Ajax-Heracles zondag 20-4-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo apr 20, 2008 5:07 pm

de vergelijking met Gomes slaat nergens op, joey. net als 80% van Jansma's andere postings!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo apr 20, 2008 5:09 pm

Ik bedenk me net dat dit zo'n beetje het slechtste seizoen is dat ik ooit heb meegemaakt. Niet één goede wedstrijd gezien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 20, 2008 5:10 pm

Donkey Shot schreef:de vergelijking met Gomes slaat nergens op, joey. net als 80% van Jansma's andere postings!
Dan hoef je nog niet zo grof te doen, vriend DS.

Dit seizoen was inderdaad drie keer niets. Wat zeg ik? Tien keer niets. We verdienen de titel niet, dus ik kan me er vrij simpel bij neerleggen dat het niet is gelukt.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 20, 2008 5:15 pm

Arthur schreef:De kans dat we die play offs winnen is minstens 80%.
Mwah, Heereveen en Twente zijn lastig genoeg, en tegen NAC ging het dit seizoen ook alles behalve gemakkelijk. Ik moet het nog zien.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47952
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 20, 2008 5:21 pm

Zwaanswijk is er in ieder geval niet bij, dus dat scheelt een slok op een borrel voor Huntelaar.

Is het trouwens zo dat de gele kaarten kwijt worden gescholden, want volgens mij staat KJH (al weken) op scherp.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo apr 20, 2008 5:32 pm

Peter schreef:Zwaanswijk is er in ieder geval niet bij, dus dat scheelt een slok op een borrel voor Huntelaar.

Is het trouwens zo dat de gele kaarten kwijt worden gescholden, want volgens mij staat KJH (al weken) op scherp.
Klopt Play offs is een andere competitie. De doelpunten tellen bijvoorbeeld ook niet mee.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47952
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo apr 20, 2008 5:33 pm

Ok bedankt. Vond het al zo gek dat Huntelaar geen geel pakte tegen Groningen.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13718
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo apr 20, 2008 5:49 pm

Peter schreef:Ok bedankt. Vond het al zo gek dat Huntelaar geen geel pakte tegen Groningen.
Die wilde ook per se de 34 volmaken, helaas ook niet gelukt.

Heb niks gelezen, maar het ging als een nachtkaars uit. Na die 1-0 hoopte ik even, maar eigenlijk..tsja..Vitesse is ook zo'n ongelofelijke kutclub, ik trek een biertje open op de dag dat zij failliet gaan of naar de toto-divisie degraderen. Daar kun je ook echt nóóit ook maar iets van verwachten.

Het was ook te mooi om waar te zijn. Pff, en dan zie je dan voor je neus zo'n KNVB-official met de schaal in een doos het kantoortje van David Endt uitlopen. Nog drie minuten in Arnhem..Ach, laten we maar gaan.... Dat deed effe pijn.

Tweede helft was een drama, Heracles leek nog terug te komen ook en op de tribune stond iedereen maar met elkaar te knokken. En dat rustprogramma, ik heb het al gezegd in een ander topic maar pfff...Toen dat 'we will rock you' werd gedraaid begon ik me toch af te vragen hoe dit in hemelsnaam kan. Wat een blamage.

Jammer, we hadden het ook niet verdiend. PSV ook niet overigens, maar zij hebben 'm wel.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo apr 20, 2008 5:51 pm

joey schreef:Dan hoef je nog niet zo grof te doen, vriend DS.
ieder vogeltje zingt zoals het gebekt is, En Jansma heeft deze middag voor mijn gevoel meer dan genoeg gedaan om voor een veel zwaardere kwalificatie in aanmerking te komen.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo apr 20, 2008 6:02 pm

Thijs schreef:Die wilde ook per se de 34 volmaken, helaas ook niet gelukt.
is dat zo? De seizoenstotalen zijn dan voor de pleeoffs gereset, maar voor de uefa gelden de wedstrijden wel, KJH strijdt nog steeds om de titel europees topscorer van dit seizoen.

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 20, 2008 6:04 pm

Voor UEFA tellen ze volgens mij ook niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo apr 20, 2008 6:10 pm

waarom niet, de engelse competitie gaat over 38 wedstrijden, die van ons 36-38 wedstrijden.

goodfella
Berichten: 8566
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:31 pm

Bericht door goodfella » zo apr 20, 2008 6:10 pm

joey schreef: Weer een echte Ajax-wedstrijd. Slecht begin, Hennie Meijer die 1-0 en 2-0 forceert, een redelijke periode daarna en in de tweede helft de peilloze diepte. Pffff, Heracles had er zo twee, drie kunnen maken. Ajax is geen team. We moeten het hebben van Suarez en KJH. Ik zie de plee-offs met angst en beven tegemoet. :blush.gif:
Huh? Volgens mij moet Heracles blij zijn dat Suarez niet 50% effectief was...want dan was het na 45 minuten al minstens 5-0 geweest.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo apr 20, 2008 6:27 pm

Suarez mag je niet vergelijken met Henny Meier. In de tijd dat hij bij Ajax speelde verwachtte je niet veel van hem, maar als Suarez de bal krijgt gebeurt er iets. Hij kreeg nog een keer een bal voor, geen idee hoe (tweede helft). Het verwachtingsniveau ligt bij de supporters erg hoog (wel randdebielen die aan het vechten waren, tot drie keer toe)

Seizoenen vergelijken is lastig, misschien speelden we jaren tachtig wel een slechter seizoen (Kurt Linder de tweede keer?), maar ook ik heb dit seizoen geen goede wedstrijd gezien.

