VV Noordwijk - Ajax 19-07-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 19, 2008 5:06 pm

3!

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za jul 19, 2008 5:07 pm

GangstaRiB schreef:Ik weet wel dat je weinig kan zeggen na één wedstrijdje tegen amateurs, maar 2 goals tegen.. daar mag je je wel voor schamen. Zelfs al heb je 5 weken niet getraind, zulke gasten moet je gewoon met 1 been achter de rug gebonden kunnen opvangen....

De laatste 2 jaar scoren er opvallend veel amateurteams tegen Ajax in de voorbereiding, hetgeen je ook terugziet in de competitie.
Kom zeg, Noordwijk is geen FC Bal op 't Dak. Speelden tegen AZ ook solide en verloren met 'slechts' 3-0. Vandaag heel af en toe wat leuk van hen gezien, maar ze waren geen moment echt een bedreiging.

Eerste helft

Ajax begon leuk met een kwartier knap voetbal. Perez begon op 11, Leonardo in de spits. Het zag er ongeveer zo uit:

Perez -- Leonardo -- Rommedahl
---------- Kennedy ---------------
Schilder ----------------- Sarpong
Urby -- Vertonghen - Wiel - Colin
----------Gentenaar --------------

Na het eerste kwartier zakte Ajax weg naar een matig niveau. Opvallende spelers:

- Leonardo: Liep verongelijkt over het veld. Werkte wel redelijk, maar had er duidelijk niet heel erg veel zin in. Afgezien van zijn goal een zwakke pot.
- Perez: Statisch en weinig bijzonder.
- Sarpong: redelijk goede pot, werd vaak in de weg gelopen door Kennedy. Positieve uitzondering in de eerste helft.
- Kenney: waardeloos. Komt zelfs tegen Noordwijk handelingssnelheid tekort. Slechtste man van het veld de eerste helft.
-Urby: Bij vlagen goede (loop)acties. Samen met Sarpong positieve opvallers.

Tweede tegengoal was trouwens een mislukte uittrap van Gentenaar naar Wiel, die aan de rechter zijlijn stond. Noordwijk onderschepte en ging met 3 a 4 man op 2 verdedigers af.

2e helft

Heel ander team. Zag er zo uit:

Luque -- Cvita -- Suarez
------- De Jong ---------
Heijde ---------- Delorge
Slijngard - Vermaelen - Anita - Ogararu
----------- Gentenaar ---------

Met Suarez meteen meer gevaar. Had een aantal leuke acties, waaronder een hele mooie combinatie met Delorge. Had een aantal keer kunnen (moeten) scoren, maar Ajax was niet echt op scoren gebrand en voerde veel aanvallen te ver door. Cvitanich was scherp, fel en liet zien erg snel te zijn. Was veel aan het kaatsen en deed dat naar behoren, aantal slimme loopacties. Had één keer moeten scoren maar voldeed prima.

Luque was waardeloos, op 2 ballen na. Mooie crosspass en de goal. Verder sjokte hij zoals gebruikelijk veel over het veld en schoot hij een paar keer de bal echt in niemandsland. Delorge deed het redelijk, Vermaelen een krappe voldoende. Positieve opvaller was vd Heijde. Fijne speler met lef en een uitstekend oog voor ruimte. Goed schot ook.

Al met al matig tot slecht, maar de beide elftallen stonden dan ook vol met spelers die geen speelminuten horen te krijgen bij Ajax. Met Sulejmani, KJH, Stekelenburg, Aissati, Lindgren, Gabri en één of twee verdedigers erbij sta je er heel anders voor.

Ajax speelde wel erg mat. Wellicht vermoeid na een zware eerste week.
Face your fears and live your dreams, No Fear

LucaS
Berichten: 53560
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jul 19, 2008 5:07 pm

Misschien is elke conclusie, hoe voorzichtig ook, dan onmogelijk

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jul 19, 2008 5:07 pm

Wie gaat door naar de volgende ronde? :ajaxsmiley.gif:

LucaS
Berichten: 53560
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » za jul 19, 2008 5:09 pm

Jij niet in ieder geval, 2 of 3 is natuurlijk niet het goede antwoord

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jul 19, 2008 5:10 pm

De Dominee schreef:Cvitanich was scherp, fel en liet zien erg snel te zijn. Was veel aan het kaatsen en deed dat naar behoren, aantal slimme loopacties. Had één keer moeten scoren maar voldeed prima.
Goed om te lezen, ik wist niets van hem behalve wat Youtuubjes, maar die zeggen niets.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47918
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 19, 2008 5:10 pm

Leuk verslag, Dominee. Het is ook precies zoals we denken he. Ik had je bijvoorbeeld niet geloofd als je had gezegd dat Luque als een herboren krijger op het veld zou staan.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 5:11 pm

Bedankt voor het verslag, Dominee!

Leuk dat jongens als Sarpong, Cvita en V/d Heijden opvielen!
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jul 19, 2008 5:11 pm

Peter schreef:3!
In de eerste helft Vertonghen en misschien vd Wiel. In de tweede helft Suarez en misschien Cvitanich en Vermaelen.

Kom ik op twee uit.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za jul 19, 2008 5:12 pm

LucaS schreef:Jij niet in ieder geval, 2 of 3 is natuurlijk niet het goede antwoord
2 m.i. Eerste helft Vertonghen, wellicht Wiel of Urby. Tweede helft Vermaelen en Suarez.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34407
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za jul 19, 2008 5:14 pm

Bertje schreef:Bedankt voor het verslag, Dominee!
Idd! Thnx! :biggthumpup.gif:

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za jul 19, 2008 5:14 pm

Peter schreef:Leuk verslag, Dominee. Het is ook precies zoals we denken he. Ik had je bijvoorbeeld niet geloofd als je had gezegd dat Luque als een herboren krijger op het veld zou staan.
Haha. Na de eerste 3 minuten had ik zowaar een sprakje hoop, hij jaagde 1 keer na zijn goal lekker door en oogde een fractie van een seconde gretig. Daarna was het onmiddelijk weer de gebruikelijke prutser.

Inderdaad leuk te zien dat juist die 3 jongens positief opvielen. Voor wat het waard is uiteraard, maar toch. Op www.f-side.nl straks een samenvatting geloof ik?
Face your fears and live your dreams, No Fear

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 19, 2008 5:23 pm

Neefkens schreef:
De Dominee schreef:Cvitanich was scherp, fel en liet zien erg snel te zijn. Was veel aan het kaatsen en deed dat naar behoren, aantal slimme loopacties. Had één keer moeten scoren maar voldeed prima.
Goed om te lezen, ik wist niets van hem behalve wat Youtuubjes, maar die zeggen niets.
Ahum. :1evil.gif:

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za jul 19, 2008 9:39 pm

Inmiddels is er een samenvatting + nabeschouwing te zien op AjaxTV. Het waren weer knullige tegendoelpunten, daar valt geen excuus voor te verzinnen.

Marco was opvallend mild in zijn commentaar. Al was het een loos oefenpotje na 5 dagen training, ik weet het.
AFCA!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za jul 19, 2008 10:03 pm

Kopwonder Vertonghen zat weer eens mis bij de 1-1.. wat is die jongen een drama mbt koppen.

Van enkele vrienden begrepen dat Sarpong het zeer aardig deed vandaag. Deze jongen gaat denk ik dit seizoen ene grote stap maken. Wat Kennedy trouwens aan het doen was bij de 1-0 snap ik niks van.. hij loopt alle ruimtes dicht met zijn loopactie door het centrum van het veld heen. Ben benieuwd hoeveel speeltijd hij gaat krijgen dit jaar.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » za jul 19, 2008 10:10 pm

maak daar maar "wat is die jongen een drama" van. Hij beheerst wel meerder facetten van het spelletje niet. Pure pulp!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 19, 2008 10:41 pm

Beelden kunnen verhelderend zijn. Die 2-2 is een pure blunder van Gentenaar.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za jul 19, 2008 10:49 pm

Zlatan Son of God schreef:Kopwonder Vertonghen zat weer eens mis bij de 1-1.. wat is die jongen een drama mbt koppen.
Vaak zie je dat een verdediger de bal óf de man kwijt is. Bij die 1-1 is Vertonghen ze allebei kwijt. Dat is een prestatie op zich.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za jul 19, 2008 11:09 pm

Het helpt ook niet dat hij tegenover twee man staat, uiteraard.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za jul 19, 2008 11:20 pm

Bertje schreef:Het helpt ook niet dat hij tegenover twee man staat, uiteraard.
Dan zou hij extra allert moeten zijn.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » za jul 19, 2008 11:42 pm

Zlatan Son of God schreef:Van enkele vrienden begrepen dat Sarpong het zeer aardig deed vandaag. Deze jongen gaat denk ik dit seizoen ene grote stap maken.
Fysiek begint hij eindelijk volwassen te raken. Ben ook wel benieuwd naar die jongen. Bijna 20 jaar, als hij echt goed is zou hij nu door mogen breken.
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 20, 2008 12:16 am

