Ajax - Twente 18 mei 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jun 07, 2008 3:16 pm

Jöhnk schreef:Vooral betere spelers, met name in de verdediging en controlerend op het middenveld. Dat ziet iedereen.
Tja, ik zie dat dus niet zo.Onze spelers staan ook in aansprekende competities te ballen, en genoeg met een specifieke kwaliteit(en) en bij topclubs.Mijn mening is dat beide andere landen een veel beter op elkaar ingespeeld elftal hebben waar de de lijnen in bekend zijn enz.Nederland heeft mijn inziens te veel individualisten in het veld staan, van Basten is er nooit in geslaagd om er een elftal van te maken.

Bijzonder treffend vond ik dat Robben zei: Ja, ik had de bal 2 keer moeten afgeven.( En dat was niet de eerste keer ), en dat zegt voor mij meer dan genoeg.Volgens mij is dat het enige wapen van dit Nederlands elftal, hopen dat de zoveelste solo aktie wel resultaat heeft.Daarbij heb ik het idee dat de spelers in het Nederlands elftal zichzelf veel belangrijker vinden dan het Nederlands Elftal ..

Van Basten z'n kop afhakken als ie de volgende ronde niet haalt, mwah, dat zal ook wel meevallen ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jun 07, 2008 6:20 pm

Jöhnk schreef:
Peter schreef:Half Nederland verwacht dat we gewoon 'weer' kampioen worden, hoor.
Klopt. En mocht het onverhoopt misgaan, dan lag het aan de coach. Zo niet, dan lag het aan de tactiek van Seedorf.
Nou als er 1 de pers en alles mee heeft dan is het MvB wel..

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za jun 07, 2008 10:22 pm

Voetske schreef:Mijn mening is dat beide andere landen een veel beter op elkaar ingespeeld elftal hebben waar de de lijnen in bekend zijn enz.
Italië misschien, maar ondanks de aanwezige kwaliteiten, presteert Frankrijk zeer wisselvallig. Daar zit ook niet al te veel lijn in het spel. Ondanks dat beide teams beschikken over vele spelers die al heel wat caps achter hun naam hebben staan. Ik denk dat het vooral zo is dat Italië en Frankrijk in alle linies goede spelers hebben en zodoende een beter uitgebalanceerd elftal. Nederland is ten opzichte van hen in mijn ogen dan ook de underdog.
Voetske schreef:Daarbij heb ik het idee dat de spelers in het Nederlands elftal zichzelf veel belangrijker vinden dan het Nederlands Elftal ..
Volgens mij zijn juist twee van die types thuis gebleven.
brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:
Peter schreef:Half Nederland verwacht dat we gewoon 'weer' kampioen worden, hoor.
Klopt. En mocht het onverhoopt misgaan, dan lag het aan de coach. Zo niet, dan lag het aan de tactiek van Seedorf.
Nou als er 1 de pers en alles mee heeft dan is het MvB wel..
Die tijden zijn ondertussen ook geweest. Van Basten krijgt zeker de nodige kritiek te verwerken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jun 07, 2008 10:57 pm

Jabu schreef:
Voetske schreef:Mijn mening is dat beide andere landen een veel beter op elkaar ingespeeld elftal hebben waar de de lijnen in bekend zijn enz.
Italië misschien, maar ondanks de aanwezige kwaliteiten, presteert Frankrijk zeer wisselvallig. Daar zit ook niet al te veel lijn in het spel. Ondanks dat beide teams beschikken over vele spelers die al heel wat caps achter hun naam hebben staan. Ik denk dat het vooral zo is dat Italië en Frankrijk in alle linies goede spelers hebben en zodoende een beter uitgebalanceerd elftal. Nederland is ten opzichte van hen in mijn ogen dan ook de underdog.
Voetske schreef:Daarbij heb ik het idee dat de spelers in het Nederlands elftal zichzelf veel belangrijker vinden dan het Nederlands Elftal ..
Volgens mij zijn juist twee van die types thuis gebleven.
Robben en van Persie zijn kwa voetbalspel veel egoisticher ingesteld dan die twee die thuisgebleven zijn.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za jun 07, 2008 11:14 pm

brigade zuid schreef:
Jöhnk schreef:
Peter schreef:Half Nederland verwacht dat we gewoon 'weer' kampioen worden, hoor.
Klopt. En mocht het onverhoopt misgaan, dan lag het aan de coach. Zo niet, dan lag het aan de tactiek van Seedorf.
Nou als er 1 de pers en alles mee heeft dan is het MvB wel..
Dat is allang niet meer zo.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jun 07, 2008 11:23 pm

Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Vooral betere spelers, met name in de verdediging en controlerend op het middenveld. Dat ziet iedereen.
Tja, ik zie dat dus niet zo..
Nou, dan houdt het op hoor.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo jun 08, 2008 12:32 am

Jöhnk schreef:
Voetske schreef:
Jöhnk schreef:Vooral betere spelers, met name in de verdediging en controlerend op het middenveld. Dat ziet iedereen.
Tja, ik zie dat dus niet zo..
Nou, dan houdt het op hoor.
Wel goed quoten hé Junkie :aai.gif:
Tja, ik zie dat dus niet zo.Onze spelers staan ook in aansprekende competities te ballen, en genoeg met een specifieke kwaliteit(en) en bij topclubs.Mijn mening is dat beide andere landen een veel beter op elkaar ingespeeld elftal hebben waar de de lijnen in bekend zijn enz.Nederland heeft mijn inziens te veel individualisten in het veld staan, van Basten is er nooit in geslaagd om er een elftal van te maken.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 08, 2008 1:11 am

Maar Gattuso en De Rossi zijn dus niet beter dan De Zeeuw en Engelaar? En onze verdediging bestaat niet uit een stelletje prutsers vergeleken met de achterste vier Italianen? En is het niet zo dat zelfs Van der Sar en Van Nistelrooij onder doen voor respectievelijk Buffon en Toni?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo jun 08, 2008 2:07 am

Thomas schreef: En is het niet zo dat zelfs Van der Sar en Van Nistelrooij onder doen voor respectievelijk Buffon en Toni?
Mwah. Een beetje misschien. Maar dat verschil is dan miniem. Het kan prima voorkomen dat Van Nistelrooij gewoon stukken beter speelt dan Toni. Ik vind het een beetje flauw om daar de nadruk op te leggen.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jun 08, 2008 2:10 am

Buffon vind ik gewoon een betere keeper dan Van der Sar. Van Nistelrooij heeft over z'n gehele carrière gezien meer gepresteerd dan Toni, maar Toni heeft een veel beter seizoen achter de rug dan RvN.

Ook als je het daar niet met me over eens bent dan zijn het gros van de posities nog voor Italië. Alle overige verdedigende plekken, bijvoorbeeld.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7354
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Scherrer » zo jun 08, 2008 2:17 am

Dat bedoel ik dus juist, Thomas. Natuurlijk heeft Italië een veel betere selectie. Maar de verschillen tussen Buffon/Toni en Sar/Nistelrooij vind ik persoonlijk miniem. Die twee zijn niet voor niets basisspeler bij ManUtd en Real Madrid. Ik vind ze vrijwel gelijkwaardig, wat over de rest van de selectie niet gezegd kan worden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jun 08, 2008 9:05 am

Het verschil in kwaliteit tussen Frankrijk/Italie en Nederland is enorm. Niet omdat NEderland nou zo slecht is, maar vooral om dat Frankrijk en Italie zo belachelijk goed zijn.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 08, 2008 9:22 am

Maar toch heeft Italië wel eens sterkere teams gehad. Het is niet zo dat ze 'belachelijk goed' zijn. Die achterste linie is goed, maar geen wereldtop.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jun 08, 2008 9:23 am

Ajax - Twente was het toch? :hypocrite.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie