VV Noordwijk - Ajax 19-07-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 3:38 pm

En vd Wiel dan?

En wat als Huntelaar vertrekt? Dan is er opeens weer een bak met geld.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 3:39 pm

joey schreef:Vermaelen wel toch?
Oh ja. :blush.gif:

Maar zonder Silva is er natuurlijk geen houden aan. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za jul 19, 2008 3:42 pm

joey schreef:Commentator op de radio zegt over Cvitanich: 'Laat zien dat hij snel en gevaarlijk is.
zeiden zij dit op een gebiedende wijs?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jul 19, 2008 3:49 pm

Ja(n-A)ri scoort 4-2.

Nu 5-2. Door Suarez.

Maar niet omdat Ajax zo goed voetbalt. Er is nog veel werk te doen voor MVB. (Zeg ik niet, zegt de commentator.)

En afgelopen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » za jul 19, 2008 4:18 pm

5 voor, 2 tegen. Wordt een patroon waar ik goed mee kan leven dit seizoen. :ajaxsmiley.gif:

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jul 19, 2008 4:20 pm

Natuurlijk heeft van Basten nog veel werk te doen, ze zijn 5 daegn bezig. Het is JC niet

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jul 19, 2008 4:20 pm

We spelen niet elke week tegen amateurs, IH. :blush.gif:


Gelukkig hebben we ajax.nl nog:

Ajax verslaat VV Noordwijk met 2-5

Ajax heeft de eerste oefenwedstrijd van het seizoen met 2-5 gewonnen van VV Noordwijk. Jeffrey Sarpong, Leonardo, Albert Luque, Jan-Arie van der Heijden en Luis Suarez scoorden.

Jeffrey Sarpong kreeg het eerste Ajax-doelpunt van het seizoen op zijn naam. De middenvelder kreeg de bal na een mooie combinatie tussen Dennis Rommedahl en Kennedy en schoot van dichtbij raak. Meteen daarna werd kwam thuisploeg Noordwijk op gelijke hoogte. De bal werd ingekopt door Jeroen Ketting na een pass van links. Ajax raakte niet onder de indruk van de tegentreffer en bleef de betere ploeg op het veld. In de 20ste minuut stuurde Robbert Schilder zijn ploeggenoot Leonardo de ruimte in. De Braziliaan kwam links het zestienmetergebied in, passeerde de doelman en zette Ajax weer op voorsprong. Door een fout van Dennis Gentenaar kwam Noordwijk in de 38ste minuut op 2-2. De doelman speelde de bal per ongeluk in de voeten van Erwin Verkuylen. De aanvaller van Noordwijk legde simpel breed op Ketting, die zijn tweede treffer van de dag maakte.

Op Gentenaar na begon Ajax met een heel nieuw elftal aan de tweede helft. Dario Cvitanich maakte zijn officieuze Ajax-debuut en Laurent Delorge keerde (net als Van der Wiel in de eerste helft) na een lange periode van blessureleed terug in het elftal. Thomas Vermaelen, die afgelopen seizoen ook geblesseerd afsloot, nam de tweede helft de aanvoerdersband over van Kenneth Perez. Cvitanich stond aan het begin van de aanval waaruit in de 55ste minuut de 2-3 viel. De aanwinst uit Argentinië speelde op Luis Suarez, die Luque links van het goal vrij zag staan. Luque schoot beheerst binnen. Cvitanich kreeg zelf ook nog een goede mogelijkheid om te scoren, maar hij stuitte twintig minuten voor tijd van dichtbij op de keeper. Tien minuten daarna kopte hij net voorlangs. Met een mooi afstandschot maakte Jan-Arie van der Heijden er in de slotminuut 2-4 van. En in de slotseconden raakte hij ook nog de paal. Gelukkig stond Suarez klaar om de vijfde Ajax-treffer te maken.

Kenneth Vermeer, Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Gabri en Miralem Sulejmani waren niet fit genoeg om mee te doen tegen Noordwijk. Klaas Jan Huntelaar en Maarten Stekelenburg voegen zich maandag pas bij de selectie.

Opstelling Ajax eerste helft: Gentenaar; Colin, Van der Wiel, Vertonghen, Schilder; Kennedy, Perez, Sarpong, Emanuelson; Rommedahl, Leonardo.

Opstelling Ajax tweede helft: Gentenaar; Ogararu, Vermaelen, Anita, Slijngard; Delorge, De Jong, Van der Heijden; Suarez, Cvitanich, Luque.

Opstelling VV Noordwijk: Raymon Kuipers (32. Robert Spaan), Statia, Van Dam, Van der Niet, Krolis, Van Wordragen, Verkuylen, Dias, Leonard, Ketting, Grant.

