Real Murcia - Ajax 16-08-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo aug 17, 2008 10:58 am

Tuurlijk :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 17, 2008 10:59 am

Neefkens schreef:Tuurlijk :hypocrite.gif:
Nou, waarom wilde je het dan weten ?.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo aug 17, 2008 11:00 am

Je hebt helemaal gelijk, voetske. Je kent me zo goed.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 17, 2008 11:03 am

Ik zie geen smiley :smallgrin.gif:

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo aug 17, 2008 11:04 am

Wat ik schreef, is toch altijd waar? :hypocrite.gif:






















:ajaxsmiley.gif:

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 17, 2008 11:10 am

De topic lezend lijkt het erop dat ik qua voetbal niets heb gemist en dat alle hoop nu is gevestigd op twee Belgen die vorig jaar in die slechte verdediging speelden? Twee Belgen die "door ons" niet echt werden verafgood!

De transferperiode sluit over en paar weken, maar las ik niet ergens dat Wielaart al sprak over komende winter? Dat heet toch een "Déjà Vu"?
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 17, 2008 11:12 am

Neefkens schreef:Wat ik schreef, is toch altijd waar? :hypocrite.gif:

:ajaxsmiley.gif:
Afijn, was droevig om te zien hoe AJAX niet aan de bak kwam.Weinig combinaties op het veld, en weer dat de verdediging de mist in gaat.Dat zou toch anders worden nu men op het middenveld en in de voorhoede balvastere spelers heeft aangetrokken.

Dit elftal zal best mee kunnen in de eredivisie, daar kun je nog steeds veel wedstrijden beslissen door individuele kwaliteiten, een opleving of vrije trap.Maar echt vrolijk wordt ik niet van deze oefenwedstrijden.Natuurlijk het blijven oefenwedstrijden.Maar, en dat is mijn mening, in oefenwedstrijden doet de uitslag er minder toe, wel het vertoonde spel.En dat vertoonde spel is niet veel soeps tot nu toe ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 17, 2008 11:17 am

Jansma schreef:wel goed te zien dat ons aankopen op midfield en aanval voor extra defensive zekrheid zorgd hebben... :hypocrite.gif:

oh ja, ons Belgies toppers komen er nog bij...
Aanvallend bakten we er nog minder van hoor. Geen enkele uitgespeelde aanval gezien.

Ik ben het helaas met Voetske eens. In deze voorbereiding heb ik nog geen team gezien dat mee gaat doen om het kampioenschap.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo aug 17, 2008 11:29 am

Verdediging zorgenkindje mat Ajax
Door ROGIER DEELSTRA

MURCIA/AMSTERDAM - Marco van Basten zal niet erg vrolijk opgekeken hebben van het bericht dat het Belgische voetbalelftal de halve finale op de Olympische Spelen heeft bereikt. Dat betekent dat hij het voorlopig nog zonder Jan Vertonghen en Thomas Vermaelen, sterkhouders in het elftal dat Italië zaterdag naar huis stuurde, moet doen.

Het tweetal wordt op dit moment nodig gemist bij Ajax.

Dat werd nog maar eens onderstreept tijdens het verloren oefenduel van de Amsterdammers in Spanje, de laatste serieuze partij voordat Van Bastens mannen zaterdag 30 augustus in Tilburg aan de competitie beginnen. Real Murcia, afgelopen seizoen gedegradeerd naar de Segunda División A, won in eigen huis met 2-1.

Van Basten kon niet anders concluderen dan dat het een onthutsend slecht duel van Ajax-zijde was. ,,Ik weet zeker dat hier niemand met een goed gevoel het veld is afgestapt. Iedereen presteerde onder de maat. We hebben dit duel serieus benaderd, dus dat het zo matig was baart zorgen.”

Naast rechtsback Bruno Silva en rechter centrale verdediger Oleguer startte Ajax op links met jongeling Gregory van der Wiel - een rechtspoot - en Robert Schilder in de achterhoede. Laatstgenoemde kreeg in april al te horen dat hij naar een nieuwe club mocht uitzien, maar heeft in de voorbereiding al de nodige minuten gemaakt. Ook op het Amsterdam Tournament tegen Arsenal, de wedstrijd waarop Van Basten zijn 'eerste elftal' liet spelen, begon Schilder.

