dan heb jij een hele andere tweede helft gezien dan ik zeker.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » do sep 25, 2008 1:54 pm

Ik heb amper doelgerichte acties van Feyenoord gezien in de tweede helft, hoor. Een fopduik van Mols en een enkele geslaagde aanval, meer was het niet. Van Ajax heb ik meer gezien.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » do sep 25, 2008 1:57 pm

Demosthenes schreef:Ajax moet blij zijn dat er zondag geen verlenging kwam! :aai.gif:
En dat baseer je op een samenvatting. Knap van je! Je praat net als die kakkerlakken joh.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do sep 25, 2008 2:51 pm

En dat baseer je op een samenvatting. Knap van je! Je praat net als die kakkerlakken joh.
Weer die vergelijking, verzin eens wat origineels.

Nee, niet op een samenvatting, wel op basis van de stand na 90 minuten.

Tussen de regels doorlezen is, wel eens van gehoord, kan belangrijker zijn dan een tekst letterlijk nemen. Exegese, "mijn jongen" maar hier had ik er natuurlijk emoticons bij moeten zetten :headbang.gif:

Zal ik alsnog doen :excited.gif:
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Plaats reactie