Ajax-Heracles zondag 20-4-2008

Wedstrijden van de afgelopen seizoenen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Ajax-Heracles zondag 20-4-2008

Bericht door 666 » zo apr 13, 2008 3:48 pm

Willem II uit bij Twente, Graafschap op bezoek bij kat-in-'t-nauw VVV, dus Heracles kan rustig verliezen zonder zich om degradatie druk te maken.

Alle AjaxTalkers naar de Arena voor wat de kampioenswedstrijd kan worden. Nou ja, bijna alle AjaxTalkers. Er is een AT'iste met verplichtingen in Arnhem, want vandaag liet ze het weer gruwelijk afweten. Als Vitesse niet van PSV wint zwaait er wat, Ramona!
666 schreef:Op de laatste speeldag maakt onze forumheks het feest compleet in Vitesseshirt in het Gelredome te juichen, elke keer als Gomes een Arnhemse goal om de oren krijgt. De plicht roept, Ramoon!

Mocht het toch misgaan, dan komt dat omdat Ramona de Arnhemmers niet hard genoeg heeft aangemoedigd. Tis maar dat jullie het weten!

Woeiiiiiiiiiiiiiiiiii!
Afbeelding
Ramona schreef:wat een duivels scenario
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34409
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo apr 13, 2008 4:12 pm

Ik zal met een roze sjaaltje zwaaien...ook goed? Dan deden ze zelf vanmiddag ook nl. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13765
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di apr 15, 2008 8:42 am

Molblog.nl
ABN AMRO neemt op zondag 20 april a.s. met de wedstrijd Ajax – Heracles Almelo afscheid als hoofd- en shirtsponsor van de Amsterdamse voetbalclub. De bankcombinatie draagt zoals bekend na 18 jaar de fakkel over aan nieuwe hoofdsponsor Aegon.

ABN Amro heeft besloten het einde van de sponsoring niet ongemerkt voorbij te laten en op te dragen aan Dance4Life, de internationale organisatie de samen met jonge mensen de strijd aanbindt tegen hiv en aids. ABN AMRO is eveneens sponsor van Dance4Life en doneert het complete sponsorpakket van die wedstrijd aan de organisatie.

Ajax speelt die middag in shirts met het logo van Dance4Life in plaats van ABN AMRO en na afloop worden de shirts geveild, waarbij de opbrengst voor Dance4Life zal zijn. In de rust zal onder leiding van ex-TMF VJ Miljuschka The Partysquad een spetterend optreden geven.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do apr 17, 2008 1:33 pm

De geblesseerden: Thomas Vermaelen, Erik Heijblok, Laurent Delorge, Vurnon Anita en Gregory van der Wiel. Samuel Kuffour was ziek vandaag.

Adrie gelooft er nog in, de spelers geloven er nog in. Ik geloof er ook nog in!

Het belooft hopelijk weer een spannende zondag te worden.

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » do apr 17, 2008 2:03 pm

Thijs schreef:De geblesseerden: Thomas Vermaelen, Erik Heijblok, Laurent Delorge, Vurnon Anita en Gregory van der Wiel. Samuel Kuffour was ziek vandaag.

Adrie gelooft er nog in, de spelers geloven er nog in. Ik geloof er ook nog in!

Het belooft hopelijk weer een spannende zondag te worden.
Fijn om te lezen dat de spelers erin geloven. Stel je voor.

Het thuispubliek mag wel een keer worden verwend, er is dit seizoen bijna niets te zien geweest. De laatste thuiswedstrijden werden in het tempo van "Lucky Ajax" gespeeld.
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » do apr 17, 2008 3:05 pm

Koster: "Als ik Kesler was, zou ik naar ArenA komen"
17 april 2008

Door de zege op FC Groningen kan Ajax nog altijd kampioen van Nederland worden. De ploeg moet daarvoor haar laatste competitiewedstrijd tegen Heracles Almelo winnen en hopen dat PSV in Arnhem verliest van Vitesse. En volgens Adrie Koster, de coach van de Amsterdammers, is dat best een reëel scenario.

"Als ik Henk Kesler was, zou ik zondag met de schaal naar Amsterdam komen", zegt de coach donderdag op de officiële website van Ajax.

"De wedstrijd tegen Groningen was de laatste strohalm. Die moesten we winnen als we nog een kans wilden houden. En ik geloof in de titel. Nu is het de vraag of dat goede gevoel ook uitkomt. We kunnen er wel allerlei speculaties op loslaten, het is moeilijk om in te schatten hoe het zondagmiddag loopt."

Koster vervolgt: "De druk ligt bij PSV. Zij moeten een punt halen en op een punt spelen is al moeilijk genoeg. Vitesse speelt ook nog ergens voor en dat was vorig jaar niet zo. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen."
FC Update

Wat is dit voor belachelijke HTC-imitatie?
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 3:07 pm

Die stoute schoenen passen hem best, hoor.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 17, 2008 3:07 pm

Wat een lefgozer is het toch. :smallgrin.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53574
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 3:10 pm

Ajaxbranie! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 3:11 pm

Heeft hij de HTC best of-DVD bekeken of zo? Gisteren zei Koster ook al dat hij wist dat Lindgren en Suarez zouden gaan scoren.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do apr 17, 2008 3:14 pm

Misschien zijn het de adviezen van MVG? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » do apr 17, 2008 3:15 pm

Imponeren voor dummies.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13716
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » do apr 17, 2008 3:17 pm

Nouja, het ligt iets genuanceerder.
Journalist: Adrie, geloof je nog in de landstitel.
Adrie: Ik geloof er nog wel in, wij moeten in ieder geval winnen, en hopen op Vitesse.
Journalist: En de spelers?
Adrie: De spelers geloven er ook echt nog in!
Journalist: Dus waar kan Henk Kesler straks het best naar toe gaan met de schaal?
Adrie: Nou, hij kan het best naar Amsterdam komen.

Henk ten Cate begon na de 5-2 tegen Sparta al te roepen dat hij zeker wist dat Ajax kampioen ging worden. Iets zeker weten en ergens in geloven zijn wel twee verschillende dingen.

LucaS
Berichten: 53574
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » do apr 17, 2008 3:18 pm

Kijk uit he! Na zondag is Koster na Koeman de meest succesvolle ajaxcoach van deze eeuw! :hypocrite.gif:
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47308
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do apr 17, 2008 3:34 pm

Thijs schreef:Nouja, het ligt iets genuanceerder.
Journalist: Adrie, geloof je nog in de landstitel.
Adrie: Ik geloof er nog wel in, wij moeten in ieder geval winnen, en hopen op Vitesse.
Journalist: En de spelers?
Adrie: De spelers geloven er ook echt nog in!
Journalist: Dus waar kan Henk Kesler straks het best naar toe gaan met de schaal?
Adrie: Nou, hij kan het best naar Amsterdam komen.

Henk ten Cate begon na de 5-2 tegen Sparta al te roepen dat hij zeker wist dat Ajax kampioen ging worden. Iets zeker weten en ergens in geloven zijn wel twee verschillende dingen.
Dan is het ineens heel anders. thanks Thijs
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47308
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » do apr 17, 2008 9:34 pm

10-0!

Ze moeten het gras opvreten. PSV de stuipen op het lijf jagen. Gewoon in de 1e 5 minuten 3 goals! Dan shaken ze hem wel hoor
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58912
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr apr 18, 2008 7:58 am

Aad de Mos gokt op Ajax

VITESSE-TRAINER WEET ZEKER DAT ZIJN ELFTAL ZONDAG PSV VERSLAAT


ARNHEM, vrijdag

Hoewel heel Nederland reikhalzend uitkijkt naar de ontknoping van de eredivisie, staat het voor Aad de Mos vast wie er zondagavond met de kampioensschaal staat. „Dat is simpel: Ajax. Het gaat spoken in het Gelredome en wij verslaan PSV. Waarom ik daar zo zeker van ben? Omdat er scherp en geconcentreerd wordt getraind. Door mijn ervaring in de Europese top weet ik dat het goed zit. PSV zal onder de druk bezwijken.”

Vorig seizoen kruisten Vitesse en PSV ook op de laatste speeldag de degens. In het Philips Stadion was PSV met 5-1 te sterk en konden de Eindhovenaren – door de misstap van AZ bij Excelsior en de schotloosheid van Ajax bij Willem II – onverwachts alsnog de titel vieren. „Het irriteert me dat de indruk wordt gewekt dat ik het kampioenschap toen cadeau heb gedaan. Zo steek ik niet in elkaar.”

Ajax moet vooral bij zichzelf te rade gaan, vindt hij. „Klaag niet over een gebrek aan inzet bij Vitesse als je zelf zes weken lang je topscorer op de bank zet en dan uiteindelijk één doelpunt te kort komt.”

De Mos: „Destijds sprak Phillip Cocu de PSV’ers toe, namen de spelers het heft in handen en speelden ze de beste wedstrijd van het seizoen. De situatie is nu compleet anders. Voor ons stond er toen niks meer op het spel. Nu wel! We moeten winnen om een kans te houden op Europees voetbal. Cocu is weg. En Vitesse uit of thuis is me ook wel een verschilletje, dacht ik.”
Overigens had het volgens hem vorig seizoen heel anders moeten aflopen. „Pieter Vink heeft PSV kampioen gemaakt. Bij 3-1 werd Fred Benson naar de grond getrokken, maar gaf Vink geen penalty. Als wij op dat moment 3-2 maken, is Ajax gewoon kampioen.” De Mos vindt dat de arbitrage PSV opvallend vaak de helpende hand biedt. „Ajax krijgt op bezoek bij FC Twente en Excelsior geen strafschop als Luis Suarez doormidden wordt geschopt en tijdens PSV-Heracles wordt de glaszuivere 0-1 van Gonzalo Garcia-Garcia afgekeurd.”

Hij hield dan ook zijn hart vast. „Ik wilde de KNVB voorstellen om de laatste speelronde bij alle duels Italiaanse scheidsrechters in te zetten.

Maar nu Eric Braamhaar fluit, ben ik gerustgesteld. Hij liet tijdens FC Groningen-Ajax zien tegen de druk bestand te zijn.”

„PSV is dat vrijwel zeker niet”, zegt hij. „Het Gelredome is vanwege het afscheid van Theo Janssen, Remco van der Schaaf en Gill Swerts tot het laatste stoeltje uitverkocht. En Ajax weet wat er dan gebeurt. Die Amsterdammers zijn hier de afgelopen twee jaar met een 4-2 nederlaag en 2-2 gelijkspel vertrokken. De ’026 harde kern’ heeft Theo en mij altijd gesteund in onze strijd, wil nu niets liever dan Theo, Remco en Gill een fantastisch afscheid geven en zal vol achter de ploeg gaan staan, waardoor er een mooi Europacupsfeertje ontstaat.”

Voetballend vreest De Mos de tegenstander niet. „De uitwedstrijd werd beslist door een zondagsschot van Danny Koevermans, maar hadden we niet hoeven verliezen. Swerts en Pryor schoten op de lat. De laatste duels – tegen NEC, Heracles, Fiorentina en FC Twente – hebben aangetoond dat PSV in een spiraal naar beneden zit en verdedigend ontzettend kwetsbaar is. Daar zullen we onze pijlen op richten. Als je al voor de vijfde keer de champagne koud zet, wordt het steeds moeilijker om nog kampioen te worden.” Cryptisch: „Eerst kon PSV het op eigen kracht doen én met steun van anderen. Die steun is weg. En op eigen kracht kunnen de PSV’ers het niet meer, denk ik.”

De trainer van Vitesse vermoedt dat zijn collega Sef Vergoossen wikt en weegt over de opstelling. „In competitieverband speelt hij vaak 4-2-3-1. Dat speelt ons in de kaart, omdat wij met Janssen, Van der Schaaf en Santi Kolk dan het middenveld in handen krijgen. Als Theo en Remco – in de UEFA Cupvariant van PSV – met Edison Mendez en Jason Culina te maken krijgen, wordt dat een stuk lastiger. Ze hebben een hekel aan klevertjes.”
De T.

