Ajax - Twente 18 mei 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 25, 2008 11:44 pm

Ik ben geen tegenstander van MVB. Ik hoop dat hij het goed gaat doen. Alleen vind ik alle verhalen over Van Basten de echte Ajacied schromelijk overdreven. Van Basten is met Van Basten bezig.
Van Basten is een Cruijffiaan. Dat spreekt me aan. Maar ik zet wel mijn vraagtekens bij zijn sociale vaardigheden. Als speler kon Van Basten zo hard zijn dat Cruijff hem moest corrigeren. Hij was asociaal egocentrisch. Als coach moet je spelers weten te raken. Tot op dit moment lijkt Van Basten daar moeite mee te hebben.
We zullen zien. Maar vergeet niet, alles valt en staat met de kwaliteit van de spelers.

OT: we staan zwaar voor lul nu we weer niet de CL hebben gehaald. Uitgeschakeld door Twente, ik schaam me dood. Godzijdank was ik op vakantie en had ik de uitslag uit de krant. :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo mei 25, 2008 11:48 pm

Joey, je begreep me denk ik niet helemaal goed. Je bent wél een tegenstander van MvB, of je dat nu wilt of niet. Íemand zal het moeten doen. Bovendien kunnen jij en Lucas natuurlijk nooit achter dezelfde coach staan. Dat is zoiets als pasen en pinksteren op dezelfde dag. Kun je wel willen, maar dat kán niet.

Dus overdenk je standpunten nog maar eens...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 25, 2008 11:50 pm

Moeilijk hoor. Je jaagt me een identiteitscrisis aan. :blush.gif:

Ik begrijp niet hoe Luuk voor Van Basten kan zijn, want was Van Basten niet het paard van Adriaanse? :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo mei 25, 2008 11:50 pm

Precies. Je regelt het maar, joey.

Vind je het bijvoorbeeld geen teken aan de wand dat het bij de eerste bespreking met Cruijff al mis ging? :hypocrite.gif:
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo mei 25, 2008 11:52 pm

Jemig, de eisen die hier aan mij worden gesteld.... Misschien moet ik weer naar het buitenland gaan.. :blush.gif: :hypocrite.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma mei 26, 2008 8:47 am

joey schreef:Ik begrijp niet hoe Luuk voor Van Basten kan zijn, want was Van Basten niet het paard van Adriaanse? :hypocrite.gif:
Inmiddels heeft van Basten natuurlijk wel ervaring als hoofdcoach. Overigens heb ik slechts de uitspraak van Adriaanse verdedigd, in de zin dat ik niet vind dat hij hiermee een ras-Ajacied beledigde. dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat ik het inhoudelijk met hem eens was. Ajax heeft een traditie van coaches laten debuteren op het hoogste nivo. Dat heeft net zo vaak wel als niet goed uitgepakt.
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 26, 2008 9:26 am

LucaS schreef:Inmiddels heeft van Basten natuurlijk wel ervaring als hoofdcoach.
Waar, want Oranje is een harde leerschool. In vier jaar die baan steek je meer op dan in vijftien jaar subtop in Nederland.
Overigens heb ik slechts de uitspraak van Adriaanse verdedigd, in de zin dat ik niet vind dat hij hiermee een ras-Ajacied beledigde. dat betekent niet noodzakelijkerwijs dat ik het inhoudelijk met hem eens was. Ajax heeft een traditie van coaches laten debuteren op het hoogste nivo. Dat heeft net zo vaak wel als niet goed uitgepakt.
Ook mee eens. Het gaat erom dat iemand de kwaliteiten heeft. Van Basten kun je voetbalverstand niet ontzeggen en ook aan uitstraling ontbreekt het hem niet. Dat zit allemaal wel goed. Ik vraag me af of hij een groep kan leiden, dat zou wel eens zijn zwakke punt kunnen zijn. Van Basten is hard, heel hard.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma mei 26, 2008 9:57 am

