LG Amsterdam Tournament 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do aug 14, 2008 1:36 pm

Nihad schreef:Ik vind het wel lekker dat al die dagjes mensen zijn genaaid. :smallgrin.gif:
Waarom?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 14, 2008 1:54 pm

joey schreef:Nee, hoezo? Jong Ajax stond niet op de deelnemerslijst.
Dus als Suárez om wedstrijdfit te worden meedoet met Jong Ajax worden de volgers van Jong Ajax benadeeld?

Feit blijft dat zowel Ajax-1 als Ajax-2 bij de seniorentak hoort, waarvoor de spelers die tegen Inter speelden allemaal in aanmerking kwamen. Dat zou voor niemand verrassend hoeven zijn. Teleurstellend misschien, maar je koopt nu eenmaal een kaartje om Ajax te zien spelen, niet FC Huntelaar.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » do aug 14, 2008 1:57 pm

Duke schreef:
Nihad schreef:Ik vind het wel lekker dat al die dagjes mensen zijn genaaid. :smallgrin.gif:
Waarom?
Vind ik ook nergens op slaan. Ik erger me in de arena ook vaak aan de dagjesmensen, puur als je naar de andere beleving kijkt. Maar ik vind het gewoon sneu als pa met zn zoontje naar AJAX gaat en dat jochie van opwinding al 3 dagen niet geslapen heeft en tegen zn vriendjes zegt ik ga naar AJAX, zie ik Huntelaar een keer in het echt.. en dan kom je in het stadion en dan doet er geen 1 speler mee die je kent.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 2:00 pm

Dat is overdreven. Er deden best wat bekende spelers mee en Huntelaar, Gabri en Aissati vielen nog in. Ik denk dat men ontevreden is omdat het resultaat niet klopte. Bij een oefenwedstrijd kun je er nooit van uitgaan dat de sterkste elf spelen.

Ik zie trouwens liever Alderweireld, Anita en vd Wiel aan het werk dan Ogararu, Leo en Rommedahl.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13384
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do aug 14, 2008 2:14 pm

Duke schreef:
Nihad schreef:Ik vind het wel lekker dat al die dagjes mensen zijn genaaid. :smallgrin.gif:
Waarom?
Omdat maar weer blijkt dat de meesten gaan voor een aantal spelers en niet voor Ajax zelf. Als ik naar Ajax ga, dan ga ik ook voor Ajax en niet FC Huntelaar zoals hier voor mij terecht opgemerkt werd.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33883
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do aug 14, 2008 2:16 pm

Kun je je niet voorstellen dat er mensen (en kinderen) zijn die wél voor die topspelers komen?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13384
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do aug 14, 2008 2:31 pm

Ja, vervelend voor de kinderen, maar nogmaals, Ajax speelde. Niet de AFC Suarez/KJH/Aissati.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 2:33 pm

Duke schreef:Kun je je niet voorstellen dat er mensen (en kinderen) zijn die wél voor die topspelers komen?
Nou jawel, die kinderen komen doorgaans maar voor één speler inderdaad. Dat vind ik eigenlijk een beetje triest. Ajax is veel meer dan dat.

Misschien dat die ouders dat even aan hun kinderen kunnen uitleggen, voor zover de ouders zelf niet vinden dat Huntelaar het beste is wat Ajax ooit is overkomen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 14, 2008 2:41 pm

Duke schreef:Kun je je niet voorstellen dat er mensen (en kinderen) zijn die wél voor die topspelers komen?
Ik wel, ik heb er als kind letterlijk van wakker gelegen dat ik Cruijffie ging zien. Ik had het verschrikkelijk gevonden als hij bij nader inzien niet had meegespeeld. :blush.gif:

Ajax moet op dit toernooi, voor eigen publiek, een representatief elftal opstellen en dat is niet gebeurd. Ik begrijp de keuze van MVB wel, maar Ajax had nooit mogen instemmen met dit speelschema.
Het stinkt aan alle kanten!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 14, 2008 2:46 pm

Jöhnk schreef:Nou jawel, die kinderen komen doorgaans maar voor één speler inderdaad. Dat vind ik eigenlijk een beetje triest. Ajax is veel meer dan dat.

Misschien dat die ouders dat even aan hun kinderen kunnen uitleggen, voor zover de ouders zelf niet vinden dat Huntelaar het beste is wat Ajax ooit is overkomen.
Precies. De zweep erover. Straks worden het allemaal van die vervelende scouts, die opeens voor PSV worden als Farfan (of wie dan ook) daar speelt.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do aug 14, 2008 4:45 pm

Bertje schreef:Waren allemaal contractspelers van Ajax, hoor. Dat zijn dus spelers waarvan je vooraf weet dat ze opgesteld kunnen worden.
Idd laat het Perez maar niet horen!