Normaliter zijn Vertonghen en Vermaelen - beide linkspoot - basisklanten bij de hoofdstedelijke vereniging. Vervanger Van der Wiel, die vorig seizoen een stormachtig debuut maakte en daarna terugviel met veel blessureleed, is een groot talent, maar is gezien zijn leeftijd en uitstraling zeker niet de man die de verdediging zal leiden. Zijn collega Oleguer, die vanwege zijn pro-Catalaanse standpunten bij elk balcontact werd uitgefloten, is de Nederlandse taal nog niet machtig.

Bij de eerste tegentreffer van Ajax in Murcia leed Silva balverlies, liet hij zich te gemakkelijk passeren en dekte Van der Wiel doelpuntenmaker Ranko Despotović niet kort genoeg. Ook doelman Maarten Stekelenburg, bij gebrek aan leiders de tweede aanvoerder achter spits Klaas Jan Huntelaar, ging niet vrijuit. De rond de honderd meegereisde Ajax-supporters zagen dat er bij de 2-1 sprake was van een miscommunicatie in de defensie, waarbij Silva niet kon voorkomen dat Dialiba binnentikte.

Luis Suarez had Ajax tussendoor op gelijke hoogte gebracht. Zijn vrije trap belandde met enig fortuin, via de muur van Murcia, tegen de touwen.

Aanvallend hoeft Van Basten zich weinig zorgen te maken. Hoewel ook dat deel van het elftal weinig klaarspeelde tegen Murcia, zijn Klaas Jan Huntelaar, Luis Suarez, Miralem Sulejmani en Darío Cvitanich een garantie voor goals. Het viertal was vorig seizoen samen goed voor bijna negentig doelpunten.

De laatstgenoemde Argentijn mocht het zaterdagavond proberen als aanvallende middenvelder. Cvitanich kweekte in de voorbereiding veel goodwill met zijn gedrevenheid, maar in zijn hoofd gaat het regelmatig sneller dan zijn benen kunnen. Zowel voor als na de pauze kon Cvitanich niet laten zien waarom hij en niet Ismaïl Aissati op '10' zou moeten spelen.

Typerend was het moment dat Huntelaar van positie wisselde met Cvitanich. De topscorer van de Clausura 2008 deed op het eigen toernooi vorige week tegen Arsenal en Internazionale stukken beter als (vleugel)spits.

Opstelling Ajax:
Stekelenburg; Silva, Oleguer, Van der Wiel, Schilder; Gabri, Cvitanich ('66 De Jong), Lindgren; Suarez, Huntelaar, Sulejmani.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 17, 2008 11:33 am

Zie je dat een puzzelstukje ontbreekt(een echte midmid) en daardoor draait het team niet. Ben benieuwd waarom Aissati niet werd gebruikt, misschien als straf ofzo.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 17, 2008 11:45 am

Het tweetal wordt op dit moment nodig gemist bij Ajax.
Tja, het geeft je meer keuzes, maar kwa nivo zal de achterhoede niet echt met sprongen omhoog gaan lijkt me.Je zag gisteren bij de goals weer kinderlijke fouten.Zoals het voor de man ( verdediger komen ), niet genoeg blokken om de voorzet eruit te halen, of kinderlijk eenvoudig voorbij gelopen te worden, zelfs de gelijkmaker was een flut vrije trap.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 17, 2008 11:48 am

Ergerlijk dat 'de Be;gen' Vermaelen en Vertonghen vaak over één kam worden geschoren. Zoals nu door het AD. Wat mij betreft is Vertonghen van een compleet ander niveau.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58880
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo aug 17, 2008 11:53 am

Maar ook Vertonghen heeft z'n " momenten " Jöhnk en ik vind hem geen echte linksback.Verdedigend gaat het nog iets, maar verder zie je hem niet.Daarin valt me Silva tot nu toe ook niet mee ..