Wat zeggen die paar jaar Oranje nou echt? Rijkaard moest het vak van clubtrainer ook nog leren na z'n halve finale op het EK. Als van Basten het bij Ajax net zo gaat doen als Rijkaard bij Sparta...
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mei 26, 2008 10:38 am

joey schreef:Ik vraag me af of hij een groep kan leiden, dat zou wel eens zijn zwakke punt kunnen zijn. Van Basten is hard, heel hard.
Op de één of andere manier heb ik juist het gevoel dat deze groep dat nodig heeft. De huidige generatie denkt het in mijn ogen te vaak puur en alleen op basis van talent te redden. Ajax heeft een trainer nodig die hen duidelijk maakt dat talent alleen niet genoeg is. Een paar tandjes bijzetten en aanhaken of wegwezen. Tevens denk ik dat Van Basten een trainer is die het zich kan permitteren om hard te zijn. Puur op basis van zijn status en persoonlijkheid zal men zijn lijn accepteren. Degenen die dat niet doen (Van Bommel, Seedorf) komen tekort en ben je op de lange duur toch liever kwijt dan rijk.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » ma mei 26, 2008 11:51 am

joey schreef: Alleen vind ik alle verhalen over Van Basten de echte Ajacied schromelijk overdreven. Van Basten is met Van Basten bezig.
Maar je vindt JC wel een echte Ajacied? JC heeft net als MVB ook nog nooit iets voor Ajax of Oranje gedaan als het z´n knip niet ten goede kwam.
Van Basten is een Cruijffiaan. Dat spreekt me aan.
Wat mij aanspreekt is dat ie JC de deur heeft gewezen. Net als JC ooit met Michels deed. Prima, dat is het natuurlijke proces.
Maar ik zet wel mijn vraagtekens bij zijn sociale vaardigheden. Als speler kon Van Basten zo hard zijn dat Cruijff hem moest corrigeren.
Van Basten is al 15 jaar geen speler meer. Hij is representatief, verbaal prima onderlegd en een stuk intelligenter en wereldwijzer dan JC. Komt wel goed.
Maar vergeet niet, alles valt en staat met de kwaliteit van de spelers.
Komt ook in orde. MVB haalt echt geen bagger in de vorm van Roger, Urzaiz of Luque. De lat ligt weer een stukkie hoger, zoals het hoort.
OT: we staan zwaar voor lul nu we weer niet de CL hebben gehaald. Uitgeschakeld door Twente, ik schaam me dood. Godzijdank was ik op vakantie en had ik de uitslag uit de krant. :blush.gif:
Twente was beter, die verdienden het. Betere ploeg dan FCK, Zagreb of Slavia by the way.


[666] Een keer op submit klikken is wel genoeg, dus ik heb het tweede exemplaar van je post in het vagevuur gemikt. Of dacht je soms dat iedereen het wel met je eens wordt als je alles twee keer zegt? [/666]

p.s. hangt dat HtC-behang al in je woonkamer? En is die kleine al een beetje aan die poster boven haar bed gewend?

:666.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma mei 26, 2008 1:07 pm

wimpey schreef:Maar je vindt JC wel een echte Ajacied? JC heeft net als MVB ook nog nooit iets voor Ajax of Oranje gedaan als het z´n knip niet ten goede kwam.
Jawel hoor. Hij hees als kind op zondag de Ajax-vlag op het stadion. Gratis voor niets. :neutral.gif:
Maar serieus, als dat de maatstaf is, zijn er geen spelers of trainers die je clubmensen kunt noemen. Iedereen krijgt betaald.
Wat mij aanspreekt is dat ie JC de deur heeft gewezen. Net als JC ooit met Michels deed. Prima, dat is het natuurlijke proces.
We zullen zien wat de visie van MVB is. Ben benieuwd.
Van Basten is al 15 jaar geen speler meer. Hij is representatief, verbaal prima onderlegd en een stuk intelligenter en wereldwijzer dan JC. Komt wel goed.
Wishful thinking?
Is Van Basten veranderd? Ik geloof er niets van. Ook als bondcoach vind ik hem in de omgang met spelers niet sterk.
Komt ook in orde. MVB haalt echt geen bagger in de vorm van Roger, Urzaiz of Luque. De lat ligt weer een stukkie hoger, zoals het hoort.
Waar baseer je dat op? En wie zegt dat Van Basten de spelers die hij wil kan krijgen? Vooralsnog schiet het niet op.
Twente was beter, die verdienden het. Betere ploeg dan FCK, Zagreb of Slavia by the way.
Twente beter, dat is toch beschamend? :blush.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » ma mei 26, 2008 2:36 pm

wimpey schreef:MVB haalt echt geen bagger in de vorm van Roger, Urzaiz of Luque. De lat ligt weer een stukkie hoger, zoals het hoort.
Als je ziet dat van Basten "bagger" als Colin wil behouden, plaats ik toch enige vraagtekens bij die hoger liggende lat.
Als van Basten verkondigt dat hij Hofs een betere voetballer vindt dan Seedorf plaats ik toch enige vraagtekens bij de hem door jou toebedeelde (voetbal)intelligentie.
Verder hoeft van Basten w.m.b. heus geen fan te zijn van Seedorf. Hij hoeft hem van mij zelfs niet perse te selecteren. Want er zijn ook zeker kanttekeningen te plaatsen bij diens presteren in Oranje door de jaren heen.
Maar gezien bovenstaande opmerking en het feit dat van Basten met zijn eerdere commentaren over "filmsterrengedrag" met name op Seedorf doelde, komt het nogal raar en zelfs een tikkie hypocriet over dat van Basten nu plotseling roept dat hij zoveel respect heeft voor de speler en mens Seedorf. Daarvan is namelijk nog nooit iets gebleken. Zie ook de verschillende invalbeurten in de absolute slotfase van wedstrijden en het niet verstrekken van de aanvoerdersband toen daartoe de mogelijkheid bestond.
Met andere woorden, de "straightheid" van van Basten roept ook vragen op.
Zo orakelt hij nu voortdurend dat van Nistelrooij absoluut onomstreden spits nummer 1 is en wekt daarbij de indruk alsof dat de normaalste zaak van de wereld is.
Terwijl de RVN van vandaag de dag in het geheel geen andere (betere of slechtere) RVN is dan 2/3 jaar geleden, maar destijds op het moment supreme keihard geslachtofferd werd op het WK en ook daarna in eerste instantie gewoon afgedankt. Met de mededeling dat die beslissing een nagenoeg definitieve was. Van Basten vond namelijk dat hij betere alternatieven had.
Toen tijdens en na de bloedeloze 0-0 thuis tegen Roemenie de sfeer rond Oranje tot onder het nulpunt was gedaald, moest van Basten echter haast noodgedwongen, met de staart tussen zijn benen op zijn schreden terugkeren, en van Nistelrooij weer in genade aannemen. Hieruit blijken opnieuw twee zaken. Zijn onvermogen (onwil?) tot het schenken van voldoende vertrouwen aan (bepaalde) spelers alsmede het onvoldoende kunnen inschatten van hun kwaliteiten.
Dat laatste euvel bleek ook op het WK uit het aldaar halsstarrig blijven opstellen van Sneijder als centrale middenvelder in de punt naar achteren. Sneijder kan op verschillende posities goed uit de voeten, maar juist voor die specifieke positie is hij totaal ongeschikt. Je hoeft toch echt niet over veel voetbalverstand te beschikken om te zien dat hij daarvoor de verdedigende kwaliteiten mist.
Het pleit in deze ook niet voor van Basten dat hij naderhand nooit heeft willen toegeven hiermee een zeer belangrijke (want mede bepalend voor Oranje’s matige spel) foutieve keuze te hebben gemaakt tijdens het WK. Sterker nog, Sneijder had het allemaal prima “ingevuld”.
Wat in dit verband dan wel enigszins in van Basten’s voordeel pleit, is dat hij uiteindelijk op aandrang van en in overleg met de spelers het spelsysteem (van het met deze selectie heilloze 4-3-3 naar 4-2-3-1) heeft gewijzigd. Hij deed er weliswaar ruim drie lange jaren over om te beseffen op een doodlopende weg te vertoeven, maar vooruit, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Ook van Basten’s wedstrijdcoaching roept gerede twijfels op. Op bedoeld moment supreme, precies toen hij er als coach moest staan, op het WK tegen Portugal, gaf van Basten absoluut niet thuis. Door niet (zelfs mijn vrouw riep tijdens de wedstrijd vanachter de strijktafel dat het erg verstandig zou zijn om de al met geel belaste Bouhlarouz te vervangen teneinde het numerieke voordeel te behouden) of veel te laat (inbrengen breekijzer Vennegoor) in te grijpen.
Hopelijk gaan hem dit soort wedstrijdtactische zaken op het komende EK beter af, want op dit soort details wordt in deze tijd van sportieve nivellering de uitkomst van wedstrijden bepaald.
Kortom, de hoop die velen hier op de nieuwe Ajax-coach hebben gevestigd is op zich best begrijpelijk. Zonder hoop blijft er tenslotte helemaal niets meer over. De laatste jaren zeker niet voor een Ajax-supporter.
Behalve dat je hier dan wellicht minder in het pulletje valt, is de nagenoeg kritiekloze houding van de meesten jegens hem echter een stuk minder te duiden. Ondanks de op zich behoorlijke resultaten zijn er namelijk m.i. meer dan genoeg redenen om het doen en laten van de coach Marco van Basten wat kritischer te benaderen.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma mei 26, 2008 8:00 pm

:worshippy:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma mei 26, 2008 8:26 pm

Koeman liefhebbers onder elkaar? :hypocrite.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 27, 2008 12:42 am

Ik ben werkelijk waar nog nooit een PSV'er tegengekomen die pro-Van Basten was. Zegt me dus alweer genoeg en daardoor kan ik het allemaal niet al te serieus nemen. No offense verder hoor.

Lionel
Berichten: 47296
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mei 27, 2008 1:05 am

Je kan toch best reageren op Jim's post? Volgens mij komt hij toch echt met een paar goede punten hoor.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di mei 27, 2008 1:06 am

Ging me meer om de bevestiging van Harm, Rishi.

Ik heb zo m'n andere redenen om te geloven in de aanstelling van Van Basten. En dat is absoluut niet slechts gebaseerd op hoop. Sowieso is het als trainer van een nationaal elftal heel anders werken dan als trainer bij een club.

Lionel
Berichten: 47296
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di mei 27, 2008 1:19 am

Oh oke. Ik dacht dat je niet wilde reageren op Jim's post.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » di mei 27, 2008 6:35 am

Ik ben dól op positief denken.
What the fuck. Volgend jaar maakt MvB ons kampioen. :pepsi.gif:
so you're a tough guy, like it really rough guy, just can't get enough guy, chest always so puffed guy

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » di mei 27, 2008 7:04 am

Twente loopt leeg qua spelers, dat is ook de reden dat ze 1 ronde mogen spelen in de voorrronde CL en daarna weer gewoon in de Uefacup spelen.

Daarom fuck the play offs, gelukkig voor nr2 nu komend seizoen afgeschaft.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 27, 2008 1:51 pm

Toppie schreef:Twente loopt leeg qua spelers, dat is ook de reden dat ze 1 ronde mogen spelen in de voorrronde CL en daarna weer gewoon in de Uefacup spelen.

Daarom fuck the play offs, gelukkig voor nr2 nu komend seizoen afgeschaft.
Komt bij dat Twente niet geplaatst is (itt tot Ajax, dat bij kwalificatie wel geplaatst zou zijn), zodat een tegenstander uit Italie, Spanje, Engeland of Duitsland tot de mogelijkheden behoort. Dit vergroot de kansen voor de Tukkers bepaald niet.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 27, 2008 2:54 pm

Het grootste verlies is het vertrek van Rutten. Die had van mij best naar Ajax mogen komen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 27, 2008 3:03 pm

En wat had hij in Amsterdam moeten doen?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di mei 27, 2008 3:04 pm

Trainer worden.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di mei 27, 2008 3:14 pm

Enkel en alleen op grond van wat leuke resultaten met Twente? Dat vind ik wat opportunistisch beredeneerd. Ten Cate liet NAC bijvoorbeeld leuk voetballen, Adriaanse idem bij Willem II. Da's bepaald geen garantie geweest voor leuk voetbal in Amsterdam. Bovendien heeft Rutten werkelijk geen ene binding met Ajax of Amsterdam. Dan nog liever MvB.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Plaats reactie