Aadje Blufpoker ...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » vr apr 18, 2008 8:02 am

Het is iig een iets rustgevender gevoel dat ze er vol voor willen gaan!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » vr apr 18, 2008 8:50 am

Inderdaad goed werk van Aadje, voer die druk maar op!

LucaS
Berichten: 53574
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 18, 2008 8:53 am

Voetske schreef:
Aad de Mos gokt op Ajax

VITESSE-TRAINER WEET ZEKER DAT ZIJN ELFTAL ZONDAG PSV VERSLAAT


ARNHEM, vrijdag

...

Overigens had het volgens hem vorig seizoen heel anders moeten aflopen. „Pieter Vink heeft PSV kampioen gemaakt. Bij 3-1 werd Fred Benson naar de grond getrokken, maar gaf Vink geen penalty. Als wij op dat moment 3-2 maken, is Ajax gewoon kampioen.” De Mos vindt dat de arbitrage PSV opvallend vaak de helpende hand biedt. „Ajax krijgt op bezoek bij FC Twente en Excelsior geen strafschop als Luis Suarez doormidden wordt geschopt en tijdens PSV-Heracles wordt de glaszuivere 0-1 van Gonzalo Garcia-Garcia afgekeurd.”

...
De T.

Aadje Blufpoker ...
Ajaxonwaardig die de Mos! :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Bericht door Kowalczyk » vr apr 18, 2008 9:06 am

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Inderdaad goed werk van Aadje, voer die druk maar op!
Je kunt ook vrezen dat hij PSV hier alleen maar mee tergt, en dat hij juist druk op zijn eigen ploeg legt. Het is toch een beetje vreemd: Vitesse is geen figurant op het kampioensbal ofzo, die zijn zelf nog in de race voor UEFA Cup-voetbal. En dan gaat De Mos het over Ajax hebben.

Nou ja, het feit dat we al over dit soort dingen aan het lullen zijn ('wat is het effect van een opmerking van Aad de Mos?') geeft al aan dat we in de greep zijn van hééérlijke kampioensspanning...

:ajaxscarf.gif:

K.
Still alive...

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr apr 18, 2008 9:54 am

Ik neem mn radiootje mee iig, zul je gvd zien dat het na 3 minuten al 1-0 voor psv staat. Het zou toch prachtig zijn als je op een gegeven moment hebt dat Vitesse op 1-0 komt, dan ontploft de arena.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr apr 18, 2008 10:32 am

Aad de Mos, wie kent hem niet, Aad de Mos, Aad de Mos is een echte Ajacied! :smallgrin.gif: :ajaxscarf.gif:

LucaS
Berichten: 53574
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » vr apr 18, 2008 10:47 am

Hij heeft Ajax al eens een kampioenschap bezorgd!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Pride of Amsterdam
AT Toto Admin
Berichten: 2704
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 10:31 pm
Locatie: F-Side

Bericht door Pride of Amsterdam » vr apr 18, 2008 10:50 am

Vond dit wel een leuke:
Ajax - Heracles is afgelopen... Ajax heeft net met 2-0 gewonnen van Heracles. Vitesse-PSV staat 1-1 na een 1-0 voorsprong van PSV... de reguliere speeltijd zit er op. Vitesse dringt wel aan maar creëert weinig kansen. Iedereen in de ArenA met een radio is omgeven door groepjes mensen die wat op proberen te vangen van Langs de Lijn. 93e minuut. Van der Schaaf stuurt Santi Kolk de diepte in. Hij omzeilt bijna Gomez maar deze haalt hem neer. Penalty! De eerste vreugde-uitbarsting breekt los in de ArenA. Mensen die niet weten wat er is denken dat er al gescoord is. Langzaam wordt het weer stiller als het nieuws van de penalty doordringt tot aan de stewards bij de parkeerplaatsen. Kolk gaat hem zelf nemen. Het wordt stil in de ArenA. Niemand durft wat te zeggen. Even lijkt het gebied rond de Amsterdam ArenA verlaten zo stil is het. Een vliegtuig doorsnijdt de stilte. Kolk neemt de aanloop, en scoort!

Vul de rest zelf maar in.
Op naar de vierde ster!

Plaats reactie