Vedette-10-
Berichten: 4700
Lid geworden op: do aug 14, 2008 9:21 pm

Bericht door Vedette-10- » zo aug 17, 2008 12:08 pm

Dat hij op het middenveld ging lopen om voetbal te brengen tekent het. De samenstelling klopte gister totaal niet.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » zo aug 17, 2008 12:40 pm

Verdediging het zorgenkindje , Tsja je zou er bijna een papegaai voor aanschaffen :laughing.gif:

Gepruts van de bovenste plank ,geen aankopen achterin is geen kampioenschap :1evil.gif:
Laatst gewijzigd door Toppie op zo aug 17, 2008 12:42 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 17, 2008 12:41 pm

Jöhnk schreef:Ergerlijk dat 'de Be;gen' Vermaelen en Vertonghen vaak over één kam worden geschoren. Zoals nu door het AD. Wat mij betreft is Vertonghen van een compleet ander niveau.
Kun je uitleggen wat je bedoelt?
Ajax!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo aug 17, 2008 12:45 pm

Ik bedoel dat ik Vertonghen een veel groter talent dan Vermaelen vind. Hij is jonger, zit er korter op, is voetballend beter, is sneller, is sterker, is beter in de mandekking en beter in de zone.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 17, 2008 12:47 pm

Bij Vertonghen zie je ook duidelijk dat hij zich het afgelopen jaar ontwikkeld heeft. Zijn rechterbeen wordt steeds beter en voetballend zoekt hij steeds beter de vrije man. Is een verademing in vergelijking met die dramatische pogingen tot crosspass van Vermaelen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo aug 17, 2008 12:49 pm

Wel vrij schandalig dat we verliezen van een clubje als Murcia, hoor. Er is nog een hele hoop werk aan de winkel. Hopelijk komt er snel eens witte rook vwb een verdediger.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » zo aug 17, 2008 12:54 pm

Mmm. Wat is zijn positie volgens jou? Heeft Ajax een positie voor een type Vertonghen?

Zo te lezen ben je nogal een fan van hem. Ik ben ook wel van hem gecharmeerd, al was het maar omdat het huidige Ajax fysiek zo zwak is en wel wat lange, sterke kerels kan gebruiken. Wat me alleen tegenvalt aan Vertonghen is dat hij zich vaak zo afwachtend opstelt, hij zou zich dominanter, pro-actiever mogen manifesteren. Met zijn fysieke capaciteiten zou hij meer vuil werk mogen opknappen. Vermaelen zie ik dat wel doen, al moet ik zeggen dat hij daarbij ook wel eens in de fout gaat. Maar hij durft tenminste.
Ajax!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » zo aug 17, 2008 12:55 pm

Ik heb gisteravond zitten kijken op Sport 1 en zou werkelijk geen enkel hoogtepunt kunnen opnoemen. Vanwege vakantie was dit de eerste wedstrijd die ik dit seizoen van Ajax zie en ik moet zeggen dat ik er enigszins van schrok.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo aug 17, 2008 12:55 pm

Hoe bedoel je dat precies, GP? Ik kan me toch herinneren dat Vertonghen niet zo'n moeite heeft om een rechtsbuiten naar de grond te werken.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » zo aug 17, 2008 1:03 pm

Giacomo Puccini schreef:Mmm. Wat is zijn positie volgens jou? Heeft Ajax een positie voor een type Vertonghen?
Weet Vertonghen zelf wel wat zijn positie is? Wat mij betreft heeft hij mogelijkheden als linkermandekker (dus niet als pure linksback en ook niet als pure centrumverdediger) maar ik dicht hem toch meer potentie toe op het middenveld, als controlerende linkshalf maar misschien nog wel meer als centrale controleur, wanneer die positionele slordigheden eruit gaan.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo aug 17, 2008 1:06 pm

Wat bedoel je met linkermandekker, Bert? De linker positie in een 3-4-3? Of kan het ook in 4-4-2? En hoe zou jij hem binnen dit Ajax als centrale controleur zien (m.a.w. hoe ziet de rest van het plaatje er dan uit)?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 17, 2008 1:06 pm

Peter schreef:Wel vrij schandalig dat we verliezen van een clubje als Murcia, hoor. Er is nog een hele hoop werk aan de winkel. Hopelijk komt er snel eens witte rook vwb een verdediger.
Een goede verdediger. Een echte versterking. Geen Wielaert a.u.b.
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie