Voorbereiding 2008-2009

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di jul 22, 2008 11:25 am

Ik ben het helemaal met je eens, Bertje. Aissati heeft het in zich. Perez niet, dus moet je hem vervangen.
Het stinkt aan alle kanten!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di jul 22, 2008 11:36 am

Bertje schreef:Volgens mij heeft hij het afgelopen seizoen zelf laten zien waar hij aan toe is, want hij bakte er helemaal niets van.
Nou helemaal niets is echt zwaar overdreven hoor.. hij heeft bijvoorbeeld aardig wat goals gemaakt. Ik zou hem er best bij willen houden.

Mr. Ajax
Berichten: 14504
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di jul 22, 2008 12:19 pm

Als supersub is hij wel een handige speler om erbij te hebben, alleen nu wordt de bank ook steeds voller met aanvallende talenten als De Jong, Martina, Sarpong, wellicht Cvitanich. Het is aan hem om de strijd aan te gaan met die jongens, al heb ik natuurlijk liever dat die jongens aan speeltijd komen en doorontwikkelen.

Perez zie ik eigenlijk voor 31 augustus naar Roda verkassen.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

T82
Berichten: 1771
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Bericht door T82 » di jul 22, 2008 12:34 pm

Mr. Ajax schreef:Perez zie ik eigenlijk voor 31 augustus naar Roda verkassen.
En dan hebben ze hem na al die jaren alsnog binnen.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » di jul 22, 2008 12:39 pm

Ik vermoed dat Roda interesse zal hebben in meer van onze spelers. Manu, Donald, Leonardo, Perez... Dat soort figuren.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33836
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jul 24, 2008 9:39 pm

Barça-move Cruijff begon in De Lutte
Door NIK KOK

DE LUTTE - Iedereen fietst in De Lutte en Dario Cvitanich dus ook. De Argentijn lijkt dat wel leuk te vinden. Hij lacht sowieso veel in zijn eerste trainingskamp in Ajax-dienst.

Cvitanich door de Beuningerstraat in De Lutte, Cvitanich door het Twentse landschap. Hij vindt Nederland een mooi land, zo vertelt hij. De spits was ook al verwonderd over het aantal mensen dat in De Lutte dagelijks de training van zijn nieuwe club bekijkt. ,,A lot of people here,'' zegt hij dan. De fietsen waarmee Cvitanich en zijn nieuwe ploeggenoten De Lutte doorkruisen zijn van hotel De Bloemenbeek. Ajax komt er al sinds 1973. Toen nog met Johan Cruijff en Piet Keizer.

Die eerste keer dat Ajax De Lutte aandeed, zou direct legendarisch worden. In '73 moest worden beslist wie er dat seizoen aanvoerder zou worden. Er werd een stemming onder de spelers gehouden en Keizer won van Cruijff. Vervolgens deed Cruijff er alles aan om weg te komen bij de club. Hij voerde in De Bloemenbeek talloze gesprekken met Barcelona.

Dat wist Raymond Strikker, de huidige eigenaar van De Bloemenbeek, omdat hij destijds als klein jongetje de tikken hoorde die het telefoongesprek naar het buitenland maakte. Dat hadden ze in De Bloemenbeek nog nooit meegemaakt, zoveel tikken voor een buitenlands gesprek. De kiem voor Cruijffs transfer naar Catalonië werd gelegd in De Lutte.

Later toen Strikker wat ouder was, mocht hij de tassen van de Ajax-spelers dragen. In het trainingspak van de club. Dat had hij geregeld met trainer Leo Beenhakker. Een trainingspak oké, had Beenhakker gezegd, maar dan wel tassen sjouwen. Bij de oefenwedstrijden in de regio stond hij dan fier naast de Ajax-dug-out. Hij werd daarom een keer geïnterviewd voor de lokale radio-zender. Wie hij nou was, dat nieuwe Ajax-talent.

