Germanicus - Ajax 22 juli 19:30

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gesloten
Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11431
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Germanicus - Ajax 22 juli 19:30

Bericht door Toppie » di jul 22, 2008 8:17 am

Nou kijken of we nu wel de 0 kunnen houden :blush.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » di jul 22, 2008 5:41 pm

De tweede opponent: Germanicus

De Lutte, 22 jul 2008
Ajax speelt dinsdag tegen Germanicus zijn tweede oefenwedstrijd van het seizoen. De kans is groot dat Ismaïl Aissati tegen de amateurclub uit Coevorden zijn debuut maakt.

Het is de derde keer dat de Amsterdammers in de voorbereiding aantreden tegen de club uit Coevorden. Eind vorige eeuw werden de eerste twee edities gespeeld van Germanicus - Ajax. Beide keren walste de profclub over de amateurs heen. In de zomer van 1997 won Ajax met 0-13. Twee jaar later werd het 2-15. In de eerste ontmoeting was Brian Laudrup de uitblinker bij Ajax. De Deen maakte in de 31ste minuut de 0-1 door vallend te scoren met een achterwaartse boogbal. In editie twee stal Dani de show. De Portugees maakte met een stiftje de 1-10: geen belangrijke treffer, maar wel een fraaie.

Of er tijdens de derde confrontatie tussen de clubs opnieuw veel doelpunten gaan vallen is natuurlijk niet te zeggen, maar Ajax krijgt het waarschijnlijk wel iets makkelijker dan afgelopen zaterdag toen hoofdklasser Noordwijk met 2-5 werd verslagen. Germanicus werd afgelopen seizoen kampioen en promoveerde naar de eerste klasse. De Coevordenaren hebben zich in ieder geval goed voorbereid. De afgelopen twee weken trainde de ploeg van Harmannus Horlings twee keer per week. Bij Germanicus kijkt men uit naar het duel. ,,De kans om tegen Ajax te spelen doet zich wellicht maar een keer in een voetballeven voor en de entourage is er een om nooit te vergeten. Bovendien ben ik Ajax-fan", zei middenvelder Rick Reins (21) dinsdagochtend in de krant De Stentor. Zijn collega Ruben Peltjes ziet de wedstrijd als een kans die maar één keer voorbij komt. De verdediger zegt dat hij verwacht tegenover Dario Cvitanich te gaan spelen. ,,Een technische, beweeglijke speler. Ik laat het wel over me heen komen en schuw het duel niet."

Bij Ajax staat de wedstrijd puur in het teken van de voorbereiding. Wie er gaan spelen is nog niet bekend. Wel is de verwachting dat Ismaïl Aissati zijn officieuze debuut gaat maken. Hij maakte maandagavond tijdens zijn eerste buitentraining in De Lutte een fitte indruk. ,,Ik voel me goed”, zie hij. ,,Ik heb er natuurlijk ook al een hele trainingsweek bij PSV opzitten.” Miralem Sulejmani maakt waarschijnlijk nog niet zijn opwachting in het elftal van Marco van Basten. Van zijn knie heeft hij geen last meer, maar de Serviër wordt rustig gebracht. Maandagavond deed hij mee aan alle partijvormen alleen kreeg hij wel af en toe rust.

Ook de inzet van Klaas Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg is verre van zeker. Zij meldden zich maandagochtend pas bij Ajax voor hun eerste training. Het duel met Germanicus komt wellicht iets te snel. Datzelfde geldt voor de geblesseerde spelers Bruno Silva (bovenbeen) en Rasmus Lindgren (hamstring). Zij trainden maandagavond nog apart van de groep.

Germanicus - Ajax begint om 19.30 uur. Blijf op de hoogte van de wedstrijd via www.ajax.nl.
Lijkt me toch wel tegen een cluppie wat vorig jaar nog in de tweede klasse speelde.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di jul 22, 2008 5:45 pm

Volgende keer graag eerst kijken of er al een topic over bestaat.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gesloten