Zlatan Son of God schreef:Van enkele vrienden begrepen dat Sarpong het zeer aardig deed vandaag. Deze jongen gaat denk ik dit seizoen ene grote stap maken.
Jij en ik zijn volgens mij de grootste fans hier van Sarpong. Ik heb veel vertrouwen in die jongen. Een luxe om hem straks op de bank te hebben en een speler die in mijn ogen zeker uit gaat groeien tot een goede speler voor Ajax. Fysiek kan het nog altijd beter, maar m'n grootste punt van kritiek is op dit moment dat hij af en toe wel wat mag temporiseren. Het zou fijn zijn als hij dat gaat inzien en overhoudt voor een versnelling binnen z'n versnelling. Niet alles hoeft in z'n vijf.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op zo jul 20, 2008 7:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo jul 20, 2008 12:19 am

Wat is de beste positie voor Sarpong, Thomas?
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58904
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jul 20, 2008 7:52 am

Ajax ploetert zich langs hoofdklasser Noordwijk

Cvitanich lichtpuntje


NOORDWIJK, zondag

In een fractie van een seconde onderstreepte Ajax-aanvaller Dario Cvitanich na 89 minuten tegen Noordwijk (2-5) zijn belangrijkste kwaliteit: een neusje voor de goal. De Argentijn – voor 6,5 miljoen euro overgenomen van Banfield – wenste niet af te wachten of een schot van Jan Arie van der Heijden via de onderkant van de lat zou binnentippen en was de meest attente speler in het volle strafschopgebied. Dat de bal de doellijn al bleek gepasseerd en Van der Heijden de 2-4 op zijn naam kreeg, voorkwam dat Cvitanich zijn debuut voor Ajax opluisterde met een treffer.

„Hij is beweeglijk en anticipeert goed, als een echte spits. Hij maakt op mij wel een goede indruk”, oordeelde Marco van Basten desondanks positief. De Argentijn was een van de lichtpuntjes in het stroef draaiende Ajax, dat voor en na rust – op keeper Dennis Gentenaar na – met twee compleet verschillende elftallen aantrad.

De eerste helft was het schrijnend om te zien dat zelfs hoofdklasser Noordwijk in staat was de achilleshiel van de Amsterdammers bloot te leggen: de verdediging. Nadat Jeffrey Sarpong (0-1) en Leonardo (1-2) Ajax tot twee keer toe op voorsprong hadden geschoten, bracht Jeroen Ketting de jubilerende thuisploeg fraai op gelijke hoogte (2-2).

„We geven die goals natuurlijk veel te makkelijk weg”, baalde Urby Emanuelson, die wel tevreden constateerde dat Albert Luque (vroeg in de tweede helft), Van der Heijden en Luis Suárez (beiden in de slotfase) het verschil geflatteerd op drie brachten. „Vanaf nu zal het alleen maar beter gaan. We hebben een goede week met toch wel heel pittige trainingen achter de rug.”

Ook de afwezigheid van de internationals Klaas-Jan Huntelaar, Maarten Stekelenburg (vakantie) en de geblesseerden Miralem Sulejmani, Bruno Silva, Rasmus Lindgren, Kenneth Vermeer en Gabri kon als argument voor het geploeter tegen Noordwijk worden aangevoerd. Van Basten zal komende week tijdens het trainingskamp in De Lutte eveneens zo veel mogelijk spelers speeltijd gunnen. „Dan heb ik wel een redelijk inzicht hoe iedereen ervoor staat en wie er mag vertrekken”, aldus de trainer die liever vandaag dan morgen een nieuwe centrale verdediger aan de selectie ziet worden toegevoegd. „Ik weet dat eraan wordt gewerkt.”

Technisch manager Danny Blind bevestigde de belangstelling voor Barcelona-verdediger Oleguer Presas (28). „Kijkend naar de mogelijkheid om Henrique een jaar van Barcelona te huren, is ook de optie Oleguer besproken.” De Catalaan zelf wil graag naar Ajax en zou circa vijf miljoen euro moeten kosten. „We zijn klaar op de transfermarkt als we minimaal één en misschien wel twee centrale verdedigers hebben aangetrokken”, aldus Blind.
De T.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 20, 2008 7:57 am

Jesse schreef:Wat is de beste positie voor Sarpong, Thomas?
Op dit moment een plek op de vleugels, denk ik. Op den duur zie ik hem, z'n ontwikkeling inschattende, misschien ook wel weer als rechtshalf opduiken.

Plaats reactie