Inmiddels is Ajax allang niet meer de enige club die de magie van de De Lutte aanwendt om optimaal geprepareerd aan een zwaar voetbalseizoen te beginnen. ,,Vorige week was Glasgow Rangers hier nog,'' zegt Strikker trots. Hij somt op: ,,Bayern München kwam vroeger wel eens langs. Vorig jaar was Jong Portugal hier. De coach had op tv gezien hoe het hier was. FC Porto en Benfica kwamen hier namelijk ook al een tijdje en als die ploegen komen, rukt de hele Portugese pers uit. Koeman trainde toen Benfica. Hij komt hier al jaren, zelfs privé. Adriaanse trainde Porto en die kende De Bloemenbeek nog uit de tijd van Ajax.''

In de hotelbar hangen de bewijzen van een roemrucht verleden. Foto's aan de wand van Lothar Matthaüs in een Bayern-trainingsjack en Louis van Gaal als assistent van Leo Beenhakker. Op diezelfde foto een jonge Bergkamp. Strikker: ,,Ajax was hier toen de transfer van Bergkamp naar Inter werd bezegeld. En deze week was hij als stagiair van Ajax weer terug in De Lutte. Een mooi moment, vind ik.''

Wat is dat dan die magie? ,,Ze komen ook voor de velden,'' weet Strikker. ,,We moeten de clubs natuurlijk perfecte velden bieden. Daar hebben we zelfs een erkende grasdokter voor ingehuurd. Han van Wees die ook verantwoordelijk is voor het veld in de Amsterdam Arena gaat ook over de velden van SV De Lutte. Daar trainen de clubs die hier logeren. Spelers zijn hier op trainingskamp en dat is soms best zwaar, maar daarnaast is er hier ook een ontspannen sfeer. Ze voelen zich hier thuis. En ook wel lekker voor de technische staf: echt uitgaan kun je hier natuurlijk niet.''
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr jul 25, 2008 11:13 am

DE LUTTE - Ajax wil nog minstens één speler kopen (een centrale verdediger), maar toch heeft de club al een record uitgegeven aan transfersommen: 27 miljoen euro. 'If you pay peanuts, you get monkeys', schijnt de Britse zakenman James Goldsmith ooit te hebben gezegd. Die instelling heeft Goldsmith (1933-1997) een vermogen van biljoenen opgeleverd. En Ajax hoopt via diezelfde slogan van Goldsmith terug te keren als kampioen van Nederland om vervolgens aan te haken bij de top van Europa.

Want hoewel Ajax nog wel enige miljoenen zal spenderen aan de transfer van Oleguer en wellicht aan die van Rob Wielaert, heeft Marco van Basten als hoogste voetbalbaas van de club al twee records gevestigd. Niet alleen haalde hij met Miralem Sulejmani (16,25 miljoen euro) de duurste speler ooit binnen, ook gaf hij met drie aankopen al meer uit dan andere coaches ooit in één seizoen deden. Dat zegt iets over de steeds verder stijgende prijzen in de voetbalwereld, maar het zegt ook iets over de handelwijze van Van Basten.
De voormalige bondscoach zoekt het nadrukkelijk in kwaliteit en niet in kwantiteit.

Breedteaankopen deed de club vorig seizoen al genoeg. ''Ajax is financieel gezond en het kapitaal moet op het veld staan,'' gaf voorzitter Uri Coronel enkele maanden geleden de aftrap voor een zomer waarin de euro's rollen.

De vorige seizoenen hebben aangetoond waarom Van Basten doet zoals hij doet. De eigen jeugd van Ajax kan de kar in het eerste elftal vaak niet trekken, zo bleek. Naast de jonge talenten zijn gerichte aankopen nodig die exceptionele kwaliteiten brengen. En aangezien 'goedkope' spelers met exceptionele kwaliteiten als Jaap Stam (drie miljoen euro transfergeld) of Edgar Davids (transfervrij) zich niet elk seizoen aandienen, restte dit jaar Ajax niets anders dan de buidel te trekken.