Gebruikersavatar
Thafunk
Berichten: 425
Lid geworden op: vr mei 11, 2007 2:23 pm

Bericht door Thafunk » do aug 14, 2008 6:26 pm

Uit de Telegraaf:
Supporter eist geld terug ’na wanprestatie’, anders naar rechterAJAX-BÖKE: 0-1 BART OLMER

AMSTERDAM - Ajax-fan Lucas Böke daagt zijn eigen geliefde club voor de rechter wegens „wanprestatie en niet geleverde diensten”. In een woedende, aangetekende brief van vier kantjes aan de Ajax-directie spuugt hij zijn gal over het dramatisch slechte Ajax-elftal, dat afgelopen zaterdag was opgesteld tijdens het Amsterdam Tournament. Böke, eigenaar van een adviesbureau in Koog aan de Zaan, neemt juridische stappen om trainer Van Basten te dwingen zijn beste spelers op te stellen „Ik betaal geen 110 euro om naar het C-elftal te kijken.”


Ajax-fan in hart en nieren Lucas Böke voelt zich bestolen tijdens Amsterdam Tournament. ?Als ik had geweten dat Van Basten zijn C-elftal het veld in zou sturen, had ik dat geld er niet voor betaald.? Foto: RICHARD MOUW

Elk jaar kijken Böke en zijn voetbalminnende dochter Gitta (19) er reikhalzend naar uit: het Amsterdam Tournament in de ArenA. Dit jaar waren de verwachtingen helemaal hooggespannen, omdat trainer Marco van Basten het toernooi wilde gebruiken „als test om te zien waar Ajax internationaal staat. Dus wij, als fans, gaan er dan vanuit dat de sterkst mogelijke opstelling zal spelen”.

Maar nadat de ondernemer en zijn dochter zich op de tribune hadden genesteld –met kaartjes van 55 euro per persoon– werden ze omgeven door boegeroep en morrende Ajax-fans. „Als ik had geweten dat Van Basten zijn C-elftal het veld in zou sturen, had ik dat geld er niet voor betaald. Nimmer zag ik zo’n grote minachting voor het publiek. Met weemoed denk ik terug aan de tijd waarin ik voor vijf Nederlandse florijnen een magistraal elftal te zien kreeg met Cruijff, Keizer, Neeskens, Krol, Mühren en andere helden”, aldus Böke, die de kost verdiend met advisering van overheden op het gebied van management, financiën, bouwzaken en juridische zaken.

„Na de wedstrijd zei Van Basten: ’Jammer voor het publiek, maar ik kan mijn beste spelers niet twee dagen achtereen opstellen’. Dan denk ik: als jonge spelers, tussen de 20 en 30 jaar, niet in staat zijn om twee dagen achtereen te voetballen, op een toernooi waar niet keihard wordt gespeeld, dan is er toch iets heel erg mis. Dit voetbal was niet om aan te zien. De enige reden dat ze niet met 10-0 verloren was, omdat de Italiaanse tegenstanders gierend van de lach rollebolden over de grasmat. Het was onbeschrijfelijk wat we te zien kregen.”Böke verbaast zich over de gelatenheid van zijn medesupporters, die na een striemend fluitconcert afdropen naar huis: „Stel, je koopt kaarten voor het Concertgebouworkest, maar je krijgt een voorstelling van de boerenkapel uit Tytsjerksteradiel voorgeschoteld. Dan gaat er toch een woedende menigte met rollende ogen en gebalde vuisten naar de kassa van het theater om het geld terug te eisen.”

In zijn brief beticht Böke Ajax van wanprestatie en ernstige misleiding. „Juridisch gezien staat buiten kijf dat uw bedrijf een wanprestatie heeft geleverd. Als ik had geweten dat de tweede toernooidag zou worden gebruikt als oefenstage voor de ’Ajax-beloftes’, zou ik nimmer kaarten hebben gekocht. De arrogantie waarmee u het publiek tegemoet treedt kennende, zult u deze brief waarschijnlijk met een grote grijns terzijde leggen. Waarschijnlijk leest u deze brief niet eens helemaal uit. Ik zal –in uw ogen– wel een ’verdwaalde geest’ zijn. Maar bij het uitblijven van een reactie, zet ik de juridische procedure door. Dat kost mij meer dan het oplevert, maar het gaat mij om het principe.”

De Ajax-woordvoerder bezweert de aangetekende brief serieus te beantwoorden. Bij de club kwamen nog enkele tientallen boze emailtjes binnen over het Ajax-optreden. „We hebben begrip voor zijn kritiek. Maar de Ajax-directie steunt Van Basten in zijn beslissing. Maar we gaan deze meneer, en die andere emailklagers, geen geld teruggeven. We overleggen met alle deelnemers om weer een rustdag in het toernooi te realiseren, zodat we alle speeldagen de sterkste selectie kunnen opstellen.”
Fraaie verslaggeving weer. "Ajax - Böke 0 -1" :confused.gif:

Die hard supporters ook: ieder jaar weer reikhalzend naar het Amsterdam Tournament uitkijken? Na één keer wist ik al genoeg!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13384
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do aug 14, 2008 6:35 pm

Die Lucas is echt een nepsupporter. Gadverdamme. Lekker in de provincie blijven!
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 14, 2008 6:41 pm

Natuurlijk kosten juridische stappen de heer Böke meer dan ze opleveren. Het is immers een kansloze zaak. Lijkt me meer een gevalletje van iemand die staat te springen om publiciteit.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47953
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 14, 2008 6:43 pm

Had ik niet achter Lucas gezocht!

Verder moet deze heer niet zo zeiken, want Inter speelde wel met een eerste elftal. Dat is in de afgelopen jaren ook wel eens anders geweest.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 7:14 pm

Zie je wel? Het gaat om het resultaat. Meneer eist een overwinning.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 14, 2008 7:33 pm

nepsupporter, stadionverbod geven :ajaxscarf.gif:

aan de andere kant, Ajax pakt zo'n toernooi puur commercieel aan en mikt dus niet op de echte supporter maar op de fors betalende dagjesmensen. Dat mag, maar dit soort mensen mag dus ook net als iedere andere consument voor hun consumentenbelang opkomen en geld terugvragen als hij/zij genept wordt.

Vind het een lastige kwestie, want voor Ajax valt weer in te brengen dat als deze beste man zijn verstand had gebruikt, dan had hij zijn kinderen en zichzelf een hoop frustratie kunnen besparen. 2 Keer in 2 dagen een topprestatie leveren is niet mogelijk, bovendien is het doodnormaal dat Ajax wordt weggespeeld door ploegen van dit kaliber. We mogen nog blij zijn dat we Sevilla niet zijn tegengekomen. Bovendien is het helemaal geen Ajax Tournament maar LG Amsterdam Tournament waarbij Ajax slechts gastheer en 1 van de 4 deelnemers is.
Ajax!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » do aug 14, 2008 7:36 pm

Peter schreef:Had ik niet achter Lucas gezocht!
Ik ook niet. Ik kom ineens te weten dat hij een 19-jarige dochter heeft :baaa.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do aug 14, 2008 7:39 pm

Ik zie niet in hoe Ajax verantwoordelijk gesteld kan worden voor kaartjes die meneer bij de toernooiorganisatie gekocht heeft.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » do aug 14, 2008 7:39 pm

Oja, nog niet genoemd argument maar wel een feit: het is doodnormaal dat de tweede keus in de voorbereiding een kans krijgt. Volgens Van Basten is dit wel degelijk het B elftal en niet een C elftal. Zou Van Basten er misschien niet meer kijk op hebben dan deze meneer?
Ajax!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » do aug 14, 2008 7:44 pm

Had hij Inter ook aangeklaagd als zij hun 2e keuze hadden opgesteld? M.a.w. Ajax is in dezen gewoon een deelnemer en dus nergens voor verantwoordelijk.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do aug 14, 2008 7:47 pm

Thafunk schreef:Uit de Telegraaf:
Böke, eigenaar van een adviesbureau in Koog aan de Zaan, neemt juridische stappen om trainer Van Basten te dwingen zijn beste spelers op te stellen „Ik betaal geen 110 euro om naar het C-elftal te kijken.”
Ik zou het wel heeeeel knap vinden als hij het voor elkaar krijgt dat van Basten alsnog zijn beste spelers moet opstellen tegen Inter.

Natuurlijk klaag ik Ajax aan, Peter. Dit was een C-elftal. Als hij nou gewoon wereldspelers als Perez, Colin, Luque en Delorge had opgesteld, hadden we heel wat meer kunnen genieten
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59070
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » do aug 14, 2008 7:54 pm

Nou, jullie kunnen natuurlijk wel allemaal lullen, maar MVB had zijn verhaal van dat ie dit niet kon en dat niet kon t.o.v. de speler.Maar blijkbaar kon ie toch nog wel een paar A-wissel inbrengen om de gelijkmaker te proberen te maken.

In het tempo wat men speelde had je makkelijk 3 wedstrijden in 2 dagen met het A-Team kunnen afwerken.Al is het " klagen " natuurlijk van de zotte ..

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do aug 14, 2008 8:10 pm

Sulejmani en Aissati hadden de vorige dag geen hele wedstrijd gespeeld. Huntelaar wel, maar die is weer later met de voorbereiding begonnen. Geen idee hoe je dan in je ritme zit, maar je kunt nu eenmaal niet alle spelers over één kam scheren.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13384
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » do aug 14, 2008 8:34 pm

Ajax is Ajax. Meneer koopt kaartjes voor Ajax-Inter, en hij kreeg Ajax ook te zien. Die spelers die die zaterdagavond speelden zijn ook Ajacieden en behoren ook tot de Ajax selectie.

Die lul zou gelijk hebben gehad als hij niet Ajax, maar pak-hem-beet FC Groningen te zien kreeg tegen Inter Milan, maar dat is niet het geval.

Als ik, en alle andere Ajax supporters met mij, hun geld gaan lopen terug vragen de laatste jaren voor wedstrijden van Ajax teams die het predikaat C-keus niet eens waardig zijn....
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Plaats reactie