Het irriteerde mij dat Ajax tegen Groningen thuis achterkwam met 2-1, maar toen stond er de laatste 20 minuten wel een team op om aan die achterstand te werken. Sinds koster wordt alles plichtmatig afgewerkt, er is geen enkel beleving (ook niet vanaf de bank) We hebben de laatste thuiswedstrijden gewonnen van sparta, excelsior, willem II, de graafschap en heracles, je zou zeggen dat er tijd was voor mooi voetbal, nee helemaal niets!

Ajax was rijp voor de sloop na het bericht dat psv op 1-0 was gekomen. Twee keer het houtwerk, twee keer Stekelenburg en een paar gemiste kansen.

Klavan vond ik wel een opvallende speler bij heracles!

We hebben afscheid genomen van Heijblok, Ursaiz (ik zal beiden niet missen) en Heitinga. Wie volgen er? Luque (niet eens op de bank), Leonardo (niet eens op de bank), Kuffour (20 minuten gespeeld), Ogagaru (Hopen dat we hem kunnen verkopen), Kennedy (nu maar één vrije trap, natuurlijk weer te hard), Davids (was vandaag weer slecht), Mitea???? Manucharyan???? Krohn-Dehli????? en wie vergeet ik?

Ik vond Davids vandaag slecht spelen, hij kijkt alleen maar naar links, verspeelt ballen en verovert ze niet meer.

WANNEER GAAN SPELERS ELKAAR EENS COACHEN????
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » zo apr 20, 2008 6:35 pm

Peter schreef:Ok bedankt. Vond het al zo gek dat Huntelaar geen geel pakte tegen Groningen.
Volgens mij tellen de gele kaarten niet mee in de plee offs; Vertonghen is tenslotte geschorst vanwege vorig jaar, dus tellen die apart (zoals in de beker).

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo apr 20, 2008 8:33 pm

Demosthenes schreef:We hebben afscheid genomen van Heijblok, Ursaiz (ik zal beiden niet missen) en Heitinga. Wie volgen er? Luque (niet eens op de bank), Leonardo (niet eens op de bank), Kuffour (20 minuten gespeeld), Ogagaru (Hopen dat we hem kunnen verkopen), Kennedy (nu maar één vrije trap, natuurlijk weer te hard), Davids (was vandaag weer slecht), Mitea???? Manucharyan???? Krohn-Dehli????? en wie vergeet ik??
Dit zijn bijna allemaal door Van Geel gehaalde spelers......

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo apr 20, 2008 8:44 pm

Demosthenes schreef:WANNEER GAAN SPELERS ELKAAR EENS COACHEN????
Precies. Ajax is los zand, geen team. We winnen nog wel eens puur door individuele klasse. Met name omdat Suárez en KJH te goed zijn voor hun tegenstanders.

Ik hoop dat Van Basten de spelers samen laat spelen. Dat is A3 niet gelukt.


BTW, wat achterlijk dat Heitinga die dertig ballen in het publiek moest schieten. Nu had hij amper tijd voor een fatsoenlijke ereronde.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59068
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » zo apr 20, 2008 8:59 pm

Zuidema schreef:
Jesse schreef:Stekel speler van het jaar? Niet Heitinga, Huntelaar of Suarez?
Onbegrijpelijk... :confused.gif:
Vind dit weer typisch iets voor AJAX.Ieder andere club zou zijn topscorer of zijn creatiefste voetballer speler van het jaar maken .. zeker niet een keeper die niks speciaals laat zien ...

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9370
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Bericht door Monkey Tonk » zo apr 20, 2008 9:01 pm

Hou die playoffs maar. Ajax stelt internationaal toch niks voor.

Hopelijk wordt het EK wel de moeite waard.

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo apr 20, 2008 9:11 pm

De keeper heeft naast een goede prestatie [zeker gezien de mensen voor hem] zich loyaal getoont. heit smeert hem voor de bank in Madrid, Huntelaar zal ook snel volgen en suarez heeft geen 3 wedstrijden achter elkaar aanvaardbaar gespeeld. Zeg me wie er meer in aanmerking zou komen voor de titel? Perez? Rommeldahl? Nee toch? Een uitermate goede keuze dus

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 20, 2008 9:15 pm

Dus op basis van loyaliteit word je de beste speler van het jaar? Dacht het niet. Huntelaar en Suarez hebben de wedstrijden gewonnen voor Ajax, daar gaat het om.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Lionel
Berichten: 47450
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo apr 20, 2008 9:22 pm

Stekelenburg heeft regelmatig wedstrijden gewonnen. En misschien weet Ajax wel dat KJH gewoon vertrekt en proberen ze Stekelenburg gewoon een beetje te paaien
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 20, 2008 9:29 pm

Waarom zou je hem nu nog paaien? Ik kan me zelden wedstrijden herinneren waarvan ik dacht dat we het met een andere keeper dan Stekel absoluut niet hadden gered. Zo groot was zijn invloed niet.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Donkey Shot

Bericht door Donkey Shot » zo apr 20, 2008 9:32 pm

paaien? belonen!

Gebruikersavatar
Jesse
Berichten: 17713
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 7:36 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Jesse » zo apr 20, 2008 9:37 pm

Maar daar is hij toch geen betere speler van geworden? En daar gaat het toch om bij de beste speler? Leuk hoor, dat hij heeft bijgetekend, maar als Huntelaar dit seizoen beter was moet hij hem krijgen, ongeacht of hij misschien weg gaat.
"Well, maybe Bob Dylan was wrong. Maybe you do have to be a weatherman to know which way the wind blows."

Plaats reactie