Het is opvallend dat alle aankopen tot dusver louter offensieve versterkingen zijn. Sulejmani en Dario Cvitanich zijn aanvallers, Ismaïl Aissati is een aanvallende middenvelder.

Verder valt op dat de aankopen jong zijn. Sulejmani en Aissati zijn negentien jaar, Cvitanich is 24. Het drietal kwam weliswaar voor forse prijzen naar Amsterdam, maar zal over een aantal jaar voor nog forsere prijzen naar Madrid, Manchester of Milaan moeten vertrekken. De nieuwe spelers moeten het elftal meerwaarde brengen en in de toekomst de clubkas spekken.

Nadeel van de nieuwe, dure aankopen is wel dat ze de ontwikkeling van andere spelers blokkeren. Zo is heel goed mogelijk dat Siem de Jong door de komst van Aissati minder zal spelen. Zoals Vito Wormgoor door het aantrekken van Oleguer en/of Wielaert waarschijnlijk een plek in de selectie zal mislopen.

Voordat Van Basten zijn handtekening zette onder een contract dat hem vier seizoenen aan Ajax moet verbinden, wist hij uiteraard dat de club bereid was mee te gaan in zijn (financiële) wensen. ''We hebben onze wensen nadrukkelijk neergelegd en we krijgen de vrije hand, tussen aanhalingstekens, om enkele goede spelers te halen,'' zei hij bij zijn eerste persconferentie in maart van dit jaar.

Als de uitgegeven euro's daadwerkelijk voor kwaliteit staan, is Van Basten halverwege de eerste transferperiode al aardig op weg.


JOP VAN KEMPEN

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr jul 25, 2008 10:55 pm

Wie vallen er af? Slijngard wordt continu opgehemeld in de verslagen op Ajax.nl, maar in hoeverre zijn die betrouwbaar? Heeft MvB een verrassing voor ons in petto? Best interessant als je het mij vraagt, al heb ik geen idee hoeveel mensen er mee mogen naar de UK.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jul 26, 2008 10:33 am

Frank de Boer tolk bij Ajax

DE LUTTE, zaterdag

De technische staf van Ajax krijgt er met Frank de Boer nog een brok voetbalervaring bij. Marco van Basten wil de trainer van de A1 en assistent van bondscoach Bert van Marwijk gebruiken als trainer én tolk. „De selectie herbergt veel Spaanstaligen en Frank spreekt Spaans. Hoe duidelijker zaken worden uitgelegd hoe beter. Frank heeft bovendien veel ervaring en was een verdediger. Dat komt goed van pas”, aldus de hoofdcoach in het trainingskamp in De Lutte. „Hij hoeft er niet elke training bij te zijn, maar zo nu en dan.”

De Boer staat open voor een rol als tolk. „John van ’t Schip belde me en vroeg op welke basis ik vorig jaar bij de trainingen (onder Henk ten Cate en Adrie Koster, red.) was. Het was vrijwillig en dat kan nu ook. Als die jongens me kunnen gebruiken, wil ik ze wel helpen.”

In de tuin van hotel Bloemenbeek – aan een tafeltje voor een groot maïsveld – herhaalde Van Basten dat hij ervan uitgaat dat Klaas-Jan Huntelaar voor Ajax blijft behouden. „Daar zullen we alles aan doen. En als wij niet willen dat hij weggaat, zal het voor hem heel moeilijk worden om te vertrekken.”

De nieuwe coach gaf aan tevreden te zijn met de selectie die hij tot zijn beschikking krijgt. „Er zijn goede spelers aangetrokken, met name in de aanval. Dat hoort ook bij Ajax. Voorin zijn we goed uitgerust. Aan de transfers van de verdedigers wordt binnen de club hard gewerkt. Met Barcelona zijn we eruit over Oleguer. Het is nu nog zaak met de speler een akkoord te bereiken.” Dat was er gisteravond bijna. „Het scheelt niet veel”, aldus manager technische zaken Danny Blind, die het bericht in de Spaanse media, dat Oleguer voor drie jaar had getekend voor een jaarsalaris van 750.000 euro, echter (nog) niet kon bevestigen. „Wij kunnen niet betalen, wat Barcelona betaalt. Oleguer zal water bij de wijn moeten doen.”

„Als we er één of twee verdedigers bij hebben, is wat ons betreft de selectie compleet”, zei Van Basten. „De selectie hangt nu nog wat naar voren. Dat komt door een aantal blessures in de defensie en het feit dat er drie verdedigers naar de Olympische Spelen gaan.”

Vervolgens kwam hij met een nieuwe voetbalterm op de proppen. „We zoeken in de verdediging in eerste instantie naar een echte ’uitschakelaar’. Daarnaast is het wenselijk dat er een leiderstype komt dat sturing kan geven aan de achterhoede. Als één persoon allebei die eigenschappen heeft, is het helemaal perfect, maar dan is-ie waarschijnlijk ook moeilijk te betalen.”

De trainer sloot min of meer uit dat Gregory van der Wiel komend seizoen zal worden verhuurd. „Gregory is een heel goede speler. Hij is fysiek sterk, maar kwetsbaar. Vorig seizoen heeft hij weinig gespeeld. Hij is een jongen met potentie, die we graag willen bekijken. Bovendien hebben we weinig verdedigers.”

Van Basten meldde verder dat Miralem Sulejmani de Olympische Spelen laat schieten. „Er is een Servische arts in het trainingskamp geweest en die constateerde ook dat hij nog niet fit genoeg is om naar Peking te gaan.” Op het trainingsveld van SV De Lutte ging de kleine Serviër compleet stuk tijdens de afsluitende honderdmeterloopjes.

Vanavond speelt Ajax in Zwolle de afscheidswedstrijd van Jaap Stam, waarmee er een einde komt aan een inspannende trainingsweek in De Lutte.
De T.

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za jul 26, 2008 10:34 am

Pff, dat zou er bij moeten komen. Wiel verhuren.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 26, 2008 11:02 am

En dan haal je Oleguer en Wielaert op. Zou dolkomisch zijn.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za jul 26, 2008 12:20 pm

De Dominee schreef:Pff, dat zou er bij moeten komen. Wiel verhuren.
Er staat toch dat Van Basten uitsluit dat Wiel verhuurd wordt?

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jul 26, 2008 12:29 pm

Een leuk filmpje over het trainingskamp met een Marco die zich van een andere kant laat zien....

http://www.sportweek.nl/voetbal/66130/S ... n_De_Lutte

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » za jul 26, 2008 12:36 pm

Haha, alhoewel je die spelers wel ziet denken 'moet dit nou echt?' :smallgrin.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Bericht door Michael_B » za jul 26, 2008 2:23 pm

GangstaRiB schreef:
De Dominee schreef:Pff, dat zou er bij moeten komen. Wiel verhuren.
Er staat toch dat Van Basten uitsluit dat Wiel verhuurd wordt?
Ja, en?

Belachelijk dat het blijkbaar überhaupt door iemand overwogen is.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 26, 2008 2:26 pm

Weet iemand nou hoeveel spelers er mee gaan naar Engeland?

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za jul 26, 2008 2:28 pm

Volgens mij de groep van afgelopen week min 1 of 2 man afhankelijk van de blessures van sulejmani en silva.

Neefkens
Erelid
Berichten: 566
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » za jul 26, 2008 2:51 pm

De Dominee schreef:
GangstaRiB schreef:
De Dominee schreef:Pff, dat zou er bij moeten komen. Wiel verhuren.
Er staat toch dat Van Basten uitsluit dat Wiel verhuurd wordt?
Ja, en?

Belachelijk dat het blijkbaar überhaupt door iemand overwogen is.
Die journalisten van tegenwoordig... :hypocrite.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 26, 2008 5:21 pm

Ik zat net even het nieuwste filmpje van Ajax in de Lutte te kijken, waarin een aantal jongens ging karten. Het viel me op dat De Jong een beetje als een neger praat. :smallgrin.gif: Het was me eerder nog niet opgevallen (wel bij Wormgoor), maar doet hij dat altijd?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za jul 26, 2008 6:30 pm

Haha, nu lijkt het wel heel erg idd, maar normaliter spreekt hij toch gewoon Nederlands. Vind wel altijd dat er een klein beetje een ondefenieerbaar accent bijhangt, misschien omdat hij in Zwitserland heeft gewoond en uit de achterhoek komt. :smallgrin.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 26, 2008 6:36 pm

Hij heeft inderdaad altijd wel een bijzonder accent, herinner ik me. Wormgoor heb ik nu een aantal maal voor de camera's zien verschijnen en die klonk altijd als een donkere kerel.

Trekken de jonge gasten altijd zo met elkaar op, Thijs?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za jul 26, 2008 6:40 pm

Ja, over het algemeen wel. Je ziet toch vaker De Jong met Vertonghen nog effe dollen dan met Davids ofzo. Sowieso is De Jong wel een grappig mannetje, ligt goed in de groep en het is een type waar je niet snel ruzie mee krijgt.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jul 26, 2008 6:50 pm

Ik ken die jongen natuurlijk niet, maar De Jong komt op mij altijd oersaai over. :blush.gif: Al zegt het natuurlijk niet zoveel, aangezien de meeste voetballers voor de camera niet zulke praters zijn.

Ik vind van de huidige groep jonge spelers maar weinig jongens arrogant overkomen of zo. Van der Heijden maakt op mij geen ontzettend sympathieke indruk, maar dat is het dan ook.

Daniel
Berichten: 5390
Lid geworden op: di jan 02, 2007 3:15 pm

Bericht door Daniel » za jul 26, 2008 10:41 pm

Donald komt op mij juist altijd over als een slimme, grappige jongen waar je heel hard mee kan lachen. Niet zo'n Surinaamse gangster/bling bling dromer als Babel en Emanuelson dat zijn, gewoon lekker vrolijk en los.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 27, 2008 12:42 pm

Zlatan Son of God schreef:Volgens mij de groep van afgelopen week min 1 of 2 man afhankelijk van de blessures van sulejmani en silva.
OK.

Hier even een crosspostje van KO uit de English section:
At the start of the pre-season campaign, Marco van Basten said that he wants to work with a squad of 24 players this season. Which means that a number of players will drop out. In an interview with Highlow.nl, Van Basten has said that he will make up his mind after the U.K. friendlies. He wants to purchase one more defender, too.

Sounds like the squad will be definitive for the Amsterdam Tournament.
------------------------------------------------------------------------

24 spelers dus. Ik heb het gevoel dat we nu bijkans 40 spelers aan het werk hebben gezien, maar dat is wellicht ook verbeelding. Bij die 24 zitten dan dus ook de OS klanten, maar die worden hopelijk tijdelijk vervangen door jeugdig talent (Slijngard, Anita etc.).

Even een selectie maken voor het AT (OS gangers buiten bescouwing gelaten):
Stekelenburg
Gentenaar
Ogararu
Oleguer
Verdediger X
Colin
Silva
Slijngard
vdWiel
Lindgren
Gabri
Aissati
Delorge
Sarpong
Cvitanich
KJH
Sulejmani
Suarez
Rommedahl
Kennedy
de Jong
Anita
Perez
Wormgoor

Afvallers: Donald, Martina en Leo. De anderen mochten sowieso al weg (Schilder, Luque etc.)

Plaats reactie