Reserves: Martina, Donald, Ouwerkerk.
ajax.nl

Gelukkig, met de mentale weerbaarheid zit het wel snor... :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za jul 19, 2008 4:21 pm

voor een patroon is er een langere serie dan 1 nodig

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 4:21 pm

Oefenwedstrijden zeggen mij niets. HTC verloor zijn eerste oefenwedstrijd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Bericht door Arthur » za jul 19, 2008 4:22 pm

Jöhnk schreef:Oefenwedstrijden zeggen mij niets. HTC verloor zijn eerste oefenwedstrijd.
En hij werd geen kampioen, dus misschien zegt het juist wel iets :hypocrite.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za jul 19, 2008 4:26 pm

Oefenwedstrijden zeggen mij ook niets. De selectie is nog niet eens compleet. Ik vind wel dat Ajax zichzelf niet voor schut moet zetten. Twee doelpunten tegen is teveel.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 4:28 pm

joey schreef:Gelukkig, met de mentale weerbaarheid zit het wel snor... :hypocrite.gif:
Een leider hebben we in ieder geval niet meer nodig! Zelfs in de heksenketel van Noordwijk houdt deze ploeg het hoofd koel en blijven ze gemakkelijk overeind. :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Bericht door InnerHarbour » za jul 19, 2008 4:29 pm

Donkey Shot schreef:voor een patroon is er een langere serie dan 1 nodig
Daarom staat er ook "wordt" :ajaxsmiley.gif:

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 19, 2008 4:31 pm

Nog geen week is hij aan het werk en meteen al een 5-klapper. Goed bezig Bassie! :ajaxscarf.gif:
Ajax!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za jul 19, 2008 4:34 pm

Ik weet wel dat je weinig kan zeggen na één wedstrijdje tegen amateurs, maar 2 goals tegen.. daar mag je je wel voor schamen. Zelfs al heb je 5 weken niet getraind, zulke gasten moet je gewoon met 1 been achter de rug gebonden kunnen opvangen....

De laatste 2 jaar scoren er opvallend veel amateurteams tegen Ajax in de voorbereiding, hetgeen je ook terugziet in de competitie.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » za jul 19, 2008 4:39 pm

Van Basten ziet Ajax laat afstand nemen van Noordwijk
19/07/2008 16:55

Ajax is het nieuwe seizoen niet al te overtuigend begonnen. Marco van Basten debuteerde als hoofdtrainer van de Amsterdammers met een 5-2 oefenzege tegen Noordwijk.

Ajax trad nog aan zonder de EK-gangers Maarten Stekelenburg en Klaas-Jan Huntelaar. Bovendien waren Kenneth Vermeer, Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Gabri en aankoop Miralem Sulejmani niet beschikbaar vanwege blessures.

In Noordwijk kwam Ajax in de eerste helft twee keer op voorsprong. Jeffrey Sarpong tekende voor 0-1, terwijl Leonardo de 1-2 voor zijn rekening nam. De defensie van Ajax oogde echter niet solide. Jeroen Ketting, vorig seizoen nog in het betaald voetbal actief bij Haarlem, zorgde met twee goals voor een 2-2 ruststand.

Op doelman Dennis Gentenaar na verscheen er na de pauze een geheel nieuw Ajax binnen de lijnen, inclusief de Argentijnse nieuweling Dario Cvitanich. Albert Luque zette de Amsterdammers voor de derde keer op voorsprong. Pas vlak voor tijd liep Ajax verder uit door goals van Jan-Arie van der Heijden en Luis Suárez: 2-5.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za jul 19, 2008 4:44 pm

GangstaRiB schreef:De laatste 2 jaar scoren er opvallend veel amateurteams tegen Ajax in de voorbereiding, hetgeen je ook terugziet in de competitie.
Klopt, dat is eigenlijk het enige waar ik bij dit soort wedstrijden naar kijk. Of we er nu 5 of 10 maken zal me een zorg zijn. Het aantal doelpunten kan nogal eens oplopen als de tegenstander er in de 2e helft helemaal doorheen zit.

2 tegendoelpunten mag echt niet gebeuren. Onder wat voor een omstandigheden dan ook. Hopelijk komen de defensieve versterkingen snel binnen. Dan kan Marco daar aan de slag.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 19, 2008 4:44 pm

2 tegengoals. Erg mooi, want het geeft nog maar eens de noodzaak aan voor nieuwe verdedigers.

Verder zal het wel één van de laatste keren zijn dat Leo en Luque mochten opdraven. Wel jammer dat Martina de kans niet heeft gekregen, maar goed.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 4:47 pm

Vergeleken met Martina vind ik Luque en Leo toppers. :blush.gif: Ik denk niet dat het toevallig is dat MArtina, Donald en Ouwerkerk (wie?) geen speeltijd hebben gekregen.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 19, 2008 4:48 pm

Peter schreef:2 tegengoals. Erg mooi, want het geeft nog maar eens de noodzaak aan voor nieuwe verdedigers.
Exact.
Ajax!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 19, 2008 4:52 pm

Jöhnk schreef:Vergeleken met Martina vind ik Luque en Leo toppers. :blush.gif: Ik denk niet dat het toevallig is dat MArtina, Donald en Ouwerkerk (wie?) geen speeltijd hebben gekregen.
Ik probeer ook maar wat te vissen, hoor. Die Martina is toch met redelijk wat bombarie gepromoveerd tot de A-selectie, maar klaarblijkelijk is het niet te veel.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 4:57 pm

Nou, ik vind 't inderdaad niet veel. Maar ZsoG is er weer redelijk weg van, geloof ik. Dus wat is waarheid?

Ik heb ergens gelezen dat de opties in de contracten van MArtina en Slijngard alleen gelicht konden worden als ze bij de A-selectie werden gehaald. Dus het zou me niets verbazen als deze jongens aan het eind van de voorbereiding moeten afhaken.

LucaS
Berichten: 53561
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jul 19, 2008 5:04 pm

Wat is het maximum aantal spelers van de beoogde basiself dat er op enig moment tegelijk in het veld stond?

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jul 19, 2008 5:06 pm

2 misschien 3.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 5:06 pm

Ongeveer twee, schat ik.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie