Twente - Ajax 10 mei 2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » za mei 10, 2008 9:07 pm

Pffff, die Koster, de penalty deed ons de das om. Nee lul, dat slappe kroegelftal dat jij samen hebt gesteld, dat deed ons de das om. Gadverdamme, wat een teleurstelling is die Koster toch zeg.

En wat een zielig elftal hebben wij, als het even tegen zit stort het in als een kaartenhuis. Volgens mij speelt men bij Leyton Orient nog beter positiespel dan bij ons.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » za mei 10, 2008 9:10 pm

Waarom kwam siem er niet in voor perez? Die lepelt de ballen wel naar kjh en suárez.
Totaal onnodig dit weer, maar we zetten het thuis wel recht. We hebben elke finale play offwedstrijd met 2-1 verloren en we zijn telkens doorgegaan.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » za mei 10, 2008 9:11 pm

Wat heeft Koster opeens weer tegen Siem de Jong inderdaad? Of tegen Sarpong? God wat zal ik blij zijn als we daar van af zijn.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Bericht door generaal » za mei 10, 2008 9:14 pm

Jesse schreef:Wat heeft Koster opeens weer tegen Siem de Jong inderdaad? Of tegen Sarpong? God wat zal ik blij zijn als we daar van af zijn.
Misschien gunt Koster zijn opvolger stiekem geen CL :smallgrin.gif: .

Gebruikersavatar
Jeroen126
Berichten: 2275
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 4:42 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jeroen126 » za mei 10, 2008 9:23 pm

Jesse schreef:Wat heeft Koster opeens weer tegen Siem de Jong inderdaad? Of tegen Sarpong? God wat zal ik blij zijn als we daar van af zijn.
Ik heb niet het idee dat hij iets tegen die twee heeft, maar dat hij vooral geen flauw idee heeft waar hij eigenlijk mee bezig is. Echt, die vent doet maar wat. Op hoop van zegen (lees: een bevlieging van Suarez of KJH) af en toe een hoge bal naar voren pompen, en maar hopen. Ergens in december is Koster flink de kluts kwijt geraakt, en pakken vrijwel al zijn beslissingen dramatisch uit.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mei 10, 2008 9:50 pm

Deed trouwens weer flink pijn aan je ogen om te zien hoe Stekelenburg steeds stond te wachten todat iedereen van Twente weer zijn man had gevonden eer hij met de spelhervatting kwam ...

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2155
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Bericht door Cluijffert » za mei 10, 2008 9:56 pm

Er zijn noch altijd mensen die denken dat met een ander coach dan Koster (zelfs HtC) we het net zo slecht gedaan had... :drecul.gif:
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za mei 10, 2008 10:01 pm

Twente spelers waren verbaasd over het spel van AJAX, met name in de 2de helft. Ze waren blij met de tactiek van Koster.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » za mei 10, 2008 10:13 pm

allereerst alleen maar de samenvatting gezien..

Maar in mijn ogen waren maar alleen deze dingen belangrijk..

Urby als links buiten of hangend op links? zelfs in de samenvatting hoorde ik hem nog geen eens...

De verdediging opeens Lindgren daar... Kost je de 2-1 laat N'kufo lopen om te knijpen naar binnen, terwijl Silva er nog achter loopt en je Stekelenburg hebt..
Je weet als verdediger dat je niet knijpt maar dat de speler alleen maar rechtdoor moet kunnen gaan. Zeker als je een medespeler nog in zijn nek hebt hijgen. Kan je het Lindgren kwalijk nemen? Nee maar wel de Coach...

De handsbal geef je hem niet bij de 0-0 dan ook op zeker niet bij de 0-1 stand.

Kijkend naar het middenveld van Twente had je dus zo moeten acteren...

Silva-Heitinga/vertonghen en urby
Gabri-Perez/davids/lindgren

Dank u wel Koster voor weer een nederlaag, totaal onnodig.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mei 10, 2008 11:21 pm

Zuidema schreef:
Voetske schreef:Tja, je wordt in ieder geval weer door het wel en niet krijgen van een penaltie genaaid ..
Tja, wat is dat toch met penalties tussen Ajax en Twente? Kost je eerst min of meer de titel en strakkies ook nog de voorronde CL??? Alhoewel een 2-1 uit natuurlijk genoeg mogelijkheden biedt. Ajax moet nog flink aan de bak, dus je mag ervan uit gaan dat ze zich goed zullen opladen voor deze laatste klus. Wordt niet zo'n gezapig potje als tegen H'veen.

Complimenten trouwens voor Rutten en Twente. Mooie uitgebalanceerde ploeg met goed teamwork en positiespel. Terecht gewonnen van een Ajax dat het momenteel nog wat teveel van bevliegingen van een paar topjongens voorin moet hebben.
En eigenlijk gaat het niet eens over het verliezen.Maar meer dat in zulke wedstrijden, waar miljoenen op het spel staan, een niet capabele scheidsrechter zoveel invloed heeft op een wedstrijd dat je nooit met zekerheid kunt zeggen wat het zou zijn geworden als ie, 1] wel in de geest van de wedstrijd had gefloten, bijna alle gele kaarten hadden achterwegen kunnen blijven ( daarbij als je voor zoiets al geel gaat geven dan is de verhouding t.o.v de echte overtreding(en) ver te zoeken.
2] Wel consequent is en of allebei een strafschop geeft of allebei niet, trouwens als het een bewuste handsbal was waarom geeft ie Vertonghen dan geen geel ?.

Persoonlijk vond ik dat ie de hele wedstrijd doodfloot, geen gevoel had wanneer er daadwerkelijk sprake was van een overtreding, of dat het een gewoon duel was.En dan doet het er eigenlijk in deze wdstrijden niet toe of dat de andere club meer balbezit heeft en daardoor meer recht heeft op een overwinning.Twente kwan trouwens 99,9% van de wedstrijd ook niet verder dan rand zestien.

Moet trouwens nog zien of dat we in de thuiswedstrijd kans zien om een goal te maken.Twente kan lekker achterover gaan hangen, lekker op de counter gaan spelen.Bal naar Nkufo en bijsluiten maar.Al blijf ik bij mijn mening dat dit Twente veels te hoog de hemel in wordt geschreven ...
Laatst gewijzigd door 999 op za mei 10, 2008 11:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za mei 10, 2008 11:23 pm

Zuidema schreef:
Complimenten trouwens voor Rutten en Twente. Mooie uitgebalanceerde ploeg met goed teamwork en positiespel. Terecht gewonnen van een Ajax dat het momenteel nog wat teveel van bevliegingen van een paar topjongens voorin moet hebben.
Yep mee eens. Complimenten voor de trainer/coach én TD Rutten. Wel jammer dat ie naar Duitsland vertrekt. Twente speelt in feite gewoon het Ajax-spelletje. Simpel spelen, de vrije man zoeken en geduldig naar voren opbouwen met een spits voorin, waaraan je de bal wél kwijt kan en door kan combineren.

En Ajax, tja, was dit seizoen maar afgelopen. Volgende week in de Arena afmaken dan maar. Ik schat de kansen in op fifty/fifty.

Het slechte nieuws nog: Urby speelt zeer waarschijnlijk linksback i.v.m. de geschorste Verthongen. Zelfs aan de bal (waar toch zijn talent ligt) voegt hij heden bitter weinig toe. Hij is eigenlijk compleet nutteloos aan het worden. Ongeacht de positie.

Ik denk dat Ajax het beste afscheid kan nemen van alle verdedigers met uitzondering van Bruno, VD Wiel en Vermaelen als twijfelgeval.
AFCA!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za mei 10, 2008 11:28 pm

Waarom stuurde de scheidsrechter Vertonghen er niet af toen hij de strafschop gaf? Waarom kreeg Ajax geen strafschop bij een soortgelijke handsbal? Waarom kreeg Hersi geen rood voor die gestoorde charge op Rommedahl? Waarom krijgt een creatieveling een gele kaart voor wat onschuldige duwtjes en trekjes en ontsnappen Braafheid en Wilkshire aan geel voor overtredingen op veelbelovende momenten voor Ajax?

Wat een kutzooi. En die wissels van Koster sloegen ook nergens op. Sarpong is beslissend in de Arena en mag een week later nog niet eens invallen.

Starring
Berichten: 2523
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 10:19 am

Bericht door Starring » za mei 10, 2008 11:33 pm

Thomas schreef:
Sarpong is beslissend in de Arena en mag een week later nog niet eens invallen.
Zo zie je dat Koster zijn ploeg in een uit-wedstrijd met hele andere gameplan het veld opstuurt. Het is een angsthaas tot en met. Die assistenten van hem zitten erbij en kijken er naar. Jammer dat hij mag aanblijven.

Het zou wat zijn, helemaal niets dit seizoen. Zelfs onder D. Blind, ach laat maar....
AFCA!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za mei 10, 2008 11:40 pm

Mwah, Urby stond bij tijd en wijlen als 4de middenvelder op het veld, en dan nog creeer je geen overwicht ...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mei 11, 2008 9:42 am

Normaal vind ik Haverkort niet zo slecht, maar ik geloof direct dat hij gisteravond niet zijn beste wedstrijd floot (ik heb het niet gezien). Wat ik mij eigenlijk meer afvraag is wat Ajax er zelf aan gedaan heeft om de wedstrijd te winnen. Hoeveel kansen heeft Ajax gecreëerd? Met wat voor intentie is er gevoetbald?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 11, 2008 10:32 am

Peter schreef:We hebben gewoon vergeten te voetballen in die hele tweede helft. Suarez en Huntelaar hebben volgens mij echt geen bal gehad. Alle ballen werden voortijdig ingeleverd bij Braafheid en Engelaar bijvoorbeeld.
Precies. Het ouwe euvel kwam weer naar boven drijven bij Ajax. In plaats van druk naar voren te blijven geven liep bijna alles en iedereen na de 1-1 in de 2e helft achteruit en kon zich bij balverovering niet meer onder de druk uitvoetballen. Wat resteerde waren de gebruikelijke poeiers naar voren, waarvan er amper eentje de jongens voorin bereikte en direct balverlies betekende. Vanaf dat moment kon Twente voluit het favoriete spelletje spelen.

Huntelaar zag het zo:
Huntelaar: "De verdeling op het veld is niet goed"

Klaas-Jan Huntelaar heeft na het verloren duel tegen FC Twente (2-1) kritiek geuit op de speelwijze van zijn ploeg. Volgens de topscorer stond het bij Ajax niet goed, waardoor de tweede bal steeds voor FC Twente was. Huntelaar vond dat Ajax de tweede helft niet meer voetbalde, waardoor Twente kansen kon creëeren. Dat zei hij na afloop van de wedstrijd tegenover Tele2.

"Ik denk dat we de eerste helft goed stonden", zegt de aanvaller. "Twente had niet echte mogelijkheden tot een kans, wij hadden een aantal kansjes. Daaruit komt dan ook de goal. De tweede helft hebben we niet meer gevoetbald. Er was te veel ruimte tussen de linies en we hebben Twente laten voetballen."

Op de vraag hoe het kan dat Ajax FC Twente zo gemakkelijk liet spelen, wist Huntelaar geen goede verklaring. "Ik zou het niet weten. De afspraak was om er kort op te zitten en Twente niet te laten voetballen. In de tweede helft liepen we te veel naar achteren. Er had meer in gezeten, maar we hebben een uitdoelpunt, dus de kansen liggen nog open."

Huntelaar uitte kritiek op de manier van spelen van de Amsterdammers. "We speelden te veel lange ballen. Twente doet dat veel beter qua positiespel. In de eerste helft doen we het bij vlagen wel, en daar komen meteen gevaarlijke momenten uit. Dan hebben we wel rust aan de bal en kunnen we kansen creëeren. Het staat gewoon niet goed op die momenten. Dat is de reden. De verdeling op het veld is niet goed", aldus Huntelaar.

Bron: Tele2 / AOL

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 11, 2008 10:47 am

Ik snap sowieso het hele probleem met die N'Kufo niet. Aardige spits hoor, maar als je hem met de rug naar de goal voor je hebt weet je dat hij altijd naar rechts wegdraait. Daar moet je dus op inspelen. Let er maar eens op. Ik heb hem de laatste twee wedstrijden tegen Ajax geen enkele keer naar links weg zien draaien.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » zo mei 11, 2008 11:11 am

Die N'Kufo moet je gewoon in de eerste minuut door midden hakken, dan zie je hem niet meer. Ajax was weer eens veel te lief in een wedstrijd waar strijd nodig was.

Twente was eigenlijk helemaal niet zo goed en totaan de penalty hebben ze geen schot op doel gelost. Pas na de penalty speelden ze Ajax hopeloos ondersteboven.

Huysegems voor Elia was een wereldwissel van Rutten.

Dat Koster vervolgens met wissels komt als Renis en Bakkie... tja.. toen hoopte ik maar dat het 2-1 zou blijven...

Haverkort :redcard.gif: Die gozer floot de hele tijd toen het Twente publiek op de banken ging staan. Heel irritant.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mei 11, 2008 11:13 am

Nog niet zo lang geleden in voetballand AJAX haalde het middenveld de pass eruit op zo'n speler..Nu zie je dat bijna elke bal van een Twente speler aankomt bij Nkufo.

Verder blijf ik het toch raar vinden dat een keeper die 2e staat op de Oranje lijst nooit verder komt dan vuurpijlen ... met het gevolg dat je als verdedigende tegenstander wel een heel gemakkelijke wedstrijd hebt op de aanvallende-spitsen ...

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo mei 11, 2008 11:20 am

Voetske schreef:Nog niet zo lang geleden in voetballand AJAX haalde het middenveld de pass eruit op zo'n speler..Nu zie je dat bijna elke bal van een Twente speler aankomt bij Nkufo.

Verder blijf ik het toch raar vinden dat een keeper die 2e staat op de Oranje lijst nooit verder komt dan vuurpijlen ... met het gevolg dat je als verdedigende tegenstander wel een heel gemakkelijke wedstrijd hebt op de aanvallende-spitsen ...
Nog niet zo lang geleden? Ik het gevoel dat middenvelders van de tegenpartij al een paar jaar kunnen doen en laten wat ze willen. Dit seizoen is het alleen nog iets erger.

Vuurpijlen! Lijkt me eenvoudig: opdracht! Ik kan me niet voorstellen dat hij nu al wedstrijden achter elkaar dat ongestraft kan doen. De coach bepaalt dat, m.a.w. als het eigen initiatief is: de wedstrijd erop vervangen door Gentenaar.

Middenvelders bieden zich trouwens ook niet goed aan. Gabri wil zich wel eens laten terugvallen en Davids is geen zekerheidje meer (je mag de bal niet verspelen), Perez staat in de voorhoede.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Bericht door Zuidema » zo mei 11, 2008 11:36 am

Demosthenes schreef:
Vuurpijlen! Lijkt me eenvoudig: opdracht! Ik kan me niet voorstellen dat hij nu al wedstrijden achter elkaar dat ongestraft kan doen. De coach bepaalt dat, m.a.w. als het eigen initiatief is: de wedstrijd erop vervangen door Gentenaar.
Zou heel goed kunnen dat het uit opdracht is. En maar gokken op een 1 tegen 1 bij Suarez voorin. Op zich is dat zeker geen slecht wapen, maar als het steeds zo moet, wordt het aanvalsspel wel heel erg eenzijdig.
Demosthenes schreef: Middenvelders bieden zich trouwens ook niet goed aan. Gabri wil zich wel eens laten terugvallen en Davids is geen zekerheidje meer (je mag de bal niet verspelen), Perez staat in de voorhoede.
Wat Jöhnk volgens mij een tijdje terug ook al noemde: Ajax wil misschien best wel op positie spelen, maar kan het dat eigenlijk wel?

Met goed positiespel verband houdende: onze opbouw. Of wat daar op lijkt. Het is verbazingwekkend om te zien hoe een tegenstander die druk zet op de achterste lijn van Ajax de hele opbouw kan ontregelen. De vorige wedstrijd zette Heerenveen direct druk op de afspeelpunten van Stekel, waarna die maar weer een losse flodder afschoot. Goddank liet Heerenveen toen de teugels vieren na de 1-0. Twente deed het gisteravond een tikkie anders, maar met een soortgelijk effect: nu mochten de afspeelpunten voor Stekel de bal wel ontvangen, maar dan werd er weer direct druk op man en bal gezet. Gevolg: er moest wel teruggespeeld worden op Stekel omdat ze de bal verder niet kwijt konden (middenveld? inschuivende mensen?), waarna opnieuw de gebruikelijke losse flodder van Stekel volgde. Mensenkinderen, Ajax is dus het voetballend opbouwen onder druk echt verleerd...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58893
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo mei 11, 2008 11:57 am

Jullie moeten toch eens goed naar Stekelenburg kijken, zoals ik het zie wacht ie net zolang totdat iedereen voor zijn doelgebied is verdwenen.Het is net of dat ie bij zichzelf denkt : hoe verder weg ik de bal kan rossen des te minder het gevaar ..

Opdracht, mwah, kan ik me dus niet voorstellen, ik geloof dat het 1 keer in de 34 wesdtrijden gelukt is dat er uit een uittrap van Stekel gescooord is.Maar dan nog, een speler die 2e keeper is bij Oranje zal toch wel onderhand door hebben dat als er na vier vuurpijlen de bal binnen no time terug komt, er iets anders moet gebeuren ...

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo mei 11, 2008 12:03 pm

Voetske schreef:Jullie moeten toch eens goed naar Stekelenburg kijken, zoals ik het zie wacht ie net zolang totdat iedereen voor zijn doelgebied is verdwenen.Het is net of dat ie bij zichzelf denkt : hoe verder weg ik de bal kan rossen des te minder het gevaar ..

Opdracht, mwah, kan ik me dus niet voorstellen, ik geloof dat het 1 keer in de 34 wesdtrijden gelukt is dat er uit een uittrap van Stekel gescooord is.Maar dan nog, een speler die 2e keeper is bij Oranje zal toch wel onderhand door hebben dat als er na vier vuurpijlen de bal binnen no time terug komt, er iets anders moet gebeuren ...
Helemaal mee eens. Ik heb dit ook al meerdere malen aangehaald. Die gast beschikt niet over opbouwende kwaliteiten. Maar misschien zijn het wel de opdrachten van angsthaas Koster om de bal zo snel mogelijk weer weg te schoppen, om vervolgens de volgende aanval weer op te kunnen vangen.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo mei 11, 2008 12:19 pm

Ik denk niet dat het zo zeer ligt aan de opbouwende kwaliteiten van Stekelenburg, maar meer aan het ontbreken van opbouwende kwaliteiten bij het elftal. Stekelenburg kan de bal vaak niet kwijt omdat met de bal niet wil hebben. Er zit gewoon heel weinig positiespel bij het achterste gedeelte van het elftal.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo mei 11, 2008 12:59 pm

Joeska schreef:Pffff, die Koster, de penalty deed ons de das om. Nee lul, dat slappe kroegelftal dat jij samen hebt gesteld, dat deed ons de das om. Gadverdamme, wat een teleurstelling is die Koster toch zeg.
Ik heb de wedstrijd niet gezien maar ik lees 11 pagina's alleen maar gepiep over de scheidsrechter.. dus het zal daar wel aan liggen. :excited.gif:

Plaats reactie